021-88507190

آیا شهر وان در ترکیه برای خرید خوب است؟

گردشگری م.مقیمی 12 تیر ، 1399 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
باتوجه به نزدیکی وان به ایران بیشتر ایرانیان، برای خرید به شهر وان در ترکیه سفر می کنند. اما سوال اینجاست که آیا واقعا شهر وان در ترکیه جای خوبی برای خرید است؟ همراه ما باشید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    آیا شهر وان در ترکیه برای خرید خوب است؟

    همان طور که می دانید شهر وان یک شهر مرزی در ترکیه است که فاصله بسیار کمی با مرز کشور ما دارد. این شهر یکی از محبوب ترین شهرهای ترکیه برای خرید از نظر ایرانیان است و همیشه پر از توریستان ایرانی است! در حقیقت بیشتر ایرانیانی که راهی وان می شوند، برای خرید به شهر وان در ترکیه سفر می کنند. اما سوال اینجاست که آیا واقعا شهر وان در ترکیه جای خوبی برای خرید است؟ با ما همراه باشید تا شرایط خرید در وان را بررسی کنیم و جواب این سوال را به شما بدهیم. 

    آیا شهر وان در ترکیه برای خرید خوب است

    توریستان ایرانی در وان

    در ایام تعطیلی ایران، شهر وان در ترکیه به قدری شلوغ می شود که گاهی اوقات پیدا کردن هتل در وان کار بسیار سختی می شود! حتی گاهی اوقات در ایام نوروز و یا دیگر ایام شلوغ سال، هتل ها مجبور می شوند که سالن های کنفرانس و جلسه خودشان را هم به اتاق تبدیل کنند تا بتوانند جوابگوی مسافران ایرانی باشند و بتوانند به توریستان بیشتری جای بدهند. در این زمان های سال، مراکز خرید وان و رستوران های وان پر از توریست می شوند و این نشان می دهد که مردم ایران تا چه اندازه به سفر به وان و خرید در وان علاقه دارند. اما مگر وان چه دارد که تا این اندازه طرفدار ایرانی پیدا کرده است؟

    فاصله ایران تا وان

    خوی به عنوان شهر مرزی کشور ما در استان آذربایجان غربی 168 کیلومتر با شهر وان به عنوان شهر مرزی ترکیه فاصله دارد. این بدین معنی است که اگر شما بتوانید خودتان را به شهر خوی برسانید، خیلی ساده می توانید به وان سفر کنید. همین نزدیکی بین وان و ایران باعث شده که نظر توریستان ایرانی به وان جلب شود و به سفر به وان به چشم یک فرصت برای خرید ارزان در ترکیه نگاه کنند. 

    فاصله-ایران-تا-وان

    هزینه سفر به وان

    نکته مثبتی که درباره سفر به وان و خرید در وان وجود دارد، این است که هزینه سفر به وان بسیار پایین است. شما می توانید به راحتی از طریق سفر زمینی به وان، در هزینه های خود برای سفر به ترکیه را پایین بیاورید و بدین شکل بودجه بیشتری را برای خرید در وان کنار بگذارید. در واقع هزینه سفر به وان در مقابل هزینه سفر به دیگر شهرهای ترکیه برای خرید بسیار کمتر است و شما می توانید با مبلغی بسیار کمتر از هزینه سفر به استانبول، به شهر وان در ترکیه سفر کنید. 

    برندهای موجود در وان

    یکی دیگر از دلایلی که باعث محبوبیت خرید در وان بین ایرانیان شده، این است که برندهای مختلفی در وان شعبه دارند. به همین خاطر دست توریستان برای خرید در وان باز است و به راحتی می توانند از برند مورد علاقه شان در تور وان خرید کنند.

    قیمت لباس در وان

    نکته دیگری که باعث شده ایرانیان تا این اندازه به خرید در وان علاقه نشان دهند، این است که قیمت لباس در وان ارزان تر از قیمت لباس در ایران است. ضمنا کیفیت لباس های موجود در وان از کیفیت لباس های موجود در فروشگاه های ایران بالاتر است و با این حساب، می توانیم بگوییم که خرید در وان می تواند برای هر کسی تجربه جالبی باشد. ضمنا در طول سال یک سری از مراکز خرید وان و یک سری از فروشگاه های وان تخفیف هم به متشریانشان آفر می دهند و در چنین شرایطی، خرید در وان لذتبخش تر هم می شود!

    قیمت لباس در وان

    قیمت هتل در وان

    نکته دیگر اینکه قیمت هتل های وان بسیار پایین است و شما مجبور نیستید که برای تجربه یک خرید چند روزه در وان، هزینه زیادی را بابت اقامت در وان بپردازید. همین مساله باعث می شود که هزینه تمام شده خرید در وان برایتان پایین تر بیاید و خرید از وان برایتان مقرون به صرفه تر شود. 
    گذشته از همه این ها، جالب است این را هم بدانید که به قدری جمعیت توریستان ایرانی در وان زیاد است که یک سری برنامه های تفریحی در وان مختص ایرانیان تدارک دیده می شود! با همه این اوصاف می توان گفت که وان جای خوبی برای خرید است و سفر به وان می تواند برای شما هم انتخاب مناسبی باشد. پس اگر شما هم به دنبال خرید ارزان به وان هستید، بهتر است که حتما یک بار سفر به وان و خرید در وان را تجربه کنید. برای رزرو تور وان می توانید با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهر پرواز تماس بگیرید.

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW