021-88507190

دانستنی های جالب درباره برج ایفل

گردشگری م.مقیمی 29 مرداد ، 1399 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
برج ایفل شاهکاری است که به جرئت می توان گفت هر کسی در هر جای دنیا آن را می شناسد! ایفل که در سال 1889 برای نمایشگاه جهانی در پاریس ساخته شده، برجی است که هر کسی باید یک بار در زندگیش آن را از نزدیک ببیند! ما هم می خواهیم شما را بیشتر با این برج که هر ساله میزبان بیش از 300 میلیون توریست است، آشنا کنیم.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    اسرار برج ایفل

    برج ایفل شاهکاری است که به جرئت می توان گفت هر کسی در هر جای دنیا آن را می شناسد! ایفل که در سال 1889 برای نمایشگاه جهانی در پاریس ساخته شده، برجی است که هر کسی باید یک بار در زندگیش آن را از نزدیک ببیند! این برج توسط شخصی به نام گوستاو ایفل با استفاده از 7،500 تن آهنگ و 2.5 میلیون عدد پرچ ساخته شده است و همیشه از آن به عنوان نماد فرانسه یاد می شود و به قدری شاخص است که شبیه به آن در نقاط دیگر دنیا مثل چین، لاس وگاس، یونان و همین طور تگزاس ساخته شده است. با ما همراه باشید تا شما را بیشتر با اسرار برج ایفل که هر ساله میزبان بیش از 300 میلیون توریست است، آشنا کنیم.

    دانستنی های جالب و خواندنی درباره برج ایفل

    نمای نزدیک از برج ایفل

    گردشی بیشتر در پاریس، شهر عاشقان

    جذاب ترین بازارهای پاریس

    یک خانه رازآلود در بالای برج ایفل وجود دارد!

    شاید برایتان جالب باشد که بدانید وقتی گوستاو ایفل این برج را ساخت، یک واحد آپارتمانی شخصی نیز بالای آن برای خودش درست کرد تا در آن میزبان مهمان های خاصی مثل توماس ادیسون باشد! قسمت جالب ماجرا این است که حالا این خانه به روی عموم باز است و شما هم می توانید از آن دیدن کنید. 

    گوستاو ایفل این برج را طراحی نکرده است!

    با اینکه همه گوستاو ایفل را به عنوان طراح این برج می شناسند، اما حقیقت این است که این برج توسط دو نفر دیگر که برای گوستاو ایفل کار می کرده اند، ساخته شده است. گفتنی است که این طراحان موریس کوچلین (Maurice Koechlin) و امیل نوگویر (Emile Nouguier) بوده اند.

    قرار بود که برج ایفل فقط 20 سال پابرجا باشد!

    برج ایفل برای نمایش قدرت صنعتی فرانسه در طی نمایشگاه جهانی ساخته شده است و قرار بوده که به صورت موقتی و فقط برای 20 سال پابرجا باشد. اما برای اینکه این اتفاق نیفتد، آقای گوستاو ایفل یک آنتن رادیویی در آن تعبیه کرد تا دولت از تخریب آن صرف نظر کند.

    هیتلر دستور داده بوده که ایفل را ویران کنند!

    وقتی که آلمان در طی جنگ جهانی دوم فرانسه را اشغال کرد، هیتلر دستور داد که برج ایفل را ویران کنند! اما هیچ وقت این دستور اجرایی نشد. حقیقت جالب در این مورد این است که مبارزان فرانسوی انتقام خودشان را از آلمانی ها گرفتند و وقتی که آن ها می خواستند پرچم خودشان را بالای برج برافراشته کنند، کابل های آسانسور را قطع کردند تا آلمانی ها مجبور شوند که از طریق پله ها به بالای برج بروند!

    هیتلر دستور داده بوده که ایفل را ویران کنند

    رنگ برج ایفل به صورت جذاب در غروب

    یک اداره پست داخل برج ایفل وجود دارد!

    در طبقه اول برج و درست کنار فروشگاه های سوغاتی و هدیه، یک اداره پست وجود دارد که خیلی ها از آن یک تمبر می خرند و آن را روی یک کارت پستال می چسبانند تا یک یادگاری جذاب از برج ایفل داشته باشند.

    نام دانشمندان بر روی برج ایفل درج شده است!

    نام دانشمندان و مهندسان فرانسوی که در قرن 19 میلادی بر روی ساخت برج ایفل کار کرده اند، بر روی بدنه برج ایفل درج شده است تا تاریخ آن ها را فراموش نکند! نکته جالب دیگر اینکه نام 72 نفر از آن ها بر روی خیابان های پاریس گذاشته شده است.

    تمیز نگه داشتن برج ایفل کار سختی است!

    هر 7 سال یک بار، حدود 60 تن رنگ برای نقاشی برج ایفل به کار برده می شود. در واقع هر 7 سال یک بار افراد زیادی مشغول نقاشی کردن برج ایفل می شوند تا این بانوی آهنی همیشه خوب به نظر برسد و گرد و غبار زمانه بر روی بدنه آن ننشیند!

    یک پناهگاه نظامی زیر برج ایفل وجود دارد!

    پایین ستون های جنوبی برج ایفل یک پناهگاه مخفی ارتش وجود دارد که با یک تونل طولانی به مدرسه نظامی فرانسه وصل شده است. البته حالا این پناهگاه تاریخی به یک موزه کوچک تبدیل شده است و امکان بازدید از آن برای توریستان مهیا شده است.

    یک پناهگاه نظامی زیر برج ایفل وجود دارد

    تاریخچه برج ایفل

    یک کافه بر فراز برج ایفل وجود دارد!

    در پایان گفتنی است که یک کافه در بالای برج ایفل ساخته شده است که توریستان می توانند از بالای آن چشم انداز بی نظیر پاریس را تماشا کنند! پس اگر شما هم گذرتان به پاریس افتاد، حتما تا بالای برج ایفل بروید و حتما نمای زیبای شهر را از آن ارتفاع تماشا کنید.
    برای رزرو تور فرانسه می توانید با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهر پرواز تماس بگیرید. 

    مطالب گردشگری بیشتر

    فاصله ایران تا فرانسه، آمریکا و بعضی از کشورهای جهان

    فاصله هوایی ایران با برخی از نقاط دنیا

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW