021-88507190

دبی برای زندگی بهتر است یا استانبول؟

گردشگری م.مقیمی 23 مرداد ، 1399 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
دبی برای زندگی بهتر است یا استانبول؟ در واقع سوال این است که با توجه به کیفیت زندگی و هزینه های زندگی، استانبول بهتر است یا دبی؟ ما می خواهیم امروز این مساله را بررسی کنیم و ببینیم که با توجه به مزایایی که شما با زندگی در دبی و ترکیه نصیبتان می شود، مهاجرت به کدامشان مقرون به صرفه تر است؟

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    دبی بهتر است یا استانبول

    این روزها که بحث مهاجرت خیلی داغ شده، یکی از سوالاتی که در ذهن ها شکل گرفته، این است که دبی برای زندگی بهت است یا ترکیه؟ در واقع سوال این است که با توجه به کیفیت زندگی و هزینه های زندگی، استانبول بهتر است یا دبی؟ ما می خواهیم امروز این مساله را بررسی کنیم و ببینیم که با توجه به مزایایی که شما با زندگی در دبی و ترکیه نصیبتان می شود، مهاجرت به کدامشان مقرون به صرفه تر است؟

    مقایسه هزینه خدمات درمانی در دبی و استانبول

    خوبی استانبول این است که در آن بیمارستان های دولتی بسیار زیادی وجود دارد که اتفاقا استفاده از آن ها برای کسانی که بیمه خدمات درمانی دارند، رایگان است. البته در استانبول بیمارستان های خصوصی متعددی هم وجود دارد که البته هزینه درمان در آن ها گران تر از بیمارستان های دولتی است. اما با این حال این بیمارستان ها نیز از بیمارستان های دبی ارزان تر هستند. 

    مقایسه هزینه خدمات درمانی در دبی و استانبول

    برج خلیقه و مسجد آبی نماد دبی و استانبول

    مقایسه هزینه تحصیل در دبی و استانبول

    میانگین شهریه مهدکودک در استانبول 41% ارزان تر از دبی است. از طرفی میانگین شهریه در دبستان بین المللی در استانبول 19% ارزان تر از دبی است. در واقع باید بگوییم که هزینه تحصیل در یک مدرسه بین المللی در دبی به قدری سنگین است که معمولا خارجی ها از پس پرداخت آن بر نمی آیند.

    مقایسه هزینه خورد و خوراک در دبی و استانبول

    برای اینکه درک خوبی از مقایسه هزینه خورد و خوراک در استانبول و دبی پیدا کنید، چند نمونه برایتان مثال می زنیم. خوب است این را بدانید که قیمت غذا در یک رستوران متوسط در استانبول 36% ارزان تر از قیمت غذا در یک رستوران متوسط در دبی است. ضمنا قیمت غذا در مک دونالد استانبول 49% ارزان تر از مک دونالد دبی است و حتی قیمت نوشابه هم در استانبول 22% ارزان تر از قیمت نوشابه در دبی است. حتی قیمت یک لیتر شیر نیز در استانبول 48% ارزان از دبی است و قیمت نان هم در این شهر 60% ارزان تر است. نکته دیگر اینکه قیمت سیگار در استانبول 58% ارزان تر از دبی است. با این حساب می توان گفت که هزینه خورد و خوراک در استانبول کمتر از دبی است. لازم به ذکر است که حتی قیمت خدمات مثل هزینه قبض برق و اینترنت نیز در استانبول پایین تر است.

    مقایسه هزینه استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی در استانبول و دبی

    واقعیت این است که هزینه حمل و نقل در استانبول خیلی پایین تر از دبی است و شما با هزینه کمتری می توانید در استانبول از وسایل حمل و نقل عمومی و تاکسی استفاده کنید. البته این را هم بگوییم که قیمت نفت و ماشین های وارداتی در استانبول کمی بالاتر از دبی است. اما از آنجایی که سیستم حمل و نقل عمومی در استانبول خیلی قوی است که اکثر مردم استانبول به جای استفاده از ماشین شخصی، از وسایل حمل و نقل عمومی برای تردد استانبول می کنند و بیشتر با مترو و اتوبوس رفت و آمد می کنند. از منظر اعداد و ارقام هم خوب است این را بدانید که قیمت بلیط ماهانه استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی استانبول 43% ارزان تر از دبی است و کرایه تاکسی در استانبول نیز 13% ارزان تر از دبی است. البته اگر شما اهل استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی نیستید و ترجیح می دهید که از ماشین شخصی استفاده کنید، تردد در دبی برای شما مقرون به صرفه تر از استانبول تمام می شود.

    مقایسه هزینه استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی در استانبول و دبی

    مقایسه دبی و استانبول

    مقایسه قیمت اجاره خانه در استانبول و دبی

    دبی به عنوان یکی از گران ترین شهرهای دنیا برای اجاره ملک شناخته می شود. در واقع هم اجاره خانه و هم خرید ملک در استانبول ارزان تر از دبی است. شما به صورت میانگین می توانید با پرداخت 1200 لیره به صورت ماهانه در استانبول یک آپارتمان یک خوابه اجاره کنید و می توان گفت که این قیمت اجاره خانه 78% ارزان تر از دبی است. در ضمن قیمت ملک در استانبول نیز بین 50 تا 60% ارزان تر از دبی است و البته این مورد بستگی به لوکیشن خانه در استانبول هم دارد.
    با همه مواردی که گفته شد، می توان گفت که هزینه زندگی در استانبول خیلی پایین تر از دبی است و شما با یک بودجه مشخص می توانید از کیفیت بالاتری از زندگی در استانبول به نسبت دبی بهره ببرید. برای رزرو تور استانبول و یا خرید تور دبی می توانید با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهر پرواز تماس بگیرید.

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW