021-88507190

چرا باید از باکو در آذربایجان دیدن کنید؟

گردشگری آژانس مسافرتی مهرپرواز 17 شهریور ، 1397 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
در این مقاله با شما تجربیاتمان را می گوییم تا اگر می خواهید به باکو سفر کنید اطلاعات لازم را داشته باشید و بدانید که در باکو چه چیزهایی در انتظار شماست.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    سفرنامه باکو، سرزمین باد و آتش
    من پارسال سفری کوتاه به باکو داشتم و واقعا لذت بردم. راستش من اصلا انتظار نداشتم که باکو تا این حد جذاب و دیدنی باشد، اما از دیدن زیبایی های این شهر متحیر شدم. در این مقاله به شما تجربیاتم را می گویم تا اگر می خواهید با تور ارزان قیمت باکو، به این شهر دیدنی و بسیار جالب سفر کنید، اطلاعات لازم را داشته باشید و بدانید که در باکو چه چیزهایی در انتظار شماست.

    چرا باید از باکو در آذربایجان دیدن کنید؟

    اولین احساس من بعد از ورود به باکو
    من خیلی سریع متوجه شدم که فرهنگ مردم باکو ترکیبی از فرهنگ های مختلف است. خوب دلیلش هم واضح است. کشور آذربایجان کنار اروپا، آسیا و خاورمیانه است. پس طبیعی است که از هر کدام از نواحی اطراف چه از نظر مذهبی و چه از نظر فرهنگی و حتی سبک غذا خوردن تاثیر گرفته است.
    باکو ترکیب قدمت و مدرنیته است! حس قدیمی بودنش به خاطر شهر قدیمی باستانی است که با دیوارهای حجیم آجری احاطه شده است و شما را به گذشته های دور می برد. حس مدرنیته شهر هم به خاطر آسمان خراش های متعددش است که زیبایی باکو را دوچندان کرده است. باکو به سرعت در حال رشد است و گویی هر روز بهتر از قبل می شود.
    غذاهای باکو هم فوق العاده خوش طعم بودند و به خودی خود از جاذبه های گردشگری باکو به شمار می روند. به شما پیشنهاد می کنم که کباب، چای و نان مخصوص باکو را نوش جان کنید.

    چرا باید از باکو در آذربایجان دیدن کنید؟

    در باکو چه کار کنیم؟
    خیلی از مردم دنیا به باکو "دبی کوچک" می گویند و دلیل آن هم جاذبه های گردشگری و تفریحات متنوع و هیجان انگیزش است که در هر گوشه شهر خودنمایی می کنند. باکو به قدری شهر جذابی است که در تمام روز شما را سرگرم نگه می دارد و نکته جالب توجه این است که باکو و تفریحاتش به سرعت در حال رشد هستند.
    تفریحاتی مورد علاقه من در باکو
    در اطراف شهر قدیمی قدم بزنید: اگر شما فقط وقت یک کار در باکو را داشتید، شک نکنید و به شهر قدیمی بروید و در اطراف آن گشت و گذار کنید. در شهر قدیمی خیابان های سنگفرش زیبا، کوچه های مارپیچ باریک اسرار آمیز، فروشگاه های محلی و همچنین کافه و رستوران های جذابی وجود دارد  که دیدنشان شگفت زده تان می کند.

    چرا باید از باکو در آذربایجان دیدن کنید؟

    به بالای برج های فلیم بروید: برج های فلیم خاص ترین و برجسته ترین ساختمان های شهر هستند. این سه ساختمان یک شکل جذابیت بصری فوق العاده ای دارند و ارزشش را دارد که زمانی از سفرتان را به آن اختصاص دهید و به بالای برج ها بروید و نمای زیبای شهر را از ارتفاع تماشا کنید و لذت ببرید.

    چرا باید از باکو در آذربایجان دیدن کنید؟

    از موزه مرکزی حیدر علیف دیدن کنید: قطعا یکی از تجربه های بی نظیر من در باکو بازدید از موزه حیدر علیف بود. این موزه زیبا و جذاب توسط معمار مشهورعراقی-بریتانیایی یعنی زاها حدید طراحی شده است و زیباییش مثال زدنی است.
    در ساحل دریاچه ی خزر قدم بزنید: دریاچه خزر در کناره شهر باکو قرار دارد. خیابان های طولانی ساحلی باکو برای قدم زدن عالی هستند. این خیابان ها مملوء از کافه، رستوران های جذاب و سالن های کنسرت هستند و اوقاتی خوش را برایتان رقم می زنند.

    چرا باید از باکو در آذربایجان دیدن کنید؟

    به مسابقات فرمول یک سالانه باکو بروید: اگر شما هم مثل من عاشق سرعت و مسابقات اتومبیل رانی هستید، حتما در زمان مسابقات به باکو بروید و یکی از بهترین مسابقات جهانی را تماشا کنید و لذت ببرید.
    غذاهای خوشمزه باکو را امتحان کنید: برای اینکه سفر خود را کامل کنید، حتما از غذاهای محلی باکو تست کنید. غذاهای باکو کمی شبیه غذاهای ایرانی و ترکی است. باکو کباب های خوشمزه ای دارد که حتما باید آن ها را امتحان کنید. علاوه بر  این باکویی ها چای را با مربای توت فرنگی می خورند که به شما پیشنهاد می کنم چشیدن طعم بی نظیر آن را از دست ندهید.

    چرا باید از باکو در آذربایجان دیدن کنید؟

    کلمات آخر
    من واقعا از سفر کوتاهم به باکو لذت بردم و آرزو می کنم که بتوانم هرچه زودتر دوباره به این شهر زیبا و دیدنی سفر کنم. راستش آنقدر پیشرفت باکو سریع است که تصورش را هم نمی توانم بکنم که دفعه بعد که باکو بروم، آسمان خراش ها و جاذبه های گردشگری جدید شهر به چه صورتی هستند. سفر به باکو در هر زمانی لذت بخش است و این حس خوب را برای شما عزیزان هم آرزو می کنم.

    چرا باید از باکو در آذربایجان دیدن کنید؟

    اگر تمایل دارید از طریق آژانس مسافرتی مهرپرواز رزرو تور خود را انجام دهید، می توانید با همکاران ما در آژانس در ارتباط باشید، همچنین بلیط ارزان هواپیما را می توانید در وب سایت مهرپرواز و با چندتا کلیک ساده تهیه کنید.

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW