021-88507190

تنها یک چهارم گردشگران از راهنمای گردشگری استفاده می کنند

اخبار پ.هنرکار 20 آذر ، 1397 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
مشهد- ایرنا- رئیس هیات مدیره کانون انجمنهای صنفی کارگری راهنمایان گردشگری اعلام کرد: سه چهارم گردشگران خارجی که به ایران سفر می کنند از خدمات راهنمایان گردشگری استفاده نمی کنند. در ادامه خبر با آژانس مسافرتی مهرپرواز همراه باشید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    مشهد- ایرنا- رئیس هیات مدیره کانون انجمنهای صنفی کارگری راهنمایان گردشگری اعلام کرد: سه چهارم گردشگران خارجی که به ایران سفر می کنند از خدمات راهنمایان گردشگری استفاده نمی کنند. در ادامه خبر با آژانس مسافرتی مهرپرواز همراه باشید.

    ضرورتهای قانونی در حمایت از راهنمایان گردشگری

    اویس کیانی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در حاشیه نشست انجمنهای صنفی راهنمایان گردشگری سراسر کشور در مشهد گفت: این در حالی است که اکنون در تمام استانهای ایران، انجمن راهنمایان گردشگری فعالیت داشته و در این چارچوب به طور واقعی حدود سه هزار راهنما عضو انجمن در سه حوزه محلی، داخلی و بین الملی هستند. 

    وی افزود: کمبود بعضی قوانین در کشور باعث شده تا تورهای گردشگری خارجی اکثرا بدون هدایت راهنمای تورها برنامه ریزی و اجرا شوند. اویس کیانی در ادامه گفت: در تورهای داخلی که بدون حضور راهنما برگزار می شوند، شاهد هیچ گونه برخوردی با متخلفان نبودیم و این امر می تواند منجر به بیکار ماندن راهنمایان تورهای گردشگری در ایران شود.

    رئیس هیات مدیره کانون انجمنهای صنفی کارگری راهنمایان گردشگری افزود: به غیر از ضرورتهای قانونی در حمایت از راهنمایان گردشگری، برای ارائه خدمات مطلوب نیازهایی از جمله توانمندسازی، آموزش و مسلط سازی راهنمایان نیز باید اجرا گردد. 

    کیانی تاکید کرد: بعضی از مناطق ایران به ویژه استانهایی که میزبان توریستهای بیشتری هستند در زمینه فعالیت راهنمایان گردشگری دارای رشد کیفی و کمی خوبی بوده اند اما در تعدادی از استانها در این زمینه راهنما هنوز نوپا محسوب می شوند. 

    وی با تاکید بر لزوم آموزش مستمر در حوزه راهنمایان گردشگری گفت: تمامی انجمنهای صنفی و رابطان در این زمینه فضای آموزشی دارند. ( مجله گردشگری آژانس مسافرتی مهرپرواز را دنبال کنید.)

    رئیس هیات مدیره کانون انجمنهای صنفی کارگری راهنمایان گردشگری افزود: همچنین از سوی معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی، تخصصی سازی فعالیت راهنمایان گردشگری مورد پیگیری است و بر این اساس راهنمایان به صورت تفکیک شده در زمینه های مختلف مانند کوهستان، کودک، دوچرخه سواری، کویر و تاریخی آموزشهای تخصصی را آموزش خواهند دید. 

    کیانی تصریح کرد: ساماندهی راهنمایان تخصصی گردشگری در سه حوزه داخلی، محلی و بین المللی می تواند بیش از گذشته اهداف مورد نظر را محقق کرده و در معرفی جاذبه ها و نقاط دیدنی و جذب گردشگران خارجی در ایران موثر باشد. 
    در خراسان رضوی، 400 راهنمای گردشگری از اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کارت راهنمایی دریافت کرده اند. از این تعداد 114 نفر عضو انجمن صنفی راهنمایان گردشگری خراسان رضوی هستند. 

    از 17 آذر ماه جاری به مدت چهار روز نشست سراسری انجمنهای صنفی راهنمایان گردشگری در مشهد برگزار شد. در حاشیه این گردهمایی علاوه بر نشست روسای انجمنهای صنفی با مسئولان و متولیان حوزه گردشگری، برنامه ریزیهای برای بازدیدهای آشنایی و معرفی جاذبه های تاریخی نیز اجرا شد. ( برای اطلاع ازقیمت بلیط هواپیما آژانس مهرپرواز را دنبال کنید.)

    از جمله برنامه هایی که با هدف معرفی جاذبه های خراسان رضوی به گردشگران داخلی و خارجی اجرا شد شامل بازدید از باغ مینیاتوری و آرامگاه فردوسی در مشهد و نیز سایر جاذبه های تاریخی این شهر، سفر دو روزه به خواف، نشتیفان و چناران در قالب قطار گردشگری بود.

    تور لیدر-مهرپرواز

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW