021-88507190

زیباترین روستاهای ترکیه

گردشگری م.مقیمی 19 آبان ، 1398 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
سفر به شهرهای ترکیه تجربه بسیار جالبی است، اما به هر حال روستاهای ترکیه نیز عالم خاص خودشان را دارند و خیلی از مسافران هم به بازدید از روستاهای ترکیه و آشنایی با سبک زندگی مردم ترکیه علاقه دارند.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    آشنایی با زیباترین روستاهای ترکیه

    سفر به شهرهای ترکیه تجربه بسیار جالبی است، اما به هر حال روستاهای ترکیه نیز عالم خاص خودشان را دارند و خیلی از مسافران هم به بازدید از روستاهای ترکیه و آشنایی با سبک زندگی مردم ترکیه علاقه دارند. به هر حال اگر شما هم به خانه های تاریخی علاقه دارید و دوست دارید که بیشتر با غذاهای ترکیه ای و آداب و رسوم مردم ترکیه آشنا شوید، می توانید به سفر به روستاهای زیبای ترکیه فکر کنید. 

    روستای سیمنا

    این را یادتان باشد که وقتی که بهترین راه دسترسی به یک روستا این است که از طریق دریا وارد آن شوید، مسلما آن روستا خاص است. به خاطر همین هم هست که می گویند سفر به روستای سیمنا با سفر به تمام شهرها و روستاهای دیگر ترکیه متفاوت است! جالب است که بدانید نام دیگر روستای سیمنا، کالکوی است و خیلی از کسانی که با ماشین و از راه جاده ای در ترکیه گشت و گذار می کنند، آن را نمی شناسند. این روستا در نزدیکی شهر ککووا واقع شده است و قلعه بیزانسیش با همه قلعه های ترکیه متفاوت است. نکته جالب در مورد سفر به این روستای ترکیه این است که مردمانش اصلا به هیچ عنوان به چیزی که نیستند، تظاهر نمی کنند. به خاطر همین هم هست که اغلب توریستان عاشق اقامت در روستای سیمنا می شوند. یکی دیگر از جذابیت های روستای سیمنا هم این است که این روستا بستنی های سنتی فوق العاده خوشمزه ای دارد و طعم و مزه شان با هیچ بستنی دیگری قابل مقایسه نیستند.

    روستای سیمنا

    روستاهای توریستی ترکیه

    روستای کایاکوی

    روستای کایاکوی یک منطقه متروکه است که در نزدیکی فتحیه واقع شده است. جالب است که بدانید کتابی هم در مورد این روستا نوشته شده است و به خاطر همین هم توجه بعضی از توریستان به این روستا جلب شده است. زندگی در روستاهای ترکیه جریان داشت و دارد و حتی این منطقه زمانی که در آن ترک ها و یونانی ها ساکن بودند بسیار رونق داشت. اما این روزها از آن روستای موفق چیزی به جز خانه های فرو ریخته و بدون سقف، کلیساهای ویران شده و مدارس متروکه باقی نمانده است. به خاطر همین هم هست که روستای کایاکوی را با عنوان روستای ارواح می شناسند و تورهای گردشگری جالبی با پای پیاده و با اسب در آن برگزار می شود.

    روستای کایاکوی

    روستای کایاکوی، منطقه ارواح یونانی

    روستای آلاچاتی

    این روستا درست کنار چشمه واقع شده است و این روزها مردم ترکیه علاقه زیادی به خرید خانه های سنگی این روستا پیدا کرده اند. کافی است که شما هم یک سفر به روستای آلاچاتی داشته باشید و آرامش آن را از نزدیک احساس کنید تا متوجه شوید که چرا مردم ترکیه تا این اندازه به گذراندن تعطیلاتشان در روستای آلاچاتی علاقه دارند. خیابان های روستای آلاچاتی سنگ فرش شده است و خانه هایش هم سفید رنگ و زیبا هستند و به خاطر همین هم به عنوان یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری استان ازمیر به حساب می آید. از زیبایی روستای آلاچاتی که بگذریم، محبوب شدن آن به خاطر عامل دیگری هم هست. در واقع روستای آلاچاتی به عنوان بهترین مکان برای موج سواری در ترکیه شناخته می شود و به خاطر همین هم سفر به روستای آلاچاتی در فصل تابستان بسیار جذاب است و مردم ترکیه می گویند که هیچ چیز بهتر از باربیکیو و گوش کردن به یک موزیک جذاب در کنار سواحل روستای آلاچاتی جذابیت ندارد! شما در سفر با تور ازمیر می توانید از این روستا زیبا بازدید کنید.

    روستای آلاچاتی

    روستای آلاچاتی منطقه ای زیبا در ازمیر

    روستای شیرینجه

    شیرینجه مشهورترین روستای ناحیه اژه در ترکیه است. این روستا طبیعت فوق العاده دیدنی و زیبایی دارد. در این روستا زنان صنایع دستی خودشان را به عنوان سوغاتی به توریستان می فروشند و اینگونه به کسب درآمد خانواده شان کمک می کنند. جالب است که بدانید این روستا را برده های آزاد شده از شهر باستانی افسوس ساخته اند و معماری تاریخی در گوشه کنار آن به چشم می خورد. به شما توصیه می کنیم که برای یک بار هم که شده سری به روستای شیرینجه بزنید و از بقایای باستانی کلیسای عزیز دیمیتریوس در آن دیدن کنید و کمی در خیابان ها و کوچه پس کوچه های آن گشت بزنید. شما در سفر به کوش آداسی با تور کوش آداسی می توانید از این روستا بازدید کنید.

    روستای شیرینجه

    روستای شیرینجه، روستایی توریستی در ازمیر

    روستای گوموشلوک

    کافی است که از هر کسی در ترکیه در مورد شبه جزیره بدروم سوال بپرسید تا او شروع کند به تعریف کردن از زندگی شبانه جالب و سرزندگی بی نظیرش! این شبه جزیره ای که از آن صحبت می کنیم و خیلی از توریستان در قالب تور بدروم به آن سفر می کنند، از یک مرکز شهر اصلی و چند تفرجگاه ساحلی دیگر تشکیل شده است که یکی از آن ها گوموشلوک است. گوموشلوک حال و هوای بسیار جالبی دارد و آرامش در هوای آن جریان دارد. به خاطر همین هم هست که خیلی از خارجی ها علاقه به این پیدا کرده اند که در گوموشلوک بدروم یک ویلا برای خودشان بخرند تا بتوانند روزهای تعطیلاتشان را در این قسمت از ترکیه سپری کنند. گوموشلوک به قدری حال و هوای جالبی دارد که هر کسی به آن اعتیاد پیدا می کند و نمی تواند به یک بار اقامت در آن اکتفا کند.

    روستای-گوموشلوک

    روستای گوموشلوک، منطقه تابستانی در بدروم

    روستای چیرالی

    روستای چیرالی جایی است که شما می توانید برای فرار از تب و تاب شهر و استفاده از آرامش مادر طبیعت به آن مراجعه کنید. این روستا در منطقه آنتالیا واقع شده است و سواحل شنی و سنگریزه ای بسیار جالبی دارد. این روستا ویرانه های باستانی الیمپوس را هم در خود جای داده است و از این نظر نیز محبوبیت بسیار زیادی بین توریستان دارد. این روستا شبیه به یک بهشت زمینی است و خیلی از توریستان برای دیدن شعله های جاویدان چیمائرا که در کوهستان های چیرالی به صورت طبیعی شعله ور هستند، به چیرالی سفر می کنند. به هر حال اگر شما هم عاشق طبیعت گردی و دوچرخه سورای در کوهستان و همین طور باربیکیو در طبیعت و دیدن و کشف طبیعت زیبا و بکر هستید، می توانید روستای چیرالی را به عنوان مقصد گردشگریتان در تور ارزان آنتالیا انتخاب کنید. 

    روستای چیرالی

    دهکده توریستی چیرالی در آنتالیا

    روستای فارالیا

    این روستا در منطقه مدیترانه ای ترکیه واقع شده است و به ندرت پیش می آید که یک خارجی با آن آشنایی داشته باشد. این روستا بسیار آرامش بخش است و چشم اندازهای جالبی به دریای مدتیرانه دارد. این روستا کمی دورافتاده است و زمین کمی برای ساخت و ساز دارد و به همین خاطر هیچ وقت حال و هوایش مثل یک شهر نمی شود و به خاطر همین هم خیلی از کسانی که قصد خرید ملک دارند، به خرید ملک در فارالیا وسوسه می شوند. جالب است که بدانید سبک زندگی مردم فارالیا بسیار سنتی است و از آن طرف یک سری مراکز اسپا، یوگا و سلامتی در این روستا تاسیس شده اند و به همین خاطر هم هست که می گوییم سفر به روستای فارالیا در ترکیه تجربه جالبی است که نصیب هر کسی نمی شود.برای رزرو تور ترکیه می توانید با همکاران ما در آژانس هواپیمایی مهر پرواز تماس بگیرید.

    روستای فارالیا

    روستای فارالیا ترکیه

    کدام مرز ایران برای سفر زمینی به ترکیه بهتر است؟

    آیا می دانید اروپایی ترین شهر ترکیه کدام است

    کدام شهرهای ترکیه برای زندگی بهتر است

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW