021-88507190

در نوروز ۱۴۰۲ به کدام مقاصد سفر کنیم؟

راهنمای سفر مهرپرواز 30 بهمن ، 1401 زمان تقریبی مطالعه: 6 دقیقه
ترکیه بالاترین آمار گردشگران ایرانی را به خود اختصاص داده است. این کشور در همسایگی ایران قرار دارد و سالانه پذیرای توریست‌های بسیار از ایران و سراسر دنیا است.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    آیا می دانستید پرطرفدارترین کشور در بین گردشگران ایرانی کدام است؟ درست حدس زدید؛ کشور ترکیه بالاترین آمار گردشگران ایرانی را به خود اختصاص داده است. این کشور در همسایگی ایران قرار دارد و سالانه پذیرای توریست های بسیار از ایران و سراسر دنیا است. حالا که به تعطیلات نوروز ۱۴۰۲ نزدیک شده ایم و فصل مسافرت بسیار داغ است، باید بدانیم که در نوروز ۱۴۰۲ به کدام مقاصد سفر کنیم؟ اغلب افراد استانبول را برای سفر انتخاب می کنند و آشنایی چندانی با سایر شهرهای ترکیه ندارند. در اینجا تصمیم گرفتیم تا تعدادی از بهترین و خوش آب و هواترین شهرهای ترکیه را به شما معرفی کنیم. اگر به دنبال مقصد سفر نوروزی خود هستید، لطفا تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

    جزیره مارماریس؛ بهشت روی زمین

    جزیره مارماریس، شهری زیبا میان دریای اژه و مدیترانه، در استان مولا واقع شده است. محال است به مارماریس سفر کنید و مجذوب طبیعت آن نشوید. این شهر ساحلی طبیعت بسیار بکر و زیبایی دارد و همچون بهشتی روی زمین می درخشد.
    مارماریس در بهار آب و هوای معتدل و خوبی دارد. در این فصل از گرمای شدید یا بارش های سیل اسا خبری نیست و بهترین فصل برای گردش در طبیعت، شنا و پیاده روی در ساحل است.
    برای رسیدن به مارماریس پرواز مستقیمی از ایران وجود ندارد. باید در ابتدا به بدروم بروید و سپس با استفاده از ماشین خود را به مارماریس زیبا برسانید.
    از اماکن و جاذبه های دیدنی مارماریس می توان به قلعه و موزه مارماریس، شهر باستانی دالیان، تفرجگاه های تورونج و ایچملر و ساحل کلئوپاترا اشاره کرد. انواع تفریحات آبی مانند شنا، غواصی، پاراسلینگ و چت اسکی نیز در سواحل این شهر قابل دسترس هستند. مطمئن باشید که با خرید تور مارماریس نوروز ۱۴۰۲ سفر بسیار خوشی را برای تعطیلات نوروزی خود رقم خواهید زد و خاطراتی شیرین به جا خواهید گذاشت.

    سفر به مارماریس در نوروز

    سفر به مارماریس در نوروز

    آنتالیا؛ شهری با سواحل زیبا و هتل های لوکس

    آنتالیا در سواحل مدیترانه و در غرب ترکیه واقع شده و از بزرگ ترین شهرهای ترکیه است. بخشی از آنتالیا بافت سنتی خود را حفظ کرده و بخشی دیگر کاملا مدرن و لوکس طراحی شده است. در سفر به این شهر می توانید انواع جاذبه های تاریخی و تفریحات مدرن را در کنار یکدیگر مشاهده کنید. برای سفر به این شهر بهتر است فصل بهار را انتخاب کنید؛ البته آنتالیا به دلیل موقعیت جغرافیایی اش، آب و هوای معتدلی دارد و در کلیه فصل های سال می توانید از آن بازدید کنید.
    آنتالیا سواحلی بسیار زیبا با شهرت جهانی دارد؛ اما آثار باستانی بی نظیری نیز در این شهر پیدا به چشم می خورند. از جاذبه های گردشگری آنتالیا می توان به پارک های آبی، موزه آنتالیا، دروازه هادریان، شهر قدیمی کالیچی، شهر باستانی آسپندوس، غار کاراین و سواحل زیبای آن اشاره کرد. با انتخاب تور آنتالیا نوروز ۱۴۰۲، لحظات هیجان انگیز و خارق العاده ای را تجربه خواهید کرد.

    سفر به آنتالیا در نوروز

    سفر به آنتالیا در نوروز

    آلانیا؛ شهری تاریخی با طبیعتی بکر و خیر کننده

    وقتی صحبت از بهترین مقاصد سفر برای نوروز باشد، نباید شهر آلانیا را فراموش کنیم. این شهر تاریخی در فاصله 12 کیلومتری آنتالیا قرار دارد و بسیار توریستی است. این شهر در گذشته های دور بخشی از امپراتوری ایران بود؛ سپس تحت سلطه یونانی ها و رومی ها قرار گرفت و در نهایت از سال 1471 بخشی از کشور ترکیه شد. اگر با تور آلانیا نوروز ۱۴۰۲ به این شهر سفر کنید، آب و هوای بهاری و بسیار مطلوبی در انتظار شما خواهد بود. در این فصل از سال، نور خورشید ملایم است و خبری از باران های شدید نیست؛ در نتیجه سفر بسیار خوبی را تجربه خواهید کرد. قلعه آلانیا، غار داملاتاش، تنگه ساپادره، پارک آبی آلانیا و ساحل کیقباد از جاذبه های گردشگری و تفریحی آلانیا هستند. شما در سفر به این شهر با تاریخی غنی و سواحلی زیبا رو به رو خواهید شد.

    سفر به آلانیا در نوروز

    سفر به آلانیا در نوروز

    ازمیر؛ شهر آثار باستانی و عجایب هفتگانه

    ازمیر، سومین شهر بزرگ و از مهم ترین بنادر ترکیه است که در ساحل دریای اژه قرار دارد. ازمیر تاریخچه ای بسیار غنی دارد که آثار آن در سراسر شهر مشهود است. ازمیر در اغلب روزهای سال آفتابی است و تابستان های گرمی دارد. در زمستان ها نیز وزش باد شدید و کاهش دمای هوا محسوس است. اگر به دنبال بهترین زمان برای سفر به ازمیر می گردید، باید بگوییم که فصل بهار و اوایل فصل تابستان شرایط آب و هوایی ازمیر در ایده آل ترین حالت خود قرار دارد.
    از اماکن دیدنی و تفریحی ازمیر می توان به برج ساعت، آسانسور تاریخی، پارک حیات وحش ازمیر، بازار کمرالتی، آلسانجاک و شهر باستانی افه سوس، که معبد آرتمیس را در خود جای داده، نام برد. معبد آرتمیس از عجایب هفتگانه است و پیشینه آن به قرن هفتم قبل از میلاد برمی گردد. در سفر به ازمیر با حجم عظیمی از آثار باستانی شگفت انگیز روبه رو خواهید شد.

    سفر به ازمیر در نوروز

    سفر به ازمیر در نوروز

    کوش آداسی؛ جزیره ای کهن با اتمسفری صمیمی و دوست داشتنی

    کوش آداسی در نوار ساحلی منطقه اژه و 71کیلومتری استان آيدین واقع شده است. این شهر یکی از بهترین انتخاب ها برای تعطیلات نوروز به شمار می رود؛ زیرا قدمت بالایی دارد و مناظر طبیعی آن نیز بسیار چشم نواز هستند. زندگی شبانه در کوش آداسی جریان دارد و کوچه های آن مملو از کافه ها و رستوران های دنج و صمیمی اند. مطمئن باشید با سفر به کوش آداسی، آرامش عجیبی وجود شما را فرا خواهد گرفت و این مسافرت به یکی از به یادماندنی ترین سفرهای عمرتان تبدیل خواهد شد.
    جزیره کوش آداسی آب و هوایی مدیترانه ای دارد و در فصل تابستان، گرم و مرطوب است؛ اما زمستان های آن معتدل هستند و میانگین دما در این فصل حدود 18درجه سانتی گراد تخمین زده می شود. اگر قصد سفر به این جزیره تماشایی را دارید، فصل بهار و تعطیلات عید نوروز بهترین انتخاب است.
    کوش آداسی به واسطه تاریخچه ای که دارد، مملو از آثار باستانی است. از جاذبه های باستانی این شهر می توان به دیدیما، میلتوس و پرین اشاره کرد. جزیره کبوتر، بندرگاه، ساحل بانوان و شبه جزیره دیلک نیز از جاذبه های طبیعی کوش آداسی هستند. در کنار ساحل نیز می توانید انواع تفریحات مانند شنا و قایق سواری را تجربه کنید یا شاهد منظره زیبای غروب آفتاب باشید.

    سفر به کوش آداسی در نوروز

    سفر به کوش آداسی در نوروز

    تجربه بهترین سفر نوروزی با تورهای آژانس مسافرتی مهرپرواز

    در این مقاله به سوال «در نوروز ۱۴۰۲ به کدام مقاصد سفر کنیم؟ پاسخ دادیم و تعدادی از بهترین و توریستی ترین شهرهای ترکیه را به شما معرفی کردیم. این شهرها در نزدیکی ایران قرار دارند و برای بازدید از آن ها نیازی به ویزا نیست؛ همچنین هزینه سفر به ترکیه ارزان تر از سایر کشورهای دنیا است.
    برای خرید انواع تور های ترکیه داخلی و خارجی برای تعطیلات نوروز ۱۴۰۲ همین حالا از طریق سایت مهرپرواز اقدام کنید. فقط با چند کلیک، صاحب بهترین تورهای مسافرتی خواهید شد. برای کسب اطلاعات بیشتر نیز می توانید با استفاده از شماره موجود در بالای صفحه، با کارشناسان حاضر در مجموعه تماس بگیرید.

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW