021-88507190

پاموک کاله کوش آداسی

پاموک کاله کوش آداسی

بازدید از پاموک کاله کوش آداسی 

شاید اگر پاموک کاله را ببینید پی خواهید برد که این پدیده از عجایب جهان است و کمتر کسی است که به کوش آداسی برود و این مکان را نبیند. در این منطقه آب های کالسیوس که دمایی حدود ۳۵ درجه سانتی گراد دارند از ارتفاعی صد متری به پایین می ریزند و محل ریزش آن ها به استخرهای گرمی تبدیل شده که هم به علت گرمای آب و هم بخاطر تلالو نور زیبایی خاص و جلوه ای پیدا کرده که مسافران از آن استقبال زیادی می کنند. مردم این محل به آن قصر پنبه ای می نامند. جالب است که شناگران هم تفریح می کنند هم از خاصیت درمانی آب بهره می برند. با چنین ترکیبی منحصر به فرد از شگفتی های طبیعی و انسانی ساخته شده، جای تعجب نیست که Pamukkale-Hierapolis به یک میراث جهانی یونسکو تبدیل شده است.

تاریخچه پاموک کاله

در فهرست باستان شناسی شهر باستانی Hierapolis كه در 18 كیلومتری شمال استان دنیزلی قرار دارد نامگذاری این شهر بعنوان شهر مقدس به علت وجود پرستشگاههای فراوان و بناهای دینی دیگر می باشد. موقعیت Hierapolis بطوری است كه در میان مناطق مختلف تاریخی قرار گرفته است. طبق اطلاعات بدست آمده از استرابون و Ptolemaios كه در قرون اولیه می زیسته اند، شهرهای لائودیكیا كه در مرز منطقه كاریا قرار داشت و نیز شهر تریپولیس كه در نزدیكی هایراپولیس بود این شهر را بعنوان یك شهرFrigya محسوب نموده اند و پیش از آنكه بعنوان هایراپولیس نامگذاری شود بواسطه وجود خدای آنا یك مركز مسكونی بوده است. علیرغم اینكه اطلاعات كافی در مورد تاسیس این شهر وجود ندارد لیكن طبق اطلاعات موجود این شهر در قرن دوم پیش از میلاد ساخته شده و بنام ملكه امازونها Hiera همسر Telephos موسس افسانه ای برگاما نامگذاری شده است. هایرا پولیس تا زمان زلزله بزرگ در دوران امپراتوری نرون ( در سال 60 میلادی ) یك مركز مسكونی با بافت شهری بوده است. شهر در زلزله دوره نرون دچار خسارت فراوانی شده و كاملا" تجدید بنا گردیده است. پس از این زلزله های پیاپی نیز ماهیت خود را از دست داده است. هایرا پولیس پس از دوره رومیان در دوره بیزانس نیز یكی از مراكز بسیار مهم شده است. علت آن هم، مركزیت مسیحیت از قرن چهارم و در سال 80 میلادی نیز با كشته شدن اسقف فیلیپ از حواریون حضرت عیسی در این محل می باشد. هایرا پولیس در اواخر قرن 12 بدست تركان افتاده است.
شما می توانید با تور های کوش آداسی مهرپرواز به این شهر زیبا سفر کنید و از جاذبه های دیدنی آن لذت ببرید.

نما زیبا از پاموکاله در غروب آفتاب

چرا به پاموکاله بریم؟

سنگ های آهکی چشمگیر در سراسر جهان واقع شده است، از چین تا ایران، ایالات متحده آمریکا تا افغانستان. اما در هیچ جای دیگر دنیا، بازدید کنندگان نمی توانند این زیبایی را مشاهده کنند. این محل از هزاران سنگ آهک ساخته شده پاموکاله با وجود چشمه های آب گرم فراوان، خیابان های بزرگ، معابد، خانه های حمام، نپروپولیس و تئاتر باقی مانده از زمان یونانی ها و... به یک جاذبه دوست داشتنی میان گردشگران تبدیل شده است. -شهر آبگرم رومان، Hierapolis حتی می توانید حمام کنید، همانطور که رومیان در گذشته انجام می دادند، شما می توانید در یک استخر زیبا و پر از آب معدنی گرم و دما (در حدود 36 درجه سانتیگراد) و در میان ستون های بزرگ باستانی شنا کنید. با مهرپرواز همراه باشید تا با بهترین جاذبه های گردشگری کوش آداسی آشنا شوید.

چگونه به پاموکاله برسیم

Pamukkale-Hierapolis در حاشیه غربی فلات پهناور آناتولی، در حدود 120 مایلی شرقی بندر کشتی تفریحی مسافرتی اژه واقع در بندر کوش آداسی، در نزدیکی افسس واقع شده است. بیشتر بازدید کنندگان در سفرهای روزانه فوق العاده از استراحتگاه های اژه یا مدیترانه به سر می برند. آسانترین راه برای بازدید، کرایه ماشین است - رانندگی از کوش آداسی حدود سه ساعت طول می کشد، البته از شهر های آنتالیا، مارماریس و بدروم نیز می توان به پاموک کاله سفر کرد. همچنین اتوبوس ها و مینی بوس ها هم به طور مکرر از دنیزلی به پاموکاله  می روند. از طریق هوایی نیز می توان به این شهر رسید از شهر استانبول می توان به دنیزلی سفر کرد و از آن جا با تاکسی و اتوبوس به پوماکاله رسید. از طریق خطوط راه آهن نیز می توان از شهر ازمیر به دنیزلی، رسید.

استخر های زیبا پاموکاله

بهترین زمان سفر به پوماکاله

بهترین راه برای لذت بردن از یک تفریح هیجان انگیز، گذراندن شب در روستای پاموکاله است که دارای اقامتگاه ها و هتل های  فراوانی می باشد. شما می توانید در صبح روز بعد، جاذبه های بی نظیر و تاریخی باستانی این شهر را کاوش کنید. اکثر قایقرانان در بعدازظهر گردشگران را به این مکان دیدنی می برند و در اواخر بعد از ظهر و نزدیک غروب خیلی شلوغ می باشد. Pamukkale همچنین به خصوص در زمستان از (نوامبر تا مارس) نسبتاً خلوت است.

نکاتی برای بازدید از پاموکاله

بهترین راه برای نزدیک شدن به سایت باستانی پیاده روی از سازندها در مسیر سنگ های سفید آهکی است که از دروازه جنوبی به سمت سایت شروع می شود. شما مجاز به پوشیدن کفش یا حتی صندل برای این کار نیستید (برای جلوگیری از فرسایش یا لکه دار کردن رسوب های ظریف کلسیت) بنابراین کفش های خود را (و هر چیز دیگری که برای کاوش در خرابه های باستانی نیاز دارید) همراه خود در کیسه قرار دهید. پوشیدن لباس شنا به شما این امکان را می دهد تا در مسیر از استخرهای گرم نیز به صورت یک آب درمانی استفاده کنید و در استخر شنا کنید و از این استخرها بهترین استفاده را ببرید.

زمان  بازدید و هزینه 

ورودی سایت مشترک پاموکاله در ماه های نوامبر و مارس از 6 صبح تا 6:30 بعدازظهر، در ماه آوریل تا اکتبر 6 صیح تا بامداد، هزنیه ورودی 625 لیر ترکیه می باشد.
ورودی استخر باستانی: در ماه نوامبر-مارس 8 صبح- 5:30 و در ماه آوریل -اکتبر از8 صبح تا 7:30 بعدازظهر باز می باشد. هزینه ورودی 7.5 لیر ترکیه می باشد.

پاموکاله و گردشگران
با مهرپرواز یک سفر راحت و دلنشین را تجربه کنید. مهرپرواز با ارائه بهترین خدمات مسافرتی و گردشگری مثل رزرو بلیط هواپیما ترکیه، رزرو هتل های لوکس کوش آداسی ارائه تورهای ارزان در سراسر ترکیه در خدمت شما مسافران عزیز می باشد.

6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW