021-88507190

با شرکت هواپیمایی اترک آشنا شوید

راهنمای سفر پ.هنرکار 10 بهمن ، 1397 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
شرکت هواپیمایی اترک در سال 1391 با کسب مجوزهای لازم داخلی و بین‌المللی به شکل رسمی شروع به فعالیت کرد. برای آشنایی با این ایرلاین با آژانس مسافرتی مهرپرواز همراه باشید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    شرکت هواپیمایی اترک در سال 1391 با کسب مجوزهای لازم داخلی و بین‌المللی به شکل رسمی شروع به فعالیت کرد. برای آشنایی با این ایرلاین با آژانس مسافرتی مهرپرواز همراه باشید.

    تاریخچه شرکت هواپیمایی اترک

    ایرلاین اترک Atrak Air در راستای خدمات پروزای خود، با خرید 1 فروند هواپیماهای ایرباس A320 پروازهای خود را آغاز کرد. مالکیت این شرکت هواپیمایی به بخش خصوصی تعلق دارد.هواپیمایی اترک در سال 94 با خرید یک فروند هواپیمای ایرباس A320 و در نهایت افزایش ناوگان خود به 4 فروند خدمت رسانی خود را گسترش داد.

    با توجه به اینکه اولویت اصلی شرکت هواپیمایی اترک ایمنی پروازهای خود است، لذا به کارگیری کادر پروازی و فنی متخصص و  آموزش دیده را سر لوحه کار خود قرار داده و در تلاش است تا مسافران این ایرلاین؛ پروازهایی با آرامش را تجربه کنند.قطب‌های اصلی ایرلاین اترک دو فرودگاه مهرآباد و بجنورد ، همچنین شهرهای کانونی این شرکت هواپیمایی فرودگاه‌های مشهد و کیش می باشند. دفتر مرکزی هواپیمایی اترک در شهرک اکباتان تهران واقع شده است. ( برای آشنایی با ایرلاینهای دیگر،مجله گردشگری مهرپرواز را دنبال کنید.)

    ناوگان هواپیمایی اترک

    ناوگان شرکت هواپیمایی اترک دارای 4 فروند هواپیمای ایرباس می باشد که این هواپیماها شامل هواپیماهای خانواده ایرباس (ایرباس 318، 319، 320 و 321) است که به آن در اصطلاح ایر باس 320 می گویند. این ایرباسها پروازهایی به مقاصد مختلف انجام می دهند. جزییات این ایرباس شامل:

    ایرباس A320

    ۴ فروند
    حداکثر وزن برخاست: ۷۳.۵ تن
    فاصله نوک دو بال: ۳۴.۱ متر
    طول: ۳۷.۶ متر
    ارتفاع: ۱۱.۸ متر
    بیشینه سرعت: ۸۷۰ کیلومتر بر ساعت
    ظرفیت مسافر: ۱۸۰ نفر

    هواپیمایی اترک،مهرپرواز

    کلاس‌های پروازی هواپیمایی اترک

    هواپیمایی اترک دارای دو کلاس پروازی معمولی (اکونومی) و تجاری (بیزینس) می باشد.  مسافران در کلیه پروازها هر دو قسمت می‌توانند از راه تلویزیون‌های 42 اینچ که در کابین هواپیما نصب شده بطور زنده نشست و برخاست هواپیما را مشاهده کنند.
     مسافران همچنین می توانند از برنامه‌های متنوعی مانند وقایع ورزشی، کلیپ‌‏های طنز و برنامه‏‌های آموزشی در طول پرواز بهره مند شوند. علاوه بر این، کابین هواپیماهایی ایرلاین اترک به شکلی طراحی شده است تا جهت رفاه حال مسافران، فضای کافی به همراه تنظیمات صندلی فراهم باشد. 

    مقاصد پروازی هواپیمایی اترک

    پایگاه اصلی فعالیت این ایرلاین در شهر بجنورد در استان خراسان شمالی می باشد و اکنون نیز پروازهای آن به مقاصد مختلف از شهرهای مبدأ تهران و مشهد انجام می شود. مسیرهای رفت پروازهای هواپیمایی آترک عبارت‌اند از:

    آبادان : فرودگاه بین‌المللی آبادان
    اهواز : فرودگاه بین‌المللی اهواز
    بندرعباس : فرودگاه بین‌المللی بندرعباس
    کرمانشاه : فرودگاه کرمانشاه
    بجنورد : فرودگاه بجنورد
    بوشهر : فرودگاه بوشهر
    اصفهان : فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان
    کیش : فرودگاه بین‌المللی کیش
    مشهد : فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد
    شیراز : فرودگاه بین‌المللی شیراز
    تهران : فرودگاه بین‌المللی مهرآباد
    پروازهای ورودی هواپیمایی اترک در ترمینال 6 و پروازهای خروجی در ترمینال 4 فرودگاه مهرآباد صورت می گیرد

    هواپیمایی اترک-مهرپرواز

    کیترینگ هواپیمایی اترک

    طبق مسیر پروازی یا ساعات روز در ایرلاین اترک، غذای گرم، ساندویچ های سرد و گرم یا میان وعده های سبک برای مسافران سرو می شود. انواع نوشیدنیهای سرد و گرم  از جمله آبمیوه نیز در طول پرواز به انتخاب مسافران سرو می شود. 
    بهترین سرویس های ممکن در کلاس‌های پروازی اکونومی و بیزنس توسط هواپیمایی اترک ارائه می شود.کیترینگ بیزنس کلاس هواپیمایی اترک با توجه به ساعات پرواز از مسافران خود با غذاهای مختلف و سالم پذیرایی میکند.
    به غیر از انتخاب سر آشپز، پذیرائی با اردورها، انواع شیرینی و نان، میوه‌های فصلی و پنیرهای گوناگون، قهوه و چای‌های متفاوت،  شکلات داغ و بستنی، تنها بخشی از غذاهایی است که در بیزنس کلاس ایرلاین اترک برای مسافران سرو خواهد شد.
     در اکانومی کلاس ایرلاین اترک از غذاهایی با کیفیت خوب و سالم از مسافران با توجه به ساعت پرواز پذیرایی می شود وه واپیمایی اترک همچنین غذاهای متنوع و ویژه نیز دارد و حتی مسافران می توانند قبل از پرواز، هواپیمایی را از رژیم غذایی خود مطلع کنند. مسافران می‌توانند در موقع رزرو بلیط هواپیما، غذای مورد نظر خود را سفارش دهند. ( برای سفر با ایرلاین آترک و رزرو آنلاین تور، با کارشناسان آژانس توریستی مهرپرواز همراه باشید.)

    کیترینگ هواپیمایی اترک،مهرپرواز

    مقررات هواپیمایی اترک

    - بلیط خریداری شده ار ایرلاین اترک قابل انتقال به غیر نیست و  بلیط صادر شده برای مسافر به منزله قبول تمامی شرایط درج شده در بلیط و مقررات ایرلاین هواپیمایی اترک است.
    - مسئولیت ثبت شماره ملی و اطلاعات نادرست به عهده مسافر است.
    - حداکثر 4 ساعت قبل از پرواز، آخرین زمان تغییر تاریخ و کنسل کردن بلیط پروازهای داخلی و خارجی باید صورت بگیرد.
    - در صورتی که پرواز تأخیریی بیشتر از 2 ساعت داشته باشد و یا پرواز توسط شرکت هواپیمایی کنسل شود، در صورت درخواست و انصراف مسافر از پرواز، تمام هزینه بلیط پس از تماس با واحد خرید اینترنتی بازگردانده خواهد شد.
    - هر گونه کنسلی یا تغییر در پرواز جریمه در بر دارد.
    - مسافران غیر ایرانی که بلیط هواپیما داخلی تهیه می‌کنند باید در قسمت شماره ملی، شماره پاسپورت خود را وارد کنند.
    - در صورتی که رده سنی مسافر نادرست وارد شود، از پذیرش مسافر جلوگیری خواهد شد. توجه داشته باشید که کودکان بین 2 تا 12 سال مسافر خردسال و بیش از 12 سال مسافر بزرگسال محسوب می شوند. قیمت بلیط هواپیما برای کودکان بالای دو سال 75 درصد نرخ بزرگسال و برای کودکان زیر دو سال 10 درصد نرخ بزرگسال محسوب می شود.
    - مسئولیت عدم حضور به موقع در فرودگاه بر اساس زمان‌های اعلام شده به عهده مسافر است و پرواز به علت عدم حضور یا تأخیر مسافر به هیچ عنوان به تأخیر نخواهد افتاد.

    هواپیمایی اترک-مهرپرواز

    قوانین حمل بار هواپیمایی اترک

    -  میزان حمل بار که بر روی بلیط درج شده است 20 کیلوگرم بوده و حمل هرگونه بار اضافی، در صورتی که شرکت هواپیمایی تشخیص امکان حمل آن را دهد، بر اساس شرایط و ضوابط با پرداخت هزینه اضافه بار امکان پذیر خواهد بود.

    - از نظر ایرلاین هواپیمایی اترک، شخصی که برچسب نام او بروی بار او صادر شده است مالک بار به شمار می رود و شرکت هواپیمایی تنها پاسخگو به فرد مذکور خواهد بود.
    - شرکت هواپیمایی اترک نسبت به محتویات با ارزشی که در بار تحویل داده شده وجود دارد هیچگونه مسئولیتی نخواهد داشت بنابراین توصیه می‌شود از گذاشتن هرگونه اشیای گران قیمت مانند جواهرات، وجه نقد، سهام، اوراق بهادار، مدارک شناسایی، اسناد تجاری، کلید، سوئیچ و مواردی از این قبیل در چمدان یا بار تحویلی به قسمت بار خودداری نمایید.
    - مسافر باید جهت امنیت و ایمنی پرواز، هواپیما، مسافران یا اموال هواپیما، از قرار دادن هرگونه بار که حاوی کالاهای ممنوعه و خطرناک باشد خودداری کند.
    - ایرلاین اترک حق دارد نسبت به پذیرش هرگونه اقلام یا باری که به تشخیص این شرکت هواپیمایی غیراستاندارد و مخاطره آمیز باشد خودداری کند.


    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW