021-88507190

آلانیا بهتر است یا آنتالیا

گردشگری مهرپرواز 14 دی ، 1401 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
تور آنتالیا بهتر است یا تور آلانیا؟ کدام تور برای شما مناسب‌تر است؟ بعد از خواندن این مقاله شما می‌توانید به راحتی تصمیم بگیرید که کدام تور را برای سفر انتخاب کنید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    ترکیه یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری بین افراد مختلف به ویژه ایرانیان است. هنگامی که قصد سفر به ترکیه را دارید، گزینه‌های مختلفی پیش روی شما قرار خواهد گرفت. شما می‌توانید به شهر‌های مختلف ترکیه چون آنتالیا، آلانیا، استانبول و... سفر کرده و از جاذبه‌های متفاوت هر تور لذت ببرید. اما تور آنتالیا بهتر است یا تور آلانیا؟ کدام تور برای شما مناسب‌تر است؟ در این مقاله قصد داریم به طور اختصاصی به این سوالات پاسخ دهیم. بعد از خواندن این مقاله شما می‌توانید به راحتی تصمیم بگیرید که کدام تور را برای سفر انتخاب کنید.

    نمایی از شهر آلانیا

    نمایی از شهر آلانیا

    آب و هوای آلانیا بهتر است یا آنتالیا؟

    آب و هوا یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های مقصدی است که قصد سفر به آن را دارید. یک آب و هوای بد یا پیش‌بینی نشده می‌تواند کل لحظات خوش سفر شما را خراب کرده و خاطرات بدی برای شما بر جای گذارد. اگر قصد دارید تور آنتالیا و آلانیا را از نظر آب و هوا باهم مقایسه کنید، ابتدا باید از خود بپرسید که چه نوع آب و هوایی را بیشتر می‌پسندید؟

    اگر آلانیا انتخاب شماست، باید بگوییم که این شهر بیشتر روزهای گرم و معتدل را تجربه می‌کند و بارندگی زیادی در تابستان ندارد. گرم‌ترین ماه این شهر در سال آگوست بوده و سردترین ماه آن ژانویه است. اگر قصد سفر به آلانیا را دارید و شرایط آب و هوایی مساعد برای شما اولویت است، در ماه‌های مارس، ژوئن، جولای، سپتامبر، نوامبر، اکتبر، دسامبر، می‌و آوریل به این شهر سفر کنید. بنابراین می‌توان گفت انتخاب تور آلانیا نوروز انتخابی بسیار هوشمندانه است.

    در آنتالیا هوا بیشتر مدیترانه‌ای بوده و در تابستان شاهد روزهای گرم و خشک و در زمستان شاهد هوایی معتدل با بارش زیاد باران خواهید بود. در تابستان میانگین دما در این شهر مابین 30 تا 35 درجه سانتی‌گراد و در زمستان مابین 9 تا 15 درجه خواهد بود. روزهای گرم تابستانی در آنتالیا به دلیل وزش بادهای شمال شرقی و نسیم دریاها بسیار دلپذیر است. بنابراین می‌توان گفت به طور کلی آب و هوای آنتالیا در اکثر روزهای سال معتدل است و حتی در روزهای گرم هم گرمای غیرقابل تحملی را تجربه نخواهید کرد. اما توجه داشته باشید که زمستان‌های آنتالیا معمولا پربارش بوده و به همین دلیل امکان استفاده از تفریحات آبی میسر نیست. بنابراین اگر از طرفداران تفریحات آبی هستید، رزرو تور آنتالیا را در تابستان یا بهار پیشنهاد می‌کنیم.

    مقایسه آنتالیا و آلانیا از نظر موقعیت جغرافیایی

    آلانیا در فاصله 115 کیلومتری نسبت به آنتالیا قرار دارد. در قسمت شمالی شهر رشته کوه توروس قرار داشته و در بخش جنوبی آن هم دریای مدیترانه وجود دارد. در قسمت شرقی آلانیا هم قاضی پاشا وجود دارد. آب و هوای دلپذیر و نزدیکی آن به شهر کنیا باعث شده بود که در قدیم این شهر جزو بندرگاه‌های محبوب سلسله سلجوقیان باشد. هم اکنون نیز این شهر یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری به ویژه بین اروپاییان است. به جز آب و هوا، سواحل زیبا، مکان‌های تاریخی جذاب، طبیعت بکر و چشم‌نواز و مراکز خرید مدرنی که در آلانیا وجود دارند، باعث محبوبیت بیش از حد آن شده‌اند. جالب است بدانید شدت محبوبیت تور آلانیا و جذب گردشگر این شهر به حدی زیاد است که در تابستان جمعیت کلی شهر دو برابر حالت عادی می‌شود.

    از سویی دیگر آنتالیا نیز جذابیت‌های خاص خودش را داشته و در قسمت غربی ترکیه واقع شده است. در غرب آنتالیا شهر کورکتلی و در قسمت شرقی آن شهر سریک قرار دارد. شهر بوردور در شمال آنتالیا واقع شده و قسمت جنوبی آنتالیا هم دریای مدیترانه قرار گرفته است. بیشترین درآمد مردم این شهر از طریق صنعت گردشگری بوده و از گذشته تاکنون تعداد بسیار زیادی هتل، مراکز تفریحی و... برای بهبود وضعیت گردشگری در این شهر ساخته شده است. به همین دلیل امروزه تور آنتالیا در میان افراد با ملیت مختلف بسیار محبوب است.

    برای کسب اطلاعات بیشتر درباره، موقعیت جغرافیایی آلانیا، پیشنهاد می‌کنیم مقاله‌ای با عنوان آلانیا کجاست را بخوانید.

    مقایسه آنتالیا و آلانیا از نظر موقعیت جغرافیایی

    مقایسه آنتالیا و آلانیا از نظر موقعیت جغرافیایی

    فاصله مکانی آلانیا تا آنتالیا چقدر است؟

    همانطور که اشاره کردیم فاصله بین این دو شهر حدود 115 کیلومتر بوده و با رانندگی حدودا 2 ساعته می‌توانید بین این دو شهر جا به جا شوید. به بیان ساده‌تر می‌توان گفت که شهر آلانیا در واقع بخشی از شهر آنتالیا به شمار می‌آید. آلانیا در بخش شرقی آنتالیا واقع شده و شما با رد کردن مناطق بلک، سیده و ماناوگان می‌توانید به آنالیا برسید. اگر قصد دارید به آلانیا سفر کنید، می‌توانید ابتدا با هواپیما به شهر آنتالیا پرواز کرده و سپس با کمک ترانسفرهای خصوصی، تاکسی و یا شاتل فرودگاهی به آلانیا بروید.

    جاذبه‌های گردشگری کدام یک بیشتر است؟

    یکی دیگر از سوالات مهمی که هنگام رزرو تور آلانیا و آنتالیا می‌شود، این است که جاذبه‌های گردشگری کدامیک بیشتر است؟ در ادامه پاسخی جامع به این سوال خواهیم داد.

    مکان‌هایی که در تور آنتالیا خواهید دید

    آنتالیای قدیم یا شهر کالیچی

    شهر قدیمی کالیچی یکی از بخش‌های جذاب و توریستی شهر آنتالیا است. این شهر قدیمی پر از کوچه‌های سنگ فرش شده و تو در تو همراه با معماری قدیمی می‌باشد که مکان خوبی برای عکاسی و قدم زدن در تور آنتالیا نوروز 1403 و سایر ایام است. اگر در کوچه‌های این شهر قدم بزنید، متوجه خواهید شد که کافه‌هایی  بسیار جذاب همراه با خانه‌هایی  سنتی در سراسر شهر وجود دارد.

    دروازه هادریان

    این دروازه در واقع یک طاق است که در گذشته به عنوان نشانی برای پیروزی احداث شده است. در زبان ترکی به دروازه هاردیان اوچ قاپیلار هم می‌گویند.

    اسکله آنتالیا

    یکی دیگر از بخش‌های جذاب تور آنتالیا اسکله قدیمی این شهر است که درواقع جزئی از منطقه کالیچی به حساب می‌آید. این اسکله قدمتی بیش از دو هزار سال داشته و روی صخره‌ای در دریای مدیترانه قرار دارد. کافه‌های جذاب، رستوران‌های متعدد و قایق‌های بادبانی که در این بندرگاه مهم وجود دارند، بخش‌هایی  زیبا از اسکله را تشکیل داده‌اند.

    موزه

    موزه باستان‌شناسی که در این شهر وجود دارد هم یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری به شمار می‌آید. این موزه فرهنگ غنی کشور ترکیه را به رخ می‌کشد و پر از مجسمه‌ها و گچ‌بری‌های زیبا است.

    قلعه رومیان

    یکی از برج‌های بسیار زیبای سنگی است که به واسطه زیبایی چشم‌نوازش بسیار مشهور شده است. قدمت قلعه رومیان به قرن دو میلادی باز می‌گردد اما در زمان سلجوقیان مجددا بازسازی نیز شده است.

    مناره ییولی

    این مناره قسمتی از مسجد علاءالدین به شمار می‌آید که از جمله قدیمی‌ترین ابنیه تاریخی ترکیه است. هنگام ورود به آنتالیا اگر کمی به آسمان شهر دقت کنید، قطعا ستون بزرگ آجری این مناره را از دور مشاهده خواهید کرد.

    شهر باستانی آسپندوس

    یکی از شهرهای باستانی که در تور آنتالیا می‌توانید به آن سر بزنید، شهر باستانی آسپندوس است. این شهر یکی از قدیمی‌ترین آمفی تئاترهای جهان را در دل خود جای داده است. جالب است بدانید سالن این آمفی تئاتر بسیار بزرگ بوده و گنجایش پذیرش حدود دو هزار نفر را در خود دارد. البته جاذبه‌های آسپندوس محدود به آثار تاریخی نبوده و شما می‌توانید از جنگل‌های بکر و دشت‌های زیبای این شهر هم لذت ببرید.

    شهر باستانی ترمسوس

    ترمسوس با داشتن قدمتی هزار ساله، به عنوان یکی از قدیمی‌ترین شهرهای آنتالیا شناخته می‌شود. این شهر حدودا بیست کیلومتر با آنتالیا فاصله دارد. اگر با دقت بیشتری به شهر باستانی ترمسوس نگاه کنید متوجه خواهید شد که این شهر روی یک سنگ طبیعی روی کوه گولوک واقع شده است. جالب است بدانید که این سنگ کاملا طبیعی بوده و بدون دخالت هیچ انسانی روی این کوه و در ارتفاع تقریبی 1300 متری قرار گرفته است.

    موزه باستان شناسی آلانیا

    این موزه سرشار از آثار قدیمی بوده که هر کدام قدمت و ارزش بسیار بالایی دارند. قدمت تاسیس این موزه به سال 1967 باز می‌گردد اما در سال 2012 مجددا بازسازی شده است.

    سواحل آلانیا

    سواحل آلانیا

    سواحل مشهور در آنتالیا

    یکی دیگر از جاذبه‌های تور آنتالیا، سواحل زیبای آن است. در ادامه لیستی از سواحلی که برای سفر و بازدید بسیار جذاب هستند را خواهیم آورد تا بتوانید از سواحل این شهر نهایت لذت را ببرید.

    ساحل چیرالی

    ساحل چیرالی یکی از بکرترین سواحل مدیترانه به شمار می‌آید که در همان نگاه اول شما را شگفت‌زده خواهد کرد. این ساحل در نزدیکی شهر الیمپوس قرار دارد اما با یک صخره از این شهر جدا شده است.

    ساحل آدراسان

    در ساحل آدراسان شما می‌توانید امکانات بسیار زیادی را برای تفریحات آبی بیابید. هزینه‌های اعمال شده روی امکانات موجود هم بسیار مقرون به صرفه هستند.

    ساحل الیمپوس

    این ساحل هم یکی دیگر از سواحلی است که حتما باید از آن دیدن کنید. ساحل الیمپوس در بخش غربی آنتالیا قرار دارد و دارای پوشش گیاهی بی‌نظیری است. پوشش گیاهی عظیم این منطقه موجب شده تا بسیاری از رستوران‌ها و کافی شاپ‌ها برای پذیرایی از گردشگران میز خود را در سایه پوشش‌های گیاهی قرار دهند.

    مکان‌های دیدنی در آلانیا

    ساحل داملاتاش

    این ساحل یکی از بهترین سواحل ترکیه به شمار می‌رود که برای افرادی که از ویلچر استفاده می‌کنند بسیار مناسب است. سکوت و آرامش ساحل داملاتاش باعث محبوبیت خاص آن شده است.

    غار داملاتاشاین غار یکی از زیباترین جاذبه‌های طبیعی دنیاست که کاملا اتفاقی کشف شده است. هنگامی که کارگران لنگرگاه در حال کار بودند، ناگهان با انفجار  بمب این غار پدیدار شد.

    فضای داخل شهر آلانیا و آنتالیا

    فضای داخل شهر آلانیا و آنتالیا

    تفاوت سواحل آنتالیا و آلانیا در چیست؟

    آنتالیا از نظر سواحل کمی بهتر و جذاب‌تر از آلانیا است. چرا که سواحل آنتالیا طولانی‌تر و وسیع‌تر و سرشار از سنگریزه‌های ساحلی هستند. سواحل آلانیا بیشتر شنی بوده و به همین دلیل کمی گل آلودتر از سواحل آنتالیا به نظر می‌رسند.  

    چه تفاوتی بین هتل‌ها و رستوران‌های این دو شهر وجود دارد؟

    تفاوت خیلی چشمگیری بین رستوران‌ها و هتل‌ها دیده نمی‌شود. اما اگر بخواهیم دقیق‌تر بیان کنیم، آنتالیا شهری بزرگتر بوده و به همین دلیل هتل‌های بسیار زیادتری دارد. از سویی دیگر در آلانیا اکثرا هتل‌های ارزان قیمت‌تر وجود دارند و به همین دلیل می‌توان گفت آلانیا اقامتگاهی مقرون به صرفه‌تر است. در آنتالیا بیشتر گردشگران ترک را می‌بینید در حالی که در آلانیا بیشتر گردشگران روسی حضور دارند. از نظر تنوع غذاها  هم دو شهر تقریبا مانند هم هستند. شما می توانید در تور آلانیا نوروز 1403 و سایر ایام از این شهر بازدید کنید.

    ساحل شهر قدیمی آنتالیا

    ساحل شهر قدیمی آنتالیا

    کلام آخر

    آلانیا یا آنتالیا؟ آیا شما هم بین انتخاب این دو شهر مردد مانده‌اید؟ کدام شهر انتخاب شماست؟ هر کدام از این دو شهر می‌تواند انتخاب جذابی باشد اما باید به سلیقه و نوع تفریح و بودجه‌ای که شما در نظر گرفته‌اید، توجه داشت. در این مطلب از آژانس هواپیمایی مهرپرواز سعی کردیم تور آلانیا را با تور آنتالیا مقایسه کنیم تا بتوانید بهتر تصمیم بگیرید. انواع جاذبه‌های گردشگری، هتل‌ها، رستوران‌ها، آب و هوا و سایر ویژگی‌های مهم در این مقاله بین این دو شهر با یکدیگر مقایسه شده‌اند.

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW