021-88507190

آشنایی بیشتر با فرودگاه بین المللی تفلیس (Tbilisi International Airport)

راهنمای سفر آژانس مسافرتی مهرپرواز 22 مهر ، 1397 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    از آنجایی که ویزای تفلیس برای ایرانی ها برداشته شده است، این روزها سفر به تفلیس برای بسیاری از ایرانی ها آسان تر از گذشته شده است. یکی از فرودگاه های اصلی تفلیس که پایتخت کشور گرجستان می باشد و بسیار هم پر رفت و آمد است، فرودگاه بین المللی تفلیس یا "شوتا روستاولی تفلیس" نام دارد. از آنجایی که برای سفر به هر نقطه از دنیا نیازمند داشتن اطلاعات ضروری و لازم درباره آنجا می باشد، معرفی فرودگاه می تواند اولین راهنمای سفر و اولین قدم از آشنایی با اطلاعات لازم به شمار برود، چرا که فرودگاه همانند مرز زمینی و یا دریایی، اولین جایی است که شما از آن شهر یا کشور با آن روبرو می شوید. پس با آژانس مسافرتی مهرپرواز همراه باشید تا با فرودگاه بین المللی تفلیس بیشتر آشنا شویم:

    فرودگاه بین المللی تفلیس

    گذشته ای از فرودگاه بین المللی تفلیس

    فرودگاه بین المللی تفلیس که نام قدیمی آن "نوو الکسیوکا" و نام جدید آن "شوتا روستاولی" می باشد، در سال 1952 در پایتخت کشور گرجستان ساخته شد. این فرودگاه توسط یکی از معماران به نام و معروف آن زمان در سبک معماری به خصوصی به نام طراحی استالینیستی که به اتحاد جماهیر شوروی منصوب و در سال های 1933 تا 1955 در سرزمین های تحت امر شوروی بود ساخته می شدند، طراحی شد. این طرح خاص شامل طرح یک ساختمان مخصوص فرودگاهی با طبقاتی با محور متقارن است که حس یک آپارتمان را القا می کند. 
    در سال 1981 فرودگاه تفلیس یکی از فرودگاه های اصلی شوروی بود که در طول سال حدود 1.5 میلیون مسافر از آن جابه جا می شدند، ولی بعد از سقوط حکومت شوروی این عدد به 230 هزار نفر در سال افت پیدا کرد. در سال 1990 کار ساخت ترمینال جدید به پایان رسید. نتیجه ساخت این ترمینال، یک سالن مجهز فرودگاهی بود که استانداردهای بین المللی را در اصول طراحیش به خوبی رعایت شده بود. از سال 2005 میلادی به بعد این فرودگاه با تغییر مدیریت و البته برنامه های متفاوتی روبه رو شد که باعث شد از لحاظ امکانات فرودگاهی و سرویس و خدمات رشد کند. 

    فرودگاه بین المللی تفلیس

    بعد از مدتی مسئولان فرودگاه تصمیم گرفتند با مشارکت نهادهای دولتی گرجستان، یکی از باندهای این فرودگاه را که استفاده نمی کردند، مورد بازسازی قرار دهند و مجدداً از آن استفاده نمایند. پروژه بازسازی باند قدیمی فرودگاه با رعایت اصولی استانداردها آغاز شد و با به پایان رسیدنش امکان را برای فرودگاه به وجود آورد که انواع هواپیماهای مختلف و غول پیکر و بزرگ را پذیرا باشد. همچنین توانست که ظرفیت پذیرش مسافر را بیشتر کند و نیز مسیرهای پروازی مختلف ار ایرلاین های مختلف را بپذیرد. 
    چراغ های محافظ باند (LED) در تمامی باند افزایش یافت. سیستم برج مراقبت فرودگاه تفلیس بیشتر از قبل به روز رسانی شد تا امنیت پروازهایی که مجبور به فرود اضطراری در شرایطی خاص همانند شرایط بد آب و هوایی را دارند، بالاتر برود. 
    ترمینال جدید شامل امکاناتی همانند پل جدید، دو خروجی مجزا، 5 پارکینگ جدید برای هواپیماها، 3 بالا بر بار 150 متر مساحت مفید و نیز 1 پارکینگ جدید برای 250 اتومبیل از امکاناتی است. 
    نکته قابل توجه این است که ترافیک مسافری بین سال های 2009 الی 2016 در حدود 3 برابر شد و به 2.2 میلیون نفر در سال رسید. از این فرودگاه برای ایرلاین های ایرانی همانند هواپیمایی آتا، هواپیمایی قشم و هواپیمایی زاگرس به مقصد فرودگاه امام، فرودگاه بین المللی مشهد و فرودگاه بین المللی شیراز مقصد پروازی وجود دارد. فرودگاه بین المللی تفلیس در 17 کیلومتری جنوب شرقی شهر تفلیس واقع شده است. چنانچه بلیط هواپیما شما برای تفلیس باشد، پرواز شما در این فرودگاه خواهد نشست. 

    فرودگاه بین المللی تفلیس

    اطلاعات فرودگاه بین المللی تفلیس

    نام فرودگاه بین المللی تفلیس: Tbilisi International Airport
    کد یاتا: TBS
    کد ایکائو: UGTB
    نوع فرودگاه: همگانی
    ارتفاع از سطح دریا: 495 متر
    فاصله زمانی از تهران: یک ساعت و 22 دقیقه

    فرودگاه بین المللی تفلیس

    راه های دسترسی به فرودگاه تفلیس

    تاکسی: تاکسی های فرودگاه بین المللی تفلیس به صورت شبانه روزی در مقابل خروجی ترمینال فرودگاه هستند. فاصله زمانی فرودگاه تفلیس تا مرکز شهر با تاکسی حدود 20 الی 30 دقیقه می باشد. 
    شاتل: فرودگاه بین المللی تفلیس دارای سرویس رفت و آمد سریع و راحت شاتل است. از فرودگاه تفلیس تا مرکز شهر شاتل دارای 3 ایستگاه می باشد، خدمات شاتل 24 ساعته است. 
    قطار: آسان ترین و ارزان ترین راه دسترسی به این فرودگاه، استفاده از قطارهای شهری می باشد. ایستگاه قطار فرودگاه تفلیس در فاصله 70 متری ترمینال فرودگاه قرار گرفته و به شکل نیم دایره بنا شده است.
    اتوبوس: از راه های ارتباطی و حمل و نقل فرودگاه است که ایستگاه های آن دقیقاً مقابل سالن پروازهای ورودی قرار گرفته است و تمام روزهای هفته به صورت 24 ساعته در حال ارائه خدمات هستند.

    فرودگاه بین المللی تفلیس

    امکانات فرودگاه بین المللی تفلیس

    در همه ترمینال ها اینترنت پر سرعت و رایگان در دسترس می باشد. 
    صندلی های این فرودگاه برای استراحت بسیار مناسب می باشند، ولی به عقیده خیلی ها برای خوابیدن و استراحت در فرودگاه بهتر است که به هتل های اطراف رفت.
    فروشگاه های فرودگاه بسیار مناسب هستند و می توان از آنها خریدی بسیار خوب داشت.
    رستوران های موجود در فرودگاه برای هر ذائقه ای مناسب می باشد و می توان در آنها استراحت کرد و وعده و میان وعده لذیذی را تجربه کرد. 
    در این فرودگاه اجاره اتومبیل نیز انجام می شود. 
    اتاق های مادر و فرزند برای مسافرینی که با کودکانشان در سفر هستند نیز تعبیه شده است. 
    جهت اطلاعات بیشتر برای سفرهای خود می توانید از طریق تماس با ما، با همکاران ما در آژانس مهرپرواز در ارتباط باشید.

    فرودگاه بین المللی تفلیس

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW