021-88507190

آب و هوای قطر چگونه است؟ بهترین زمان سفر به قطر

راهنمای سفر مهرپرواز 06 آذر ، 1402 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
آب و هوای قطر به طور کلی گرم و خشک و گرمای هوا در فصل تابستان طاقت‌فرسا است. فصول پاییز و بهار به خاطر هوای خنک‌تر، بهترین زمان برای سفر به قطر به حساب می‌آیند.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    قطر یکی از کشورهایی است که به دلیل پیشرفت‌های چشمگیری که داشته، سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. یکی از سوالات مهمی که توریست‌ها قبل از سفر می‌پرسند این است که آب و هوای قطر چگونه است و چه فصلی بهترین زمان سفر به این کشور محسوب می‌شود؟  اگر به صورت کلی بخواهیم آب و هوای قطر را بررسی کنیم، دارای اقلیمی گرم و خشک است. به صورت میانگین میزان بارش برف و باران در این کشور پایین است و در سال به ۷۵ میلی‌متر می‌رسد. 

    قطر چگونه اقلیمی دارد؟

    ساکنان کشور قطر در بیشتر مواقع، شاهد روزهای آفتابی و گرم هستند و به طور متوسط دمای هوا حدود ۳۸ درجه است؛ حتی گاهی دمای هوا به نزدیک ۵۰ درجه سانتی‌گراد نیز می‌رسد. شاید تصور کنید که در فصل‌های سرد سال مانند زمستان شاهد هوای سردتری هستیم، اما باید بگوییم که دمای قطر در کمترین حالت ممکن ۲۰ درجه سانتی‌گراد است. در ادامه دمای هوا را در فصل‌های مختلف سال در قطر بررسی می‌کنیم و در پایان بهترین فصل سفر به این کشور را بررسی خواهیم کرد.

    آب و هوای قطر

    عکسی از دوحه پایتخت قطر

    آب و هوای فصل بهار در قطر

    پس از دانستن اینکه قطر کجاست سوالی که در ذهن اکثر مسافران ایجاد می‌شود نوع آب و هوای این کشور است. بسیاری تصور می‌کنند گرمای غیرقابل‌تحملی در تمام ایام سال بر کشور حاکم است در حالی که این تصور چندان درست نیست. بهار در قطر شاید مثل بیشتر کشورهای دنیا خنک نباشد، اما با توجه به آب و هوای گرم این کشور در تمام طول سال، یکی از فصل‌های خنک محسوب می‌شود. در فصل بهار خبری از گرمای طاقت فرسا نیست، البته فراموش نکنید که اگر شما به گرما حساس هستید و طاقت هوای گرم را ندارید، آب و هوای فصل بهار این کشور نیز به نظر شما خنک نخواهد بود. به عبارت دیگر، برای کسانی که حساسیت زیادی به گرما ندارند، هوای بهار قطر طاقت فرسا نیست و معتدل به نظر می‌رسد. 

    اگر قصد دارید این فصل را برای سفر به قطر انتخاب کنید، علاوه بر هوای معتدل شاهد بارش نسبتا کم باران نیز خواهید بود. در فصل بهار، به‌خصوص در ماه‌های آغازین آن، مسافران زیادی به این مقصد جذاب سفر می‌کنند و شاهد حضور گردشگران خواهید بود. 

    آب و هوای فصل تابستان در قطر

    اگر طرفدار گرمای زیاد هستید و دمای بالا شما را اذیت نمی‌کند، فصل تابستان را برای سفر به قطر انتخاب کنید. در این فصل آب و هوای قطر گرم و کویری است و بالاترین دمای خود را تجربه می‌کند. در فصل تابستان شاهد بارش باران نیستیم، اما گرمای هوا گاهی طاقت‌فرسا می‌شود؛ به همین دلیل، تعداد مسافران در این زمان به پایین‌ترین حد خود می‌رسد.

     البته باز هم افرادی هستند که تابستان را برای سفر به قطر و شهرهای مختلف آن از جمله دوحه انتخاب می‌کنند، اما تعداد این افراد زیاد نیست‌. در مجموع به این دلیل که قطر در تابستان به بالاترین دمای ممکن خود می‌رسد، توصیه می‌کنیم در سه ماه این فصل، به‌خصوص در دو ماه اول به این کشور سفر نکنید.

    آب و هوای فصل پاییز در قطر

    آب و هوای قطر در پاییز کمی بهتر می‌شود و به تعادل نسبی می‌رسد. دمای هوای پاییزی این کشور خنک نیست، اما مانند تابستان هم دمای بالایی ندارد. پاییز مانند بهار فصل متعادلی در قطر محسوب می‌شود. در واقع با آمدن پاییز دیگر خبری از گرمای تابستان نیست، دمای هوا کمتر می‌شود و هوا به سمت خنکی می‌رود. 

    پایین آمدن دمای هوا در فصل پاییز باعث شده است تا گردشگران زیادی این فصل را برای سفر به قطر انتخاب کرده و از جاذبه‌های تماشایی و دیدنی آن بازدید کنند. آب و هوای قطر در آذرماه نسبت به ماه‌های پیش از خود خنک‌تر و مطلوب‌تر است، به همین دلیل گاهی اوقات، تعداد گردشگران در این ماه به بالاترین حد خود می‌رسد. 

    آب و هوای قطر در پاییز و زمستان

    تصویری از دوحه در پاییز

    آب و هوای فصل زمستان در قطر

    شاید شما هم تصور کنید که در کشور گرمی مانند قطر فصل زمستان مناسب‌ترین گزینه است و بیشترین گردشگر را به خود جذب می‌کند، اما این موضوع حقیقت ندارد. با وجود اینکه قطر زمستان خنکی دارد، اما به چند دلیل مورد استقبال گردشگران قرار نمی‌گیرد. از جمله این دلایل می‌توان به بارش زیاد باران و احتمال وقوع سیل اشاره کرد.

    در حقیقت در فصل زمستان توده هوای سودانی وارد این کشور می‌شود و بارش‌های سیل‌آسایی همراه خود می‌آورد. با توجه به این مسئله، توصیه می‌کنیم در این فصل به قطر سفر نکنید.

    بهترین فصل سفر به قطر

    با وجود اینکه آب و هوای قطر گرم و خشک است، باز هم مسافران زیادی این کشور را به عنوان مقصد خود انتخاب می‌کنند و دمای بالای هوا تاثیر زیادی در صنعت توریسم این کشور نداشته است. به جرئت می‌توان گفت که گردشگران، یکی از قطب‌های درآمد قطر محسوب می‌شوند. اگر شما هم می‌خواهید به این مقصد جذاب بروید و از تماشای جاذبه‌های دیدنی آن لذت ببرید، بهتر است با بهترین فصل سفر به قطر آشنا شوید. 

    برخی افراد تصور می‌کنند بهترین زمان سفر به این کشور زیبا زمستان است ، اما بهار و به‌خصوص پاییز زمان مناسب‌تری محسوب می‌شود. زیرا در این فصل‌ها، دما نسبت به سایر فصل‌های سال خنک‌تر است و شاهد بارش‌های سیل‌آسا نیستیم. همچنین امکان استفاده از امکانات پارک آبی قطر نیز در این فصل فراهم است. شما در شب‌های بهاری و پاییزی می‌توانید هوای بسیار مطلوب‌تر و خنک‌تری را تجربه کنید. البته اگر با گرمای زیاد مشکلی ندارید، می‌توانید در تابستان به قطر سفر کنید و در صورتی که نگران باران‌های سیل‌آسا نیستید، در زمستان به قطر بروید.

    بهترین زمان سفر به قطر برای تفریح

    اگر بخواهیم بهترین زمان سفر به قطر را از نظر جشنواره و تفریحات مختلف بررسی کنیم، با چند تاریخ مختلف مواجه می‌شویم. به عنوان مثال برای شرکت در مسابقات شترسواری بهترین زمان فروردین و شهریور است و برای انجام ورزش‌های آبی، ماهیگیری، اسب‌سواری، شنا، گلف و استراحت در ساحل‌های شنی زیبا نیز فصل‌های بهار و پاییز توصیه می‌شود. 

    جشنواره‌های متعددی هم در این کشور برگزار می‌شود که از جمله معروف‌ترین آن‌ها می‌توانیم به جشنواره بادکنک‌ها، فستیوال بین‌المللی هنر، جشنواره فیلم اجیال و فستیوال غذا اشاره کنیم. به ترتیب این جشنواره‌ها در اسفند، اواخر آبان تا اوایل آذر، آبان و بهمن ماه برگزار می‌شوند. 

    کدام آب و هوای قطر را برای سفر انتخاب می‌کنید؟

    قطر کشور کوچکی است که در وسعت کم خود جاذبه‌ها و مکان‌های تفریحی زیادی دارد. اگر شما هم این کشور کوچک و زیبا را به عنوان مقصد خود انتخاب کردیم، احتمالا دغدغه بهترین زمان سفر به آن را دارید. در این مطلب ما درباره آب و هوای قطر و بهترین فصل سفر به آن صحبت کردیم و متوجه شدیم ماه‌های پاییز از نظر دمایی گزینه بهتری هستند.

    البته باز هم تعیین زمان سفر به سلیقه، هدف و خلق و خوی شما بستگی دارد. شما می‌توانید با خرید تور قطر، در بهترین آب و هوای ممکن، به این کشور سفر کنید و از تفریحات و جاذبه‌های دیدنی این منطقه نهایت لذت را ببرید. اگر تجربه سفر به قطر را دارید، چه آب و هوایی را برای مسافرت ترجیح می‌دهید؟ در بخش نظرات برای ما بنویسید.

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW