021-88507190

پاموکاله ترکیه

گردشگری مهرپرواز 11 مرداد ، 1402 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
اگر به شهرهای تاریخی علاقه‌مند هستید، یکی از بهترین شهرهایی که می‌توانید تعطیلات خوبی را در آن سپری کنید و از تفریحاتش لذت ببرید، شهر زیبای پاموکاله یا قلعه پنبه ای در ترکیه است. این مطلب را بخوانید تا بیشتر با این شهر تاریخی و تفریحاتش آشنا شوید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    وقتی صحبت از ترکیه و جاذبه‌های گردشگری آن می‌شود، اغلب افراد به استانبول، آنتالیا و کوش آداسی فکر می‌کنند؛ غافل از اینکه یکی از خارق‌العاده‌ترین شهرهای توریستی ترکیه، در استان دنیزلی واقع شده است. پاموکاله (Pamukkale) یا قلعه پنبه‌ای ترکیه، یکی از قدیمی‌ترین شهرهای ترکیه محسوب می‌شود که طبیعت آن در دنیا مشهور است. اگر اهل سفر به جاهای جدید و کسب تجربه‌های تازه هستید، بازدید از پاموکاله را به شما پیشنهاد می‌کنیم. برای آشنایی بیشتر با این منطقه و جاذبه‌های خیره‌کننده‌اش، لطفا تا انتهای مقاله ما را همراهی کنید.

    درباره پاموکاله چه می‌دانید؟

    پاموکاله (Pamukkale) در جنوب ترکیه، در استان دنیزلی واقع شده است. این شهر کوچک و قدیمی به دلیل وجود چشمه‌های آب گرم و سنگ‌های آهک متخلخل تراورتن به شهرت رسیده و به یکی از زیباترین مقاصد گردشگری ترکیه تبدیل شده است. سالانه بیش از دو میلیون گردشگر به این شهر سفر می‌کنند. تراس‌های تراورتن پاموکاله یکی از دلایل اصلی نام‌‌گذاری این منطقه است. این تراس‌های پنبه‌ای، از جاذبه‌های مهم و دیدنی شهر هستند و شباهت بسیاری به منطقه باداب سورت ایران دارند.

    قدمت پاموکاله به هزاران سال پیش برمی‌گردد. وجود منطقه باستانی هیراپولیس در این شهر، شاهدی بر این ادعا است. برای آشنایی بیشتر با پاموکالا و جاذبه‌های آن، شما را به مطالعه بخش‌های بعدی دعوت می‌کنیم.

    چشمه های آبگرم پاموکاله

    تصویری از چشمه های آبگرم پاموکاله

    پاموکاله ترکیه کجاست و نحوه دسترسی به آن چگونه است؟

    پاموکاله در جنوب غربی استان دنیزلی ترکیه و در نزدیکی دریای مدیترانه واقع شده است. این شهر کوچک حدود دو ساعت با آنتالیا فاصله دارد. برای رسیدن به این منطقه می‌توانید به سراغ تور پاموکاله ترکیه بروید یا از خودروی شخصی یا کرایه‌ای استفاده کنید. اگر قصد اجاره خودرو دارید، حتما در طول مسیر از مسیریاب‌های آنلاین تلفن همراهتان کمک بگیرید. مطمئن باشید که جاذبه‌های تماشایی پاموکاله ارزش طی مسافت‌های طولانی‌تر از این را نیز دارد.

    آشنایی با جاذبه های گردشگری پاموکاله

    در این بخش نوبت به معرفی جاذبه‌های پاموکاله رسیده است. این شهر کوچک تاریخچه‌ای غنی و طبیعتی خارق‌العاده دارد. در ادامه تعدادی از زیباترین اماکن توریستی پاموکاله را به شما معرفی می‌کنیم.

    • چشمه های پاموکاله ترکیه: چشمه‌های آب گرم پاموکاله بسیار قدیمی هستند. یکی از جذابیت‌‌های شنا کردن در این چشمه‌ها، مشاهده ستون‌های باستانی و سنگ‌های مرمر است. برای ورود به این محدوده باید هزینه نسبتا بالایی پرداخت کنید.
    • پارک ملی پاموکاله: این منطقه طبیعت بسیار زیبایی دارد و پاتوق خانواده‌ها و محلی برای برگزاری عروسی محسوب می‌شود. پس از گشت‌وگذار در پارک می‌توانید در کافه‌های مجاور استراحت کنید و نوشیدنی‌های گوارا بنوشید.
    • شهر باستانی هیراپولیس: قدمت این شهر به پیش از میلاد مسیح برمی‌گردد. اگرچه بر اثر دو زلزله مخرب، فقط ویرانه‌هایی از قلعه، آمفی تئاتر، کلیسا و گورستان هیراپولیس باقی مانده است؛ اما همچنان یکی از جذاب‌ترین مناطق گردشگری پاموکاله محسوب می‌شود.
    • تراس‌های تراورتن پاموکاله: آهک‌هایی که از جوشیدن آب گرم چشمه ایجاد شده‌اند، تراس‌هایی تماشایی در این بخش از پاموکاله ایجاد کرده‌اند. بهترین زمان برای مشاهده این تراس‌های درخشان، بین ماه‌های ژوئن تا آگوست یا فصل پاییز است. آب‌ این حوضچه‌ها قابل آشامیدن بوده و خاصیت درمانی دارد. اگر از روماتیسم، سنگ کلیه، فشار خون بالا، بیماری‌های پوستی و مشکلات گوارشی رنج می‌برید، حتما به تراس‌های تراورتن پاموکاله سر بزنید.

    اگر از استانبول، آنتالیا، وان و کوش آداسی خسته شده‌اید و به دنبال یک مکان تازه در کشور ترکیه هستید، حتما به پاموکاله سفر کنید. جاذبه‌های گردشگری این شهر کوچک و باستانی، هوش از سر شما خواهند برد.

    تور پاموکاله

    عکسی از چشمه های پاموکاله ترکیه 

    بهترین فصل برای بازدید از پاموکاله ترکیه

    پاموکاله زمستان‌های سرد و تابستان‌های گرمی دارد. از آنجا که چشمه‌های این منطقه بسیار معروف هستند، در تابستان‌ با حجم قابل‌توجهی از توریست از سراسر جهان مواجه خواهید شد. اگر می‌خواهید دور از جمعیت و در آرامش آب‌تنی کنید، شب را در هتل‌ها و اقامتگاه‌های اطراف بگذرانید و سپس صبح زود، پیش از ورود گردشگران، به سراغ چشمه‌ها بروید.

    زمستان‌های پاموکاله نیز تماشایی است؛ اما در این زمان کمتر کسی از چشمه‌ها استفاده می‌کند. حتی چشمه‌های آب گرم نیز در زمستان خلوت هستند و خواهان چندانی ندارند.

    ساعت کاری چشمه های پاموکاله ترکیه معمولا از 6 صبح آغاز می‌شود و تا پاسی از شب ادامه دارد. البته پیش از مراجعه به این چشمه‌ها، حتما درباره ساعت کاری آن‌ها اطمینان حاصل کنید؛ زیرا در فصل‌های مختلف سال، متغیر هستند.

    برای آشنایی با جاهای دیدنی ازمیر مقاله‌ای با همین عنوان را در سایت ما بخوانید.

    از سفر به شهر افسانه ای پاموکاله لذت ببرید!

    اگرچه نام پاموکاله برای بسیاری از گردشگران ایرانی آشنا نیست؛ اما برخی افراد، این شهر باستانی کوچک را، زیباترین جاذبه توریستی ترکیه معرفی می‌کنند. پاموکاله یا قلعه پنبه‌ای به داشتن چشمه‌ها، رودها، تراس‌ها، استخرهای طبیعی و مصنوعی و آثار باستانی مشهور است. اگر قصد سفر ترکیه را دارید، حتما به سراغ این شهر دوست‌داشتنی و تماشایی نیز بروید.

    بلیط تور ترکیه را همین حالا از طریق سایت مهرپرواز خریداری کنید و یک تعطیلات تابستانی شاد و به یاد ماندنی را برای خود و عزیزانتان رقم بزنید. کلیه خدمات موجود در این مجموعه با بهترین قیمت و بالاترین کیفیت عرضه می‌شوند.

    در انتها پیشنهاد می‌کنیم مقاله‌‌ای را که درباره پارک ملی دلتای آیدین کوش آداسی آماده کرده‌ایم بخوانید.

    سوالات متداول

    1. بهترین زمان سفر به پاموکاله چه فصلی است؟

    ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که از اواخر بهار تا پایان تابستان به شهر پاموکاله سفر کنید تا بتوانید از همه تفریحاتش استفاده کنید.

    2. مهم‌ترین جاذبه‌‌ پاموکاله چیست؟

    معروف‌ترین جاذبه‌هایی که می‌توانید در پاموکاله ببینید، چشمه‌های متعدد، پارک ملی پاموکاله و شهر باستانی هیراپولیس است. 
    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW