021-88507190

نکات مهم که باید قبل از سفر به آذربایجان بدانید

گردشگری م.مقیمی 06 بهمن ، 1398 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
ما در ادامه چند نکته مهم درباره آذربایجان و مردم آذربایجان به شما می گوییم که حتما باید قبل از سفر به آذربایجان از آن ها مطلع باشید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    نکات مهم که باید قبل از سفر به آذربایجان بدانید

    آذربایجان در طول تاریخ تلخی ها و شیرینی های زیادی را به خودش دیده و تاثیرات مختلفی از فرهنگ های مختلف و کشورهای مختلف گرفته است. اتفاقا همین مساله هم باعث شده که آذربایجان تا این اندازه کشور جالب و دوست داشتنی باشد و همین تقابل فرهنگی پیچیده اش هست که باعث متفاوت بودنش از دیگر کشورهای جهان شده است. ما در ادامه چند نکته مهم درباره آذربایجان و مردم آذربایجان به شما می گوییم که حتما باید قبل از سفر به آذربایجان از آن ها مطلع باشید.

    تنوع فرهنگی در آذربایجان بسیار زیاد است

    در فرهنگ ها و آداب و رسوم مردم آذربایجان تاثیرات جالبی از فرهنگ ایران، غرب و روسیه دیده می شود. در واقع باید بگوییم که فرهنگ مردم آذربایجان گلچینی از فرهنگ چند کشور مختلف است و در واقع بهترین ها را در خود جمع کرده است و این چنین است که آذربایجان به یکی از جذاب ترین کشورهای توریستی دنیا تبدیل شده است.

    تنوع فرهنگی در آذربایجان بسیار زیاد است

    مردم آذربایجان چند زبانه هستند

    زبان رسمی مردم آذربایجان، زبان ترکی آذربایجانی است. اما اکثر مردم آذربایجان به زیبان روسیه ای نیز مسلطند و این به خاطر تاثیری است که مردم آذربایجان از زمان شوروی گرفته اند. از این گذشته نسل جوان آذربایجان با زبان انگلیسی نیز آشنایی دارند و این بدین معنی است که شما هر کدام از زبان های ذکر شده را که بلد باشید، می توانید به راحتی منظور خود را به مردم آذربایجان برسانید.

    چای در فرهنگ مردم آذربایجان مقدس است

    چای در فرهنگ مردم آذربایجان نقش اساسی دارد. آن ها به شکل خاصی چای را می نوشند و این مساله ریشه در تاریخ آذربایجان دارند! مردم آذربایجان اول قند را در چای غوطه ور می کنند و بعد کمی از قند می خورند و بعد از آن چای را سر می کشند. نکته جالب درباره این مساله این است که داستان چای نوشیدن مردم آذربایجان به این شکل به قرون وسطی بر می گردد! در واقع در آن زمان ها حاکمان آذربایجان می ترسیدند که آن ها را مسموم کنند! به همین دلیل هم قبل از اینکه فنجان چای را سر بکشند، از سالم بودن چای اطمینان حاصل می کردند! نکته جالب دیگر این است که شکر به زهر واکنش نشان می دهد و آن ها به این خاطر قند را در چای غوطه ور می کردند تا بدین شکل از سمی نبودن چای مطمئن شوند! 

    چای در فرهنگ مردم آذربایجان مقدس است

    مهمان نوازی مردم آذربایجان باور نکردنی است

    مردم آذربایجان بسیار مهمان نواز هستند و اکثر توریستانی که به آذربایجان سفر می کنند، تا عمر دارند از مردم آذربایجان به خوبی یاد می کنند. در آذربایجان مهمان بسیار ارزشمند تلقی می شود و مردم آذربایجان تمام تلاششان را می کنند که به مهمان هایشان و از جمله توریستان کشورشان خوش بگذرد! کافی است که در آذربایجان از کسی آدرس جایی را بپرسید و تلاش او برای نشان دادن آدرس را ببینید تا شما هم مطمئن شوید که مردم آذربایجان از مهربان ترین مردم دنیا هستند!

    آذربایجان یک اقلیت بداخلاق هم دارد!

    حالا که از خوبی مردم آذربایجان صحبت کردیم، بد نیست که این را هم بگوییم که در آذربایجان اقلیتی هم زندگی می کنند که هنوز دیدگاه های قدیم دارند و ذهنیت و افکارشان مربوط به دوران شوروی می شود. در واقع یک سری از مردم آذربایجان که تعدادشان آن قدر هم زیاد نیست، می خواهند قدرت پیشین خود را به معرض نمایش عموم بگذارند و به همین دلیل به شکلی نامناسب با مردم برخورد می کنند. 

    زنان جایگاه ارزشمندی در فرهنگ آذربایجان دارند

    یکی از تاثیرات مثبتی که دو قرن حکومت روسیه بر آذربایجان داشته است، این است که زنان جایگاه بسیار ارزشمندی در کشور آذربایجان دارند و مردان آذربایجان احترام بسیار زیادی را برای زنان قائلند. اگر شما هم به آذربایجان سفر کنید، نشانه هایی از این احترام را به وضوح می بینید. در آذربایجان مردان در اتوبوس جای خود را به زنان می دهند و در را برای زنان باز می کنند. یک نکته جالب دیگر اینکه در سال 1918، آذربایجان یکی از اولین کشورهایی بود که حق رای را برای زنان صادر کرد و در واقع اولین کشوری در جهان اسلام بود که این تغییر را پذیرفت. از این گذشته، زنان در دولت و ارتش آذربایجان نیز مقام های بسیار والایی دارند.

    زنان جایگاه ارزشمندی در فرهنگ آذربایجان دارند

    سبک زندگی مردم آذربایجان هنوز هم سنتی است

    گذشته از پایتخت آذربایجان یعنی باکو که مردمانش زندگی مدرنی دارند، مردم دیگر مناطق آذربایجان هنوز سنتی زندگی می کنند و هنوز که هنوزه در خانه های ساده و روستایی زندگی می کنند. آن دسته از مردم آذربایجان هم که در کوهستان های قفقاز زندگی می کنند، کاملا به شیوه سنتی گذران زندگی می کنند و ریشه های سنت چند هزار ساله شان هنوز به وضوح دیده می شود.

    مردم آذربایجان با ارمنستان مشکل اساسی دارند

    به شما توصیه می کنیم که در آذربایجان اصلا نام ارمنستان را نیاورید! چراکه حتی به کارگیری نام ارمنستان نیز می تواند ابروهای مردمان آذربایجان را در هم کشد! چراکه آذربایجان و ارمنستان جنگ بزرگی در سال 1918 داشته اند و مشکلشان هم به خاطر اختلافات مرزی بوده است و در واقع هر دو آن ها می خواسته اند که بر منطقه قره باغ تسلط داشته باشند. در آن سال ها صدها هزار نفر مجبور شدند که روستای خود را در قره باغ ترک کنند و هنوز که هنوزه به همین خاطر با ارمنستان مشکل دارند و تمایلی هم به آتش بس ندارند!

    آتش نماد آذربایجان است

    آتش سمبل آذربایجان است و این سمبل را می توان هم در برج های شعله باکو و هم در معابد زرتشی آذربایجان دید. به هر حال مساله ای که مشخص است، این است که آتش ریشه عمیقی در فرهنگ آذربایجانی دارد و به همین دلیل هم هست که در نشان ملی جمهوری آذربایجان نیز یک شعله به چشم می خورد و به همین علت هم هست که آذربایجان را با نام سرزمین آتش می شناسند.

    دوستم گفت تو اكسپلورش ديده پستم رو

    آذربایجان کشور بسیار متنوعی است

    آذربایجان هم از زرتشت و هم ازاسلام تاثیرات قابل توجهی گرفته است و از این گذشته، تاثیراتی از مسیحیت و یهودیت نیز در آن احساس می شود و در واقع این ادیان در سراسر آذربایجان طرفدار دارند. از این گذشته، آذربایجان تاثیرات قابل توجهی را هم از ایران، ترکیه، روسیه و کشورهای غربی گرفته است و همین مساله باعث می شود که مردم هر بخشی از آذربایجان سنت ها و غذاهای خاص خودشان را داشته باشند و فرهنگ و آداب و رسوم مردم آذربایجان پیچیدگی خاص خودش را داشته باشد.برای رزرو تور ارزان آذربایجان و تور ارزان باکو می توانید با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهر پرواز تماس بگیرید.

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW