021-88507190

با شرکت هواپیمایی پگاسوس ایرلاینز آشنا شوید

راهنمای سفر پ.هنرکار 13 بهمن ، 1397 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
شرکت هواپیمایی پگاسوس Pegasus Airlines ، هواپیمایی ارزان‌قیمت در کشور ترکیه است که دفتر مرکزی آن در استانبول واقع شده است برای آشنایی بیشتر با این ایرلاین، آژانس مسافرتی مهرپراز را دنبال کنید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    شرکت هواپیمایی پگاسوس Pegasus Airlines ، هواپیمایی ارزان‌قیمت در کشور ترکیه است که دفتر مرکزی آن در استانبول واقع شده است برای آشنایی بیشتر با این ایرلاین، آژانس مسافرتی مهرپرواز را دنبال کنید.

    تاریخچه هواپیمایی پگاسوس 

    هواپیمایی پگاسوس در نخستین سالهای فعالیت خود، به‌عنوان اپراتور پروازهای چارتری شرکت ایر لینگاس فعالیت می‌کرد. در حال حاضر این شرکت به کمپانی اساس هولدینگ تعلق دارد.دو شرکت سیلک ایر و نت ایر در سال ۱۹۸۹ تصمیم گرفتند که با همکاری شرکت ایرلینگاس که در زمینه ی  ارائه ی پرواز های چارتر فعالیت می کرد، شرکت خدمات هوایی و خدماتی پگاسوس ایرلاین رو تاسیس کنند.نخستین پروازی ایرلاین پگاسوس با دو فروند هوای بوئینگ ۴۰۰-۷۳۷ در تاریخ ۱۵ آوریل سال ۱۹۹۰ انجام شد. در سال ۱۹۹۴ این شرکت هواپیمایی همه سهام خود رو به یک شرکت ترکیه ای فروخت .در سال ۲۰۰۵، هواپیمایی پگاسوس سیاست کاری خود تغییر داد و آن را از ارائه ی هواپیمای چارتری، به یک شرکت هواپیمایی ارزان قیمت تبدیل کرد و از این رو در بین ایرلاینز های ترکیه ای محبوبیتش زیاد شد.

    مدت زیادی نگذشت که به تعداد مسافران ایرلاین پگاسوس به حدی افزوده شد که هواپیماها و جت های مسافربری خود را افزایش داد و به دومین شرکت هواپیمایی محبوب و معروف ترکیه تبدیل شد. یکی از افتخارات این هواپیمایی این است که به عنوان نخستین شرکت هواپیمایی در ترکیه، هواپیمای ایرباس نئو۳۲۰ را خریداری کرده است. در سال ۲۰۱۲ ایرلاین پگاسوس با خرید بخش چشمگیری از سهام هواپیمایی قرقیزستان از ایر ماناس، موفق شد در سال ۲۰۱۳، نخستین هواپیمای خود را به عنوان پگاسوس آسیا معرفی کند.
    ایرلاین پگاسوس با ارائه ی سیستم low cost tickets، علاوه بر این که اولین ایرلاین در ترکیه است که این سیستم را ارائه داده است و از طریق سیستم، هزینه پذیرایی و کیترینگ در هواپیما را حذف کرده و به جای آن، بلیط هواپیما را با قیمت ارزان تری به مسافرین خود ارائه می دهد.هواپیمایی پگاسوس از ایران به همه شهرهای ترکیه پرواز چارتری ارائه می دهد.

    ناوگان هواپیمایی پگاسوس

    شرکت هواپیمایی پگاسوس در حال حاضر از ۷۴ فروند هواپیما درمسیرهای پرواز مختلف خود استفاده می کند و ۷۵ فروند هواپیما در دست سفارش دارد.

    ایرباس A320-200

    تعداد: ۱۲
    ایرباس A320 neo
    تعداد: ۴
    بوئینگ 737-800
    تعداد: ۵۹

    هواپیمایی پگاسوس،مهرپرواز

    مقاصد پروازی هواپیمایی پگاسوس

    ایرلاین پگاسوس به 103 مقصد در 40 کشور جهان، از جمله ایران پرواز دارد و اکثر پروازهای این ایرلاین از راه  فرودگاه بین‌المللی صبیحه گوکچن (Sabiha Gökçen Uluslararası  Havalimanı) انجام می پذیرد. در میان شهر های ایران، هواپیمایی پگاه سوس فقط به تهران پرواز دارد. 

    مقاصد قاره اروپا هواپیمایی پگاسوس

    ترکیه، هلند، یونان، اسپانیا، فرانسه، گرجستان، صربستان، آلمان، ایتالیا، بلژیک، رومانی، مجارستان، روسیه، دانمارک، سوئیس، انگلستان، جمهوری چک، بلغارستان و بوسنی هرزگوین

    مقاصد آسیا و اقیانوسیه هواپیمایی پگاسوس

    هند، تاجیکستان، قزاقستان، آذربایجان و قرقیزستان

    مقاصد خاورمیانه هواپیمایی پگاسوس

    ایران، قطر، لبنان، مصر، کویت، عراق، بحرین و امارات متحده عربی

    کلاس های پروازی هواپیمایی پگاسوس

    کلاس اکونومی هواپیمایی پگاسوس

    این کلاس پروازی دارای قیمت مناسبی است و برای مسافران در طول سفر شرایط خوبی رو فراهم میکند. با توجه به هواپیما، صندلی های کلاس اکونومی دارای ویژگی های متفاوتی هستند. مانند بوئینگ 800-737، عرض صندلی آن 17 اینچِ و مانیتور روی صندلی نصب شده که برای مسافران شرایط خوبی به وجود آورده است.در ایرباس A320neo، صندلی دارای عرض 18 اینچ و بدون مانیتور می باشد. صندلی های ایرباس A320،  نیز عرض 17 اینچِ و دارای مانیتور می باشند. 

    بار مجاز کلاس اکونومی هواپیمایی پگاسوس

    در کلاس اکونومی ایرلاین پگاسوس، همراه بردن یک کیف دستی به وزن 8 کیلوگرم داخل کابین و همچنین 20 کیلوگرم بار و چمدان مجاز است.ابعاد مجاز کیف می تواند دارای حداکثر ارتفاع 55، عرض 40 و پهنای 20 سانتیمتر باشد.

    هواپیمایی پگاسوس-مهرپرواز

    کلاس ویژه هواپیمایی پگاسوس

    کلاس ویژه هواپیمایی پگاسوس دارای امکانات پذیرایی برای مسافران خود می باشد و برای مسافران خود نوشیدنی و ساندویچ سرو می کند.

    بار مجاز در کلاس ویژه هواپیمایی پگاسوس

     میزان بار مجاز کلاس ویژه پگاسوس حداکثر 30 کیلوگرم بار می باشد و هر مسافر می تواند یک کیف دستی به وزن 8 کیلوگرم به داخل کابین ببرد.

    هواپیمایی پگاسوس-مهرپرواز

    کلاس خاص هواپیمایی پگاسوس

    در کلاس پروازی خاص ایرلاین پگاسوس، مطابق با برنامه ی پروازی در اختیار مسافران منوی کامل غذایی قرار خواهد گرفت.

    بار مجاز کلاس خاص هواپیمایی پگاسوس

    در کلاس پروازی خاص پگاسوس، مسافران مجاز هستند تا یک کیف دستی به وزن 8 کیلوگرم به داخل کابین ببرند و میزان بار و چمدان مجاز نیز حداکثر 30 کیلوگرم می باشد.

    کیترینگ هواپیمایی پگاسوس-مهرپرواز

    افتخارات هواپیمایی پگاسوس

    با توجه به اینکه ایرلاین  پگاسوس به هواپیمایی محبوب در ارائه بلیط هواپیمای ارزان به نقاط مختلف جهان، تبدیل شده، ایرلاین پگاسوس توانست عنوان ارزان‌ترین خط هوایی اروپا را در دو سال پیاپی و در سال‌های 2013 و 2014 میلادی مختص خود کند. ( برای آشنایی با سایر ایرلاینها، مجله گردشگری مهرپرواز را دنبال کنید.)

    هواپیمایی پگاسوس-مهرپرواز
    با آژانس مسافرتی مهرپرواز مجری مستقیم ایرلاین پگاسوس در نوروز همراه باشید. تورهای نوروزی آنتالیا با پرواز پگاسوس و هواپیماهای جدید Airbus 320 neo دارای wifi رایگان - صندلی های مانیتور دار- کترینگ - جوی استیک (دسته ی مخصوص بازی) برگزار میگردد.   

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW