021-88507190

آیا هزینه سفر داخلی برای مردم ایران کاهش پیدا می کند

اخبار پ.هنرکار 05 آذر ، 1397 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
در شرایطی که گفته می‌شود برای گردشگران خارجی‌ ایران مقصدی ارزان است، اما برای مردم کشور شرایط به شکل دیگری می باشد. همراه با آژانس مسافرتی مهرپرواز ادامه خبر را دنبال کنید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    در شرایطی که گفته می‌شود برای گردشگران خارجی‌ ایران مقصدی ارزان است، اما برای مردم کشور شرایط به شکل دیگری می باشد. همراه با آژانس مسافرتی مهرپرواز ادامه خبر را دنبال کنید.

    تلاش برای تهیه بسته‌های ارزان سفرهای داخلی

    از ابتدای سال، قیمت بلیط هواپیما با توجه به نوسان و افزایش نرخ ارز سه برابر افزایش پیدا کرد، همچنین هزینه عوارض جاده‌ها از این شرایط تحت تاثیر قرار گرفته و به نرخ آن افزوده شده است.از خردادماه قیمت بلیط اتوبوس رشد ۲۰ درصدی داشته و در مناسبتی مانند اربعین این افزایش قیمت حتی به ۵۰ درصد هم رسیده بود! قیمت بلیت قطار نیز در تیرماه ۱۰ درصد گران شد. در پی آن هتل‌ها نیز اعلام کردند هزینه رزرو هتل ها تا ۳۰ درصد از مهرماه افزایش خواهند یافت، به طوری که هزینه یک اتاق دو نفره در هتل معمولی در شهری که گردشگران زیادی از آن بازدید نمی کنند و دارای کیفیت قابل توجهی نیز نیست، حداقل شبی۲۰۰ هزار تومان است. هزینه اجاره خانه‌های شخصی در روستاهای گردشگری نیز حداقل ۱۰۰ هزار تومان می باشد. ( مجله گردشگری مهرپرواز را دنبال کنید)

    برای یک خانواده چهار نفره ایرانی با درآمدی بین یک میلیون تا چهار میلیون سفر با تور چندان به صرفه نیست. با این حال ـ رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ـ علی‌ اصغر مونسان برای جدا نشدن سفر از سبد خانوار ایرانی اظهار کرده «ما در تلاش بودیم تا بسته‌های ارزان سفر تهیه کنیم، ولی متاسفانه ابزارهای مستقیم ما کم بوده و در خیلی از مواقع نیاز داریم تا تعداد زیادی از دستگاه‌ها با ما همکاری کنند. »

    اما ـ معاون گردشگری این سازمان ـ تیموری در پاسخ به سوال ایسنا که با توجه به سطح درآمد اکثریت افراد جامعه و افزایش هزینه‌های سفر راهکار برای مقابله با این شرایط و جدا نشدن سفر از سبد خانوار ایرانی چیست، ابراز کرد: هزینه اجرای تور سفرهای داخلی افزایش یافته است، ولی ما در حال تهیه طرحی با مشارکت بخش خصوصی هستیم که در پی آن توریستهای داخلی را به سمت سفر با تور هدایت کنیم. امیدواریم با این برنامه ریزی، تاسیاست گردشگری در داخل کشور بیشتر درگیر شده و سفرهای خروجی کاهش پیدا کنند.

    وی در ادامه گفت: راه حل ما در این شرایط این است که بر روی سیستم تور حرکت ‌کنیم. بسته های سفر که همراه با تخفیف ارایه شود، سفرهای داخلی را مورد توجه قرار می دهد.این طرح به این شکل است که برای کنترل هزینه سفر و در دسترس بودن برای اکثر مردم روی آن کار می‌شود.تیموری در مورد زمان اجرای این طرح گفت: این برنامه تا قبل از عید صد درصد اجرا خواهد شد. ( برای اطلاع از قیمت تورهای خارجی با ما در ارتباط باشید.)

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW