021-88507190

حقایق جالب درباره اسپانیا

گردشگری م.مقیمی 08 آبان ، 1400 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
حقایق جالب درباره اسپانیا را اگر دوست دارید که اطلاعات عمومیتان درباره اسپانیا بیشتر شود دنبال کنید و در این مطلب با حقایق جالب در مورد اسپانیا آشنا شوید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    حقایق جالب درباره اسپانیا که از آن ها بی اطلاعید

    اسپانیا کشور بسیار جذابی است. این کشور که بعد از فرانسه و آمریکا بیشترین تعداد توریست در سال را دارد، از آن کشورهایی است که هر کسی باید سفر به آن را تجربه کند. با ما همراه باشید تا شما را بیشتر با این کشور دیدنی و دوست داشتنی آشنا کنیم. اگر دوست دارید که اطلاعات عمومیتان درباره حقایق اسپانیا بیشتر شود و با یک سری حقایق شنیدنی درباره اسپانیا آشنا شوید، این مطلب را از دست ندهید.

    حقایق جالب درباره اسپانیا که از آن ها بی اطلاعید

    اولین رمان مدرن دنیا، اسپانیایی بوده است

    جالب است بدانید اولین رمان مدرنی که در دنیا نوشته شده است، متعلق به اسپانیا بوده است. این کتاب که عنوان بهترین کتاب تاریخ را نیز به خود اختصاص داده است، رمانی است که توسط یک فرد اسپانیایی به نام میگل د سروانتس در سال 1605 میلادی نوشته شده است و نام آن "دن کیشوت" است. قسمت جالب ماجرا اینجاست که بعد از این همه سال، هنوز رمان دن کیشوت به عنوان یکی از بهترین آثار دنیا شناخته می شود و هنوز روی دست آن رمان نیامده است.

    406 میلیون نفر در دنیا به زبان اسپانیایی صحبت می کنند

    یک حقیقت بسیار جالب درباره اسپانیا این است که زبان اسپانیایی دومین زبان دنیاست که تعداد بیشتری از مردم دنیا، آن را به زبان مادری صحبت می کنند. تنها زبانی که بیشتر از زبان اسپانیایی سخنگوی بومی دارد، زبان چینی است. شاید باورش برایتان سخت باشد، اما زبان انگلیسی برای افراد کمتری به نسبت زبان اسپانیایی، زبان مادری است! البته بیش از 2 میلیارد نفر در دنیا وجود دارند که به زبان انگلیسی صحبت می کنند. اما مساله اینجاست که برای خیلی از این افراد، زبان انگلیسی زبان مادری نبوده است.

    در اسپانیا مردم به زبان های مختلفی صحبت می کنند

    با اینکه اسپانیایی زبان اصلی کشور اسپانیاست، اما در این کشور 4 زبان رسمی مشترک دیگر هم وجود دارد که با نام های کاتالان، باسک، گالیسی و آرانی شناخته می شوند. گذشته از این ها زبان های دیگری نیز در اسپانیا صحبت می شوند که البته جزء زبان های رسمی اسپانیا به حساب نمی آیند.

    بلندترین کوه اسپانیایی در خود اسپانیا قرار نگرفته است

    یک حقیقت بامزه درباره اسپانیا این است که بلندترین کوه اسپانیایی در خود اسپانیا واقع نشده است. این کوه آتشفشانی که با نام تیده شناخته می شود، 3718 متر ارتفاع دارد و درست در جزایر قناری قرار گرفته است. همان طور که می دانید، جزایر قناری متعلق به اسپانیا هستند، اما در خود اسپانیا قرار نگرفته اند.

    اسپانیا تعداد زیادی آثار میراث جهانی یونسکو دارد

    تنها کشورهایی که از اسپانیا تعداد بیشتری آثار میراث جهانی در لیست یونسکو دارند، کشورهای ایتالیا و چین هستند. در واقع از نظر بالا بودن تعداد آثار میراث جهانی، اسپانیا در دنیا رتبه سوم را به خودش اختصاص داده است. در واقع در این کشور 44 آثار میراث جهانی یونسکو را در خود جای داده است که از میان همه آن ها، کلیسای ساگرادا فامیلیا در بارسلون از بقیه معروف تر شده است. حالا که صحبت از این کلیسا شد، این را هم بگوییم که ساخت ساگرادا فامیلیا از سال 1882 آغاز شده است و باور بر این است که پروژه ساخت آن در سال 2026 تکمیل می شود.

    اسپانیا تعداد زیادی آثار میراث جهانی یونسکو دارد@

    کریسمس با شکوه بسیار خاص و ویژه ای در اسپانیا جشن گرفته می شود

    اسپانیایی ها کریسمس و سال نو را با اشتیاق بسیار خاصی جشن می گیرند و رسم و رسومات زیادی برای آن دارند. یکی از این آداب و رسوم این است که مردم اسپانیا در لحظه سال نو 12 انگور می خورند تا حالشان در هر 12 ماه سال خوب باشد و کل سال برایشان خوش یمن باشد.

    مردم اسپانیا صدای بسیار بلندی دارند

    مردم اسپانیا را می توان به راحتی در هر جمعی و در هر کشوری تشخیص داد. چراکه مردم اسپانیا با بلندترین صدای ممکن با یکدیگر صحبت می کنند و همیشه در هر جمعی متمایز هستند. پس اگر در یک جمع بین المللی قرار گرفتید، کافی است که کمی به اطراف و صدای افراد مختلف دقت کنید تا متوجه شوید که دقیقا چه کسانی در آن جمع اسپانیایی هستند.

    راستی شما چه حقیقت یا دانستنی دیگری را درباره اسپانیا و مردم اسپانیا می دانید؟ خوشحال می شویم که نظرات ارزشمندتان را با ما و دیگر همراهان وب سایت مهرپرواز در میان بگذارید. برای اخذ ویزای شینگن می توانید با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهرپرواز تماس بگیرید.


    درباره اروپا و اسپانیا بیشتر بخوانید:

    جزایر قناری هفت جزیره زیبا و شگفت انگیز

    زیباترین جزایر اروپا کدامند

    بزرگترین کشورهای اروپایی کدامند

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW