021-88507190

آکوا پارک؛ بهترین پارک آبی قطر

گردشگری مهرپرواز 08 فروردین ، 1403 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
تعداد پارک‌های آبی در قطر چندان زیاد نیست؛ اما به صورت کلی بهترین پارک آبی قطر آکوا پارک است با مطالعه مطلب، تمام اطلاعات لازم درباره آکوا پارک را به دست آورید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    آکوا پارک قطر مکانی برای ماجراجویی، سرگرمی و تمام چیزهایی است که برای یک تعطیلات خانوادگی شاد و فراموش‌نشدنی به آن نیاز دارید. در واقع، اگر در سفر به قطر به‌دنبال مکانی برای تجربه هیجانی شدید و لحظاتی منحصربه‌فرد هستید، پیشنهاد می‌کنیم بلیط خود را برای رفتن به این پارک آبی تهیه کنید. ما هم در این مطلب تمام اطلاعاتی که نیاز است درباره پارک آبی قطر بدانید را در اختیارتان می‌گذاریم تا قبل از رفتن به پارک بتوانید به‌خوبی برای تک‌تک لحظات خود برنامه‌ریزی کنید.

    معرفی بهترین پارک آبی قطر

    آکوا پارک قطر اولین پارک موضوعی و بهترین پارک آبی قطر در زمینی به مساحت 50 هزار مترمربع و پر از تفریحات آبی هیجان‌انگیز است. این پارک از جاهای دیدنی قطر است که با هدف جذب خانواده‌ها، به‌ویژه کودکان ساخته شده است؛ جایی که می‌توانید لحظاتی پر از هیجان را تجربه کنید. از آنجا که قطر آب‌وهوایی گرم دارد، پارک آبی مکانی ایده‌آل برای فرار از گرمای سوزان و لذت‌بردن از روزتان است.

    یک منطقه بازی، سرسره‌های آبی عظیم 4 طبقه، استخر موج و رودخانه‌ای به طول 200 متر، برخی از جذابیت‌های پارک آبی هستند. وجود بیش از 15 جاذبه آبی مهیج، امکانات تفریحی و رفاهی، ترکیبی عالی به وجود آورده‌اند که بتوانید هم بازی و هم استراحت کنید و روزی به‌یادماندنی برای خود بسازید. در ادامه شما را با بازی‌های فوق‌العاده پارک ابی قطر آشنا می‌کنیم.

    پارک آبی قطر

    بخشی از پارک آبی قطر

    رودخانه تنبل؛ از جذاب ترین نقاط پارک آبی قطر

    رودخانه تنبل 200 متری یکی از نقاط جذاب داخل پارک آبی در قطر است که دورتادور آن کشیده شده و مکانی برای ماجراجویی آرام و منحصربه‌فرد به شمار می‌رود. این رودخانه برای کودکان خطری ندارد؛ چراکه عمق رود و سرعت آب کم است. شما می‌توانید سوار یکی از قایق‌های شناور داخل رودخانه شوید و هنگام تماشای اطراف، کمی هم استراحت کنید.

    دهکده آفریقایی

    دهکده‌ای زیبا به سبک آفریقا در مرکز پارک قرار گرفته است و توسط یک پل چوبی محکم به بقیه قسمت‌های پارک متصل می‌شود. در این دهکده، سرسره‌هایی به‌شکل حیوانات طراحی شده‌اند تا تجربه‌ای شیرین برای کودکان فراهم کنند. همین‌طور، دوش‌هایی به‌شکل قارچ، فیل و زرافه وجود دارند که آب را به بچه‌ها اسپری کرده و حسابی آن‌ها را سرگرم می‌کنند.

    از دیگر امکاناتی که در این دهکده ساخته شده‌اند، می‌توان به چترهایی اشاره کرد که گردشگران و بزرگسالان می‌توانند زیر سایه آن‌ها استراحت و بازی کودکان را تماشا کنند.

    استخر موج؛ جاذبه شگفت انگیز پارک آبی قطر

    استخر موج یکی دیگر از جاذبه‌های شگفت‌انگیز پارک آبی است. استخر موج دارای امواجی در 6 الگو و شدت مختلف است که آن را به مکانی محبوب در پارک، برای بازدیدکنندگان تبدیل می‌کند. در این استخر، شما می‌توانید لحظاتی پر از هیجان را در میان امواج تجربه کنید.

    استخر مرداب

    وقتی نوبت به استراحت می‌رسد، استخر مرداب بهترین نقطه‌ای است که می‌توانید در پارک آبی دوحه قطر بیابید. با کافه‌هایی که در کنار استخر قرار گرفته‌اند، این منطقه، مکان خانوادگی عالی در پارک است. با وجود این کافه‌ها، شما می‌توانید در کنار استخر، نوشیدنی یا خوراکی مورد علاقه خود را امتحان کنید و از اوقات خود لذت ببرید.

    بومرانگو؛ از بهترین سرسره های پارک آبی قطر

    بومرانگو یکی از بهترین سرسره‌های این پارک آبی است. با وجود این سرسره، شما می‌توانید سفری پرپیچ‌وخم و مهیج را در میان شیب و پیچ تند این سرسره تجربه کنید. در انتهای این سفر، شما درون استخری بزرگ پرتاب می‌شوید. در صورت رفتن به پارک آبی دوحه قطر، پیشنهاد می‌کنیم که لذت امتحان‌کردن این سرسره را به‌هیچ‌وجه از دست ندهید.

    غار جکوزی

    غار جکوزی در محیطی زیبا و آرام قرار دارد. اگر می‌خواهید در چنین محیطی، کمی ریلکس کنید، می‌توانید مدتی را در غار جکوزی بگذرانید. در این غار، با قرار گرفتن در امتداد جریان آرام امواج، لحظاتی لذت‌بخش را سپری خواهید کرد.

    خطوط سرعت؛ تجربه ای خارق العاده در پارک آبی قطر

    سرسره‌های سرعتی یا همان خطوط سرعت در پارک آبی، مطمئنا یک تجربه خارق‌العاده و بهترین ماجراجویی در قطر است. شجاعت خود را جمع کنید و سراغ این بخش از پارک بروید؛ چرا که هیجان آن تا مدت‌ها همراهتان می‌ماند.

    سرسره لوله ‌ای

    سقوط از ارتفاع 20 متری چه حسی خواهد داشت؟ می‌توانید این حس را در سرسره لوله‌ای پارک تجربه کنید. البته خیال‌تان از انتهای مسیر راحت باشد؛ چرا که درون حوض بزرگی از آب پرتاب می‌شوید؛ در حالی که یک آب‌پاش عظیم برای جذاب‌تر شدن این تجربه، به شما آب می‌پاشد. از آنجا که آب و هوای قطر گرم است، این سرسره تجربه‌ای جذاب خواهد بود.

    سرسره لوله ای پارک آبی قطر

    تصویری از سرسره‌های لوله‌ای در پارک آبی قطر

    موج ‌سواری در پارک آبی قطر

    اگر می‌خواهید نزدیک‌ترین تجربه را به موج‌سواری واقعی در دریا تجربه کنید، به بخش موج‌سواری پارک بروید. این بخش، جزو بی‌نظیرترین قسمت پارک و همچنین اولین نمونه موج‌سواری در نوع خود، در جهان است. برای هیجان‌انگیزتر شدن این ماجراجویی، یک دیوار منحنی 90 درجه هم به منطقه موج‌سواری اضافه شده است.

    قایق‌ سواری فضایی

    با قایق فضایی در پارک آبی دوحه قطر، برای سفر از فضا به زمین آماده شوید. شما با قایق خود از برجی به ارتفاع 20 متر، به  درون تونلی رنگارنگ به طول 150 متر می‌روید و در نهایت وارد حوض بزرگی از آب می‌شوید. بدون شک، این قایق‌سواری تجربه شگفت‌انگیز و متفاوتی خواهد بود.

    خلیج کوچک دزدان دریایی برای کودکان

    خلیج دزدان دریایی کودکان یکی از مکان‌های ماجراجویی مورد علاقه کودکان در پارک است که در آن سرسره‌های رنگارنگ و یک سطل بزرگ با گنجایش چندین لیتر آب وجود دارد. در این خلیج کودکان می‌توانند حسابی آب‌بازی و تفریح کنند و خاطراتی به‌یادماندنی بسازند.

    آموزشگاه رانندگی کودکان در پارک آبی قطر

    آموزشگاه رانندگی کودکان می‌تواند دلیلی باشد که فرزندان شما عاشق پارک آبی قطر شوند. در این قسمت، آن‌ها می‌توانند رانندگی با وسیله نقلیه دلخواهشان را تحت نظارت یک متخصص یاد بگیرند. در کنار تفریح، به کودکان و نوجوانان قوانین و دستورالعمل‌های رانندگی ایمن آموزش داده می‌شود.

    قایق‌های سپری

    قایق‌های سپری یکی دیگر از بخش‌های مفرح پارک برای کودکان هستند. کودکان می‌توانند قایق‌های شخصی خود را داشته باشند و با دوستان‌شان یا سایر کودکان مسابقه دهند.

    امکانات پارک آبی قطر

    پارک آبی در کنار وسایل مختلف سرگرمی و بازی، امکانات بی‌شماری را برای راحتی بازدیدکنندگان تور دوحه ارائه می‌دهد. در صورتی که قصد خوردن غذا یا نوشدنی داشته باشید، مجبور نیستید به‌دنبال رستوران‌های قطر در خارج از پارک آبی بگردید؛ زیرا آکوا پارک تعدادی از بهترین رستوران‌ها را در خود جای داده است. 

    از طرفی، فروشگاه‌هایی در پارک وجود دارند که وسایلی مانند تجهیزات ورزش‌های آبی، اسباب‌بازی‌های آبی، کرم‌های ضدآفتاب و سایر لوازم ضروری را می‌فروشند. همچنین می‌توانید در این فروشگاه‌ها، لوازم مورد نیاز خود مانند لباس شنا، حوله و... را پیدا کنید.

    از دیگر امکانات پارک، حدود 400 کمد است که برای نگهداری وسایل باارزش گردشگران، در اختیارشان قرار می‌گیرد. در جهت رفاه مهمانان، سرویس‌های بهداشتی در نقاط مختلف پارک ساخته شده‌اند تا در صورت نیاز، به‌راحتی به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

    امکانات پارک آبی قطر

    عکسی از یک رستوران در پارک آبی قطر

    ساعات فعالیت و قیمت بلیط پارک آبی قطر

    قبل از برنامه‌ریزی برای رفتن به پارک مطمئن شوید که اطلاعات ضروری شامل ساعات فعالیت و قیمت بلیط را می‌دانید. بهتر است این موارد را مدام چک کنید؛ زیرا ممکن است ساعت فعالیت پارک به‌ دلایلی مانند فصل، مناسبت‌ها و... جابه‌جا شود. زمان‌بندی پارک آبی به‌صورت زیر است:

    • یکشنبه تا چهارشنبه: 10 صبح تا 8 شب
    • جمعه: 10 صبح تا 10 شب
    • شنبه (روز خانواده): 10 صبح تا 8 شب
    • پنج‌شنبه (روز بانوان): 11 صبح تا 9 شب
    • دوشنبه: تعطیل

    هزینه ورودی پارک بسته به بازی انتخابی و سن متفاوت خواهد بود؛ اما به‌طور میانگین برای کودکان (قد بین 90 تا 120 سانتی‌متر)، 130 ریال قطر و برای بزرگسالان (قد بالای 120 سانتی‌متر)، 180 ریال قطر است. در صورتی که به‌صورت خانوادگی، شامل دو بزرگسال و سه کودک باشید، هزینه ورودی شما 600 ریال قطر خواهد بود.

    آدرس پارک آبی دوحه قطر:

    Salwa Road Exit 29 Abu Nakhla, Doha, Qatar

    قوانین آکوا پارک قطر

    آگاهی از قوانین پارک، پیش از تهیه بلیط، به شما کمک می‌کند تا بدون مشکل وارد پارک شوید و لحظات شادی را سپری کنید. از همین رو، ما در ادامه قوانین مهمی را که باید بدانید و رعایت کنید در اختیارتان می‌گذاریم.

    1. کودکان 12 سال به پایین باید با والدین یا سرپرست بالای 18 سال همراه باشند تا برایشان بلیط صادر شود. در طول بازی‌ها، والدین باید بر فرزندان خود نظارت داشته باشند.
    2. ورود موبایل و دوربین به داخل پارک ممنوع است.
    3. بازدیدکنندگان باید لباس‌های پلی‌استر یا نایلونی بپوشند.
    4. پوشیدن مایوهای تحریک‌آمیز و لباس‌های نامناسب مجاز نیست.
    5. پوشیدن پارچه‌های نخی و انواع جین ممنوع است.
    6. همراه‌داشتن هر نوع وسایل فلزی مانند کمربند، ساعت و النگو ممنوع است.

    بهترین زمان برای رفتن به پارک آبی قطر

    بهترین زمان برای رفتن به آکوا پارک قطر، فصل بهار است. همچنین با توجه به اینکه قطر آب‌وهوای گرمی دارد و این پارک هم روباز است، تابستان‌ها می‌توانید برای فرار از گرما، به پارک بروید. به‌طور کلی، پیشنهاد می‌کنیم پیش از رفتن به قطر، اطلاعات به‌روز را از شرایط و زمان فعالیت پارک به دست آورید تا بتوانید بهتر برنامه‌ریزی کنید.

    بازدید از بهترین پارک آبی قطر با تور

    آکوا پارک قطر مقصدی جذاب برای کسانی است که عاشق فعالیت‌های آبی هیجان‌انگیز و ماجراجویانه هستند. اگر قصد سفر با تور قطر را دارید، پیشنهاد می‌کنیم قبل از ترک شهر، حتما سری به این پارک دیدنی و فوق‌العاده بزنید. ما هم در این مطلب، هرآنچه که لازم بود درباره پارک آبی قطر بدانید، در اختیارتان گذاشتیم. اگر شما هم تجربه یا پیشنهاد مفیدی درباره این پارک دارید، حتما در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

    سوالات متداول

    1. بهترین پارک آبی قطر کدام‌ است؟

    آکوا پارک محبوب‌ترین و بهترین پارک آبی این شهر، برای داشتن لحظاتی شاد، خصوصا در فصول بهار و تابستان است.

    2. آیا آکوا پارک قطر ایمن است؟

    بله، ایمنی کامل این پارک برای تمام گردشگران تضمین شده است. حدود 50 نجا‌ت‌غریق در اطراف محوطه استخر، 12 افسر امنیتی در داخل محوطه پارک و 20 پرسنل نظافتی برای حفظ بهداشت و نظافت در پارک حضور دارند.

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW