021-88507190

قلعه رومی آنتالیا

گردشگری م.مقیمی 24 مرداد ، 1401 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
تا به حال نام قلعه رومی آنتالیا را شنیده اید؟ قلعه ای که با تمام ساده بودنش، دنیایی از قصه ها و افسانه های مختلف دارد و با دنیایی از ناشناخته ها، به یکی از جذاب ترین جاهای دیدنی آنتالیا تبدیل شده است.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    قلعه رومی آنتالیا، قلعه ای زیبا با دنیایی از ناشناخته ها

    تا به حال نام قلعه رومی آنتالیا را شنیده اید؟ قلعه ای که با تمام ساده بودنش، دنیایی از قصه ها و افسانه های مختلف دارد و با دنیایی از ناشناخته ها، به یکی از جذاب ترین جاهای دیدنی آنتالیا تبدیل شده است. با ما همراه باشید تا شما را با این قلعه زیبا و شگفت انگیز آشنا کنیم و هر آنچه باید درباره قلعه رومی آنتالیا بدانید را به شما بگوییم.

    قلعه رومی آنتالیا

    درباره قلعه رومی آنتالیا

    قلعه رومی آنتالیا که نام آن برج هیدریلیک آنتالیاست، یکی از خاص ترین اماکن تاریخی آنتالیا محسوب می شود. نکته بسیار جالبی که درباره قلعه رومی آنتالیا وجود دارد، این است که در اصل به خاطر برج و ساختمانی که دارد، معروف و محبوب نشده است! بلکه بیشتر توریست ها به دو دلیل از قلعه رومی آنتالیا دیدن می کنند. اول اینکه برج هیدریلیک آنتالیا چشم انداز بسیار منحصر به فردی به خلیج آنتالیا دارد و دوم اینکه تاریخچه ناشناخته ای دارد و همیشه نظر تاریخ دوستان را به خودش جلب می کند. در ادامه بیشتر درباره جذابیت های قلعه رومی آنتالیا به شما توضیح می دهیم.

    تاریخچه قلعه رومی آنتالیا

    قلعه رومی آنتالیا مکانی تاریخی و یکی از قدیمی‌ترین جاهای دیدنی آنتالیا است که از نظر تاریخی ارزش بسیار زیادی دارد. این قلعه زیبا که از بلوک های سنگی ساخته شده است، در طول سالیان دور تغییرات زیادی پیدا کرده است. داستان از این قرار است که طبقه پایینی این قلعه در آغاز قرن 2 میلادی به عنوان جزئی از قلعه شهر ساخته شد و بعد دوباره در همان قرن 2 میلادی، دومین طبقه به قلعه رومی آنتالیا اضافه شد و در نهایت بخش بالایی ساختمان برج هیدریلیک آنتالیا در دوره سلجوقیان و عثمانیان مورد بازسازی گسترده قرار گرفت و شکل و شمایلش تا حد زیادی تغییر پیدا کرد.

    نمایی دیگر از قلعه رومی آنتالیا یا برج هیدریلیک

    کاربری قلعه رومی آنتالیا

    قسمت جالب ماجرا درباره قلعه رومی آنتالیا این است که هنوز که هنوزه، کاربری آن مثل یک رمز و راز پنهان مانده است. بیشتر مردم بر این باورند که این برج مقبره یک شخص مهم بوده است. اتفاقا یک سری تکه های نقاشی دیواری در قلعه رومی آنتالیا وجود دارد که این فرضیه را تایید می کنند و حتی در دو طرف دروازه ورودی قلعه رومی تبرهایی وجود دارد که می توانند نشان از این باشند که شخصی که در قلعه رومی آنتالیا تدفین شده است، انسان بسیار مهمی بوده است. از یک طرف بعضی از اشخاص دیگر معتقدند که این برج کاربری دیگری داشته است. این دسته از افراد می گویند که لوکیشن خاص قلعه رومی آنتالیا در کنار دریا نشان می دهد که این قلعه احتمالا یک فانوس دریایی بوده است و حتی بعضی از افراد می گویند که قلعه رومی آنتالیا در یک بازه زمانی کلیسا نیز بوده است. اما کاربری آن در گذشته هر چه که بوده، حالا به یک جاذبه توریستی تبدیل شده است و معمولا گردشگران در حوالی غروب آفتاب برای دیدن چشم انداز خارق العاده ای که دارد، از قلعه رومی آنتالیا دیدن می کنند.

    لوکیشن قلعه رومی آنتالیا

    قلعه رومی آنتالیا در مرز منطقه تاریخی کاله ایچی آنتالیا با پارک کارالی اوغلو و درست بر فراز یک قلعه در انتهای خیابانی به نام حساپچی قرار گرفته است. این خیابان حساپچی که در موردش صحبت می کنیم، یک خیابان زیباست که از منطقه کاله ایچی عبور می کند و در ابتدای آن، دروازه محبوب و دیدنی هادریان واقع شده است و با این دروازه حدودا 600 متر فاصله دارد. در نتیجه می توانید بازدید از قلعه رومی آنتالیا را با دروازه هادریان همزمان کنید و وقتی که گذرتان به منطقه کاله ایچی افتاد و از دروازه هادریان دیدن کردید، این فاصله 600 متری را با پای پیاده طی کنید تا به قلعه رومی آنتالیا برسید.

    برای رزرو تور لحظه آخری آنتالیا می توانید با همکاران ما در آژانس هواپیمایی تهران مهرپرواز تماس بگیرید.

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW