021-88507190

جاهای دیدنی قطر

گردشگری مهرپرواز 16 دی ، 1402 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
جاهای دیدنی قطر اصلاً کم نیستند. این مقاله را بخوانید تا با بهترین اماکن دیدنی این کشور و روز و ساعت دقیق کارشان آشنا شوید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    قطر کشوری کوچک و زیبا در جنوب غربی آسیا است که در شرق عربستان و بخش جنوبی خلیج فارس قرار دارد و یکی از مقاصد گردشگری محبوب آسیا محسوب می‌شود. پایتخت این کشور آسیایی دوحه است که از نظر امنیت در رتبه‌های بالای امن‌ترین شهرهای جهان قرار دارد. قطر دارای مراکز دیدنی فراوان است که همین مسئله باعث شده باوجود داشتن آب و هوای شرجی، به یکی از نقاط محبوب گردشگری خاورمیانه تبدیل شود. در ادامه، قصد داریم با جاهای دیدنی قطر بیشتر آشنا شویم و به معرفی محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری آن بپردازیم. تا پایان مقاله همراه ما باشید.

    موزه‌های مشیرب قطر

    موزه‌های مشیرب (Msheireb) یکی از جذاب‌ترین جاهای دیدنی قطر هستند که در دوحه قرار دارند. این موزه‌ها ۴ بخش مهم از تاریخ این کشور را نشان می‌دهند و چهار بخش مهم تاریخی در کشور قطر هستند. بخشی از آن‌ها مربوط به تاریخ این کشور درباره زندگی عادی مردم است، قسمتی دیگر شامل تاریخ ماهیگیری، بخشی شامل منابع نفتی و بخش آخر نیز مربوط به برده‌داری است.

     اگر دوست دارید قطر را از جنبه‌های مختلف ببینید، حتماً به این موزه‌ها سر بزنید. چهار خانه معروف این موزه شامل خانه بن جلود، خانه محمد بن جاسم، خانه کمپانی و خانه رادوانی می‌شوند. این موزه در کل، تاریخ قطر و زندگی افراد تأثیرگذار آن را نشان می‌دهد.

    • زمان بازدید: شنبه تا پنجشنبه، ۹ صبح تا ۵ بعد از ظهر
      جمعه‌ها: ۱۵ تا ۲۱ 
      یکشنبه‌ها: تعطیل

    موزه‌های مشیرب قطر از جاهای دیدنی قطر

    تصویری از موزه‌های مشیرب قطر

    دهکده فرهنگی کاتارای قطر

    یکی از اماکن دیدنی قطر، دهکده کاتارا است که فرهنگ پرطراوت قطر را نشان می‌دهد. این مکان شامل باغ‌ها، تئاتر، دو مسجد با طراحی خاص، چند گالری هنری و موارد دیگر می‌شود. شما در این دهکده می‌توانید علاوه‌بر اینکه با تاریخ جذاب قطر آشنا می‌شوید، به رستوران‌های خوبی که دارد بروید و وعده‌های غذایی خوشمزه بخورید. گردش در دهکده فرهنگی کاتارا به شما کمک می‌کند تا سفری در گذشته دوحه داشته باشید و ببینید که دوحه چگونه توانسته به اینجا برسد.

    • زمان بازدید: ۲۴ ساعت شبانه‌ روز

    دهکده فرهنگی کاتارای قطر از مکان های دیدنی قطر

    تصویری از دهکده فرهنگی کاتارای قطر

     موزه ملی قطر

    یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری قطر، موزه ملی آن است که با منظره‌ای زیبا از خلیج ساخته شده و سه بخش از تاریخ این کشور را نشان می‌دهد: آغاز، زمان حال و تاریخ مدرن.
    این موزه که از جاهای دیدنی دوحه قطر است، در نزدیکی فرودگاه قرار دارد و بازدیدکنندگان زیادی برای آشنایی با فرهنگ این منطقه از آن دیدن می‌کنند. یکی از بخش‌های هیجان‌انگیز این موزه، فرش مروارید بارودا است که همه‌اش با مروارید و سنگ‌های زینتی بافته شده و بسیار شگفت‌انگیز است. از جمله امکانات این موزه می‌توان به ۱۱ گالری، کافه، رستوران و یک پارک اشاره کرد. معماری این اثر تاریخی بسیار تماشایی است و طراحی آن به شکل گل رز، توسط معمار مشهور، ژان نوول (Jean Nouvel) صورت گرفته. 

    • زمان بازدید: 
      یکشنبه تا چهارشنبه: ۹ صبح تا ۱۹
      پنجشنبه و شنبه: ۹ صبح تا ۲۱
      جمعه‌ها: ۱۳ تا ۲۱

    موزه ملی قطر از بهترین جاهای دیدنی قطر

    عکسی از موزه ملی قطر

    شهر تاریخی الزباره قطر

    یکی دیگر از مناطق دیدنی قطر، شهر الزباره است که در گذشته، برای صید و تجارت مروارید از آن استفاده می‌شد. این شهر قدمت طولانی دارد و تاریخچه ساخت آن به قرن هفدهم می‌رسد. در حال حاضر، الزباره یکی از مکان های دیدنی قطر است که در یونسکو ثبت شده. این شهر تا حد زیادی تاریخی مانده و دست نخورده است؛ به همین دلیل، به‌عنوان موزه از آن استفاده می‌کنند. بازدید از این مکان رایگان است و مسافران می‌توانند بدون پرداخت هزینه‌، از این زیبایی دیدن کنند. 

    • ساعت بازدید: ۹ صبح تا ۱۷

    شهر تاریخی الزباره از جاهای دیدنی در قطر

    عکسی از شهر تاریخی الزباره

    جزیره مروارید قطر

    جزیره مروارید را می‌توان یکی از زیباترین جزایر این کشور نامید که یک پروژه بلندپروازانه در این کشور محسوب می‌شود. ساخت این پروژه در سال 2004 شروع شد و در سال 2018 به پایان رسید. این جزیره مصنوعی زیبا شامل ۱۰ جزیره کوچک‌تر می‌شود و مساحتی بالغ بر چهار میلیون متر دارد. همچنین، جمعیت این جزیره شگفت‌انگیز و زیبا حدود 33 هزار نفر است. جزیره مروارید، هم طراحی بسیار زیبایی دارد و هم امکانات زیادی در دل خود جای داده‌ است. شما می‌توانید در این جزیره به گردش‌هایی نظیر تفریحات آبی، قدم زدن در ساحل، خرید، بازدید از سالن یخی، قایق‌سواری و آفتاب گرفتن بپردازید.

    • ساعت بازدید: ۲۴ ساعت شبانه‌روز

    جزیره مروارید قطر از معروف ترین مکان های دیدنی قطر

    عکسی از جزیره مروارید قطر

    پارک انگری بردز قطر

    تعداد جاهای دیدنی قطر زیاد است و هر فردی با هر سلیقه‌ای می‌تواند جاذبه گردشگری مدنظر خود را پیدا کند و از سفرش لذت ببرد. اگر دوست دارید در سفرتان به قطر، هیجان را تجربه کنید، حتماً به سراغ پارک انگری بردز بروید. این پارک در سال ۲۰۱۷ افتتاح شد و اولین پارک انگری بردز در جهان است. تفریحاتی که در این پارک وجود دارد، علاوه‌بر تنوع بالا، مناسب هر سنی است.

    • ساعت بازدید: 1 ظهر تا 22 شب

    پارک انگری بردز قطر از جاهای دیدنی قطر

    عکسی از پارک انگری بردز قطر 

     مراکز خرید قطر

    یکی از تفریحات جذابی که می‌توانید فارغ از آب و هوای قطر در این کشور تجربه کنید، رفتن به مراکز خرید است. شما می‌توانید در این مراکز، سوغاتی بخرید و از امکانات تفریحی و رفاهی این مجموعه‌ها استفاده کنید.
    در بیشتر مراکز خرید این کشور، امکاناتی نظیر رستوران و کافه وجود دارد. در پاساژهای قطر، هرچیزی پیدا می‌شود؛ پس نگران خرید در این کشور نباشید. در ادامه به چند مورد مهم از این پاساژها و مراکز اشاره خواهیم کرد:

    • مرکز خرید قطر 
    • مرکز خرید دوحه فستیوال سیتی 
    • مرکز خرید لاگونا 
    • مرکز خرید ویلاجیو 
    • مرکز خرید الخور 
    • مرکز خرید میرقاب
    • مرکز خرید گلف

    پارک های آبی قطر

    اگر طرفدار پارک‌های آبی هستید و می‌خواهید بهترین پارک آبی قطر را بشناسید و از تفریحات آن استفاده کنید، بهتر است به این موضوع مهم توجه داشته باشید که قطر تنها یک پارک آبی مطرح دارد که این پارک، امکانات بسیار زیادی در دل خود جای داده است.
    فرقی نمی‌کند دنبال آرامش در یک رودخانه آرام هستید یا دلتان موج‌سواری و سرسره‌سواری می‌خواهد، باتوجه به آب‌وهوای قطر، آکوئا پارک دوحه یک گزینه مناسب برای شما است.

    این پارک از بخش‌های مختلفی تشکیل شده که مهم‌ترین آن‌ها دهکده آبی، قایق آبی، اتاق دزدان دریایی، استخر موج، تالاب آب، انواع سرسره و استخرِ مرداب است. همچنین انواع امکانات رفاهی نیز در آن قرار دارد.

    شما سفرتان را با کدام جای دیدنی قطر شروع می‌کنید؟

    در این مطلب به معرفی جاهای دیدنی قطر پرداختیم و با چند مورد مهم آشنا شدیم. همچنین چند مرکز خرید معروف در این منطقه گردشگری زیبا را نیز به شما معرفی کردیم. در پایان باید یادآور شویم که قطر مناطق دیدنی زیادی دارد و شامل موارد دیگری نظیر موزه هنرهای اسلامی، موزه توهم، پارک اسپایر و ... می‌شود.
    در پایان یادآور می‌شویم که این کشور محبوب آسیایی، تلفیقی از سنت و مدرنیته است و بازدید از آن می‌تواند یک تجربه فراموش نشدنی برای شما رقم بزند.

    اگر قصد سفر به قطر را دارید، پیشنهاد می‌کنیم در مقاله‌ای با عنوان «قطر کجاست» اطلاعات کاملی درباره تاریخچه، بهترین زمان سفر، آب و هوا و... این کشور بدست آورید.

    سؤاات متداول:

    1. فرش مروارید بارودا در کجاست؟

    این فرش شگفت‌انگیز که فقط با مروارید و جواهرات و سنگ‌های زینتی بافته شده است، در موزه ملی کشور قطر قرار دارد.

    2. قطر چند پارک آبی دارد؟

    قطر فقط یک پارک آبی مطرح دارد به‌نام آکوئا پارک دوحه. این پارک از امکانات تفریحی بسیار زیادی بروخوردار است و برای هر سلیقه‌ای بخش‌های مختلفی دارد.

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW