021-88507190

جشنواره پاییزی دیوالی

رویدادها و فستیوال ها آژانس مسافرتی مهرپرواز 07 مهر ، 1397 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    دیوالی جشنی است پر از چراغ که بر اساس ریشه پر عمق معنوی و مذهبی در هند برگزار می شود. به عبارتی هندیان سرتاسر دنیا این جشت را برپا می کنند ولیکن به دلیل برپایی سراسری که در هند دارد، بیشتر در خود کشور هندوستان به چشم می آید. در این جشنواره هندیان کل شهر را با با چراغ های نفتی، گل های معطر و شن و ماسه های رنگی که به شکل نیلوفر آبی در آمده اند، تزئین می کنند و با آتش بازی جشن می گیرند.

    جشنواره پاییزی دیوالی

    این جشن نوعی احترام به خدای هندو ها می باشد که به مدت 5 روز برپا خواهد بود. جشنواره دیوالی می تواند نسخه هندی جشن کریسمس باشد. جشن دیوالی که در فصل پاییز برگزار می شود، به منظور پایان برداشت محصول و آغاز سال مالی جدید در هند می باشد. زندگی در هند بر روی محور ارضی است و در این زمان هندی ها بدهی های خود را صاف می کنند و برای داشتن سالی پربار و پرمحصول به عبادت می نشینند. بسیاری از مردم از سرتاسر جهان خود را با تور پاییز هند به این کشور پرجمعیت می رسانند تا بتوانند این جشنواره بسیار زیبا و خاص را از نزدیک مشاهده نمایند. 
    دو روز اول جشن به تزیین و آماده سازی می گذرد و در روز سوم آتش بازی شروع می شود، در روز چهارم دوستان و بستگان به دیدن هم می روند و هدیه به هم می دهند، در روز پنجم و آخرین روز جشنواره برادران به دیدن خواهران متاهل خود رفته و خواهران نیز می بایست غذای بسیار مجللی آماده نمایند. 

    جشنواره پاییزی دیوالی

    آتش بازی و چراغ های نفتی و مشعل ها نمایی فوق العاده زیبا را در آسمان شب نمایان می کنند. برای هندوها نور نشانه پیروزی خیر بر شر می باشد و دیوالی زمان وحدت است. این جشن به همان اندازه که از لحاظ بصری زیباست، از نظر معنوی نیز دارای معنای عمیقی می باشد. مردم هند در طول جشنواره دیوالی بسیار گرم و مهمان نواز هستند چرا که بر این اعتقاد هستند که یک سال فقر و بد شانسی از آنها دور خواهد شد. در این 5 روز بسیاری از خانه ها درهایشان باز است و با چراغ هایی زیبا تزئین و نورانی شده اند و این امر فضای بسیار گرم و صمیمی را به مهمانان القا می کند. 
    چنانچه تمایل دارید از دیگر رویدادها در فصل پاییز و در اقصی نقاط دنیا مطلع شوید، می توانید به وبسایت رسمی آژانس مسافرتی مهرپرواز مراجعه نمایید.

    جشنواره پاییزی دیوالی

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW