021-88507190

هزینه سفر به گرجستان در سال 1403

راهنمای سفر مهرپرواز 07 خرداد ، 1403 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
زمانی که تصمیم می‌گیرید به گرجستان سفر کنید، اولین کار برآورد هزینه سفر به گرجستان است. این مطلب تصویر خوبی از سفر پیش رو به شما خواهد داد.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    تخمین هزینه سفر به گرجستان، برای کسانی که قصد رفتن به این کشور زیبا را دارند، بخش مهمی از فرآیند برنامه‌ریزی سفر است. نزدیک‌بودن این کشور به ایران و طبیعت زیبای آن در کنار مناسب‌بودن هزینه‌های آن در مقایسه با کشورهایی چون ترکیه و دبی، باعث جذب بالای گردشگران ایرانی به گرجستان شده است. واحد پول گرجستان، لاری (GEL) است. با اینکه هزینه‌های سفر، کاملا به عادات شخصی، سلایق، تاریخ سفر و عوامل دیگر وابسته است؛ اما ما این مطلب را به بررسی میانگینی از هزینه سفر به گرجستان اختصاص داده‌ایم تا بتوانید بر اساس بودجه خود، بهترین برنامه‌ریزی را داشته باشید.

    هزینه ویزای گرجستان

    یکی از خوبی‌های سفر به گرجستان برای ایرانیان، بی‌نیازی به ویزاست؛ بنابراین لازم نیست برای ویزا بودجه‌ای را در هزینه سفر به گرجستان در نظر بگیرید. البته لازم است که عوارض خروج از کشور را بپردازید که بر اساس نرخ معین‌شده در سال 1403، برا ی سفر اول 400 هزار تومان، سفر دوم 600 هزار تومان و سومین سفر 800 هزار تومان است.

    هزینه سفر به گرجستان با قطار

    نزدیک‌بودن گرجستان به ایران باعث شده تا هم امکان سفر هوایی به این کشور فراهم باشد و هم زمینی. یکی از راه‌های سفر زمینی، انتخاب قطار است؛ اما باید بدانید که بلیط مستقیم قطار از ایران به گرجستان وجود ندارد. برای این منظور، شما می‌توانید ابتدا خود را با اتوبوس، از تهران به ایروان برسانید و سپس از آن‌جا، با قطار به تفلیس گرجستان بروید.

    در راهنمای سفر به تفلیس، فصل بهار را یکی از بهترین زمان‌های سفر به گرجستان به شمار می‌آورند. بنابراین فراموش نکنید که مسیر قطار ایران به تفلیس در بهار، بسیار زیبا و دیدنی است. قیمت بلیط گرجستان برای قطار، به عواملی مانند زمان رزرو بلیط و کلاس کوپه بستگی دارد. برای مثال هزینه سفر از ایروان به گرجستان برای هر نفر، با کوپه دو نفره، 99 دلار و کوپه 4 نفره، 79 دلار است. 

    هزینه سفر به گرجستان با قطار

    تصویری از سفر به گرجستان با قطار

    هزینه سفر به گرجستان با اتوبوس

    ارزانترین راه سفر به گرجستان از طریق اتوبوس است. خوشبختانه، بلیط مستقیم اتوبوس، از تهران به تفلیس وجود دارد. از آن‌جایی که زمان سفر با اتوبوس طولانی است و حدود 24 تا 30 ساعت طول می‌کشد، بلیط آن از نوع VIP خواهد بود تا مسافران در طول سفر راحت باشند. هزینه بلیط اتوبوس تهران به تفلیس هم در حال حاضر، حدود 2 میلیون و 500 هزار تومان است.

    این نکته را به یاد داشته باشید که در صورت رزرو تور زمینی گرجستان کار شما راحت‌تر می‌شود؛ چرا که رزرو هتل، خرید بلیط و تهیه بیمه مسافرتی، بر عهده خود تور است. قیمت تور زمینی گرجستان از طریق اتوبوس هم، کاملا به زمان سفر، آژانس انتخابی و کیفیت اتوبوس و هتل بستگی دارد.

    هزینه سفر به گرجستان با ماشین شخصی

    روش دیگر برای سفر به گرجستان، از طریق ماشین شخصی است که حال‌وهوایی متفاوت و دوست‌داشتنی دارد. برای این منظور، شما باید قبل از سفر یک سری مدارک آماده کنید و هزینه مربوطه را بپردازید. این مدارک شامل کارت مالکیت یا دفترچه مالکیت خودرو (حدود 337 هزار تومان)، پلاک ترانزیت (حدود 1,075,000 تومان)، گواهینامه بین‌المللی یک ساله خودرو یا موتور (356 هزار تومان)، بیمه 10 روزه ماشین و کاپوتاژ می‌شود. لازم به ذکر است که هزینه بنزین در گرجستان، لیتری 4.12 لاری است.

    هزینه سفر به گرجستان با هواپیما

    مسلما راحت‌ترین راه برای سفر به گرجستان، سفر هوایی است که البته قیمت آن در مقایسه با سایر روش‌ها، بیشتر خواهد بود. هزینه سفر با هواپیما، کاملا به عواملی مانند آژانس انتخابی و تاریخ پرواز بستگی دارد. بلیط هواپیمای ایران به گرجستان از حدود 8 میلیون و 500 هزار تومان شروع می‌شود؛ اما بسته به عواملی که گفتیم، می‌تواند کمتر یا بیشتر شود.

    هزینه سفر به گرجستان با هواپیما

    سفر به گرجستان با هواپیما

    هزینه غذا در گرجستان

    هنگام برنامه‌ریزی برای سفر به گرجستان، یکی از جنبه‌های مهمی که باید در نظر بگیرید، هزینه غذا است. قیمت غذا در گرجستان بسته به عوامل مختلفی مانند نوع غذای انتخابی، نوع و محل رستوران و سلیقه فرد، می‌تواند بسیار متفاوت باشد. متوسط ​​هزینه غذا در گرجستان، برای یک وعده غذایی حدود 3.51 دلار است.

    بد نیست بدانید که یک وعده غذایی شامل غذاهای خیابانی یا فست فود حدود 2 تا 5 دلار، در رستوران‌های معمولی یا محلی حدود 5 تا 15 دلار، در رستوران‌های میان‌رده بین 15 تا 30 دلار و در رستوران‌های لوکس از 30 دلار به بالا است.

    هزینه غذا در گرجستان

    عکسی از غذاهای معروف گرجستان

    هزینه حمل و نقل در گرجستان

    بخش مهمی از هزینه های سفر به گرجستان را هزینه حمل‌ونقل تشکیل می‌دهد که به عواملی مانند نوع حمل‌ونقل و مسافت طی‌شده بستگی دارد. به‌طور میانگین و طبق داده‌های به‌دست‌آمده از مسافران قبلی، هزینه حمل‌ونقل، برای هر نفر، روزانه حدود 5.8 دلار است. در ادامه جزئیات بیشتری در این زمینه، در اختیارتان می‌گذاریم.

    هزینه حمل‌ و نقل با مترو

    در شهرهای بزرگ گرجستان، سیستم مترو راهی مقرون‌به‌صرفه و سریع برای رفت‌وآمد است. هزینه حمل‌ونقل با مترو معمولا از 2.5 دلار شروع می‌شود.

    هزینه حمل‌ و نقل با اتوبوس

    اتوبوس یک روش حمل‌ونقل پرطرفدار و مقرو‌ن‌به‌صرفه در گرجستان است. هزینه حمل‌ونقل با اتوبوس بسته به مسافت و مسیر می‌تواند از 1 تا 5 دلار متغیر باشد.

    هزینه حمل ‌و نقل با تاکسی

    مسلما راحت‌ترین روش برای رفت‌وآمد در گرجستان از طریق تاکسی است، اما در مقایسه با دیگر روش‌ها، کمی گران‌تر خواهد بود. هزینه تاکسی در گرجستان از حدود 2.5 دلار برای هر مایل شروع می‌شود.

    هزینه حمل و نقل در گرجستان

    تصویری از تاکسی‌های گرجستان

    هزینه حمل‌ و نقل با خودروی اجاره ‌ای

    اگر میانه خوبی با وسایل حمل‌ونقل عمومی ندارید و می‌خواهید آزادی بیشتری داشته باشید، اجاره ماشین یک گزینه عالی است. قیمت اجاره خودرو در گرجستان بسته به نوع وسیله نقلیه و مدت زمان اجاره می‌تواند متفاوت باشد. به‌طور متوسط، می‌توانید انتظار داشته باشید که روزانه حدود 40 تا 100 دلار برای اجاره ماشین بپردازید.

    هزینه هتل و اقامت در گرجستان

    از مهم‌ترین هزینه ها در گرجستان که باید حتما در نظر گرفته شود، هزینه محل اقامت است. این هزینه هم کاملا به زمان سفر، نوع هتل و شهر محل اقامت بستگی دارد. مسلما هزینه هتل در شهرهای بزرگ گرجستان مانند تفلیس و باتومی در مقایسه با شهرهای کوچکتر و مناطق روستایی، گران‌تر است.

    برای یک اتاق در هتلی میان‌رده در شهرهای بزرگ، هزینه اقامت برای یک شب، بین 80 تا 150 دلار است. این هتل‌ها امکانات رفاهی راحتی ارائه می‌دهند و برای کسانی که به‌دنبال تعادل بین قیمت و کیفیت هستند، بسیار مناسب‌اند. از سوی دیگر، اگر به‌دنبال یک تجربه مجلل هستید، محدوده قیمت یک اتاق در هتلی لوکس، می‌تواند به 300 تا 500 دلار برای یک شب برسد.

    در شهرهای کوچکتر، یک اتاق در هتلی میان‌رده معمولا بین 50 تا 100 دلار در هر شب هزینه دارد؛ اما هزینه اتاق‌های هتل‌های لوکس برای یک شب، بین 150 تا 300 دلار خواهد بود.

    هزینه تماس و اینترنت همراه در گرجستان

    یکی از هزینه‌هایی که شاید از چشم خیلی‌ها دور بماند، هزینه مربوط به تماس و اینترنت است. در صورتی که قصد دارید تماس‌های زیادی از گرجستان به ایران داشته باشید، بهتر است یک سیم‌کارت گرجی بخرید. اپراتورهای مگتی کام (MagtiCom)، بی لاین (Beeline) و جئوسل (Geocell)، جزو بهترین اپراتورهای خدمات تلفن همراه در گرجستان هستند.

    هزینه خرید سیم‌کارت در گرجستان، معمولا، از 10 دلار شروع می‌شود و ممکن است تا 30 دلار هم افزایش یابد. راه دیگر، اجاره روتر Wi-Fi است. بسته به شرکت و طرحی که انتخاب می‌کنید، قیمت‌ها می‌تواند از ۵ دلار تا ۱۵ دلار در روز متغیر باشند.

    هزینه تفریحات و بازدید از جاهای دیدنی گرجستان

    گرجستان کشوری است که تاریخی غنی، مناظر خیره‌کننده و فرهنگی جالب دارد. از صومعه‌های باستانی گرفته تا رشته‌کوه‌های نفس‌گیر، همه در این کشور گرد هم آمده‌اند تا توجه گردشگران را به خود جلب کنند. اما برای کشف این شگفتی‌ها، چقدر هزینه لازم است؟

    به‌طور میانگین، هزینه مربوط به تفریحات و بازدید از جاهای دیدنی، برای هر نفر در یک روز، حدود 14 دلار می‌شود. در جدول زیر، هزینه برخی از سرگرمی‌ها و ورودی‌های جاهای دیدنی گرجستان را در اختیارتان می‌گذاریم.

    تفریح هزینه
    بازدید از شهر قدیمی تفلیس 5 تا 10 دلار برای تورهای راهنما
    بازدید از شهر غار 3 تا 6 دلار هزینه ورودی
    بازدید از صومعه دیوید گارجا 1 تا 3 دلار هزینه ورودی
    بازدید از پارک ملی کازبیگی  5 تا 10 دلار هزینه حمل‌ونقل
    تله‌کابین آرگو  11 دلار
    کلوب اسب‌سواری باتومی 56 دلار
    پارک آبی جینو پردایس 26 دلار هزینه ورودی
    بولینگ لبوفسکی حدود 6 دلار

     جدول هزینه‌ تفریحات در گرجستان

    ناگفته نماند که گزینه‌های زیادی برای گشت‌وگذار رایگان یا کم‌هزینه هم در گرجستان وجود دارند؛ بنابراین، حتی اگر بودجه کمی دارید، باز هم می‌توانید از زیبایی‌های این کشور لذت ببرید. برخی از این تفریحات عبارتند از:

    • تورهای پیاده‌روی در شهر قدیمی تفلیس
    • تماشای مناظر خیره‌کننده سوانتی
    • بازدید از بازارهای محلی 
    • بازدید از پارک ملی برجومی خاراگائولی (Borjomi-Kharagauli)

    هزینه خرید در گرجستان

    اگر قصد خرید سوغاتی از این کشور را دارید، باید بدانید که هزینه سوغاتی در گرجستان می‌تواند مانند شب و روز، متفاوت باشد و این کاملا به جنس مورد نظرتان، کیفیت آن و محل خرید بستگی دارد. گرجستان گنجینه‌ای از سوغاتی‌های منحصر‌به‌فرد و جذاب است که دست شما را برای انتخاب باز می‌گذارد؛ از جواهرات دست‌ساز گرفته تا سرامیک‌های سنتی را می‌توانید در بهترین مراکز خرید تفلیس پیدا کنید.

    یکی از سوغاتی‌های محبوب این کشور، فرش سنتی گرجستان است که قیمت‌ آن بسته به پیچیدگی طراحی و کیفیت مواد، از 100 تا 500 دلار متغیر خواهند بود. گزینه بعدی یک جعبه شکلات خوش‌مزه گرجی است که بسته به مارک و اندازه جعبه، می‌تواند بین 5 تا 20 دلار باشد. عروسک‌های نمادین گرجی هم که بین 10 تا 50 دلار قیمت دارند، سوغاتی محبوب دیگری از این کشورند.

    اگر قصد دارید از گرجستان پوشاک بخرید، باید بدانید که قیمت پوشاک در گرجستان نسبتا بالاست؛ به‌عنوان مثال، یک شلوار جین برند حدود 90 دلار یا یک پیراهن زنانه از برند زارا، حدود 51 دلار قیمت دارد.

    هزینه سفر به گرجستان با تور بهتر است یا بدون تور؟

    بدون شک، سفر به گرجستان با تور بسیار مناسب‌تر و راحت‌تر است و قیمت تور گرجستان هم در مقایسه با سفر شخصی یا بدون تور، بسیار کمتر خواهد شد. زمانی که شما با تور به گرجستان سفر کنید، بسیاری از کارها مانند رزرو هتل، رزرو بلیط و... از طریق تور انجام می‌شوند و نیازی نیست خودتان این کارها را انجام دهید.

    از طرفی، بیشتر هزینه‌های سفر شما در هزینه تور گرجستان محاسبه می‌شوند و احتیاجی به پرداخت جداگانه نیست. از آن‌جایی که آژانس‌های ارائه‌‌دهنده تورهای گرجستان تجربه بیشتری در زمینه سفر به این کشور مانند شناخت هتل‌های مناسب‌تر، ارائه برنامه‌ای مفید برای لذت‌بردن از سفر و... دارند، کیفیت و راحتی سفر شما افزایش می‌یابد و در هزینه‌هایتان هم صرفه‌جویی خواهد شد.

    تفریح با کمترین هزینه سفر به گرجستان

    گرجستان به‌دلیل نزدیکی به ایران و داشتن جاذبه‌هایی طبیعی و زیبا، از مقاصد پرطرفدار برای سفر، بین ایرانیان است. از طرفی هم، هزینه‌های مناسب این کشور برای سفر، دلیل دیگر محبوبیت آن است. از همین رو، ما این مقاله را به بررسی هزینه سفر به گرجستان اختصاص دادیم تا شما با اطلاع کامل از این بخش مهم سفرتان، یعنی هزینه‌ها، سراغ گذراندن تعطیلات خود با تور گرجستان بروید. البته ناگفته نماند که این هزینه‌ها تخمینی و کاملا طبیعی است که بسته به عادات شخصی، سلیقه‌ها، زمان سفر و شرایط مختلف، کاهش یا افزایش داشته باشند.

    شما هم اگر اطلاعاتی کاربردی در زمینه هزینه‌های سفر به گرجستان دارید، در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

    سوالات متداول

    1. هزینه‌های اصلی در سفر به گرجستان چیست؟

    هزینه‌های اصلی سفر به گرجستان شامل بلیط هواپیما، اقامت در هتل یا اقامتگاه‌های محلی، غذا و نوشیدنی در رستوران‌ها یا کافه‌ها، هزینه حمل و نقل محلی (مانند تاکسی، اتوبوس یا کرایه ماشین) و ورودی‌ جاذبه‌های گردشگری است.

    2. آیا گرجستان یک مقصد گردشگری اقتصادی به حساب می‌آید؟

    بله، گرجستان به طور کلی یک مقصد گردشگری اقتصادی محسوب می‌شود. هزینه‌های اقامت، غذا و حمل و نقل در مقایسه با بسیاری از کشورهای اروپایی ارزان‌تر است و گردشگران می‌توانند با بودجه محدود نیز تجربه سفر خوبی داشته باشند.

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW