021-88507190

اقامت و پاسپورت ترکیه از طریق خرید ملک

گردشگری م. ورزدار 13 مهر ، 1399 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    دریافت اقامت از طریق خرید ملک در ترکیه یکی از راه های ساده برای مهاجرت به ترکیه است. همانطور که تور استانبول و تور ترکیه طرفداران خاص خود را دارد، مهاجرت و اخذ اقامت از طریق خرید ملک در ترکیه نیز با استقبال خوبی مواجه شده است. اما این کار شرایط خاص خود را دارد باید بدانید باید خانه با مبلغ مشخصی خریداری کنید و تمام آن به نام شما باشد تا به شما پاسپورت ترکیه داده شود. در غیر این صورت یعنی با خرید ملک با مبلغ پایین تر به شما اقامت موقت داده می شود و باید هر سال تمدید کنید.

    خرید خانه در ترکیه

    خرید خانه در ترکیه

    اخذ پاسپورت ترکیه با خرید ملک

    هزینه لازم برای خرید خانه که به پاسپورت منجر می شود 250 هزار دلار است. در این صورت شما، همسر و فرزندان زیر 18 سالتان صاحب پاسپورت ترکیه می شوید. اگر مبلغی کم تر از این برای خرید خانه و ملک در ترکیه هزینه کنید به شما اقامت ترکیه داده می شود اما نمی توانید به طور مستقیم پاسپورت و شهروندی ترکیه را دریافت کنید و باید هر سال اقامت خود را تمدید کنید. حداقل مبلغ خرید ملک برای اقامت 60 هزار دلار است.

    درست است که برای سفر از ایران به ترکیه نیاز به ویزا ندارید اما اگر بخواهید بیش از 90 روز اقامت داشته باشید شما باید اجازه اقامت را دریافت کنید.

    بسیاری از افراد می خواهند با خرید خانه در ترکیه آن را اجاره دهند و از این طریق کسب درآمد کنند. باید بگوییم این کار نیز امکان پذیر است. اما باید توجه داشته باشید که در سال باید حداقل دو هفته در ترکیه حضور داشته باشید تا اقامت شما تمدید شود.

    پاسپورت ترکیه

    پاسپورت ترکیه

    قوانین خرید ملک در ترکیه

    ترکیه اقتصاد با ثباتی دارد و می توانید یک گزینه خوب برای اقامت باشد. برای خرید خانه توجه کنید که قیمت ها با ایران متفاوت است. یک واحد 100 متری با مبلغ 13000000 لیر به فروش می رسد و با مبلغ ماهیانه سه هزار و پانصد لیر اجاره می رود.

    خرید ملک در شهرهایی مانند استانبول، آنکارا و ازمیر معمولا توصیه می‌شود. قیمت خرید ملک در شهر استانبول بالا است به دلیل این که این شهر توریستی است و فرصت های زیادی در این شهر وجود دارد. بنابراین قیمت آن بالاتر است. در مقابل شهر آنکارا به دلیل اینکه توریستی نیست قیمت پایین تری دارد و همچنین آرامش بیشتری دارد. به علاوه این شهر یک کلانشهر محسوب می شود و امکانات زیادی در آن وجود دارد.

    از طرفی ایرانی ها معمولا شهرهایی با طبیعت و فضای سبز را می پسندند. شهرهایی مانند ازمیر، مارماریس و شهرهایی با آب و هوای مدیترانه ای مناسب افرادی هستند که چنین شهرهایی را می پسندند.

    اگر می خواهید اقامت ترکیه از طریق اجاره ملک را بگیرید بهتر است بدانید این کار مزایای خوبی ندارد. با اجاره ملک در ترکیه اقامت توریستی یک ساله دریافت می کنید که هر سال قابل تمدید است اما اجازه کار یا تحصیل نخواهید داشت و باید نوع اقامت خود را به کاری یا تحصیلی تغییر دهید. اما در قوانین جدید ویزای توریستی قابل تمدید نیست و همان یک سال فرصت اقامت خواهید داشت.

    آمار خرید ملک در ترکیه پس از وضع قانون دریافت اقامت به شدت افزایش یافت. جالب است بدانید اکثر متقاضیان از کشورهای خاورمیانه به خصوص ایران بوده اند. در این کشورها به دلیل اقتصاد ضعیف تر تمایل مردم به اقامت از طریق خرید ملک در ترکیه بیشتر است.

    مجتمع های مسکونی با امکانات بالا در استانبول

    مجتمع های مسکونی با امکانات بالا در استانبول

    مدارک لازم برای اخذ اقامت از طریق خرید ملک در ترکیه

    پاسپورت
    عکس
    سند ملک
    بیمه ملک
    قبض آب یا برق یا گاز و... جهت تایید محل سکونتتان در ایران
    افتتاح حساب در ترکیه با توجه به کد مالیاتی

    حداقل مبلغ سرمایه خرید ملک در ترکیه برای اقامت

    تنها ویژگی که ملک شما باید داشته باشد این است که تمام 6 دانگ آن به نام شما باشد. هر نوع ملک اعم از آپارتمانی، ویلایی و... تفاوتی ندارد. مبلغ آن باید بیشتر از 60000 دلار باشد.

    شما حتما باید برای خرید ملک در ترکیه حساب بانکی داشته باشید زیرا مبلغ ملک مورد نظر از طریق حساب شما پرداخت شود.

    با توجه به اینکه هزینه اجاره در ترکیه بالاست، با اجاره دادن ملک در ترکیه می توان درآمد بالایی کسب کرد و یک سرمایه گذاری خارجی موفق خواهد بود.

    ابتدا باید کارشناس شهرداری مبلغ ملک را براورد کند و سپس بر اساس آن خرید ملک انجام شود و معمولا قیمت های صحیحی رو ملک گذاشته می شود. از این رو نگران گران فروختن و... نباشید.

    شما می توانید خانه مورد نظر خود را از میان برج ها و مجتمع های مسکونی انتخاب کنید یا اینکه آپارتمان های عادی شهر را برای خرید انتخاب کنید.

    مجتمع های مسکونی بزرگ معمولا در مناطق خوب شهر قرار گرفته اند و به امکاناتی مانند بیمارستان و مرکز خرید و مدرسه و... دسترسی خوبی دارند. امنیت بالایی دارند. همچنین از امکاناتی مانند استخر و باشگاه ورزشی در خود بهره مند هستند. می توانید واحدهای نوساز در این مجتمع ها پیدا کنید. اما از طرفی به دلیل همین امکانات قیمت آن ها بسیار گران تر است.

    برای آپارتمان های عادی سطح شهر گزینه های بیشتری برای خرید دارید و قیمت آن ها کم تر است همچنین می توانید آپارتمان های چند سال ساخت نیز پیدا کنید. اما هنگام خرید کمیسیون باید پرداخت کنید و امکانات زیادی مانند مجتمع های بزرگ ندارند.

    آپارتمان های سطح شهر استانبول

    آپارتمان های سطح شهر استانبول

    سوالات متداول

     آیا با خرید ملک در ترکیه می توان اقامت گرفت؟
    بله می توان اقامت گرفت و اگر مبلغ خانه بیش از 250000 دلار باشد، پاسپورت دریافت می کنید.

     حداقل مبلغ خرید ملک در ترکیه برای اقامت چه قدر است؟
    برای اقامت از طریق ملک باید حداقل مبلغ 60 هزار دلار هزینه کنید تا اجازه اقامت داده شود.

     سایت خرید ملک در استانبول کدام است؟
    شما می توانید به سایت آژانس های املاک معتبر در ترکیه مراجعه کنید.

     آیا خرید خانه در ترکیه با 100 میلیون تومان امکان پذیر است؟
    خیر. زیرا متاسفانه معادل آن به دلار مبلغ زیادی نیست و به 60 هزار دلار نمی‌رسد.


    مطالب بیشتر در مورد مهاجرت را در ادامه بخوانید:

    مزایا و معایب زندگی در ترکیه

    بهترین کشورهای دنیا برای مهاجرت

    مناسب ترین کشورها برای مهاجرت از لحاظ کار کدامند

    دانستنی هایی که برای مهاجرت به کانادا باید از آن ها اطلاع داشته باشید!

    5 دلیل مهاجرت به شهر شگفت انگیز تورنتو

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW