021-88507190

چند مدل کارت مترو در دبی داریم؟

گردشگری م.مقیمی 28 آذر ، 1401 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
تنوع کارت های مترو در دبی ممکن است گردشگران و توریست های دبی را سردرگم کند. هر آنچه باید درباره انواع کارت مترو دبی بدانید را در این مطلب بررسی می کنیم.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    کدام کارت مترو دبی را بخریم؟

    یکی از مواردی که گردشگران و توریست های دبی را سردرگم می کند، تنوع کارت های مترو در دبی است. خیلی از گردشگران انتظار دارند که در زمان خرید کارت مترو در دبی، فقط و فقط با یک گزینه داشته باشند. اما وقتی می بینند که انواع کارت های مترو در رنگ های مختلف موجود است، تعجب می کنند و برایشان سوال پیش می آید که هر کارت مترو در دبی با کارت دیگر چه فرقی می کند و باید کدامشان را انتخاب کنند. اگر این سوال برای شما هم پیش آمده، با ما همراه باشید تا هر آنچه باید درباره کارت مترو دبی بدانید را به شما بگوییم. اما قبل از آن باید این را به شما بگوییم که انواع کارت مترو دبی فقط مخصوص استفاده از مترو نیست و شما می توانید از آن برای تردد با اتوبوس های شهری و اتوبوس های آبی دبی نیز استفاده کنید.

    کدام کارت مترو دبی را بخریم؟

    کارت مترو قرمز در دبی

    ساده ترین نوع کارت مترو در دبی، کارت قرمز رنگ است که در واقع یک کارت کاغذی است. قیمت این کارت کاغذی که به آن نول کارت قرمز نیز گفته می شود، 2 درهم است و اعتبار آن برای 90 روز است. این کارت مترو در دبی تا حداکثر 10 سفر قابلیت شارژ شدن را دارد و شما می توانید آن را از باجه های مترو دبی و همی نطور بعضی از دستگاه های فروش بلیط تهیه کنید. نکته مهمی که باید درباره کارت مترو قرمز دبی بدانید، این است که شما می توانید از آن فقط برای تردد با یک مدل وسیله نقلیه عمومی (برای مثال فط برای مترو یا فقط برای اتوبوس) استفاده کنید. این مدل کارت مترو در دبی به کار کسانی می آید که به عنوان توریست به دبی سفر می کنند و قصد استفاده طولانی مدت از وسایل نقلیه عمومی دبی را ندارند.

    کارت مترو آبی در دبی

    کارت مترو آبی دبی یا همان نول کارت آبی دبی، کارتی است که می تواند تا 500 درهم اعتبار داشته باشد و دارنده آن می تواند به مدت 5 سال از کارت خود استفاده کند. نول کارت آبی یک مدل کارت شخصی سازی شده است که حتی عکس دارنده کارت نیز بر روی آن درج می شود. برای خرید این کارت باید مبلغ 50 درهم را پرداخت کنید تا بعدا آن را در صندوق پستی خانه خود در دبی تحویل بگیرید. با این اوصاف مشخص است که این کارت برای افرادی مناسب است که در دبی زندگی می کنند. این کارت ویژگی های بسیار جالبی دارد که از جمله آن ها می توان به ارسال پیام متنی و ایمیل به دارنده کارت برای تایید خدمات اشاره کرد. به دارنده این کارت خدماتی چون امکان شارژ اتوماتیک کارت نیز داده می شود و برای تهیه آن، تخفیف هایی برای کودکان، دانشجویان، سالمندان و معلولین نیز در نظر گرفته می شود.

    کارت مترو سیلور در دبی

    نول کارت سیلور یا کارت مترو نقره ای، نوع دیگری از کارت مترو در دبی است که می تواند تا 500 درهم اعتبار داشته باشد و درست مثل کارت مترو آبی رنگ تا 5 سال قابل استفاده است. تفاوت این کارت مترو این است که شما می توانید آن را با پرداخت 20 درهم به صورت مستقیم از گیشه های بلیط فروشی و همین طور دستگاه های فروش بلیط تهیه کنید و نیازی به ثبت نام قبلی برای تهیه آن ندارید. نکته جالب دیگر درباره این نوع کارت مترو در دبی این است که فورا بعد از خرید فعال می شود و شما می توانید از آن استفاده کنید و دوباره آن را به راحتی شارژ کنید. شما می توانید در تور دبی نوروز 1403 و سایر ایام از بهترین قیمت پکیج ها برخوردار شوید.

    کارت مترو گلد در دبی

    نول کارت گلد که با رنگ طلایی شناخته می شود، آخرین مدل از کارت های مترو در دبی است که می تواند تا 5 سال استفاده شود و امکان دادن اعتبار 500 درهمی به آن وجود دارد. این کارت شباهت بسیار زیادی به کارت مترو سیلور در دبی دارد و به همان صورت، می توان آن را از گیشه های بلیط فروشی و دستگاه های فروش بلیط تهیه کرد و قیمت اولیه آن نیز درست مثل کارت مترو سیلور، 20 درهم است.

    تفاوتی که نول کارت گلد با نول کارت سیلور دارد، در این است که دارنده کارت گلد می تواند از کابین های گلد به عنوان کابین های وی آی پی مترو استفاده کند. البته مشخص است که هزینه هر سفر برای دارنده کارت مترو گلد بیشتر است. اما اگر همان شخص از یک وسیله نقلیه عمومی استفاده کند که بخش وی آی پی نداشته باشد، هزینه سفر برایش به صورت عادی محاسبه می شود. برای رزرو تور ارزان دبی می توانید با همکاران ما در آژانس هواپیمایی مهرپرواز تماس بگیرید.


    درباره دبی بیشتر بخوانید:

    قبل از سفر به دبی باید چه کارهایی را انجام دهیم؟

    بهترین تفریحات خانوادگی دبی

    امارات مال دبی

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW