021-88507190

پر بازدید ترین شهر های جهان کدامند؟

اخبار آژانس مسافرتی مهرپرواز 02 تیر ، 1397 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
مسافران و گردشگران بسیاری در طول سال به علت های مختلف به نقاط مختلفی در دنیا سفر می کنند، برخی از مقصدهای گردشگری در دنیا بیشترین توریست و گردشگر را در طول سال دارند.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    مسافران و گردشگران بسیاری در طول سال به علت های مختلف به نقاط مختلفی در دنیا سفر می کنند، برخی از مقصدهای گردشگری در دنیا بیشترین توریست و گردشگر را در طول سال دارند، در این بخش به پرگردشگرترین شهرهای جهان در سال 2017 می پردازیم . این آمار برای مسافرانی است که حداقل یک شب را در این شهر ها گذرانده اند .

    1- هنگ کنگ (چین) :
    شهر هنگ کنگ با 26.6 میلیون نفر در صدر جدول پر بازدید ترین شهرهای جهان قرار دارد . شهری است در جنوب چین که حکومت خودمختار دارد و جمعیت آن 7 میلیون و 230 هزار نفر می باشد . یکی از مهمترین بازار های مالی و تجاری آسیا و جهان به شمار می رود . زبان های رسمی این شهر چینی و انگلیسی است اما زبان رایج این شهر کانتونی می باشد . واحد پول در هنگ کنگ دلار هنگ کنگ است .

    هنگ کنگ (چین)

    2- بانکوک (تایلند) :
    شهر بانکوک با 21.2 میلیون نفر در رده دوم این جدول است . پایتخت کشور تایلند است که کناره خاوری رود چائو فرایا و در نزدیکی خلیج تایلند واقع شده . جمعیت این شهر در سال 2007 حدود 8 میلیون و 160 هزار نفر تخمین زده شد که البته با احتساب حومه به 10 میلیون و 61 هزار نفر رسید . زبان رسمی در این شهر تای و انگلیسی است و واحد پول در این شهر بات یا بت می باشد .


    بانکوک (تایلند)


    3- لندن (انگلیس) :
    شهر لندن با داشتن 19.2 میلیون نفر 3امین شهر می باشد . این شهر پایتخت کشور انگستان شناخته شده است . در کنار رود تایمز تاریخچه ای 2000 ساله دارد و نیز تاریخ ساخت آن به زمان رم باستان برمی گردد . این شهر یکی از مراکز تجاری و مالی و فرهنگی عمده در جهان است و تاثیر زیادی در سیاست و آموزش پرورش و سرگرمی و رسانه ها و معماری و هنر دارد . جمعیت این شهر بالغ بر 7 میلیون و 512 هزار نفر است . مردم این شهر به دلیل مهاجرت از نقاط مختلف , دارای تمدن و فرهنگ و آداب و رسوم و دین خاص خود هستند به صورتی که اکنون در لندن 300 زبان مختلف استفاده می شود .


    لندن (انگلیس)



    4- سنگاپور (سنگاپور) :
    شهر سنگاپور با 16.6 میلیون نفر در رده 4ام جدول است . سنگاپور پایتخت جمهوری سنگاپور در جنوب شبه جزیره مالایا و نیز کوچکترین کشور جنوب شرقی آسیا است که کشوری مدرن و ثروتمند می باشد . در سنگاپور از چهار زبان انگلیسی , مالایی , چینی و تامیل به عنوان زبان های رسمی استفاده می شود .


    سنگاپور (سنگاپور)



    5- ماکائو (چین) :
    شهر ماکائو با 15.4 میلیون نفر , رتبه 5 ام قرار دارد . این شهر که در واقع شبه جزیره ای در دریای جنوبی چین می باشد , ابتدا مستعمره پرتغال بوده اما الان بخشی از جمهوری خلق چین شده است . این منطقه با جمعیت 650 هزار نفر به صورت خود مختار اداره می شود .


    ماکائو (چین)



    6- دبی (امارات) :
    شهر دبی با داشتن 14.9 میلیون نفر بازدید کننده , 6ام در جدول قرار دارد . دبی یکی از شهر های کشور امارات متحده عربی است که در جنوب ایران و در پیرامون خلیج فارس و در شببه جزیره عربستان قرار دارد . امروزه دبی به عنوان یک شهر جهانی و بازرگانی مهم و موفق در منطقه به حساب می آید . در سال 2012 دبی , بیست و دومین شهر گران قیمت جهان و نیز گران قیمت ترین شهر خاورمیانه نام گرفت .


    دبی (امارات)



    7- پاریس (فرانسه) :
    شهر پاریس با 14.4 میلیون نفر در رده 7ام می باشد . این شهر پایتخت کشور فرانسه است . رود سن از وسط شهر پاریس می گذرد . این شهر یکی از شهر های پیشروی جهان در زمینه های اقتصاد , فرهنگ , هنر , سیاست , تحصیل , تفریحات , مد و علم است . پاریس بزرگترین شهر اقتصادی اروپا و 5امین شهر اقتصادی جهان در زمینه سطح تولید ناخالص داخلی است . جمعیت این شهر بیش از 2 میلیون و 164 هزار نفر است .


    پاریس (فرانسه)



    8- نیویورک (آمریکا) :
    شهر نیویورک با 12.7 میلیون دارای رتبه 8ام در جدول است . نیویورک پرجمعیت ترین شهر ایالت نیویورک و ایالت متحده آمریکاست که از 5 ناحیه تشکیل شده . این شهر یکی از قطب های فرهنگی , سیاسی و اقتصادی جهان است . شهر نیویورک با داشتن بیش از 53 آسمان خراش بالای 200 متر بیشترین تعداد آسمان خراش را در میان شهرهای جهان داراست . جمعیت این شهر نزدیک به 20 میلیون نفر می باشد . مرکز اصلی سازمان ملل متحد در کلان شهر نیویورک و همچنین مجسمه آزادی که مهمترین نماد ایالات متحده آمریکا در نیویورک واقع شده است .

    نیویورک (آمریکا)

    9- شنژن (چین) :
    شهر شنژن با 12.6 میلیون نفر در ردیف 9ام قرار دارد . یکی از شهرهای کشور جمهوری خلق چین در استان گوانگ‌ دونگ در جنوب شرقی چین و در نزدیکی هنگ کنگ قرار گرفته است . شنژن یکی از مناطق آزاد تجاری موفق در چین و از اهمیت بازرگانی زیادی برخوردار است . جمعیت آن در سال 2010 میلادی برابر 10 میلیون و 467 هزار نفر بوده است . در 20 دسامبر 2015 در شنژن ، رانشِ زمین روی داد که منجر به ناپدیدیِ 25 زن و 51 مرد شد .

    شنژن (چین)

    10- کوالالامپور (مالزی) :
    و در آخر شهر کوالالامپور با داشتن 12.3 میلیون نفر در رده 10ام و یا آخر این لیست جای دارد . کوالالامپور پایتخت رسمی کشور مالزی و بزرگ‌ترین شهر این کشور است . این شهر یکی از سه قلمرو فدرال مالزی به حساب می‌آید که مستقیماً زیر نظر دولت اداره می‌شود . کوالالامپور و مناطق اطراف آن به عنوان منطقه‌ای مستقل در دل ایالت سلانگور قرار دارند . قدمت مالزی به اواسط قرن نوزدهم میلادی می‌رسد که در آن هنگام ، حاکم مالای عده‌ای را برای کار در معادن قلع به این منطقه فرستاد . پایتخت اداری و حکومتی مالزی ، شهر پوتراجایا است . متروی کوالالامپور در سال 1996 تأسیس شده و هم‌اکنون دارای 4 خط و 80 ایستگاه می‌باشد .

    کوالالامپور (مالزی)

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW