021-88507190

توصیه هایی کاربردی در مورد سفر در دوران کرونا

راهنمای سفر م.مقیمی 15 تیر ، 1399 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
در روزهای اخیر اخبار زیادی در مورد بازگشایی مرز کشورهای مختلف به گوش می رسد و به نظر می رسد که مرزهای کشورها در حال باز شدن هستند. با این حساب به احتمال زیاد به زودی سفرها یکی یکی از سر گرفته می شوند. اما در هر کشور چه پروتکل هایی را باید رعایت کرد؟

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    توصیه هایی کاربردی در مورد سفر در دوران کرونا

    در روزهای اخیر اخبار زیادی در مورد بازگشایی مرز کشورهای مختلف به گوش می رسد و به نظر می رسد که مرزهای کشورها در حال باز شدن هستند. با این حساب به احتمال زیاد به زودی سفرها یکی یکی از سر گرفته می شوند. اما واقعیتی که وجود دارد، این است که تا زمانی که ویروس کرونا کاملا کنترل نشده، همه ما باید یک سری مقررات را رعایت کنیم تا مشکلی برایمان پیش نیاید. به هر حال توصیه ما به شما این است که اگر شما هم می خواهید در دوران کرونا به سفر بروید، این مطلب را بخوانید و این توصیه های کاربردی در مورد سفر در دوران کرونا را جدی بگیرید تا بتوانید سفر خوبی را در دوران کرونا تجربه کنید. 

    توصیه هایی کاربردی در مورد سفر در دوران کرونا

    تا جای ممکن از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده نکنید

    توصیه ما به شما این است که اگر برایتان ممکن بود، در طول سفر از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده نکنید. اگر هم استفاده کردید، فاصله اجتماعی را حتما از دیگران رعایت کنید، حتما ماسک به صورتتان بزنید و حتما حواستان را جمع کنید که دستانتان را به سطوح مختلف نزنید. 

    حتما در طول سفر از ماسک استفاده کنید

    نکته دیگر اینکه اگر در دوران کرونا به سفر خارجی یا داخلی رفتید، حتما از ماسک استفاده کنید تا یک وقت خدای نکرده اسیر ویروس کرونا نشوید. ضمنا بد نیست این را هم بدانید که ماسک نزدن در یک سری از کشورهای دنیا جریمه دارد و با این حساب بهتر است که همیشه و در همه جا ماسک خودتان را به همراه داشته باشید. 

    یک ساک دستی با خودتان به سفر ببرید

    توصیه بعدی ما برای سفر در دوران کرونا این است که در صورت امکان به جای چمدان، یک ساک دستی همراهتان داشته باشید تا مجبور نشوید که آن را مرتب روی زمین بگذارید. چراکه همان طور که می دانید امکان اینکه روی زمین ویروس کرونا موجود باشد، زیاد است و هرچه شما تماس کمتری با سطح زمین داشته باشید، برایتان بهتر است.

    یک ساک دستی با خودتان به سفر ببرید

    در طول سفر مرتب دستانتان را بشویید و یا از محلول ضدعفونی کننده استفاده کنید

    به شما توصیه می کنیم که در طول سفر نیز درست مثل قبل پروتکل های بهداشتی را رعایت کنید و مرتب دستان خودتان را ضد عفونی کنید. مثلا تا به فرودگاه رسیدید، دستانتان را ضد عفونی کنید، بعد از رد شدن از گیت امنیتی دوباره دستانتان را ضد غفونی کنید و وقتی هم که از هواپیما پیاده شدید، حتما دستانتان را بشویید. نکته دیگر اینکه حتما با دستمال و محلول ضد غفونی کننده، سطح میز و دستگیره صندلی خودتان در هواپیما را ضد عفونی کنید تا خیالتان از بابت تمیزی آن ها نیز راحت شود. 

    با خودتان داخل هواپیما غذا و نوشیدنی ببرید

    خوب است این را بدانید که بیشتر ایرلاین های جهان، سرو خوراکی و نوشیدنی را متوقف و یا محدود کرده اند تا از شیوع ویروس کرونا جلوگیری کنند. با این حساب بهتر است که یک خوراکی مختصر با خودتان به داخل هواپیما ببرید تا اگر گرسنه شدید، از خوراکی خودتان میل کنید. 

    از روی صندلی خودتان در هواپیما بلند نشوید

    جالب است بدانید که یک سری از ایرلاین ها تدابیری اندیشیده اند که مسافران بتوانند در طول پرواز فاصله اجتماعی خودشان را از دیگران رعایت کنند. مثلا بعضی از ایرلاین ها فروش صندلی های میانی هواپیما را متوقف کرده اند تا فاصله مسافران از هم حفظ شود. با این حساب در صورت امکان بهتر است که با این ایرلاین ها مسافرت کنید و حتما تا انتهای پرواز روی صندلی خودتان بنشینید و سعی کنید که تا جای ممکن به مسافران نزدیک نشوید و به سطوح مختلف هم دست نزنید.

    از روی صندلی خودتان در هواپیما بلند نشوید

    فاصله اجتماعی را در همه حال در طول سفر فراموش نکنید

    در نهایت به این نکته هم توجه کنید که امکان انتقال ویروس کرونا از طریق هوا هم وجود دارد و اگر یک بیمار سرفه کند، عطسه کند و یا خیلی صحبت کند، ممکن است که این ویروس را به فرد دیگری که در نزدیکیش است، منتقل کند. پس بهتر است که حتما حداقل یک متر و هشتاد سانتی متر از بقیه فاصله بگیرید و فقط به ضد عفونی کردن سطوح و داشتن دستکش و حتی ماسک اکتفا نکنید! ضمنا به شما توصیه می کنیم که وقتی از سفر برگشتید، تا 14 روز خودتان را قرنطینه کنید تا جوانب احتیاط کاملا رعایت شوند. 
    برای رزرو تورهای ارزان و تورهای لحظه آخری می توانید با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهرپرواز  تماس بگیرید.

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW