021-88507190

زمان بازگشایی پروازهای خارجی

اخبار م.مقیمی 28 اردیبهشت ، 1399 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
همان طور که می دانید در پی شیوع ویروس کرونا، روند عادی زندگی در سراسر جهان مختل شد! در آن روزهای اولیه ای که صحبت از شیوع ویروس کرونا در چین بود، هیچ کسی فکرش را هم نمی کرد که همان ویروس یک روز دامان همه جهان را بگیرد و تا این اندازه بر روی زندگی 8 میلیارد نفر تاثیر بگذارد!

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    شروع پروازهای هما به آنکارا

    با صدور مجوز ادامه پروازهای هما به فرودگاه آنکارا اولین پرواز هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به این فرودگاه پس از چندماه وقفه در چهارشنبه 3 دی ماه انجام خواهد گرفت. لازم به ذکر است این پرواز با شماره 715 در ساعت 9:45 تهران را به مقصد پایتخت ترکیه ترک خواهد کرد. و برگشت آن با شماره 714 در ساعت 13:55 همان روز، فرودگاه آنکارا را به مقصد فرودگاه امام خمینی ترک خواهد کرد.

    بازگشایی پروازهای خارجی

    همان طور که می دانید در پی شیوع ویروس کرونا، روند عادی زندگی در سراسر جهان مختل شد! در آن روزهای اولیه ای که صحبت از شیوع ویروس کرونا در چین بود، هیچ کسی فکرش را هم نمی کرد که همان ویروس یک روز دامان همه جهان را بگیرد و تا این اندازه بر روی زندگی 8 میلیارد نفر تاثیر بگذارد! اما به هر حال این اتفاق افتاد و همان طور که می دانید، پیامدهای زیادی در پی داشت که از جمله آن ها می توان به بسته شدن مرزهای کشورها به روی هم، کنسل شدن پروازها، قرنطینه شدن کشورهای مختلف و کم شدن مراودات کشورها با یکدیگر اشاره کرد. حالا که چند ماهی از شروع شیوع ویروس کرونا می گذرد، خیلی از مردم دنیا انتظار تمام شدن قرنطینه و شروع مجدد پروازهای خارجی را دارند. اما سوال این است که آیا اصلا بازگشایی پروازها کار منطقی است؟ اگر این طور است، قرار است که از سرگیری پروازهای خارجی در چه زمانی در دستور کار قرار می گیرد. با ما همراه باشید تا با هم این موضوع را بررسی کنیم.

    بازگشایی پروازهای خارجی

    آغاز پروازهای ترکیه

    از اول مهر ماه 99، مرزهای هوایی ترکیه (شهر استانبول) بر روی مسافران باز شد و حال عده ای به دنبال آن هستند تا با خرید تور استانبول بعد از مدت ها سفری به این شهر داشته باشند. همچنین با اعلام سان اکسپرس، پروازهای این ایرلاین میزبان مسافرانبهترین تورهای آنتالیا هستند و بال این حال در حال حاضر امکان سفر هوایی به آنتالیا و استانبول وجود دارد.

    تصمیم کشورهای مختلف برای بازگشایی پروازهای خارجی چیست؟

    در حالی که همین چند روز پیش، سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که ممکن است ویروس کرونا مثل هر ویروس دیگری، تا ابد با ما همراه باشد؛ دوباره ترس و دلهره به جان خیلی از مردم جهان افتاد! متاسفانه باید بگوییم که گفته سازمان بهداشت جهانی خیلی هم دور از واقعیت نیست و به هر حال احتمال چنین رخدادی وجود دارد! اما اگر واقعا این طور باشد، چه بلایی سر کشورهای دنیا می آید و اصلا داستان بازگشایی پروازهای خارجی به چه شکلی پیش می رود؟ باید به شما بگوییم که در حالی که در این روزها خبرهای ضد و نقیض و گاه خوشحال کننده و گاه ناراحت کننده ای درباره ویروس کرونا و روند کنترل ویروس کرونا به گوش می رسد، کشورهای مختلف دنیا در حال مذاکره با یکدیگر هستند تا شروع مجدد پروازهای خارجی را در دستور کارشان قرار دهند. واقعیت این است که منطقی بودن این اتفاق را هیچ کسی نمی داند! از یک طرف ویروس کرونا یک ویروس خطرناک است و ممکن است که هر تصمیم اشتباهی از سوی دولت ها به قیمت جان افراد زیادی تمام شود. از یک طرف، مقامات دولتی کشورهای مختلف دنیا این را می دانند که بدون بازگشایی پروازهای خارجی، عملا ضربه بسیار مهلکی به کشورها و اقتصاد آن ها وارد می شود. به همین خاطر هم هست که مقامات کشورهای مختلف تصمیم های متفاوتی درباره بازگشایی پروازهای خارجی گرفته اند.

    آیا پروازهای خارجی برقرار است؟

    اما در مورد بازگشایی پروازهای خارجی در ایران باید این را به شما بگوییم که به گفته دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی یعنی آقای مقصود اسعدی سامانی، ایران در این باره در حال مذاکره با کشورهای مختلف است. به گفته وی هر کدام از کشورها در حال اعلام برنامه های بازگشایی پروازهای خارجی خود هستند و هر کدام پروتکل های بهداشتی خاصی را برای بازگشایی پروازهای خارجی در نظر گرفته اند. از آن طرف سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری یعنی آقای رضا جعفرزاده در گفتگوهای خودش به این نکته اشاره کرده است که روند بازگشایی پروازهای خارجی به تصمیم کشورهای مقصد و روند برخورد آن ها با کنترل شیوع ویروس کرونا بستگی دارد. در ضمن به این نکته هم اشاره کرده که تا وقتی که کشورها به شرایط عادی خودشان برنگردند و عملا هتل ها و دیگر جاهای توریستی کشورهای مختلف دنیا باز نشود، بازگشایی پروازهای خارجی به بعضی از مقصدها مقرون به صرفه نخواهد بود.

    بازگشایی پروازهای خارجی از مبدا ایران به چه صورت پیش خواهد رفت

    تاریخ بازگشایی پروازهای خارجی

    همان طور که گفته شد، تصمیم های کشورهای مختلف دنیا برای تاریخ باز شدن بازشدن پروازهای خارجی با همدیگر متفاوت است و کشورهای مختلف در حال برنامه ریزی برای بازگشایی پروازهای خارجی و اعلام شرایط مربوط به آن هستند. اما تا اینجای کار، می توانیم این را به شما بگوییم که بازگشایی پروازهای ایران به هلند (فرودگاه آمستردام) از سر گرفته شده است و قرار است که هر هفته در روز پنجشنبه این پرواز از فرودگاه بین المللی امام خمینی به مقصد فرودگاه آمستردام برقرار شود  که آن هم با رعایت قوانین بهداشتی سختگیرانه و البته داشتن کارت سلامت ممکن است. نکته دیگری که باید به آن اشاره کنیم، این است که در حاضر فقط کسانی می توانند از بازگشایی پروازهای خارجی به مقصد هلند استفاده کنند که اقامت کشور هلند را داشته باشند. ضمنا بازگشایی پروازهای خارجی به مقصد پاریس و لندن نیز انجام گرفته است و این پروازها نیز با محدودیت و تحت شرایط خاص در حال انجام هستند. ضمنا بر اساس آخرین اخبار موجود درباره بازگشایی پروازهای خارجی، قرار است که بازگشایی پروازهای تهران کوالالامپور از 12 خرداد، پروازهای تهران بانکوک از 14 خرداد، پروازهای تهران شانگهای از 21 خرداد، پروازهای تهران پکن از 28 خرداد، پروازهای تهران گوانجو از 28 خرداد، پروازهای تهران استانبول از 11 تیر و پروازهای تهران آنکارا از 12 تیر از سر گرفته شود. اما در مورد کشورهای دیگر هنوز تاییدیه صد در صدی برای بازگشایی پروازهای خارجی وجود ندارد و کشورها در حال بررسی شرایط بازگشایی پروازهای خارجی هستند. اما به شکلی که اوضاع در حال پیشروی است، احتمال اینکه کم کم خط های هوایی دیگر هم باز شوند و بازگشایی پروازهای خارجی شکل کامل تری به خودش بگیرد، وجود دارد. به هر حال باید صبر کنیم و ببینیم که چه پیش می آید. در مورد پروازهای داخلی هم باید به شما این را بگوییم که عملا بازگشایی پروازهای داخلی نیز با اینکه انجام شده است، اما هنوز رنگ و بوی قدیم را به خودش نگرفته است. اولا اینکه پروازهای داخلی فقط به یک سری از شهرهای خاص برقرار هستند و دوم اینکه تعداد پروازهای داخلی خیلی کم شده است و دلیل آن هم استقبال کم مردم از سفر و استفاده از مسافرت های هوایی به خاطر شرایط فعلی ویروس کرونا است.

    مطالب و اخبار بیشتر را با مراجعه به لینک های زیر مطالعه بفرمایید:

    مرز ایران و عراق کی باز می شود؟
    زمان باز شدن مرز ترکیه

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW