021-88507190

برج آتاکوله آنکارا

برج آتاکوله آنکارا

بازدید از برج آتاکوله آنکارا

به آنکارا سفر کرده اید؟! وقتی وارد شهر می شوید اولین چیزی که توجه تان را جلب می کند، برج بزرگ معروف آنکارا می باشد. این برج 125 متر می باشد و در مرکز شهر واقع شده است. برج آتاکوله یکی از جاذبه های دیدنی آنکارا می باشد. این برج زیبا شباهت زیادی به برج میلاد خودمان در شهر تهران دارد. این برج جز بلند ترین برج های ترکیه می باشد و در محله چانکایا قرار دارد. برج آتاکوله در اصل یک برج مخابرتی می باشد به همین علت دارای معماری و طراحی خاصی می باشد و نمای بی نظیری از شهر زیبا آنکارا برای شما به نمایش می گذارد.

تاریخچه برج مخابراتی آتاکوله 

این برج در سال 1989 به دستور رییس جمهور وقت ترکیه، تورگوت اوزال ساخته شد. این بنا در سال های اخیر بازسازی شد. اسم برج هم برگرفته از آتا که در زبان ترکی به معنیه پدر و بزرگ می باشد علاوه بر این، کلمه آتا برای احترام نیز استفاده می شود. واژه کوله هم به معنی برج می باشد که آتا کوله به معنی برج بزرگ یا برج پدر میان ترک ها شناخته می شود.

برج آتاکوله آنکارا

بخش های مختلف برج آتاکوله شهر زیبا آنکارا 

این برج همان طور که گفتیم جز یکی از جاذبه های معروف این شهر می باشد و دارای بخش های مختلفی می باشد. در بالاترین قسمت این برج رستوران گردان آن واقع می باشد. بخش های مختلف این برج که باید در تور آنکار از آن ها بازدید نمایید، عبارتنداز:

  • رستوران گردان سویلا sevilla 
  • رستوران دومه Dome
  • کافه UFO
  • مراکز خرید

در پشت برج یک پارک بزرگ نیز وجود دارد که می توانید از آن نیز بازدید نمایید و یک روز عالی را برای خود رقم بزنید.

چگونه از این برج بازدید نماییم 

این برج دیدنی در محله معروفی قرار دارد و نزدیک مرکز شهر نیز می باشد شما از هر نقطه ای که بخواهید به راحتی می توانید به این برج برسید. شما هم با اتوبوس و هم با تاکسی و کلیه وسایل نقلیه، می توانید به این برج دسترسی داشته باشید.

نمای زیبا از برج مخابراتی آتاکوله

تفریحات هیجان انگیز برج آتاکوله آنکارا 

علاوه بر رستوران و کافی شاپ های معروف و مراکز خرید، امکانات تفریحی هیجان انگیزی در این برج وجود دارد که می توانید یک روز عالی را برای خود رقم بزنید. این تفریحات هیجان انگیز می توان به پرش با چتر، بانجی جامپینگ و بازدید از پارک گیاه شناسی، اشاره کرد. در بالاترین نقطه ی برج دوربین های دو چشمی نیز وجود دارد که می توانید نمای زیبای شهر را با دید دقیق و وسیعی مشاهده کنید.

نمای زمستانی از برج آتاکوله
شما می توانید از دیگر جاذبه های شهر آنکارا نیز بازدید نمایید: 

6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW