021-88507190

رستوران بوراک استانبول

گردشگری مهرپرواز 31 اردیبهشت ، 1402 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
رستوران بوراک استانبول یا هاتای مدنیتلر سفرسی شهرت فراوانی دارد و سالانه میزبان گردشگران بسیاری است. بوراک اوزدمیر صاحب این رستوران‌های زنجیره‌ای است.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    اگر اهل فضای مجازی باشید، حتما عکس و ویدیوهای پسری که لحظه آشپزی نیز خنده از لبانش پاک نمی‌شود را بارها در صفحه‌های مختلف تماشا کرده‌اید. این پسر، بوراک اوزدمیر نام دارد و صاحب رستوران‌های زنجیره‌ای هاتای مدنیتلر سفرسی (Hatay medeniyetler sofrası) یا همان رستوران بوراک در ترکیه است.

    رستوران بوراک استانبول شهرت فراوانی دارد و سالانه پذیرای گردشگران بسیاری از سراسر دنیا است. دلیل این شهرت چیست؟ چه غذاهایی در این رستوران سرو می‌شوند؟ قیمت منوی رستوران بوراک چقدر است؟ این رستوران چند شعبه دارد؟ برای پیدا کردن پاسخ این سوال‌ها، مطالعه مقاله پیش‌رو را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

    رستوران زنجیره‌ای هاتای مدنیتلر سفرسی

    رستوران زنجیره‌ای هاتای مدنیتلر سفرسی

    معرفی رستوران بوراک استانبول و آشنایی با موسس آن

    بوراک اوزدمیر با لقب CZN در سال ۱۹۹۴ در هاتای متولد شد و در سن نوجوانی به یادگیری آشپزی پرداخت. او در ۱۶ سالگی موفق به افتتاح اولین رستوران خود در شهر زادگاهش شد. بوراک در رستوران خود بیش از ۱۵۰ نوع غذای مختلف سرو می‌کرد.

    رستوران بوراک استانبول سه شعبه مختلف در تکسیم، آکسارای و اتیلر دارد. در هر سه رستوران انواع غذاهای سنتی ترکی، کباب‌های مختلف، غذاهای مدیترانه‌ای و بین‌المللی سرو می‌شوند. پیش از مراجعه به این رستوران‌ها حتما میز رزرو کنید؛ زیرا ممکن است با صف‌های طولانی مواجه شوید. شما می توانید از طریق تور استانبول به این شهر سفر کرده و از این رستوران لذت ببرید.

    بوراک اوزدمیر، صاحب معروف رستوران

    بوراک اوزدمیر، صاحب معروف رستوران

    دلیل شهرت رستوران بوراک چیست؟

    چرا رستوران‌های بوراک در استانبول تا این اندازه مشهور هستند؟ اینستاگرام و تیک تاک، سهم به‌سزایی در شهرت سرآشپز بوراک و رستوران‌های او دارند. چندین سال پیش، ویدیوهای این سرآشپز در فضای مجازی به سرعت وایرال شدند. لبخند همیشگی، نگاه خیره به دوربین، پخت غذاهای حجیم در ظروف بزرگ و تزیین نان با کنجد، از دلایل اصلی دیده شدن ویدیوهای بوراک اوزدمیر و به شهرت رسیدن رستوران او هستند.

    تا‌به‌حال بسیاری از افراد مشهور همچون کریستیانو رونالدو و رجب طیب اردوغان از رستوران‌های بوراک اوزدمیر بازدید و به شهرت بیش از پیش او کمک کرده‌اند.

    آدرس و نحوه دسترسی به رستوران‌های زنجیره‌ای بوراک در ترکیه

    رستوران بوراک، سه شعبه در شهر استانبول و در محله‌های اتیلر، تکسیم و آکسارای دارد. هر سه شعبه در اغلب روزهای سال بسیار شلوغ هستند و نیاز به رزرو قبلی دارند.

    • آدرس رستوران بوراک شعبه اتیلر: محله اتیلر، محله نیسپتیه، نزدیک به ایستگاه متروی نیسپتیه
    • آدرس رستوران بوراک شعبه تکسیم: خیابان استقلال، میدان تکسیم
    • آدرس رستوران بوراک شعبه آکسارای: منطقه فاتح، خیابان آکسارای

    رستوران‌های بوراک در مناطق مشهور استانبول واقع شده‌اند. برای دسترسی به هر یک از شعبه‌های این رستوران با استفاده از خودروی شخصی، حتما از نقشه‌های آنلاین استفاده کنید. مترو، اتوبوس و تاکسی نیز در کلیه نقاط شهر در دسترس هستند تا شما را به رستوران‌های بوراک برسانند. برای سفر به ترکیه نیز می توانید تور ترکیه ارزان را در مهرپرواز رزرو کنید.

    قیمت منوی رستوران بوراک استانبول

    با توجه به ویدیوهایی که در اینستاگرام دیده‌اید، شاید تصور کنید که در رستوران‌های بوراک استانبول، وعده‌های غذایی در ظرف‌های بزرگ سرو می‌شوند؛ اما این رستوران‌ها نیز مانند سایر رستوران‌های دنیا، غذاهای موجود در منو را در ظرف‌های معمولی آماده می‌کنند.

    منوی رستوران بوراک بسیار متنوع و رنگارنگ است و سلیقه‌های مختلف را راضی نگه می‌دارد. انواع کباب، غذاهای ترکی، مدیترانه‌ای و بین‌المللی در این رستوران سرو می‌شوند. قیمت غذاهای رستوران هاتای مدنیتلر سفرسی به واسطه شهرت و محبوبیتش، کمی بالاتر از سایر رستوران‌های استانبول است؛ اما کیفیت بالا و طعم بی‌نظیر غذاها، ارزش امتحان را دارد.

    غذاهای منوی رستوران بوراک استانبول

    غذاهای منوی رستوران بوراک استانبول

    رستوران زنجیره‌ای بوراک چند شعبه دارد؟

    رستوران‌های زنجیره‌ای بوراک، سه شعبه در استانبول (محله‌های اتیلر، آکسارای و تکسیم) و یک شعبه در دبی دارند. البته بوراک اوزدمیر به فکر گسترش این رستوران‌ها در اقصی نقاط ترکیه و دنیا است. اگر مشتاق دیدار بوراک اوزدمیر هستید، این سرآشپز معمولا در شعبه اتیلر استانبول حضور پیدا می‌کند.

    فضای داخل رستوران بوراک

    فضای داخل رستوران بوراک

    کلام آخر

    در این مقاله، رستوران بوراک استانبول را به شما معرفی و دلایل شهرت آن را بررسی کردیم. فضای مجازی یکی از تاثیرگذارترین روش‌های تبلیغاتی در دنیای امروزی به شمار می‌رود و بوراک اوزدمیر نیز به خوبی از آن بهره برده است؛ البته کیفیت غذاها در تداوم این شهرت را نباید نادیده گرفت. در هر صورت رستوران بوراک استانبول در سال‌های اخیر به یکی از محبوب‌ترین رستوران‌های ترکیه تبدیل شده و هواداران بسیاری دارد. در سفر به استانبول، حتما یک وعده غذایی را در این رستوران نوش جان کنید.

    تور استانبول را همین حالا با قیمت مناسب و خدمات عالی از طریق سایت آژانس هواپیمایی مهرپرواز خریداری کنید. مطمئن باشید که با یک بار خرید از این مجموعه به همراه همیشگی آن تبدیل خواهید شد.

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW