021-88507190

جاهای دیدنی ازمیر

گردشگری مهرپرواز 06 آذر ، 1402 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
در بازدید از جاهای دیدنی ازمیر با تاریخ و فرهنگ این کشور بیشتر آشنا می‌شوید؛ بازارها و مردم ازمیر را می‌شناسید و در بازدید از بناها، سفری به تاریخ خواهید داشت.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    ازمیر یکی از مناطق مهم ترکیه است و سومین شهر بزرگ این کشور محسوب می‌شود. این شهر زیبا موقعیت تجاری و توریستی خوبی دارد و جاذبه‌های گردشگری و تاریخی زیادی را در دل خود جای داده است؛ از جمله این جاذبه‌ها می‌توان به بناهای تاریخی، کرانه‌های ساحلی زیبا، دامنه‌های سرسبز، پارک‌های مجهز، باغ‌های زیتون و پرتگاه‌های سنگی اشاره کرد. به واسطه همین جاذبه‌ها و زیبایی‌ها، گردشگران از سرتاسر دنیا این شهر را به عنوان مقصد خود انتخاب می‌کنند. اگر شما هم می‌خواهید یک سفر خوب و فراموش‌نشدنی را تجربه کنید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا با جاهای دیدنی ازمیر آشنا شوید. 

    پارک آبی ازمیر

    یکی از جاذبه‌های دیدنی این شهر، پارک آبی ازمیر است که به آن «گومولدور یالی کسل» می‌گویند. این پارک حدودا در ۵۰ کیلومتری مرکز شهر قرار دارد و فاصله آن با فرودگاه عدنان حدودا ۳۵ کیلومتر است. این پارک آبی از بخش‌های گوناگون و امکانات زیادی تشکیل شده و شامل سرگرمی‌هایی نظیر قایق‌سواری، دلفیناریوم، سیاهچال آبی، جکوزی‌، رودخانه‌های خروشان به همراه تیوپ، چند استخر بزرگ و… می‌‌شود.

    یکی از ویژگی‌های جالب پارک آبی ازمیر این است که برای تمام سنین مناسب است. همچنین، در هر قسمت از پارک، نجات‌غریق‌ها حضور دارند و مواظب شما هستند. این پارک به صورت ۲۴ ساعته فعالیت می‌کند و شما در هر ساعتی که بخواهید می‌توانید از برخی امکانات تفریحی آن استفاده کنید. البته فراموش نکنید برخی از بخش‌های پارک آبی ازمیر در ساعت‌های خاصی فعالیت می‌کنند. 

    پارک آبی ازمیر از مکان های دیدنی ازمیر

    عکسی از پارک آبی ازمیر

    قلعه کادیفکاله ازمیر

    قلعه کادیفکاله که به دست اسکندر مقدونی ساخته شده، چشم انداز بی‌نظیری به ازمیر دارد و تقریبا از هر جایی در شهر ازمیر قابل دیدن است. جالب است بدانید که کادیفکاله در زبان ترکیه ای به معنای "مخملی" است و اشاره به دیوارهای قلعه دارد که از دور شبیه به مخمل به نظر می رسند. توصیه ما به شما این است که حتما زمان کافی را به بازدید از قلعه کادیفکاله در تور ازمیر اختصاص دهید و حتما رد تاریخ را در این قلعه زیبا و دیدنی جستجو کنید.

    میدان کوناک ازمیر

    یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی ازمیر میدان کوناک است. این میدان شلوغ معماری خاص و زیبایی دارد و بیشتر به همین دلیل معروف شده است.  میدان کوناک دارای ساختمان‌های دولتی، فروشگاه‌های متنوع، رستوران‌ها و کافه‌های جالب و جذاب است. همچنین پرنده‌های این میدان نیز شهرت زیادی دارند و افراد اجازه دارند به پرنده‌ها غذا بدهند. 

    از جمله ساختمان‌های معروف میدان کوناک می‌توانیم به برج ساعت، ساختمان شهرداری شهر ازمیر، مسجد یالی و ایستگاه مرکزی اتوبوس اشاره کنیم. اسکله کوناک نیز در سمت شرقی میدان قرار دارد و با سوار شدن به کشتی در این اسکله، می‌توانید از تماشای چشم‌اندازهای شگفت‌انگیز ساحل لذت ببرید. آکادمی موسیقی، تئاتر اپرا و موزه هنرهای مدرن نیز در قسمت جنوبی این میدان قرار دارد. در این میدان، علاوه بر تماشای زیبایی‌ها و بازدید از موزه‌، شما می‌توانید سوغاتی‌های دست‌ساز ارزشمندی تهیه کنید. 

    میدان کوناک از جاهای دیدنی ازمیر

    عکسی از میدان کوناک

    آگورا ازمیر

    درست در لبه تپه کادیفکاله، یک بنای تاریخی دیگر وجود دارد که با نام آگورا ازمیر شناخته می شود و زمانی بازار شهر رومی ها در ازمیر بوده است. جالب است بدانید هنوز که هنوزه مجسمه های رومی خدایان باستانی در این منطقه دیده می شود. به همین دلیل هر کسی با بازدید از آگورا ازمیر خیال می کند که به دنیای گذشته ها پا گذاشته است. نکته جالب دیگر اینکه هنوز حفاری ها در آگورا ازمیر به پایان نرسیده و هنوز که هنوزه باستان شناسان در حال کشف حقایق تاریخی درباره آگورا ازمیر هستند. از آن هم جالب تر اینکه یک بخش از آگورا به محل برگزاری کنسرت ها و نمایشگاه ها اختصاص داده شده و برنامه های جالبی در آن اجرا می شود.

    پارک دوآل یاشام

    پارک دوآل یاشام یکی از جذاب‌ترین جاهای دیدنی ازمیر است که یکی از بزرگترین پارک‌های حیات‌ وحش اروپا محسوب می‌شود. به همین علت می‌گوییم باید به این ناحیه، به چشم دیگری نگاه کرد. این پارک زیبا در سال ۲۰۰۸ افتتاح شده و در منطقه «احمد پریشتینا» قرار دارد. در پارک دوآل یاشام ازمیر گونه‌های مختلف جانوری مانند شیر، کفتار، فیل آسیائی، ببر، گربه وحشی آمریکایی، گرگ، پرندگان شکاری و میمون نگهداری می‌شوند.

    نکته جالب توجه درباره پارک حیات وحش ازمیر این است که حیوانات در قفس نیستند و آنجا آزاد زندگی می‌کنند. شما در این پارک می‌توانید هم از طبیعت و تماشای حیوانات لذت ببرید و هم از فروشگاه‌های مختلف خرید کنید.

    پارک دوآل یاشام از جاذبه های دیدنی ازمیر

    تصویری از پارک دوآل یاشام

    پاموکاله ازمیر

    یکی از زیباترین و شگفت‌انگیزترین مکان‌هایی که در ترکیه و حتی جهان وجود دارد، پاموکاله ازمیر است. این جاذبه گردشگری به سرزمین پریان شباهت دارد و بسیار زیبا و چشمگیر است. پاموکاله در زبان ترکی «قلعه پنبه‌ای» معنی می‌دهد. همچنین این منطقه بسیار زیبا دارای چشمه‌های پلکانی آب گرم  است و مسافران زیادی به خاطر این چشمه‌ها به پاموکاله سفر می‌کنند. این چشمه‌های پلکانی از سنگ‌های سفید و آبی رنگ ساخته شده‌اند و جلوه زیبایی دارند‌. 

    پاموکاله از جاذبه های گردشگری ازمیر

    تصویری از پاموکاله

    موزه ماشین کی 

    اگر به دنبال پیدا کردن جاهای دیدنی ازمیر هستید و به ماشین‌های قدیمی علاقه دارید، موزه ماشین کی بهترین گزینه برای شما است. این موزه یکی از جاذبه‌های گردشگری مهم ازمیر محسوب می‌شود و انواع خودروهای قدیمی و آنتیک از برندهای مشهور را می‌توانید در آنجا مشاهده کنید. همچنین، صدها نوع لوازم جانبی و اسباب‌بازی جالب نیز در این موزه در معرض دید بازدیدکنندگان قرار دارد. 

    در موزه تماشایی ماشین کی که در منطقه تربالی ازمیر است، بیش از ۱۶۰ مدل موتور بنز و ماشین‌های سوپر اسپرت وجود دارد. بازدید از این موزه یک تجربه بی‌نظیر است و به سفر در زمان شباهت دارد. 

    موزه ماشین کی از مکان های دیدنی ازمیر

    عکسی از موزه ماشین کی

    موزه تاریخ طبیعی

    در شهر ازمیر چند موزه جذاب وجود دارد که یکی از جالب‌ترین‌ها در این میان، موزه تاریخ طبیعی دانشگاه این شهر است. این موزه ابتدا برای کارهای پژوهشی دانشجویان تاسیس شد و سپس سایر افراد نیز توانستند از آن بازدید کنند؛ البته این موزه جذاب تنها از ساعت ۱۳ تا ۱۶ روزهای دوشنبه، چهارشنبه و جمعه به روی عموم باز است.

    در این موزه تاریخ طبیعی شما می‌توانید از بخش‌های مختلفی مثل پرندگان، سنگ‌شناسی، دیرینه‌شناسی، فسیل‌‌های ماقبل تاریخ گیاهان و حیوانات و… بازدید کنید. همچنین، یکی از بخش‌های جذاب این موزه فسیل‌های حیوانی متعلق به ۱۵ میلیون سال پیش و فسیل‌های گیاهی ۳۵۰ میلیون ساله است. 

    موزه تاریخ طبیعی از جاهای دیدنی ازمیر

    عکسی از ورودی موزه تاریخ طبیعی ازمیر

    موزه باستان شناسی ازمیر

    اگر دلتان می خواهد که یک کلکسیون جامع و جذاب تاریخی را از نزدیک ببینید که به دوران رومیان و حتی قبل تر از آن ها اختصاص دارند، باید از موزه باستان شناسی ازمیر دیدن کنید. در این موزه ظرف و ظروف، سرامیک ها و کوزه هایی پیدا می شود که قدمت بسیار زیادی دارند و یکی از یکی جالب تر هستند. علاوه بر این ها، در موزه باستان شناسی ازمیر یک سری ستون های باستانی هم نگهداری می شود که با بازدید از آن ها می توانید تصور کنید که یک پرنس یا پرنسس واقعی هستید که از سال ها قبل به دنیای امروز آمده اید و در حال عبور از میان ستون های کاخ شخصیتان در ازمیر هستید! البته این را هم بگوییم که برای داشتن چنین تصور جالبی نیاز به قوه تخیل قوی دارید که شاید هرکسی نداشته باشد!

    آسانسور تاریخی ازمیر

    از جمله مشهورترین و محبوب‌ترین آثار تاریخی ازمیر می‌توان به آسانسور این شهر اشاره کرد. احداث این آسانسور به سال ۱۹۰۷ برمی‌گردد و جهت اتصال جاده ساحلی کاراتاش و منطقه‌ رفعت پاشا ساخته شده است. این سازه در ابتدا با فشار آب کار می‌کرد، در سال‌های بعد، از برق هم در این آسانسور استفاده شد. نکته قابل توجه اینکه در بالای آسانسور یک رستوران زیبا وجود دارد که هم به شما امکان می‌دهد غذاهای لذیذ بخورید و هم به تماشای مناظر بپردازید.

    آسانسور تاریخی از  اماکن دیدنی ازمیر

    تصویری از آسانسور تاریخی ازمیر

    تله فریک ازمیر

    تله کابین یا تله فریک ازمیر، یکی دیگر از اماکن دیدنی ازمیر است که از سال 1972 میلادی فعالیت دارد. اگرچه حدود 40 سال از آغاز به کار این مجموعه تفریحی می‌گذرد، اما همچنان برای اهالی ازمیر و گردشگران جذاب است. این تله‌کابین تا ارتفاع 420 متری از سطح زمین بالا می‌رود و جذاب‌ترین مناطق شهر را از بالاترین نقطه پیش چشم شما می‌گستراند. هنگام بازدید از موزه مردم شناسی و آسانسور تاریخی، حتما به تله فریک ازمیر هم سری بزنید تا این مناظر جذاب را از بالای آسمان ازمیر هم ببینید.

    شهر باستانی افسوس

    شهر افسوس یکی از جاهای دیدنی ازمیر است که شهرت زیادی هم دارد. بازدید از این مکان به افرادی که عاشق فرهنگ، تاریخ و تمدن ملت‌ها هستند، توصیه می‌شود. این شهر مجموعه‌ای از بناهای تاریخی دوران یونان باستان است که در خلال چند جنگ تخریب شدند و در حال حاضر آثار به‌جامانده از این بناها را می‌توان در این مکان مشاهده کرد. شهر افسوس تاریخچه بسیار طولانی دارد و قدمت آن به پیش از میلاد مسیح و دوران نوسنگی برمی‌گردد. نکته قابل توجه درباره منطقه افسوس این است که نیایشگاه آرتمیس که از عجایب هفتگانه جهان محسوب می‌شد، در این منطقه قرار داشت و در سال ۴۰۱ میلادی از بین رفت.

    شهر باستانی افسوی از جاهای دیدنی ازمیر

    تصویری از شهر باستانی افسوس

    موزه آتاتورک ازمیر

    موزه آتاتورک از دیدنی‌های ازمیر است که در آنجا می‌توانید آثار اولین رئیس جمهور ترکیه یعنی آتاتورک را که شامل نقاشی‌ها، آثار باستانی، مبلمان و سایر اقلام شخصی او می‌شود، مشاهده کنید. این موزه در مرکز شهر ازمیر است و ۴ طبقه دارد. طراحی ساختمان این موزه به سبک نئوکلاسیک انجام شده است. در تمام اتاق‌های موزه آتاتورک انواع گلدان‌، مجسمه‌ برنزی و نقاشی‌های رنگ روغن قابل مشاهده است. 

    از جمله آثار باارزش این موزه می‌توان به مجسمه مرمری، یک آینه سنگی قیمتی، نیم تنه آتاتورک اشاره کرد. موزه آتاتورک در سپتامبر 1941 برای بازدید عموم افتتاح شد.

    موزه آتاتورک ازمیر

    تصویری از موزه آتاتورک در ازمیر

    سواحل ازمیر

    یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی ازمیر، سواحل این شهر هستند. ازمیر به دلیل نزدیکی به مروارید دریای اژه، سواحل و خلیج‌های بسیار زیبایی دارد که بهترین گزینه برای تفریحات تابستانی هستند. در فصل‌های پرگردشگر، سواحل ازمیر پر از مسافر و توریست است. مسافران در سواحل این شهر می‌توانند به انواع تفریحات آبی مانند شنا، غواصی، قایق‌سواری و غیره بپردازند. در ازمیر سواحل متعددی وجود دارد که از جمله مشهورترین آن‌ها می‌توان به ساحل فوکا، دیکیلی، چشمه و لیکا اشاره کرد. 

    سواحل ازمیر از جاهای دیدنی ازمیر

    تصویری از سواحل ازمیر

    بازار کمرالتی

    بازار کمرالتی از جاذبه‌های گردشگری ازمیر است. این بازار قدیمی و پرجنب‌وجوش در خیابان آنافارتالار و در نزدیکی میدان کناک قرار دارد و دلیل اصلی شهرت آن عتیقه‌فروشی‌ها و فروشگاه‌های زیبایش است. تاسیس بازار کمرالتی به قرن هفدهم برمی‌گردد و یک جاذبه تاریخی محسوب می‌شود. این بازار زیبا از فروشگاه‌های مختلف، کافه‌ها، کارگاه‌های صنعتگران محلی و مسجد تشکیل شده است. در فروشگاه‌های بازار کمرالتی کفش، لباس، مواد غذایی، ادویه‌جات، شیرینی، جواهرات و صنایع دستی محلی فروخته می‌شود. اگر قصد خرید سوغاتی دارید یا اینکه قصد دارید از این شهر برای خود یادگاری باارزشی بخرید، حتما به سراغ این بازار بروید. همچنین تماشای پویایی و زیبایی‌های این بازار نیز خالی از لطف نیست.

    بازار کمرالتی از جاهای دیدنی ازمیر

    عکسی از بازار کمرالتی

    چرا باید جاهای دیدنی ازمیر ترکیه را ببینیم؟

    در این مقاله سعی کردیم به معرفی چند جاذبه معروف و محبوب ازمیر بپردازیم و با آن‌ها آشنا شویم. این جاذبه‌ها شما را با تاریخ و فرهنگ و جامعه ازمیر ترکیه آشنا می‌کنند. برای همین، بهتر است حتی یک بار هم که شده، این مکان‌ها را ببینید و با ماجراهایی که در هر نقطه گردشگری در جریان است، آشناتر شوید. البته این شهر زیبا جاذبه‌های دیگری نیز دارد و یک شهر بسیار توریستی و جذاب است. شما می‌توانید با خرید یک پکیج تور ازمیر که بازدید از این نقاط گردشگری را در برنامه‌های خود دارد، این جاها را ببینید. شما در بیشتر مناطق ازمیر می‌توانید آثار تاریخی زیادی ببینید و سواحل متعددی نیز برای انواع تفریحات آبی در این شهر در دسترس شما قرار دارد. در پایان یادآوری می‌کنیم که آشنایی با جاهای دیدنی ازمیر به شما کمک خواهد کرد تا یک سفر فراموش‌نشدنی را در این شهر تاریخی و تماشایی تجربه کنید.

    سوالات متداول

    1. جاهای دیدنی تاریخی مهم در شهر ازمیر ترکیه کدامند؟

    در شهر ازمیر ترکیه، جاهای دیدنی تاریخی مهمی وجود دارد. این مککان‌ها شامل قلعه کادیفکال، آگورا، کنیش کاستل و تئاتر اپیداوروس می‌شوند. این اماکن تاریخی به بازدیدکنندگان فرصت می‌دهند تا تاریخ و فرهنگ باستانی ازمیر را بشناسند.

    2. چه جاهای دیدنی طبیعی در اطراف شهر ازمیر وجود دارند؟

    اطراف شهر ازمیر ترکیه نیز جاهای دیدنی طبیعی زیبایی وجود دارد؛ ساحل‌های زیبا و شنی ساحل ازمیر، جزایر خصب، دریاچه بویوک میگی و پارک ملی دنیز کویو. این مناطق طبیعی در اطراف شهر ازمیر به بازدیدکنندگان امکان می‌دهند تا از طبیعت زیبا و مناظر خیره‌کننده این منطقه لذت ببرند.

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW