021-88507190

آشنایی بیشتر با فرودگاه بین المللی دابولیم گوا (Dabolim International Airport)

راهنمای سفر آژانس مسافرتی مهرپرواز 26 مهر ، 1397 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    هندوستان، سرزمین شگفتی هاست و هزینه نسبتاً کم سفر به هند و راحتی گرفتن ویزای هند، باعث شده است که این کشور فوق العاده و زیبا و پوشیده شده از عجایب و شگفتی، به یکی از مقاصد پرطرفدار گردشگری و محبوب تبدیل شود. شبه قاره هند سرزمینی بسیار پهناور می باشد که در هر گوشه از آن با رسم و رسوم جالب و متفاوتی روبرو خواهید شد. گوا یکی از مناطق بسیار محبوب و عالی هند است که به دلیل آب و هوای مطبوع و سواحل زیبایی که دارد، و البته به علت هزینه کم سفر بسیار پر طرفدار شده است و مسافران زیادی از سرتاسر دنیا به این شهر بندری سفر می کنند. این مطلب یک راهنمای سفر به گوا می باشد، چرا که فرودگاه هر شهر یا کشور اولین نقطه ای از آن است که مسافران به آن می رسند و بهتر است مقداری با آن آشنا شوند. بنابر این در راهنمای سفر به گوا و شناخت بیشتر فرودگاه بین المللی دابولیم گوا همراه ما باشید. 

    فرودگاه بین المللی دابولیم گوا

    فرودگاه گوا با نام اصلی فرودگاه دابولیم در منطقه دابولیم استان گوا واقع شده است و به دلیل شهرت بسیار زیاد گوا، به عنوان فرودگاه گوا شهرت پیدا کرده است. این فرودگاه بین المللی در 5 کیلومتری شهر دابولیم قرار دارد. گرچه مسافرانی که به گوا سفر می کنند ممکن است بلیط هواپیمای خود را برای بمبئی رزرو کرده باشند، ولیکن فرودگاه گوا اصلی ترین گذرگاه ورود گردشگران توریست ها به این بندر تفریحی است. فرودگاه گوا دو ترمینال قدیمی داشت که به پروازهای داخلی و خارجی اختصاص داشتند. با توجه به استقبال گسترده و بسیار زیاد مسافران و گردشگران جای جای دنیا به این شهر تفریحی و نیاز به گسترش و توسعه فرودگاه، در سال 2014 فرودگاه گوا، ترمینال جدید و مدرنی برای سرویس دهی بیشتر و بهتر به ترافیک بالای گردشگران خارجی راه اندازی کرد. این ترمینال تازه تاسیس گنجایش 2750 مسافر را دارد و قادر است 4 میلیون مسافر را در سال جا به جا کند. با وجود ساخت ترمینال جدید به نظر می رسد فرودگاه دابولیم گوا همچنان نیاز به گسترش و توسعه داشته باشد. کد یاتا فرودگاه بین المللی دابولیم گوا: GOI می باشد. 

    فرودگاه بین المللی دابولیم گوا

    امکانات فرودگاه دابولیم گوا

    برای مسافران مهم است که از امکانات یک فرودگاه مطلع باشند چرا که به محض ورود و نیاز بتوانند از آنها استفاده کنند. بنابر این با امکانات فرودگاه گوا بیشتر آشنا می شویم:
    اینترنت: در سالن های فرودگاه دابولیم اینترنت بی سیم وجود دارد و می توانید با دسترسی به اینترنت پرسرعت از فضای آن استفاده نمایید.
    اطلاعات: قسمت توریسم و اطلاعات فرودگاه در بخش پروازهای ورودی هر دو ترمینال فرودگاه موجود می باشد. 
    تبدیل ارز: یک بانک و چند دستگاه خودپرداز در محیط فرودگاه گوا وجود دارد که برای تبدیل ارز و دریافت وجه نقد می توانید از آنها استفاده کنید. 
    رستوران و کافه: در هر دو بخش پروازهای داخلی و خارجی، اسنک بار و کافه های متعدد و متنوعی وجود دارد که می توانید انواع وعده های کوچک غذایی و نوشیدنی را میل کنید. چنانچه وعده غذایی کاملی هم می خواهید میل کنید می توانید به رستوران های واقع در ترمینال پروازهای داخل یبروید و هرچه که علاقه دارید را نوش جان کنید. 
    فروشگاه: در فروشگاه های بدون مالیات، می توانید انواع محصولات و کالاها را بدون احتساب مالیات خریداری کنید. این فروشگاه ها و نیز فروشگاه های لباس، سوغاتی و روزنامه فروشی در هر دو ترمینال موجود می باشند. 
    خدمات برای معلولین: امکانات و تسهیلات ویژه افراد ناتوان و دارای محدودیت حرکتی در این فرودگاه وجود دارد. 
    کرایه اتومبیل: در قسمت پروازهای داخلی گوا، خدمات کرایه ماشین وجود دارد. در هند کرایه ماشین به همراه راننده امری بسیار طبیعی و متداول می باشد.

    فرودگاه بین المللی دابولیم گوا

    حمل و نقل فرودگاه گوا

    اتوبوس: اتوبوس های محلی که از نزدیکی فرودگاه گذر می کنند می توانند شما را به گوا و مناطق گردشگری دیگر برسانند. این نکته را یادآور می شویم که وسایل نقلیه عمومی در هند بسیار شلوغ است و سوار شدن در آنها با چمدان فکر جالبی نیست، جدا از این موضوع اتوبوس ها زمان بندی درستی ندارند و دیر به دیر حرکت می کنند. 
    تاکسی: چنانچه وسایل زیادی دارید و یا از شلوغی و ازدحام فراری هستید، تاکسی گزینه مناسبی برای شما می باشد. در فرودگاه دفاتر کرایه تاکسی وجود دارد که می توانید از آنها تاکسی برای خود کرایه نمایید. 
    مینی بوس: مینی بوس های محلی نیز می توانند شما را به گوا برسانند ولیکن یادتان باشد که بسیار شلوغ هستند. 
    قطار: نزدیک ترین ایستگاه قطار به فرودگاه گوا، حدود 5 کیلومتر با آن فاصله دارد. هند شبکه ریلی بسیار گسترده ای دارد و تقریباً در هر شهر و دیاری ایستگاه دارد. 
    وسایل حمل و نقل عمومی در هند همیشه به شلوغ بودن و ازدحام بیش از اندازه شهرت داشته استو شاید برای کسی که تازه از هواپیما پا روی زمین گذاشته است، گزینه مناسبی نباشد. اگر قصد سفر به تور گوا را دارید، بهتر است کارهای حمل و نقل از فرودگاه را بخ آژانس هواپیمایی خود بسپارید تا آنها برایتان راهی آسان و بدون دردسر را انتخاب نمایند. 

    فرودگاه بین المللی دابولیم گوا

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW