021-88507190

هزینه زندگی در استانبول در سال 2020

گردشگری م.مقیمی 11 تیر ، 1399 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
ما امروز می خواهیم هزینه های زندگی در استانبول را بررسی کنیم و به شما بگوییم که با چقدر پول می توانید یک زندگی شاد در استانبول را تجربه کنید. پس با ما همراه باشید

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    هزینه زندگی در استانبول ترکیه 2020

    ما امروز می خواهیم هزینه های زندگی در استانبول را بررسی کنیم و به شما بگوییم که با چقدر پول می توانید یک زندگی شاد در استانبول را تجربه کنید. از این گذشته، در مورد تورم در ترکیه و حداقل حقوق در استانبول نیز صحبت می کنیم و هزینه های مختلف زندگی در استانبول در سال 2020 را هم بررسی می کنیم. پس با ما همراه باشید. 

    هزینه زندگی در استانبول در سال 2020

    درباره هزینه های زندگی در استانبول

    استانبول در مقایسه با خیلی از شهرهای اصلی در جهان و اروپا به عنوان یکی از شهرهای ارزان برای زندگی شناخته می شود. اما به نسبت شهرهای خود کشور ترکیه، شهر گرانی برای زندگی تلقی می شود. به عنوان یک قاعده کلی می توانیم این را به شما بگوییم که اگر شما بالای 10،000 لیره در ماه در استانبول در آمد داشته باشید، می توانید زندگی مرفه و خوبی را در استانبول تجربه کنید. اگر هم بین 7،250 تا 10،000 لیره درآمد داشته باشید، باز هم می توانید زندگی به نسبت خوبی در استانبول داشته باشید. اما اگر درآمدتان زیر 7،250 لیره در استانبول باشد، ممکن است که پای استرس در زندگیتان باز شود و آنقدرها نتوانید زندگی راحتی در استانبول داشته باشید. لازم به ذکر است که خط فقر در استانبول 7،229 لیره برای یک خانواده معمولی با دو فرزند است. 

    نرخ تورم در ترکیه

    در مورد نرخ تورم در ترکیه، خوب است این را بدانید که در سال 2019 این نرخ 11.84 درصد بوده است و احتمال می رود که این نرخ تورم در سال 2020، 8.5% باشد. لازم به ذکر است که نرخ سود بانک های ترکیه حدودا بین 9 تا 10 % است. 

    حداقل حقوق در ترکیه

    حداقل حقوق در ترکیه 2،324 لیره در ماه است که خیلی کمتر از خط فقر محسوب می شود. لازم به ذکر است که عموما هزینه خورد و خوراک روزانه، هزینه درمان و هزینه خرید لباس در استانبول پایین است. اما در مقابل هزینه بنزین و اتومبیل و همین طور هزینه کالاهای وارداتی مثل وسایل الکترونیکی، گوشی تلفن همراه، دوربین، کامپیوتر و ... در آن به شدت بالا است. ضمنا هزینه اجاره خانه در استانبول بزرگترین هزینه ای است که هر مهاجری در استانبول با آن رو به رو می شوند. 

    حداقل حقوق در ترکیه

    قیمت اجاره خانه در استانبول

    خانه های مناطق اطراف تنگه بسفر در دو بخش آسیایی و اروپایی، مناطق بشیکتاش، باکرکوی، کادیکوی، بیکوز، ساریر، آدالار، اسکودار، شیشلی، زیتین بورنو و بی اوغلو گران تر از مناطق دیگر هستند. اما از آن طرف هزینه اجاره خانه های مناطق حومه استانبول مثل خانه های مناطق بیلیک دوزو، آوجیلار، سانجاک تپه، سیلیوری، چالتاجا، سلطان غازی و باشاک شهیر ارزان تر از بقیه مناطق استانبول هستند. در کل خوب است این را بدانید که قیمت اجاره خانه در استانبول به صورت میانگین به ازای هر متر مربع بین 14 تا 15 لیره است و این بدین معنیا ست که اگر شما یک خانه 100 متری را در استانبول اجاره کنید، باید حدودا بین 1400 تا 1500 لیره برای آن پرداخت کنید. اما همین خانه در یکی از مناطق ارزان استانبول بین 900 تا 1200 لیره اجاره اش خواهد بود و اجاره همین خانه در مناطق گران استانبول ممکن است که به 2500 تا 3000 لیره هم برسد. ضمنا قیمت اجاره خانه های مبله در استانبول 25 تا 30 % بیشتر است. نکته دیگر اینکه قیمت اجاره هر خانه در استانبول هر سال حدودا 30 % افزایش پیدا می کند. 

    قیمت اجاره خانه در استانبول

    هزینه قبض و آبنمان در استانبول

    میانگین هزینه قبض برق در استانبول بین 130 تا 170 لیره است. در ضمن قبض آب و فاضلاب در استانبول حدودا ماهی 50 تا 60 لیره است. قبض گاز در استانبول (در ماهی های زمستانی سال) حدود 600 تا 1،000 لیره است. از طرفی هزینه تلفن و اینترنت هم به صورت ماهانه حدودا بین 150 تا 150 لیره تمام می شود.  در ضمن هزینه تعمیر و نگهداری وسایل خانه مثل سیستم گرمایشی و ... می تواند ماهی بین 50 تا 500 لیره برای هر خانواده هزینه داشته باشد. 

    هزینه خورد و خوراک در استانبول

    خوب است این را هم بدانید که قیمت غذا در یک رستوران ارزان در استانبول بین 20 لیره تا 35 لیره است. از طرفی قیمت غذا در فست فودهای زنجیره ای استانبول هم حدود 18 لیره تا 25 لیره است. اما از آنجایی که اگر شما بخواهید به استانبول مهاجرت کنید، نمی توانید همیشه در رستوران های استانبول غذا بخورید و احتمالا شما هم غذاهایتان را خودتان درست خواهید کرد، ما لیستی از قیمت اقلام مصرفی روزانه را برایتان گردآوری کرده ایم تا شما بتوانید درک بهتری از هزینه خورد و خوراک یک ماه در استانبول داشته باشید. در ادامه لیست قیمت ها را می توانید مشاهده کنید. 
    قیمت نوشابه در استانبول: هر بطری کوچک بین 2.5 تا 7 لیره
    قیمت آب معدنی در استانبول: هر بطری کوچک: بین 1 تا 1.5 لیره
    قیمت سیگار در استانبول: هر پاکت مارلبرو بین 13 تا 15 لیره
    قیمت شیر در استابنول: هر بطری 1 لیتری بین 3.25 تا 5.75 لیره
    قیمت نان در استانبول: هر 200 گرم بین 1.5 تا 3.5 لیره
    قیمت برنج در استانبول: هر کیلوگرم بین 5 تا 12 لیره
    قیمت تخم مرغ در استانبول: هر شانه 12 عددی بین 6.80 تا 15 لیره
    قیمت مرغ در استانبول: هر کیلوگرم بین 15 تا 30 لیره
    قیمت گوشت در استانبول: هر کیلوگرم بین 50 تا 80 لیره
    قیمت سیب در استانبول: هر کیلوگرم بین 4 تا 8 لیره
    قیمت موز در استانبول: هر کیلوگرم بین 7 تا 15 لیره
    قیمت پرتقال در استانبول: هر کیلوگرم بین 3 تا 8 لیره
    قیمت گوجه در استانبول: هر کیلوگرم بین 4 تا 9 لیره
    قیمت سیب زمینی در استانبول: هر کیلوگرم بین 3 تا 7 لیره
    قیمت پیاز در استانبول: هر کیلوگرم بین 3 تا 8 لیره

    هزینه خورد و خوراک در استانبول

    قیمت کرایه تاکسی و اتوبوس در استانبول

    اصولا وسایل حمل و نقل عمومی استانبول ارزان ترین وسیله تردد در استانبول محسوب می شوند که هم امن و هم راحت هستند. وسایل حمل و نقل عمومی استانبول شامل اتوبوس، مترو، تراموا، دلموش (ون)، قایق و اتوبوس های دریایی هستند. برای استفاده از این وسایل حمل و نقل عمومی در استانبول کافی است که یک استانبول کارت به ارزش 6 لیره تهیه کنید و بعد آن را به مقدار مورد نیاز شارژ کنید. لازم به ذکر است که کرایه هر مسیر 3.5 لیره است. 
    امیدواریم که با با خواندن این مطلب درک خوبی از هزینه های زندگی در استانبول پیدا کرده باشید. برای رزرو تور استانبول می توانید با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهر پرواز تماس بگیرید.

    مطالب بیشتر درمورد استانبول را با مراجعه به لینک های زیر مطالعه نمایید

    ارزان ترین هتل های میدان تقسیم استانبول

    هزینه سفر به استانبول به چه صورت می باشد

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW