021-88507190

پارک ملی دلتای آیدین کوش آداسی

گردشگری مهرپرواز 25 تیر ، 1402 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
پارک ملی دلتای آیدین که با نام بیوک مندرس نیز شناخته می‌شود با گونه‌های گیاهی و جانوری و سواحل شنی جذاب، گردشگران زیادی را جذب می کند که به آن پرداخته ایم.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    کوش آداسی یا جزیره پرنده، یکی از محبوب‌ترین شهرهای ترکیه در بین ایرانیان محسوب می‌شود. دلیل این محبوبیت نیز سواحل نیلگون، طبیعت خیره‌کننده و حال‌وهوای دوست‌داشتنی کوش آداسی است. اگر حدود ۳۰ کیلومتر از مرکز کوش آداسی دور شوید، به یکی از جذاب‌ترین مناطق گردشگری این شهر می‌رسید. پارک ملی دلتای آیدین، با گونه‌های گیاهی و جانوری منحصر‌به‌فرد و سواحل شنی تماشایی‌اش، هوش از سر هر بیننده‌ای خواهد برد. در سفر به کوش آداسی، بازدید از این پارک را از یاد نبرید.

    در این مقاله به معرفی پارک ملی دلتای آیدین کوش آداسی و امکانات تفریحی و رفاهی موجود در آن می‌پردازیم. اگر تابه‌حال چیزی درباره این منطقه و زیبایی‌های آن نشنیده‌اید، مطالعه مطلب پیش‌رو را از خود دریغ نکنید.

    نمایی از ساحل پارک ملی دلتای آیدین کوش آداسی

    نمایی از ساحل پارک ملی دلتای آیدین کوش آداسی

    آشنایی با پارک ملی دلتای آیدین؛ مکانی بهشتی در نزدیکی کوش آداسی

    پارک ملی دلتای آیدین که با نام بیوک مندرس نیز شناخته می‌شود، در سال ۱۹۶۶ میلادی با مساحتی حدود ۳۰۰هکتار راه‌اندازی شد. وجود پلاژهای شنی، آب نیلگون، دره‌های تماشایی، گونه‌های گیاهی و جانوری مختلف، تخته سنگ‌های عظیم‌الجثه و درختان بلند و سرسبز، از دلایل محبوبیت این پارک ملی در این گردشگران به شمار می‌روند؛ همچنین لاک‌پشت‌هایی که در سواحل این پارک، زندگی و تولیدمثل می‌کنند، بسیار کمیاب و تماشایی هستند. پارک ملی دلتای آیدین کاملا حفاظت شده است و کوچک‌ترین آسیبی به این لاک‌پشت‌ها نمی‌رسد. شما می توانید در تور کوش آداسی از این پارک ملی دیدن کنید.

    پارک ملی دلتای آیدین، بهترین مکان برای دوری از شلوغی شهر و رسیدن به آرامش است. در سفر به کوش آداسی، حتما به این پارک مراجعه کرده و خاطراتی شیرین برای خود و عزیزانتان رقم بزنید. در بخش بعدی با امکانات رفاهی و تفریحی پارک دلتای آیدین آشنا خواهید شد.

    پارک ملی دلتای آیدین

    آشنایی با امکانات رفاهی و تفریحی پارک ملی بیوک مندرس

    در پارک دلتای آیدین می‌توانید گونه‌های گیاهی و جانوری بسیاری را مشاهده کنید. فلامینگوها و دالماسی‌ها، از حیوانات در حال انقراضی هستند که در تالاب پارک زندگی می‌کنند. اگر بخت با شما یاری کند نیز می‌توانید پلنگ‌ها و اسب‌های وحشی را نیز در پارک ببینید. شاید برایتان جالب باشد که بدانید، برخی از گونه‌های گیاهی موجود در پارک دلتای آیدین نیز در حال انقراض هستند و فقط در این بخش از آناتولی پیدا می‌شوند.

    مسیرهای متعددی برای پیاده‌روی و گردش در طبیعت داخل این پارک ملی تعبیه شده‌اند؛ همچنین می‌توانید با استفاده از دوربین‌های عکاسی یا موبایل، صحنه‌های شگفت‌انگیزی را در این پارک ثبت کنید. بازدید از طبیعت رویایی پارک ملی دلتای آیدین یک تجربه جالب و تکرارنشدنی است که فقط در سفر به کوش آداسی نصیب گردشگران می‌شود.

    ساحل پارک ملی دلتای آیدین



    ساعت کار، آدرس و نحوه دسترسی به پارک ملی دلتای آیدین

    پارک ملی دلتای آیدین در فصل‌های بهار و تابستان همه روزه از ساعت ۸:۰۰ تا ۱۹:۰۰ و در فصل‌های پاییز و زمستان همه روزه از ساعت ۸:۰۰ تا ۱۷:۰۰ باز است.

    این پارک در ۲۸ کیلومتری جاده کوش آداسی به سوکه واقع شده و حدود ۳۰ دقیقه با جزیره کوش آداسی فاصله دارد. برای رسیدن به پارک ملی دلتای آیدین می‌توانید از تورهای شهری، اتومبیل شخصی یا وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید. اگر قصد بازدید از کل مجموعه را دارید، تورهای شهری بهترین گزینه هستند. با این تورهای گردشگری از بخش‌های مختلف پارک دیدن می‌کنید و علاوه بر آن، اطلاعات مفید و جالبی درباره تاریخچه پارک به دست می‌آورید.

    بهترین فصل برای بازدید از پارک دلتای آیدین

    آب‌وهوای کوش آداسی مدیترانه‌ای است و تابستان‌های گرم و زمستان‌های ملایمی دارد. البته پارک دلتای آیدین به دلیل وجود گونه‌های گیاهی متنوع در اغلب روزهای سال بسیار خوش آب و هوا است و یکی از مقاصد مهم گردشگری روستای آیدین به شمار می‌رود. اگر می‌خواهید از کلیه بخش‌های پارک بازدید کنید و در طول سفر با بارش‌های سیل‌آسا مواجه نشوید، بهار و تابستان بهترین فصل‌ها هستند. در این دو فصل، طبیعت پارک در اوج زیبایی خود است. اگر قصد بازدید از این جاذبه گردشگری در تابستان را دارید به شما تور کوش آداسی تابستان را توصیه می کنیم تا با قیمتی مناسب، سفری دلپذیر را تجربه کنید.

    نمایی از پارک ملی دلتای آیدین

    چه جاذبه‌هایی در اطراف پارک ملی وجود دارند؟

    پارک ملی دلتای آیدین در فاصله ۲۸ کیلومتری کوش آداسی قرار گرفته و فاصله کمی تا جاذبه‌های گردشگری این شهر زیبا دارد. در نزدیکی این پارک چندین جای دیدنی از جمله تپه دیلک، روستای گوزل چاملی و منطقه‌ای مقدس مربوط به قرن ۸ یا ۹ میلادی نیز واقع شده‌اند. در بازدید از پارک ملی، حتما از این جاذبه‌ها نیز دیدن کنید.

    هتل‌های فانتاسیا دلوکس، باتیهان و افسیا هالیدی بیچ کلاب نیز در فاصله چند کیلومتری پارک ملی دلتای آیدین قرار گرفته و مکان‌های مناسبی برای اقامت هستند.

    با تورهای مهرپرواز، بهترین سفرهای عمرتان را تجربه کنید!

    پارک ملی دلتای آیدین یکی از زیباترین پارک‌های ملی ترکیه و دنیا به شمار می‌رود. آبی نیلگون دریا و طبیعت بی‌نظیر این پارک، هر بیننده‌ای را شیفته خود می‌کند. اگر می‌خواهید برای ساعاتی از هیاهوی شهر دور باشید و زندگی پر از آرامش را تجربه کنید، بازدید از پارک ملی دلتای آیدین در نزدیکی جزیره کوش آداسی را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

    بلیط سفر به کوش آداسی را همین حالا از سایت آژانس هواپیمایی مهرپرواز خریداری کنید. به شما اطمینان می‌دهیم که با تورهای باکیفیت مجموعه مهرپرواز، بهترین سفرهای عمرتان را تجربه خواهید کرد.

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW