021-88507190

با شرکت هواپیمایی معراج آشنا شوید

راهنمای سفر پ.هنرکار 02 بهمن ، 1397 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
شرکت هواپیمایی معراج با دریافت مجوز رسمی سازمان هواپیمایی کشوری در سال ۱۳۸۹ تأسیس شد و درحال حاضر دفتر اصلی ایرلاین معراج در تهران قرار دارد.برای آَشنایی بیشتر با این ایرلاین با آژانس مسافرتی مهر پرواز همراه باشید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    شرکت هواپیمایی معراج با دریافت مجوز رسمی سازمان هواپیمایی کشوری در سال ۱۳۸۹ تأسیس شد و فعالیت خود را مطابق با استاندارد های سازمان هواپیمایی کشور  آغاز کرد و درحال حاضر دفتر اصلی ایرلاین معراج در تهران قرار دارد.برای آَشنایی بیشتر با این ایرلاین با آژانس مسافرتی مهر پرواز همراه باشید.

    تاریخچه شرکت هواپیمایی معراج

    مدیران کار آمد، کارمندان مجرب، کادر پرواز و خدمه و مهندسان آموزش دیده همراه با کیفیت بالای ایمنی پرواز و توانمندی در زمینه های فنی و عملیاتی، شرکت هواپیمایی معراج را در جایگاه مورد قبولی قرار داده است.البته، ایرلاین معراج در تلاش برای خرید هواپیماهای جدید و تجهیز ناوگان خود به منظور توسعه و ارتقای کیفیت برد پروازهای خود می باشد و در همین راستا در بین ایرلاینهای ایرانی با رکورد کمترین تاخیر در پروازهای داخلی و خارجی شهرت دارد.
    قطب اصلی هواپیمایی معراج، فرودگاه بین‌المللی مهرآباد و قطب دوم پروازی، فرودگاه بین‌المللی کیش و فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد می باشد، همچنین این ایرلاین قطب پروازی بین المللی در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی دارد.( برای سفر با ایرلاین معراج از قیمت تورهای مسافرتی آژانس گردشگری مهرپرواز مطلع شوید)

    ناوگان هوایی شرکت هواپیمایی معراج

    شرکت هواپیمایی معراج در ناوگان هوایی خود یازده فروند هواپیما دارد که دو فروند آن ایرباس ای – 300 و سه فروند دیگر از این هواپیماها ایرباس ای – 320 می باشند. ایرالاین معراج همچنین یک فروند هواپیمای ایرباس ای – 321 و دو فروند بویینگ 707 و یک فروند بویینگ 737 را دارا می باشد. این شرکت دو فروند فالکن 50 نیز دارد که در موارد خاص مورد استفاده قرار می گیرد. پس به عبارت دیگر این شرکت هواپیمایی تنها 5 فروند هواپیمای فعال دارد که البته همه آنها از نوع پیشرفته بوده و با توجه به عمر کم آن ها پروازی با ایمنی زیاد دارند. ناوگان ایرلاین معراج به این شرح است:

    ایرباس A300

    ۲ فروند
    حداکثر وزن برخاست: ۱۷۱,۰۰۰ کیلوگرم
    طول بال: ۴۴.۸ متر
    طول: ۵۴ متر
    ارتفاع: ۱۶.۵متر
    حداکثر برد: ۷,۵۰۰ کیلومتر
    ظرفیت مسافر: ۲۲۴-۲۷۳

    ایرباس A320

    ۳ فروند
    حداکثر وزن برخاست: ۷۳۵۰۰کیلوگرم
    طول بال: ۳۴.۱۰ متر
    طول: ۳۷.۵۷ متر
    ارتفاع: ۱۱.۷۶ متر
    حداکثر برد: ۱۲.۵۰۰ کیلومتر
    ظرفیت مسافر: ۱۳۶

    ایرباس A321 

    ۱ فروند
    حداکثر وزن برخاست: ۸۳۰۰۰ کیلوگرم
    طول بال: ۳۴.۱ متر
    طول: ۴۴.۵ متر
    ارتفاع: ۱۱.۸ متر
    حداکثر برد: ۱۱.۹۰۰ کیلومتر

    ایرباس A340

    1 فروند

    شرکت هواپیمایی معراج-مهرپرواز

    مسیرهای پروازی هواپیمایی معراج

    شرکت هواپیمایی معراج اکنون دارای 52 مسیر پروازی داخلی و خارجی است. این ایرلاین همچنین درصدد است تا در راستای توسعه ناوگان خود، مسیرهای داخلی و خارجی را افزایش دهد.

    مقصدهای داخلی هواپیمایی معراج

    •فرودگاه بین‌المللی بندرعباس
    •فرودگاه دزفول
    •فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان
    •فرودگاه کرمانشاه
    •فرودگاه بین‌المللی کیش (قطب دوم)
    •فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد (قطب دوم)
    •فرودگاه دیرستان جزیره قشم
    •فرودگاه بین‌المللی شهید دستغیب شیراز
    •فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز
    •فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (قطب اصلی بین‌المللی)
    •فرودگاه بین‌المللی مهرآباد (قطب اصلی)

    مقصدهای خارجی هواپیمایی معراج

    •فرودگاه وارنا،  بلغارستان (فصلی)
    •فرودگاه بین‌المللی زوارتنوتس، ایروان، ارمنستان
    •فرودگاه بین‌المللی تفلیس، گرجستان
    •فرودگاه بین‌المللی سوچی، روسیه
    •فرودگاه پالکوو، روسیه
    •فرودگاه بین‌المللی دوموده‌دوو، مسکو، روسیه 
    •فرودگاه بین‌المللی نجف (چارتر)، عراق
    •فرودگاه اسپارتا سلیمان دمیرل (چارتر)، اسپارتا، ترکیه
    •فرودگاه بین‌المللی آتاترک، استانبول، ترکیه 
    •فرودگاه بین‌المللی صبیحه گوکچن، استانبول، ترکیه
    •فرودگاه عدنان مندرس، ازمیر، ترکیه 
    •فرودگاه بین‌المللی جایپور (چارتر)، هند
    •فرودگاه بین‌المللی کویت
    •فرودگاه قونیه (فصلی)، ترکیه
    •فرودگاه بین‌المللی دبی (چارتر)، امارات متحده عربی
    •فرودگاه بین‌المللی سووارنابومی، تایلند
    •فرودگاه بین‌المللی ایندیرا گاندی، دهلی، هند 
    •فرودگاه بین‌المللی بغداد (فصلی)، عراق

    کارکنان شرکت هواپیمایی معراج-مهرپرواز

    کلاس های پروازی شرکت هواپیمایی معراج

    برای تهیه بلیط هواپیما ایرلاین معراج لازم است از کلاسهای پروازی این ایرلاین مطلع شوید که عبارت است از:

    اکونومی کلاس هواپیمایی معراج: در کلاس اکونومی این ایر لاین هوایی برای رفاه حال مسافران در طول پرواز در مسیرهای مختلف دور و نزدیک، فاصله ی صندلی‌ها طبق استاندارهای بین المللی در نظر گرفته شده است و همچنین در طول پرواز از مسافران پذیرایی خواهد شد.
    بیزینس کلاس هواپیمایی معراج: شرکت هواپیمایی معراج برای راحتی مسافران خود در این کلاس پروازی امکانات و فضای بیشتری در نظر گرفته است. بیزینس کلاس این ایرلاین به مدرن‌ترین و جدیدترین صندلی های روز دنیا با LCD های اختصاصی مجهز است. 
    فرست کلاس هواپیمایی معراج: در حال حاضر صندلی های فرست کلاس هواپیماهای معراج  تعداد محدودی دارد.در این کلاس پروازی امکاناتی وجود دارد از جمله استاندارد ترین و مدرن ترین صندلی های دنیا، پذیرایی با کیفیت از بهترین کترینگ های دنیا، سرگرمی های حین پرواز و… 

    بیزینس کلاس معراج،مهرپرواز

    کیترینگ و غذای هواپیمایی معراج

    شرکت هواپیمایی معراج با پذیرای مناسب و سرو غذاهای با کیفیت و مرغوب و تنوع غذاهایی مناسب با ذائقه و سلایق مختلف مسافران توانسته است در بین سایر ایرلاینهای ایرانی جایگاه خوبی را کسب کند.همچنین ایرلاین معراج علاوه بر بررسی و کنترل کیفیت غذایی خود توسط کارشناسان معراج، برای ارتقای سطح کیفیت غذا و رضایت دائمی مسافران همراه در تلاش می باشد.( مجله گردشگری آژانس توریستی مهرپرواز را دنبال کنید.)

    کترینگ شرکت هواپیمایی معراج،مهرپرواز

    قوانین و مقررات پذیرش فرودگاهی هواپیمایی معراج

    جهت پذیرش پروازهای داخلی ایرلاین معراج  به کارت ملی و یا شناسنامه نیاز دارید و برای پروازهای خارجی نیز باید گذرنامه خود را همراه داشته باشید.ارائه مدرک شناسائی برای کودکان (2-12 سال) و اطفال(زیر 2 سال) نیز الزامی میباشد.

    شرایط پذیرش کودک بدون همراه هواپیمایی معراج

    جهت پذیرش کودکان زیر 14 سال که قصد دارند به تنهایی سفر کنند، قیم یا والدین آنها باید با همراه داشتن کارت شناسایی معتبر به دفتر هواپیمایی معراج مراجعه کنند و بعد از هماهنگی های لازم، کارت پرواز مخصوص کودک بدون همراه را دریافت کنند تا برای انجام مراحل پرواز راهنمایی شوند. 

    شرایط پذیرش مسافرین با شرایط خاص هواپیمایی معراج

     مسافران ایرلاین معراج در صورت داشتن هر گونه شکستگی، عمل جراحی، بخیه ، حساسیت و یا در شرایط بارداری و موارد مشابه باید مورد را به پرسنل شرکت هواپیمائی معراج و یا نفر پذیرش در فرودگاه اطلاع دهند تا پس از بررسی مدارک پزشکی و مجوز پرواز، هماهنگی های لازم انجام شود.لازم به ذکر است پزشک مقیم در فرودگاه، مجاز به صدور مجوز پرواز نیست.
    خانم های باردار در صورت طبیعی بودن وضعیت جسمانی، تا پایان هفته 34 بارداری ،در پروازهای کمتر از 2 ساعت و در پروازهای بیشتر از 2 ساعت تا پایان هفته 32 بارداری، به ارائه گواهی متخصص زنان و زایمان نیاز  ندارند و سفر آنان بلامانع میباشد.
    اما از هفته 32 بارداری تا پایان هفته 34 بارداری در پروازهای بیشتر از 2 ساعت، تنها پرواز آنان با داشتن تائید متخصص زنان و زایمان و یا پزشک معتبر هواپیمایی معراج بلامانع میباشد(شایان ذکر است در این شرایط، نباید بیشتر از 3 روز از تاریخ صدور گواهی گذشته باشد) و خانم های بارداری که بعد از هفته 34 بارداری قصد سفر با این ایرلاین را داشته باشند بر اساس قوانین هواپیمایی کشوری و بین المللی، امکان پذیرش و سفر برای آنها وجود ندارد.

    شرکت هواپیمایی معراج-مهرپرواز

    قوانین حمل بار مسافربری هواپیمایی معراج

     میزان حمل بار مجاز ایرلاین معراج  به این شرح است و حمل بیش از میزان تعیین شده مشمول اضافه بار می گردد.پرواز های هواپیمایی معراج به شرح زیر است، لذا حمل بیشتر از آن در هر کابین پروازی شامل هزینه اضافه بار می گردد:

    پرواز داخلی کابین اکونومی 20 کیلوگرم بار مجاز
    پرواز خارجی کابین اکونومی 30 کیلوگرم بار مجاز
    پروازه داخلی کابین بیزینس 30 کیلوگرم بار مجاز
    پرواز خارجی کابین بیزینس 40 کیلوگرم بار مجاز

    بار دستی بیش از مقدار مجاز ایرلاین معراج:میزان بار مجاز دستی در کابین اکونومی 5 کیلوگرم و در کابین بیزینس 7 کیلوگرم می باشد، در شرایطی که مقدار بار دستی بیش از استاندارد یک ساک دستی و یا اقلامی مانند چتر، کیف زنانه، کیف لوازم کودک، دوربین عکاسی باشد، برای جلوگیری از اشغال فضای اضافی در داخل کابین (جلوی پای مسافرین و یا در قسمت بالای صندلی) باید بار مورد نظر را بسته بندی کرده و تحویل قسمت بار مسافری دهید و رسید آن را دریافت کنید.

    کالاهای غیرمجاز هواپیمایی معراج 

    برای حفظ امنیت و جان مسافرین ورود برخی اقلام به داخل هواپیمای مسافری ممنوع میباشد از جمله:

    •انواع مواد آتش زا ، انواع کپسول و اسپری های شیمیائی مانند گاز اشک آور، اسپری های بیهوش کننده، گاز مایع، انواع سلاح گرم،سرد و ساچمه ای، انواع فشنگ جنگی و شکاری و..
    •انواع مواد اسیدی مانند اسید ، سرکه ، آبلیمو....
    •انواع اشیا و ابزار برنده مانند: تیغ ،قیچی، ناخن گیر و ابزاری مانند پیچ گوشتی، چکش، سیم، طناب و انواع اسلحه اسباب بازی که مشابه اسلحه حقیقی باشد
    •در صورت داشتن مجوز برای حمل سلاح سرد یا گرم مسافرین می توانند آن را به حراست هواپیمایی معراج تحویل داده و در مقصد آن را دریافت کنند

    گواهینامه ها و افتخارات هواپیمایی معراج

    •شرکت هواپیمایی معراج موفق به کسب گواهینامه "مدیریت تداوم صلاحیت پروازی" در سال ۱۳۹۲ شد. این گواهینامه برای تدوین ساختارها و افزایش توانمندی در تعمیر و نگهداری هواپیماهای معراج بوده و اولین بار بود که این گواهینامه به یک شرکت هواپیمایی ایرانی اعطا می شد .

    •بر اساس گزارشات سازمان هواپیمایی کشوری، ایرلاین معراج با میانگین زمانی ۷ دقیقه تاخیر، در سال ۱۳۹۳، توانست میزان کمترین تأخیرات پروازی را در بین شرکت های هواپیمایی دیگر ثبت کند.
    •ایرلاین معراج در سال ۱۳۹۵، رکورد طولانی ترین پرواز ایرانی از سیدنی به تهران به مدت ۱۷ ساعت بدون توقف و سوخت گیری را با انجام پرواز هیئت دیپلماتیک جواد ظریف شکست.

     
    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW