021-88507190

شهر باستانی افسوس در کوش آداسی

گردشگری م.مقیمی 27 مرداد ، 1401 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
شهر باستانی افسوس در کوش آداسی به قدری جاذبه گردشگری جالب و جذابی است که حتی اگر کسی ذره ای هم به تاریخ علاقه نداشته باشد، شیفته اش می شود!

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    شهر باستانی افسوس در کوش آداسی را بشناسید

    شهر باستانی افسوس در کوش آداسی به قدری جاذبه گردشگری جالب و جذابی است که حتی اگر کسی ذره ای هم به تاریخ علاقه نداشته باشد، شیفته اش می شود! چه برسد به شخصی که اهل تاریخ و تاریخ شناسی است و همیشه از بازدید از اماکن تاریخی لذت می برد! شهر باستانی افسوس که می خواهیم در موردش صحبت کنیم و شما را با چم و خم بازدید از آن آشنا کنیم، یک شهر باستانی است که روزی روزگاری در زمان یونانیان و رومیان، یکی از مهمترین بنادر بوده است. شهری که در سال 2015 به ثبت میراث جهانی یونسکو رسید و هر سال بیشتر از سال قبل، با خیابان های سنگفرش شده، آمفی تئاتر بزرگ و شگفت انگیز و کتابخانه معروفی که دارد، گردشگران را مسحور خودش می کند. با ما همراه باشید تا در ادامه بیشتر درباره شهر باستانی افسوس در کوش آداسی با شما صحبت کنیم. 

    شهر باستانی افسوس در کوش آداسی

    تاریخچه شهر باستانی افسوس در کوش آداسی

    افسانه های باستانی می گویند که شهر باستانی افسوس در حوالی 11 قرن قبل از میلاد مسیح بنا شده است. اما واقعیت این است که هیچ چیز از گذشته های دور این شهر باستانی معلوم نیست و بیشتر تاریخچه ای که از آن به یادگار باقی مانده، متعلق به 7 قرن قبل از میلاد مسیح و بعد از آن است. این شهر باستانی که شاهد فراز و نشیب زیادی در طول تارخ بوده است، در سال 356 قبل از میلاد مسیح، دچار آتش سوزی شد و بعد از آن، یک معبد بزرگ به نام معبد آرتمیس در آن ساخته شد که از آن به عنوان یکی از عجایب هفتگانه جهان باستان یاد می شود. جالب است بدانید که این شهر باستانی جذاب و دیدنی بعد از قرن ها زیر سلطه پادشاهان مختلف از پارسیان گرفته تا اسکندر مقدونی، مصری ها، پادشاهان سلوکی و همین طور رومیان در آمد. اگر برای شما هم جالب شده که در تور کوش آداسی از شهر باستانی افسوس دیدن کنید، ادامه مطلب را از دست ندهید تا به شما بگوییم که چطور و چگونه می توانید از این جاذبه گردشگری در کوش آداسی دیدن کنید.

    بازدید از شهر باستانی افسوس در کوش آداسی

    اگرچه بخش های متعددی از شهر باستانی افسوس در طول قرن های متوالی تخریب شده است، اما هنوز که هنوزه می توان لایه های مختلفی از تایخ را در آن به نظاره نشست. جالب است بدانید که هنوز که هنوزه، حفاری های باستانی در شهر باستانی افسوس در کوش آداسی انجام می شود و هر بار یک حقیقت جدید و متفاوت درباره آن کشف می شود. می دانید قسمت جالب ماجرا چیست؟ اینکه تا به حال فقط فرصت شده که حدود 20 درصد شهر باستانی افسوس حفاری شود و این یعنی حقایق متعددی درباره شهر باستانی افسوس در کوش آداسی وجود دارد که هنوز منتظر کشف شدن هستند. اگر خواستید از این شهر باستانی پر رمز و راز دیدن کنید، یادتان باشد که یک جفت کفش راحت پایتان کنید، یک کلاه و عینک آفتابی همراهتان داشته باشید و یک عالمه آب همراهتان بیاورید تا بتوانید راحت و بی دغدغه، گوشه کنار این شهر باستانی را زیر پا بگذارید و خودتان دانستنی های زیادی را درباره آن کشف کنید. این شهر به قدری دیدنی است که شما به راحتی میت وانید یک روز کامل را در آن سپری کنید، البته به شرطی که شیفته تاریخ و جاذبه های تاریخی باشید. در غیر این صورت، می توانیم بگوییم که حدود 2 تا 3 ساعت می تواند برای بازدید از شهر باستانی افسوس کافی باشد.

    اماکن دیدنی در شهر باستانی افسوس در کوش آداسی

    در شهر باستانی افسوس دیدنی های مختلفی در انتظار شما هستند. اما از میان همه آن ها، نمای کتابخانه سلسوس که در سال 125 میلادی ساخته شده است، یکی از جالب ترین جاذبه های تاریخی محسوب می شود. گذشته از این، آمفی تئاتر افسوس که 25000 نفر ظرفیت داشته و بزرگتین آمفی تئاتر جهان باستان بوده، یکی دیگر از اماکن تاریخی افسوس است که حتما باید از آن دیدن کنید. ضمنا حمام های تاریخی، معبدهای باستانی و خانه هایی که در این شهر باستانی وجود دارد، یکی از دیگری دیدنی تر هستند. 

    اماکن دیدنی در شهر باستانی افسوس در کوش آداسی

    دسترسی به شهر باستانی افسوس در کوش آداسی

    کوش آداسی و ازمیر نزدیکترین شهرها به شهر باستانی افسوس هستند و در نتیجه شما می توانید به راحتی با شرکت در تور ازمیر و تور کوش آداسی از شهر باستانی افسوس نیز دیدن کنید. چراکه تورهای یک روزه متعددی از مبدا ازمیر و کوش آداسی به مقصد شهر باستانی افسوس برگزار می شوند. اما امکان اینکه به صورت شخصی و بدون تور نیز از شهر باستانی افسوس دیدن کنید، وجود دارد. یکی از آسانترین روش ها این است که از فرودگاه ازمیر، سوار قطار یا اتوبوس شوید تا بتوانید ظرف مدت حدودا یک ساعت به سلجوک و ورودی شهر باستانی افسوس برسید و چند ساعتی را در این مجموعه باستانی و دیدنی سپری کنید. 
    برای رزرو تور کوش اداسی می توانید با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهرپرواز تماس بگیرید.

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW