021-88507190

مقایسه آنتالیا و مارماریس برای تور نوروزی

راهنمای سفر مهرپرواز 01 اسفند ، 1401 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
در سفر به ترکیه کدام شهر را انتخاب می کنید؟ آنتالیا یا مارماریس؟ آنتالیا را با لقب نگین مدیترانه می شناسند و مارماریس به بهشت گمشده ترکیه مشهور است.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    در سفر به ترکیه کدام شهر را انتخاب می کنید؟ آنتالیا یا مارماریس؟ آنتالیا را با لقب نگین مدیترانه می شناسند و مارماریس به بهشت گمشده ترکیه مشهور است؛ یعنی هر دو شهر از مهم ترین و توریستی ترین شهرهای ترکیه به شمار می روند و طرفداران بسیاری در دنیا دارند. اگر قرار باشد برای نوروز یکی از این دو را انتخاب کنید، کدام را برای خود مناسب تر می بینید؟ در درجه اول باید با هر دو شهر آشنا شوید و سپس تصمیم بگیرید.
    در این مقاله به مقایسه آنتالیا و مارماریس برای تور نوروزی می پردازیم و این دو مقصد محبوب گردشگری را از جنبه های مختلف مورد بررسی قرار می دهیم. اگر هنوز در انتخاب دچار شک و تردید هستید، مطالعه مطلب پیش رو را از دست ندهید.

    مقایسه آب و هوای آنتالیا و مارماریس در نوروز

    وقتی تصمیم به سفر دارید، آب و هوای شهر مقصد بسیار تعیین کننده است. هر دو شهر آنتالیا و مارماریس به دلیل مجاورت با دریا، آب و هوایی مدیترانه ای دارند و تقریبا مشابه یکدیگر هستند. بهترین فصل برای سفر به آنتالیا و مارماریس، بهار و تابستان است؛ زیرا وزش باد و سردی هوا در زمستان و پاییز، شرایط سفر را کمی دشوار می کند.
    تا به این لحظه هر دو شهر در شرایط یکسانی هستند؛ پس اگر تور مارماریس نوروز ۱۴۰۲ را انتخاب کنید یا به آنتالیا سفر کنید، چندان تفاوتی از لحاظ آب و هوایی ندارند.

    آشنایی با اماکن دیدنی آنتالیا و مارماریس

    پیش از انتخاب مقصد سفر، اماکن دیدنی شهرها هستند که شما را به طرف خود جذب می کنند. ترکیه تاریخی بسیار غنی و در نتیجه آثار باستانی متعددی دارد. اگر به تاریخ علاقه مند هستید، آنتالیا برایتان گزینه مناسب تری است؛ زیرا در این شهر آثار تاریخی بسیاری مانند تونک تپه، آسپندوس، کالیچی، دروازه هادریان، مسجد یولی مناره، قلعه رومیان و موزه های متعددی وجود دارند.
    البته مارماریس نیز قدمت بالایی دارد و شهر تاریخی دالیان و جزیره کلئوپاترا اثبات این ادعا هستند؛ اما جاذبه های باستانی این شهر بسیار کمتر از آنتالیا است. تور آنتالیا نوروز ۱۴۰۲ را به دوست داران تاریخ و معماری پیشنهاد می کنیم.

    اماکن دیدنی آنتالیا و مارماریس

    اماکن دیدنی آنتالیا و مارماریس

    در آنتالیا و مارماریس با چه تفریحاتی مواجه می شویم؟

    شاید آنتالیا از لحاظ تاریخی غنی تر باشد و آثار باستانی فراوانی داشته باشد؛ اما مارماریس یک جزیره بکر با منظره ای خارق العاده است که چشم هر بیننده ای را خیره می کند. سواحل متعدد برای شنا، پیاد روی، تماشای غروب خورشید و حمام آفتاب که در این شهر وجود دارند، سفری آرامش بخش و دل پذیر را برای گردشگران به ارمغان می آورند. تفرجگاه های تورونج و ایچملر، ساحل کیزکومو و دهکده تورگوت از جاذبه های طبیعی مارماریس هستند که هوش از سر شما خواهند برد.
    البته آنتالیا نیز یکی از مهم ترین شهرهای ترکیه است که علاوه بر تاریخی غنی، طبیعت بسیار زیبایی نیز دارد. چشمه کارست، آبشارهای دودن، دره پلدار، غارهای کارائین و کوکاین از جاذبه های طبیعی این شهر هستند که در ایام نوروز بسیار شلوغ می شوند. آنتالیا علاوه بر طبیعت زیبا، پارک های آبی هیجان انگیزی نیز دارد که تفریح در آن ها آدرنالین را بالا می برد و حس شگفت انگیز در شما است.
    آنتالیا و مارماریس هر دو بسیار زیبا و دیدنی هستند. سواحل متعددی دارند و تفریحات آبی از جمله شنا، قایق سواری، موج سواری و جت اسکی در اغلب این سواحل در دسترس است. در اصل هر دو شهر مکان مناسبی برای تفریح و خوش گذرانی و لذت بردن از طبیعت به شمار می روند.

    تفریحات آنتالیا و مارماریس

    تفریحات آنتالیا و مارماریس

    اقامتگاه های آنتالیا و مارماریس؛ از هتل های لوکس تا مهمان خانه های دنج

    مارماریس هتل ها و اقامتگاه های فراوانی دارد که مناسب اقشار مختلف جامعه با سطح درآمدهای متنوع است. این اقامتگاه ها در مقایسه با هتل های آنتالیا معمولا قیمت مناسب تری دارند. این روزها نیز مردم اغلب به دنبال هتل های ارزان قیمت هستند تا بتوانند سفری اقتصادی را تجربه کنند؛ اما اگر برای اقامت به دنبال هتل های لوکس و همه چیز تمام هستید، آنتالیا گزینه بهتری است؛ زیرا هتل های آنتالیا به لاکچری بودن شهرت دارند. البته در این شهر در کنار اقامتگاه های لوکس، تعدادی هاستل و مهمان خانه نیز به چشم می خورد که قیمت بسیار مناسبی دارند.
    در مجموع باید بگوییم که تنوع اقامتگاه ها به انداره ای است که در هر دو شهر مارماریس و آنتالیا می توانید گزینه موردنظرتان را پیدا کنید.

    هزینه سفر به آنتالیا و ماماریس چقدر است؟

    هزینه سفر فاکتوری مهم و تعین کننده است. عواملی مانند قیمت بلیط، هزینه هتل، هزینه رفت وآمد، هزینه تفریحات و هزینه خورد و خوراک، هزینه نهایی سفر را تعیین می کنند.
    باید در نظر داشته باشید که هیچ پرواز مستقیمی از ایران به مارماریس وجود ندارد. گردشگران باید در ابتدا خود را با هواپیما به بدروم برسانند و سپس به مارماریس بروند؛ در نتیجه هزینه بلیط مارماریس از آنتالیا بیشتر است.
    هتل های آنتالیا لوکس و گران قیمت هستند؛ اما اغلب آن ها در نزدیکی ساحل قرار دارند و گردشگران نباید پول اضافه برای رفت وآمد پرداخت کنند. هتل های مارماریس قیمت مناسبی دارند؛ اما برای رسیدن به ساحل باید از وسایل حمل ونقل عمومی استفاده کنید.
    در مجموع، هزینه سفر به آنتالیا مقداری کمتر از هزینه سفر به مارماریس است؛ اما هزینه نهایی کاملا به شما بستگی دارد. برای مثال با استفاده از تورهای مسافرتی می توانید هزینه های سفر را کاهش دهید و همچنین مسافرت باکیفیت تری را تجربه کنید. هر دو شهر آنتالیا و مارماریس جذابیت های خاص خود را دارند و بازدید از آن ها بسیار ارزشمند است.

    هزینه سفر به آنتالیا و ماماریس

    هزینه سفر به آنتالیا و ماماریس

    سفر نوروزی به آنتالیا و مارماریس با بهترین تورهای گردشگری

    در این مقاله به مقایسه آنتالیا و مارماریس برای تور نوروزی پرداختیم و آب و هوا، دیدنی ها و هزینه سفر به هر شهر را بررسی کردیم. امیدواریم با اطلاعات به دست آمده از این مطلب، تصمیم هوشمندانه تری بگیرید و انتخاب بهتری داشته باشید. در نهایت این تصمیم گیری برعهده شما است و کاملا به سلیقه، بودجه و روحیه تان بستگی دارد.
    آژانس مسافرتی مهرپرواز بهترین تور مارماریس نوروز و تور آنتالیا نوروز را با قیمت مناسب و کیفیت بالا به شما مسافران عزیز عرضه می کند. همین حالا می توانید با چند کلیک، تور موردنظرتان را از طریق سایت انتخاب و خریداری کنید. با انتخاب این مجموعه قطعا سفری به یادماندنی را تجربه خواهید کرد.

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW