021-88507190

با شرکت هواپیمایی آتا آشنا شوید

راهنمای سفر پ.هنرکار 06 بهمن ، 1397 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
شرکت هواپیمایی آتا در سال 1387 به عنوان شانزدهمین شرکت هواپیمایی ایران، در آذربایجان شرقی و شهر تبریز تاسیس گردید. برای آشنایی بیشتر با این ایرلاین آژانس مسافرتی مهرپرواز را دنبال کنید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]
    شرکت هواپیمایی آتا در سال 1387 به عنوان شانزدهمین شرکت هواپیمایی ایران، در آذربایجان شرقی و شهر تبریز  تاسیس گردید. برای آشنایی بیشتر با این ایرلاین آژانس مسافرتی مهرپرواز را دنبال کنید.  

    تاریخچه ی شرکت هواپیمایی آتا

    شرکت هواپیمایی آتا پس از افتتاح شدن در سال 1387، در دی ماه سال ۱۳۸۸ اولین پرواز خود را به طور رسمی از فرودگاه بین‌المللی تبریز به مقصد مشهد همراه با وزیر راه و ترابری انجام داد.پروازهای ایرلاین آتا با ۴ فروند هواپیمای مک‌ دانل داگلاس با ظرفیت جا به جایی ۱۶۵ نفر مسافر آغاز شد. مالک هواپیمایی آتا هدف این ایرلاین را از خرید این هواپیماهای سبک برزیلی با ظرفیت حمل ۵۰ مسافر را ایجاد مسیرهای پروازی در شهرهای شمال غربی کشور اعلام کرد.
    از تاریخ ۱۷ بهمن سال ۱۳۸۸، پروازهای رسمی هواپیمایی آتا و برنامه ریزی برای پروازهای مکرر این شرکت هواپیمایی از تبریز به مقصد تهران آغاز گردید. ایرلاین آتا از ابتدای تاسیس برنامه ای منظم برای پروازهای خود داشته و تا به امروز نیز روند رو به رشدی را طی کرده است.
    هواپیمایی آتا در سال ۱۳۹۲، با رشد آمار جا به جایی مسافران خود توانست در جایگاه چهارم لیست قرار بگیرد. این ایرلاین در طول این مدت، در مسیرهای  پروازی داخلی بیش از ۳ میلیون و ۲۷۰ هزار مسافر و در مسیرهای پروازی خارجی بیش از ۱۸۰ هزار نفر را جا به جا نموده است.( برای رزرو آنلاین تور با ایرلاین آتا با آژانس گردشگری مهرپرواز همراه باشید)

    ناوگان هواپیمایی آتا

    ناوگان هوایی هواپیمایی آتا در حال حاضر ،۸ فروند هواپیمای بوئینگ MD و ۳ هواپیمای ایرباس ۳۲۰ و ۶ فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ دارد.این ایرلاین همچنین سفارش ۱۰ فروند هواپیمای امبرائر ۱۴۵ را داده است که ۲ فروند آن را  تحویل گرفته و در حال حاضر نیز مورد استفاده قرار می گیرد. ناوگان هواپیمایی آتا به این شرح می باشد:

    ایرباس A320

    - ۴ فروند
    - فاصله نوک دو بال: ۳۴٫۱ متر
    - طول: ۳۷٫۶ متر
    - ارتفاع: ۱۱٫۸ متر
    - ظرفیت مسافر: ۱۸۰ نفر
    - بیشینه سرعت: ۸۲/۰ ماخ (۸۷۰ کیلومتر بر ساعت)
    - محدوده پرواز: ۵۱۸۵

    مک‌دانل داگلاس MD-83

    - ۶ فروند
    - فاصله نوک دو بال: ۳۲,۸ متر
    - طول : ۴۵ متر
    - ارتفاع : ۹ متر
    - ظرفیت مسافر : ۱۷۲ نفر
    بیشینه سرعت : ۰٫۸۷ ماخ (۹۲۵ کیلومتر بر ساعت)
    - محدوده پرواز: ۳۴۷۶ کیلومتر

    بوئینگ ۷۳۷

    - ۳ فروند
    - فاصله نوک دو بال: ۲۸٫۴ متر
    - طول : ۳۰٫۵ متر
    - ارتفاع : ۱۱٫۳ متر
    - ظرفیت مسافر : ۱۳۰ نفر
    بیشینه سرعت : ۸۴/۰ ماخ (۸۹۰ کیلومتر بر ساعت)
    - محدوده پرواز: ۴۶۸۸ کیلومتر

    شرکت هواپیمایی آتا،مهرپرواز

    مسیرهای پروازی هواپیمایی آتا 

    هواپیمایی آتا در مسیرهای مختلف داخلی و خارجی پروازهای گوناگونی انجام می دهد که به این شرح می باشد

     مسیرهای پروازهای داخلی هواپیمایی آتا 

    تهران (فرودگاه بین المللی امام خمینی، فرودگاه بین المللی مهرآباد)
    جزیره کیش (فرودگاه بین المللی کیش)
     تبریز (فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز)
    ارومیه (فرودگاه بین المللی شهید باکری ارومیه)
    اردبیل (فرودگاه اردبیل)
     اهواز (فرودگاه بین المللی اهواز)
    بندرعباس (فرودگاه بین المللی بندرعباس)
    بندر ماهشهر (فرودگاه ماهشهر)
    اصفهان (فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان)
    شیراز (فرودگاه بین المللی شهید دستغیب شیراز)
    یزد (فرودگاه شهید صدوقی یزد)
    مشهد (فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد)

    مسیرهای پروازهای خارجی هواپیمایی آتا

     گرجستان

    •تفلیس - فرودگاه بین‌المللی تفلیس
    •باتومی - فرودگاه بین‌المللی باتومی

     عراق

    •بغداد - فرودگاه بین‌المللی بغداد
    •نجف - فرودگاه بین‌المللی نجف

     ترکیه

    •استانبول - فرودگاه بین‌المللی آتاترک

    هواپیمایی آتا-مهرپرواز

    کلاس های پروازی هواپیمایی آتا

     به غیر از تعدادی محدودی از هواپیما، بیشتر هواپیماهای ایرلاین آتا دارای پروازهای اکونومی کلاس هستند. از میان آنها، تنها هواپیماهای ایرباس ۳۲۰ دو کلاس بیزینس و اکونومی با هم دارند. پروازهای اکونومی هواپیمایی آتا خدمات پذیرایی مناسب و با کیفیت در طول سفر را ارائه می دهند و دارای صندلی های مناسبی نیز می باشند. 
    پروازهای بیزینس کلاس نیز امکانات و رفاه بیشتری درمقابل کلاس پروازی اکونومی دارند. به غیر از چند هواپیمای لوکس و VIP این شرکت هواپیمایی، کلیه هواپیماهای آتا پروازهایی با کلاس اکونومی دارند. در این میان، فقط هواپیماهای ایرباس ۳۲۰ دو کلاس بیزینس و اکونومی دارند که ویژه مناسبت‌هایی خاص هستند. پروازهای اکونومی نیز خدمات پذیرایی مناسب و با کیفیت در طول پرواز دارند و دارای صندلی های مناسب و راحت نیز می باشند. بی شک پروازهای بیزینس کلاس ایرلاین آتا، امکانات و راحتی بیشتری برای مسافران خود محیا می کند.

    کیترینگ هواپیمایی آتا،مهرپرواز

    قوانین حمل بار هواپیمایی آتا

    مسافرانی که بلیط هواپیما آتا را رزرو کرده اند می توانند یک ساک دستی با ابعاد ۵۵*۲۰* ۴۰ سانتی‌متر و مجموع ابعاد حداکثر ۱۱۵ سانتی‌متر و حداکثر ۵ کیلوگرم را با خود به داخل کابین هواپیما ببرند. داخل این ساک دستی نباید اقلام غیر مجاز وجود داشته باشد همچنین نکات مهم دیگر بر روی بلیط هواپیما قید شده است که مسافران باید قبل از شروع پرواز تمامی نکات را به دقت مطالعه نمایند.

    اهداف و دستاوردهای هواپیمایی آتا

    - توسعه و تقویت خطوط ارتباطی استان های شمال غربی ایران با سایر نقاط کشور
    بر اساس يك برنامه كوتاه مدت، تقويت خطوط هوایی این ایرلاین با ساير مراكز مهم گردشگری و اقتصادی كشور در دستور کار شرکت هواپیمایی آتا قرار گرفته است.

    - افزایش خطوط پروازی بین المللی
    ایرلاین آتا با در نظر گرفتن اهداف زیاد مانند مشتری مداری و درآمد زایی بیشتر و همچنین شناخت بازار های هدف، در زمینه راه اندازی مسیرهای مختلف بین المللی از فرودگاه های امام خمینی تهران، شهید مدنی تبریز و همچنین شهید هاشمی نژاد مشهد اقداماتی انجام داده که در آینده قصد دارد این پروازها را افزایش دهد.

    - بالا رفتن جایگاه ایرلاین آتا در ایران و خاورمیانه
    این شرکت هواپیمایی از آغاز فعالیت خود تا به امروز، دستیابی به یک جایگاه ویژه را در ایران و خاورمیانه جزو برنامه کاری خود قرار داده است. در همین راستا ایرلاین آتا در سال ۱۳۹۲ توانست با گسترش و توسعه خطوط هوایی خود، با جابجا کردن بیش از یک میلیون و چهارصد هزار مسافر در بین کل شرکت های هواپیمایی موجود در ایران، رتبه چهارم کشور را بدست آورد

    - فراهم کردن تمامی خدمات نرم افزاری و سخت افزاری مورد نیاز شرکت
    با وجود تحریم ها و موانع بین المللی که بر سر راه ایرلاین آتا وجود دارد، هواپیمایی آتا توانست با خرید ۹ فروند هواپیما ظرف مدت کوتاه ناوگان پروازی خود را افزایش دهد، همچنین خرید هواپیماهای جدید در دستور کار این ایرلاین قرار دارد که به زودی اجرا خواهد شد.

    - کسب مجوز CAMO
    - راه اندازی شعبه چرخ و ترمز در تبریز
    - کسب مجوز A چک
    - کسب گواهینامه Part-M
    - راه اندازی بخش شاپ الکتریک ( این بخش، عهده  دار تعمیرات باطری هواپیماهای این ناوگان می باشد.)( مجله گردشگری آژانس توریستی مهرپرواز را دنبال کنید.)

    هواپیمایی آتا-مهرپرواز

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW