021-88507190

نحوه دسترسی به اینترنت در سفر به ترکیه

گردشگری مهرپرواز 17 دی ، 1401 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
دسترسی به اینترنت در سفر به ترکیه از موارد مهم در سفر است. در این مطلب راجع به نحوه دسترسی به اینترنت در سفر به ترکیه صحبت کنیم تا با خیالی آسوده به سفر بروید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    شاید اگر امکان سفر به چندین سال قبل وجود داشت، ضرورت استفاده از اینترنت مانند امروز احساس نمی‌شد. اما امروزه زندگی کردن بدون اینترنت برای بسیاری از افراد یک معضل بزرگ به شمار می‌آید. به همین دلیل افراد حتی قبل از سفر هم وضعیت و چگونگی دسترسی به اینترنت در شهر مقصد را بررسی می‌کنند. از سویی دیگر ترکیه چندین سال است که به عنوان مقصد گردشگری محبوب بین ایرانیان شناخته می‌شود. به همین دلیل در این مطلب قصد داریم راجع به نحوه دسترسی به اینترنت در سفر به ترکیه صحبت کنیم تا اگر قصد رزرو تور آنتالیا، استانبول، ازمیر و.... را دارید، با خیالی آسوده به سفر بروید.

    دسترسی به اینترنت در ترکیه

    دسترسی به اینترنت در ترکیه

    اینترنت هتل را فراموش نکنید

    قبل از آن که به سراغ روش‌های  دیگر برویم، لازم است تا راجع به اینترنت هتل محل اقامت صحبت کنیم. معمولا هتل‌ها برای مسافران خود اینترنت رایگان در نظر می‌گیرند. بنابراین بهتر است هتلی را انتخاب کنید که این ویژگی را داشته باشد. پس از ورود و اقامت در هتل، می‌توانید از مسئولین مربوطه بخواهید که نحوه دسترسی به اینترنت را برای شما شرح داده و شما را راهنمایی کنند. تفاوتی ندارد که شما تور آنتالیا را انتخاب کرده‌اید یا استانبول و یا هر شهر دیگری، بهر حال خدمات اینترنت رایگان از سوی بسیاری از هتل‌ها به مشتریان ارائه می‌گردد.

    خرید سیم کارت

    یکی از مقرون به صرفه‌ترین روش‌ها برای داشتن اینترنت در تور آنتالیا این است که اقدام به خرید سیم کارت کنید. سیم کارت در ترکیه قیمت بالایی نداشته و اگر بخواهیم هزینه آن را نسبت به رومینگ مقایسه کنیم، هزینه بسیار کمتری دارد. با سیم کارت جدید خریداری شده هم می‌توانید تماس تلفنی داشته باشید و هم از اینترنت آن بهره ببرید. علاوه بر این در صورت تمایل می‌توانید چندین گوشی، لپ تاپ و ... را تنها با یک تلفن همراه حاوی سیم کارت به اینترنت وصل کنید. البته توجه داشته باشید که تمامی شرکت‌ها خدمات اینترنتی کاملی ارائه نمی‌دهند. بنابراین قبل از خرید سیم کارت برای صرفه جویی در هزینه‌ها به طور کامل امکانات ارائه شده توسط هر شرکت را بررسی کنید تا بتوانید انتخاب بهتری داشته باشید. برای مثال برخی از سیم کارت‌ها ممکن است تنها خدمات بسته اینترنتی را ارائه دهند و خدمات رومینگ برای آن‌ها فعال نباشد.

    مزایا

    مهم‌ترین مزیتی که این روش اتصال به اینترنت دارد، هزینه پایین آن است. برای استفاده از اینترنت سیم کارت حدودا باید 10 یورو هزینه کنید. اما این در حالیست که اگر بخواهید از خدمات رومینگ بهره ببرید هزینه‌ای حدودا 200 یورویی را متحمل خواهید شد.

    معایب

    برخی از شرکت‌های  ارائه دهنده خدمات بازه مشخصی برای اتصال به اینترنت برای شما تعریف کرده و مطابق با آن از شما هزینه دریافت می‌کنند. این در حالیست که هنگام استفاده از خدمات رومینگ بازه خاصی تعیین نمی‌شود و تنها برای هر روز که به اینترنت متصل می‌شوید، باید مبلغی را پرداخت کنید.

    نحوه خرید سیم کارت در ترکیه

    اگر به دنبال رزرو تور آنتالیا نوروز 1403 یا سایر تورهای نوروز هستید و می‌خواهید سیم کارت مناسبی برای روزهای اقامت خود داشته باشید، باید بدانید که سه راهکار در پیش روی شماست.

    • شما می‌توانید سیم کارت کشور ترکیه را در ایران و قبل از سفر با تور تهیه کنید.
    • هر کجای دنیا که هستید می‌توانید سیم کارت مجازی تهیه و از آن استفاده نمایید.
    • هنگامی که با تور آنتالیا به ترکیه رسیدید، می‌توانید به فرودگاه‌های  شهر مراجعه کرده و سیم کارت مناسب را انتخاب و خریداری نمایید.

    خرید سیم کارت در ترکیه

    خرید سیم کارت در ترکیه

      استفاده از سیم کارت دیتا ترکیه

      سیم کارت دیتا کاملا مشابه سیم کارت‌هایی  است که ما در ایران به طور روزمره از آن استفاده می‌کنیم. این سیم کارت‌ها سه شکل دارند که شامل موارد زیر هستند.

      • قدیمی یا معمولی
      • میکروسیم
      • نانو سیم

      هنگام خرید سیم کارت دیتا شما می‌توانید از خدمات آن استفاده کنید. هزینه پرداختی بابت اینترنت با توجه به شرکت ارائه دهنده خدمات می‌تواند متفاوت باشد. برای مثال شما می‌توانید از اپراتور ترک تلکام استفاده کرده و برای سی روز اینترنتی با سرعت G4 یا G5 داشته باشید. در این صورت شما دیگر نمی‌توانید تماس تلفنی برقرار کنید اما اجازه استفاده از اینترنت سیم کارت را خواهید داشت.

      مزایا

      در صورت استفاده از این روش حتی در سفر با تور آنتالیا می‌توانید با شماره ایرانی خود در فضای مجازی فعال باشید. برای مثال می‌توانید در واتسپ با مخاطبان خود با همان شماره ایرانی خود ارتباط برقرار کنید. فراموش نکنید که با این سیم کارت نمی‌توانید هیچ اکانتی در فضای مجازی داشته باشید.

      معایب

      این نوع سیم کارت تنها تا 30 روز فعال است و اعتبار دارد. البته اگر قصد رزرو تور ترکیه را دارید، از این بابت هیچ مشکلی نخواهید داشت. زیرا با توجه به بازه زمانی سفر شما، این سیم کارت در روزهای اقامت شما فعال خواهد بود.

      سیم کارت مجازی (ESIM) ترکیه

      سیم کارت‌های  الکترونیک یا ESIM یکی دیگر از روش‌های دسترسی به اینترنت در تور استانبول است. این نوع سیم کارت به شکل یک تراشه طراحی شده و شما می‌توانید آن را روی گوشی یا سایر دستگاه‌ها قرار دهید. این سیم کارت‌های  مجازی قادرند تمامی خدمات سیم کارت‌های  معمولی را برای شما فراهم آورند. البته شما می‌توانید تنها با داشتن آدرس ایمیل و دریافت کد QR سیم کارت مجازی را در گوشی خود فعال نمایید.

      با توجه به نوع شرکتی که سیم کارت‌های  مجازی را تهیه می‌کنید، میزان و هزینه اینترنت متفاوت است. شرکت هولافلی یکی از مشهورترین شرکت‌ها در این زمینه در کشور ترکیه است که شما می‌توانید برای خرید سیم کارت مجازی به آن مراجعه کنید. البته نیازی به مراجعه حضوری در کشور ترکیه ندارید و می‌توانید در ایران هم از شرکت هولافلی سیم کارت مجازی را خریداری کنید. یکی از مزایای بسیار خوب سیم کارت‌های  هولافلی این است که به محض رسیدن به ترکیه و آغاز سفر با تور آنتالیا، اینترنت شما فعال شده و شما می‌توانید از آن استفاده کنید.

      مزایا

      در این روش شما نیازی به مودم برای ایجاد شبکه وای فای نداشته و تنها با تلفن همراه خود می‌توانید سایر دستگاه‌ها را هم به اینترنت متصل کنید. برای استفاده از این نوع سیم کارت‌ها شما نباید خط اصلی خود را کنار بگذارید. شما می‌توانید با شماره خط ایران خود به تمامی اکانت‌های  خود در فضای مجازی دسترسی داشته باشید و از آنها استفاده کنید.

      معایب

      عیب بزرگی که در استفاده از این سیم کارت‌ها وجود دارد آن است که سیم کارت‌های  مجازی تنها روی برخی از گوشی‌ها قابل اجرا هستند. از جمله گوشی‌هایی  که با کمک آن‌ها می‌توانید از سیم کارت‌های  مجازی استفاده کنید شامل  iPhone Xs، iPhone Xs Max، iPhone Xr، Google Pixel 2 وSamsung Galaxy S20. هستند. بنابراین اگر مدل گوشی شما از موارد نامبرده شده نیست، متاسفانه نمی‌توانید از این روش برای اتصال به اینترنت استفاده کنید.

      وای فای رایگان در ترکیه

      وای فای رایگان در ترکیه

      وای فای رایگان در ترکیه

      هنگام سفر با تور ترکیه نوروز 1403 یا سایر ایام شما می‌توانید از اینترنت رایگان هم بهره ببرید. علاوه بر اینترنت رایگان هتل‌های  محل اقامت که در ابتدای مقاله به آن اشاره شد، شما امکان استفاده از اینترنت رایگان کافه‌ها و رستوران‌ها و همچنین برخی از مراکز خرید را نیز خواهید داشت.

      مزایا

      رایگان بودن این روش را می‌توان مهم‌ترین مزیت آن به شمار آورد. اصولا این روش برای افرادی که نیاز خیلی اساسی به اینترنت نداشته و تنها برای آپلود چند عکس یا ارتباط کوتاه با خانواده و بستگان خود به اینترنت نیاز دارند، توصیه می‌کنیم.

      معایب

      توجه داشته باشید که این روش تا حدودی ناامن است. بنابراین سعی کنید مراقب اطلاعات مهم در گوشی خود باشید. برای مثال بهتر است از گوشی که اطلاعات حساب بانکی یا سایر اطلاعات مفید روی آن ذخیره شده است، برای اتصال به اینترنت رایگان استفاده نکنید.

      استفاده از MI-FI

      یکی دیگر از راه‌هایی  که می‌توان در سفر با تور استانبول نوروز 1403 یا سایر تورهای ترکیه از اینترنت رایگان بهره‌مند شوید، استفاده از MI-FI است. البته بسیاری از افراد MI-FI  را معادل با وای فای می‌دانند که تصوری غلط است. MI-FI دستگاهی مشابه مودم دارد که با کمک آن می‌توان به وای فای وصل شد. اینترنت ارائه شده در این روش بسیار امن و پر سرعت بوده و اکثر گردشگرانی که از آن استفاده کرده‌اند، بسیار راضی هستند. از آنجایی که کیفیت و سرعت MI-FI  با وای فای رایگان بسیار متفاوت است، هزینه معقولی نیز برای آن در نظر گرفته شده است. هنگام اتصال به این روش با گوشی تلفن همراه خود، می‌توانید سایر دستگاه‌ها را نیز به آن متصل کرده و در چندین دستگاه از اینترنت استفاده کنید.

      مزایا

      سرعت اینترنت ارائه شده در این روش بسیار بالا بوده و از این جهت بر سایر روش‌ها برتری دارد.

      معایب

      هزینه این روش نسبت به سایر روش‌ها کمی گران‌تر بوده و به ویژه برای مسافران نوروزی که تنها چند روزی مهمان خاک ترکیه هستند، توصیه نمی‌شود. علاوه بر این شما مجبورید هنگام سفر دستگاه MI-FI را نیز با خود حمل کنید. این روش برای مسافران تور آنتالیا و سایرین پیشنهاد نمی‌شود اما اگر برای بیزینس خود نیاز به اینترنت پر سرعت دارید، این روش می‌تواند بسیار مفید باشد.

      مسجد اورتاکوی استانبول

      مسجد اورتاکوی استانبول

      نکات مهمی که نباید فراموش کنید

      هنگامی که به ترکیه با تور آنتالیا سفر می‌کنید، باید یکسری نکات را راجع به اینترنت و نحوه استفاده از آن بدانید تا متضرر نشوید.

      • استفاده از روش رومینگ هر چند هزینه بالایی دارد اما در بین افراد بسیار رایج است. توجه داشته باشید که در زمان‌هایی  که از سرویس رومینگ استفاده نمی‌کنید حتما آن را قطع کنید تا متحمل هزینه اضافی نشوید.
      • بهتر است تنها در مواقع لزوم وای فای دستگاه خود را روشن نگه دارید و از روشن نگه داشتن دائم آن خودداری کنید.
      • اگر قصد انجام تراکنش بانکی را دارید، بهتر است از اینترنت‌های  رایگان که توضیح دادیم، استفاده نکنید. زیرا امنیت این نوع اینترنت پایین است.
      • اگر می‌خواهید سیم کارت دیتا خریداری کنید، بهتر است از مکانی غیر از فرودگاه آن را تهیه نمایید. زیرا قیمت سیم کارت‌های  دیتا در فرودگاه معمولا بیشتر از سایر مکان‌ها است.

      روش های دسترسی به اینترنت در ترکیه

      روش های دسترسی به اینترنت در ترکیه

      کلام آخر

      استفاده از اینترنت امروزه به یک ضرورت در بین افراد تبدیل شده است. تفاوتی ندارد که شما به کجا سفر می‌کنید یا چه زمانی در سفر خواهید بود، بهر  حال اینترنت به عنوان یک نیاز ضروری برای شما شناخته می‌شود. در این مقاله راجع به انواع روش‌هایی که با آن می‌توانید به اینترنت در کشور ترکیه دسترسی داشته باشید، پرداختیم. با استفاده از اطلاعات این مقاله از آژانس هواپیمایی تهران مهرپرواز می‌توانید بهترین روش اتصال به اینترنت را انتخاب کرده و در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید. پس اگر قصد سفر با تور آنتالیا یا سایر تورهای کشور ترکیه را دارید، از مطالب این مقاله غافل نشوید.

      مقالات پربازدید
      6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW