021-88507190

بایدها و نبایدهای سفر در دوران کرونا

گردشگری م.مقیمی 12 آبان ، 1399 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
ما لیستی از مهمترین بایدها و نبایدهای سفر در دوران کرونا را برایتان تهیه کرده ایم که مطمئناً رعایت تک تک موارد آن می تواند به سفر راحت تر و البته ایمن تر شما کمک کند.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    اگر شما هم قرار است که در دوران کرونا به یک سفر داخلی یا خارجی بروید، بهتر است که قبل از اینکه راهی سفر شوید، این مطلب را با دقت بخوانید. ما لیستی از مهمترین بایدها و نبایدهای سفر در دوران کرونا را برایتان تهیه کرده ایم که مطمئناً رعایت تک تک موارد آن می تواند به سفر راحت تر و البته ایمن تر شما کمک کند. 

    درباره سفرهای دوران کرونا

    همان طور که  می دانید ما و همین طور کشورهای دیگر دنیا برای مدت زیادی در قرنطینه بوده ایم و در این مدت تا حدودی به زندگی با شرایط جدید عادت کرده ایم. اما واقعیت این است که نمی توان تا همیشه به این قرنطینه ادامه داد و مسئولین کشورهای مختلف به خاطر فشارهای اقتصادی که به خاطر همین قرنطینه متحمل شدند، مجبور به بازگشایی مرزهایشان هستند تا دوباره صنعت گردشگری و همین طور صنایع دیگر در کشورهایشان رونق بگیرد. اما نکته اینجاست که ما به عنوان مسافر نباید بازگشایی مرزها را به منزله تمام شدن خطر شیوع ویروس کرونا بدانیم و باید همان طوری که در شهر و دیار خودمان نکات ایمنی را رعایت می کنیم، در طول سفر نیز همین موارد را رعایت کنیم تا هم جان خودمان را حفظ کنیم و هم باعث ایجاد خطر برای اهالی مقصد گردشگری مورد نظر نشویم. 

    درباره سفرهای دوران کرونا

    انجام تست کرونا قبل از سفر

    اول از همه اینکه باید این را بدانید که یک سری قوانین برای سفر در دوران کرونا وضع شده که مسافران مجبور به رعایت آن ها هستند. مهمترین قانونی که در این مورد وجود دارد، قانون انجام تست کرونا برای سفرهای خارجی است. پس اگر احیانا شما هم به هر دلیلی می خواهید در این دوران به یک کشور خارجی سفر کنید، باید حتما قبل از اینکه راهی سفر شوید، یک تست کرونا انجام دهید تا منفی بودن آن برای شما و همین طور ایرلاین مربوطه مسجل شود و مجوز سفر به یک کشور دیگر برای شما صادر شود. به شما توصیه می کنیم که اگر قرار است که به سفر خارجی بروید و هنوز آزمایش تست کرونا را نداده اید، مطلب آزمایشگاه های مورد تایید برای سفرهای خارجی را مطالعه کنید تا بدانید که باید دقیقا چه کاری انجام دهید و به کدام آزمایشگاه ها برای انجام این تست مراجعه کنید.

    حفظ فاصله اجتماعی در طول سفر

    نکته دیگر اینکه یادتان باشد که شما در طول سفر باید فاصله اجتماعی را رعایت کنید. مسلما شما هم دلتان نمی خواهد که خدای نکرده در طول سفر به ویروس کرونا مبتلا شوید و بعد از برگشت به خانه درگیر این بیماری شوید و سلامت خودتان را به خطر بیندازید. پس بهتر است که حتما فاصله اجتماعی را در طول سفر رعایت کنید.

    حفظ فاصله اجتماعی در طول سفر
    حفظ فاصله اجتماعی در طول سفر

    سفر بدون داشتن پول نقد 

    نکته دیگر اینکه اگر می خواهید به سفر داخلی بروید، بهتر است که تا جای ممکن از همراه داشتن پول نقد خودداری کنید. اگر هم می خواهید راهی یک کشور خارجی شوید و احیانا کارت اعتباری بین المللی دارید، بهتر است که از آن کارت برای پرداخت وجوه مختلف در طول سفر استفاده کنید و تا جای ممکن پول نقد را از سفرتان حذف کنید.

    کم کردن تعداد چمدان ها برای سفر

    نکته دیگر اینکه مقامات کشورهای مختلف به مسافران دستور داده اند که تا جای ممکن تعداد چمدان هایشان را محدود کنند. در واقع نکته اینجاست که یک سری از ایرلاین ها برای تعداد چمدان ها برای سفرهای دوران کرونا محدودیت گذاشته اند و از مسافران درخواست کرده اند که فقط یک چمدان و یک کیف دستی همراهشان داشته باشند تا مجبور نشوند که از چرخ دستی در فرودگاه استفاده کنند.

    کم کردن تعداد چمدان ها برای سفرکم کردن تعداد چمدان ها برای سفر

    رعایت کردن تمامی موارد بهداشتی

    نکته دیگر اینکه شما باید در طول سفرهای دوران کرونا تمامی نکات بهداشتی را رعایت کنید، مدام از ماسک و دستکش و شیلد صورت استفاده کنید و تا جای ممکن سعی کنید که دستانتان را به سطوح مختلف نزنید. البته این را هم بگوییم که این مورد صرفا جهت یادآوری است و ما این را می دانیم که مسلما شما این موارد را رعایت می کنید.

    چک کردن آمار مبتلایان در مقصد مورد نظر

    توصیه ما به شما این است که در صورت امکان کشور یا شهری را برای سفر انتخاب کنید که آمار مبتلایان به ویروس کرونا در آن شهر یا کشور کمتر باشد تا از هر نظر خیالتان راحت تر باشد. اگر هم می خواهید به جایی سفر کنید که آمار کرونا در آن خیلی بالاست، بهتر است که خیلی حواستان را جمع کنید و همه نکات بهداشتی را رعایت کنید تا به دردسر نیفتید.

    همراه نداشتن غذا و نوشیدنی در طول سفر

    خوب است این را بدانید که در ایرلاین های مختلف قوانین متنوعی برای سرو غذا در طول سفر وضع شده است. در واقع خیلی از ایرلاین ها در طول سفر هیچ خوراکی برای مسافران سرو نمی کنند و خیلی از آن ها تعداد و نوع غذاها و خوراکی های سرو شده را به حداقل رسانده اند. توصیه ما به شما این است که شما هم با خودتان غذا یا نوشیدنی را به داخل هواپیما نبرید و تا جای ممکن سعی کنید که هیچ خوراکی را در طول سفر میل نکنید تا از این نظر نیز مشکلی برایتان پیش نیاید.

    رعایت فاصله اجتماعی در هواپیما

    خوشبختانه باید بگوییم که خیلی از ایرلاین ها قوانینی برای حفظ فاصله اجتماعی در هواپیما دارند و به همین خاطر صندلی های هواپیما را به صورت نیمه به فروش می رسانند تا همه بتوانند یک در میان در هواپیما بنشینند. با این حساب بهتر است که شما هم برای سفر ایرلاین هایی را انتخاب کنید که چنین قانونی دارند. 

    عدم استفاده از سرویس های بهداشتی

    نکته دیگر اینکه بهتر است که از استفاده از سرویس های بهداشتی داخل هواپیماها خودداری کنید. در ضمن بهتر است که تا جای ممکن به سرویس های بهداشتی فرودگاه ها نیز مراجعه نکنید و بدین شکل خودتان را از خطر ابتلا به ویروس کرونا در طول سفر حفظ کنید.

    همکاری با مسئولین و خدمه هواپیما

    در آخر بهتر است این را یادمان باشد که همه ما از این محدودیت ها و رعایت بهداشت خسته شده ایم. اما با این حال ما همگی باید به همدیگر کمک کنیم تا از این شرایط به سلامتی عبور کنیم. پس بهتر است که با مسئولین و خدمه هواپیما و همین طور فرودگاه و هتل و دیگر اماکن عمومی همکاری کنیم تا پروتکل های بهداشتی به بهترین شکل ممکن رعایت شوند و همه بتوانند سفر ایمنی را در دوران کرونا تجربه کنند.
    برای همه شما عزیزان یک سفر به یادماندنی و ایمن را آرزو می کنیم. برای رزرو انواع تورهای ارزان و تورهای لحظه آخری می توانید با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهر پرواز تماس بگیرید.

    آزمایشگاه های مورد تایید ایرلاین های خارجی

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW