021-88507190

نبایدهای سفر به مالزی

راهنمای سفر م.مقیمی 16 تیر ، 1399 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
سفر به مالزی به شرطی می تواند تجربه خوبی باشد که شما در مورد نبایدهای سفر به مالزی اطلاع داشته باشید و آن ها را رعایت کنید! می پرسید چه نبایدهایی؟ بهتر است که این مطلب را خودتان بخوانید تا با نبایدهای مهم سفر به مالزی آشنا شوید!

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    بایدها و نبایدهای سفر به مالزی

    درست است که مالزی یک کشور گرمسیری بسیار زیباست و یک مقصد گردشگری ایده آل محسوب می شود. اما سفر به مالزی به شرطی می تواند تجربه خوبی باشد که شما در مورد نبایدهای سفر به مالزی اطلاع داشته باشید و آن ها را رعایت کنید! می پرسید چه نبایدهایی؟ بهتر است که این مطلب را خودتان بخوانید تا بانبایدهای مهم سفر به مالزی آشنا شوید!

    نبایدهای سفر به مالزی

    همراه داشتن دارو برای سفر به مالزی

    اولین نکته ای که باید درباره سفر به مالزی بدانید، این است که همراه داشتن یک سری از داروها برای سفر به مالزی ممنوع است. پس اگر داروی خاصی مصرف می کنید، بهتر است که در مورد آن پرس و جو کنید تا مطمئن شوید که بردن آن به مالزی مشکلی برایتان ایجاد نمی کند. در ضمن حواستان به این مساله هم باشد که همراه داشتن مواد مخدر در مالزی مجازات های سنگینی دارد. پس اگر کسی در فرودگاه از شما درخواست کرد که با خودتان یک بسته را به مالزی ببرید، به هیچ عنوان بدون اطمینان حاصل کردن از محتویاتش این کار را عهده دار نشوید.

    همراه داشتن دارو برای سفر به مالزی

    رانندگی در مالزی

    نکته دیگری که باید درباره سفر به مالزی بدانید، این است که رانندگان مالزی رانندگی خوبی ندارند و خیلی به قوانین راهنمایی و رانندگی پایبند نیستند. پس اگر در رانندگی تبحر ندارید، بهتر است که قید اجاره ماشین در مالزی و رانندگی در مالزی را بزنید و فقط از تاکسی و وسایل حمل و نقل عمومی برای تردد در مالزی استفاده کنید.

    خارج شدن از هتل بدون چتر

    به شما توصیه می کنیم که تا جای ممکن همیشه در مالزی یک چتر همراهتان داشته باشید. چراکه به هر حال مالزی یک کشور گرمسیری است و امکان بارش باران در آن زیاد است. 

    خارج شدن از هتل بدون چتر

    خرید بدون حواس جمع در مالزی

    بهتر است این را بدانید که در مالزی هم مثل کشورهای دیگر کیف قاپ و دزد وجود دارد. به همین خاطر توصیه ما به شما این است که در همه جا و علی الخصوص در حین خرید در مراکز خرید مالزی حواستان به وسایلتان باشد و همیشه مواظب وسایل خودتان باشید تا مشکلی برایتان پیش نیاید. 

    قدم زدن تنهایی در شب

    به شما توصیه می کنیم که تا جای ممکن شب ها تا دیروقت تنهایی بیرون نباشید و حتما چند نفری برای گردش شبانه از هتل خارج شوید. اگر هم برایتان ممکن نبود و می خواستید که تنهایی بیرون بروید، حتما از خیابان های روشن و شلوغ تردد کنید و تا جای ممکن سعی کنید که در شب هنگام، حتی مسیرهای کوتاه را هم با تاکسی طی کنید. 

    گفتن نظر منفی در مورد غذاهای مالزی

    اگر فقط در دنیا یک مساله وجود داشته باشد که همه مردم مالزی در مورد آن توافق نظر داشته باشند، آن مساله این است که غذاهای مالزی بهترین غذاهای دنیا هستند! در واقع مردم مالزی روی غذاهایشان تعصب بسیار خاصی دارند و اصلا تحمل این را ندارند که کسی در مورد غذاهایشان بدگویی کند! با این حساب بهتر است که اگر از غذاهای مالزی خوشتان نیامد، خیلی در مورد این مساله با کسی در مالزی صحبت نکنید!

    گفتن نظر منفی در مورد غذاهای مالزی

    استفاده از تاکسی بدون تاکسی متر
    یکی از متداول ترین کلاهبرداری هایی که از توریستان در تور مالزی می شود، در مورد کرایه تاکسی است! متاسفانه بعضی از راننده های تاکسی های مالزی از ناآگاهی توریستان استفاده کنند و مبلغ کرایه را بیش از حد واقعی از آن ها دریافت می کنند. با این حساب بهتر است که فقط و فقط از تاکسی های دارای تاکسی متر و یا تاکسی های اپلیکیشن های تاکسی آنلاین مثل اوبر و گرب استفاده کنید. 
    ورود به خانه های مردم مالزی با کفش
    یادتان باشد که مردم مالزی هم مثل اکثر مردم کشور ما با ورود افراد با کفش به خانه هایشان مشکل دارند. با این حساب یادتان باشد که اگر یک وقت یک نفر در مالزی شما را به خانه اش دعوت کرد، حتما کفشتان را درب منزل دربیاورید. 
    در نظر نگرفتن ترافیک در مالزی
    نکته مهم دیگر درباره سفر به مالزی این است که ترافیک های شهرهای مالزی (علی الخصوص در شهر کوالالامپور) بسیار سنگین هستند. پس بهتر است که حواستان به ساعات پرترافیک باشد و تا جای ممکن در آن ساعات تردد نداشته باشید. اگر هم مجبور بودید که در این ساعات در مالزی تردد کنید، بهتر است که ترافیک را در نظر بگیرید و حواستان باشد که احتمالا تایمی که در مسیر هستید، بیشتر از اندازه عادی خواهد بود.
    بردن میون دوریان (خارگیل) به هتل های مالزی
    خارگیل یا دوریان یک میوه بسیار بدبو اما خوشمزه است که در مالزی هم به وفور یافت می شود. این میوه به قدری بد بو است که بیشتر هتل ها و فرودگاه های مالزی همراه داشتن آن را ممنوع کرده اند! پس بهتر است که این مساله را هم در نظر داشته باشید و حواستان باشد که به خاطر همراه داشتن دوریان مورد مواخذه قرار نگیرید!برای رزرو تور مالزی می توانید با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهرپرواز تماس بگیرید.

    بردن میون دوریان (خارگیل) به هتل های مالزی

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW