021-88507190

آشنایی با عجایب هفتگانه جدید

گردشگری پ. رضالو 13 مهر ، 1399 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    خیلی وقت است که نام مجسمه زئوس و باغ های معلق بابل و غول رودس به عنوان عجایب هفتگانه قدیم از سر زبان ها افتاده است. یک بنیاد سوئیسی در 7 ژانویه 2007 با رای گیری میان مردم توانست عجایب هفتگانه جدید را به جهانیان معرفی کند. اگر شما هم کنجکاو هستید که این عجایب هفتگانه رابشناسید؛ در این مطلب ما را همراهی کنید.

    دیوار چین

    فکر نمیکنم کسی پیدا شود که تا کنون نام دیوار بزرگ چین را نشنیده باشد. این دیوار بزرگ ترین و طولانی ترین دیوار جهان است که ساخت آن بین قرن های پنجم تا هشتم قبل از میلاد آغاز شده است. در قرن های گذشته کشورها مورد حمله و تاراج بسیاری قرار میگرفتند، در نتیجه پادشاهان درصدد این بودند که از کشورشان به خوبی محافظت کنند. هدف از ساخت دیوار چین حفاظت از مرزهای کشور در مقابل حملات دشمن بود. دیوار چین یکی از عجایب هفتگانه جدید به شمار میرود.

    دیوار چین

    دیوار چین از عجایب هفتگانه جدید

    در میان این دیوار که 7300 کیلومتر طول دارد، برج های آتش و قلعه های مرزی نیز ساخته شده است. در حال حاضر مقاومت دفاعی دیوار چین از بین رفته است اما زیبایی معماری مخصوص آن بی نظیر و دیدنی است. جالب است بدانید هر قسمتی از دیوار نامی مخصوص به خود دارد؛ مثلا "دیوار سی ما تای" "دیوار موتیان یو" "دیوار بادلینگ" و ...

    دیوار چین سمبل ملیت چین است چرا که نشان میدهد مردم این کشور با تحمل رنج و زحمت بسیار برای دفاع از سرزمینشان دست به ساخت چنین دیوار عظیمی زده اند. دیوار چین در سال 1987 در فهرست میراث جهانی ثبت شده است.

    دیوار چین از عجایب هفتگانه

    دیوار چین از عجایب هفتگانه جدید

    تاج محل هندوستان

    تاج محل این بنای باشکوه و زیبا در نزدیکی شهر آگرا و در 200 کیلومتری جنوب دهلی نو، پایتخت هند، واقع شده است. شاه جهان پنجمین پادشاه سلسله گورکانی این تاج محل باشکوه را به عنوان یادبودی برای همسر محبوب ایرانیش، ارجمند بانو بیگم، ساخته است.

    تاج محل

    تاج محل از عجایب هفتگانه جدید

    شاه جهان سال ها برای رسیدن به ارجمند بانو صبر کرد و پس از ازدواج با وی او را ممتاز محل نامید و به همگان اعلام کرد که متاز محل همسر محبوب اوست. ممتاز محل و شاه جهان 18 سال باهم زندگی کردند و صاحب 14 فرزند شدند که 7 فرزندشان زنده ماند.

    ممتاز محل در یکی از حمله های جنگی همراه همسرش بود و در ماه های آخر بارداری به سر میبرد، او در اثر وضع حمل چهاردهمین فرزندش جان خود را در 39 سالگی از دست داد و از همسرش خواست بعد از او ازدواج نکند و مقبره ای برای یادبود او بسازد.

    تاج محل هندوستان در واقع نمادی از یک عشق حقیقی است که شاید نمونه آن کمتر در جهان دیده شود. ساخت تاج محل، یکی از عجایب هفتگانه جدید، 15 سال به طول انجامید و بیش از 10000 هنرمند و معمار از نقاط مختلف آسیا در ساخت آن شرکت داشته اند.

    تاج محل از عجایب هفتگانه

    تاج محل از عجاییب هفتگانه

    کولوسئوم رم

    جای گرفتن کولوسئوم در این لیست شاید عجیب بنظر برسد، چرا که قدمت آن به اندازه عجایب هفتگانه قدیمی است. اما این سازه باستانی عظیم به عنوان بزرگترین آمفی تئاتر جهان در کتاب گینس نیز ثبت شده است. آمفی تئاتر کولوسئوم در شهر رم کشور ایتالیا قرار دارد و ظرفیت آن چیزی حدود پنجاه هزار نفر بوده است.

    کلوسئوم رم

    کولوسئوم ازعجایب هفتگانه جدید

    کولوسئوم شاهد فجایع بسیاری از جمله کشتن بردگان و مسیحیان، نبردهای خونین بر سر مرگ و زندگی بین گلادیاتورها بوده است که جزء تفریحات و سرگرمی های زندگی روزانه امپراطوران و اشراف روم بوده است.

    کلوسئوم از عجایب هفتگانه

    کلوسئوم از عجایب هفتگانه جدید

    ماچو پیچو پرو

    ماچو پیچو یا شهر گمشده اینکاها در کشور پرو قرار دارد. این شهر شناخته شده ترین نماد امپراطوری اینکاها است. زمانی که اسپانیایی ها، اینکاها را شکست دادند، ماچو پیچو به دلیل ارتفاع زیاد آن از سطح دریا از حملات جنگ جان سالم به در برد و ویران نشد اما به شهری متروکه تبدیل شد که سالیان سال کسی جز محلی های منطقه از وجود آن باخبر نبود. تا این که در سال 1911 توسط یک تاریخ شناس آمریکایی به نام هیرام بینگهام به جهانیان معرفی شد و در سال 1983 در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید و اکنون یکی از عجایب هفتگانه جدید به شمار میرود.

    ماچو پیچو

    ماچو پیچو از عجایب هفتگانه جدید

    پترا اردن

    پترا شهری تاریخی در کشور اردن است که زمانی پایتخت حکومت نبطی ها بوده است. ردپایی از این شهر را میتوانید در فیلم آخرین نفرین شده ببینید. شهر پترا در دل کوه ها قرار گرفته است که سنگ ها و صخره های آن به رنگ های صورتی و سرخ است. نام اصلی شهر پترا، سلع بوده است و رومیان نام آن را به زبان خود تغییر داده اند. سلع و پترا هردو به معنی صخره هستند. در سال 636 میلادی عرب ها توانستند این شهر را از چنگ رومیان درآورده و دوباره از آنِ خود کنند. متاسفانه در سال های 746 و 748 زلزه ای رخ داد که ساکنان شهر مجبور شدند آنجا را ترک کرده و به اطراف کوچ کنند.

    پترا اردن

    چیچن ایتزا مکزیک

    یکی دیگر از اثرات ثبت شده در میراث جهانی یونسکو، که جزء عجایب هفتگانه جدید به شمار می رود، چیچن ایتزا اثری باستانی از تمدن مایا در کشور مکزیک است.

    چیچن ایتزا شامل چندین ساختمان سنگی است که در زمان خود به عنوان قصر، معبد، حمام و ... استفاده میشده است. مهم ترین قسمت این مجموعه، El Castillo یا همان قلعه است که از هرمی پلکانی تشکیل شده و هر چهار طرف دارای پله هایی تا بالای هرم است. این معبد در واقع متعلق به خدای آسمان بوده است.

    چیچن ایتزا از عجایب هفتگانه جدید

    چیچن ایتزا ز عجایب هفتگانه جدید

    مجسمه حضرت مسیح در برزیل

    لقب جوان ترین عجایب هفتگانه جدید را میتوان به مجسمه حضرت مسیح در برزیل نسبت داد. این مجسمه در ارتفاع 710 متری نوک قله کورکووادو ساخته شده و به نمادی از کشور برزیل تبدیل شده است. این مجسمه نشانه پذیرش همه انسان ها در آغوش مسیح است. دست چپ این مجسمه به شمال شهر ریو دو ژانیرو و دست راست آن به جنوب شهر اشاره دارد که برای بازدیدکنندگان میتواند بسیار جذاب باشد.

     مجسمه مسیح

    درباره جاذبه های گردشگری بیشتر بخوانید:صومعه های متروئا در یوناندیدنی ترین شهرهای چین
    همه چیز درباره زیباترین مسیر ریلی جهان در سریلانکا
    
    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW