021-88507190

هر آنچه باید در مورد جزایر فی فی بدانید

گردشگری م.مقیمی 22 اردیبهشت ، 1398 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
جزایر فی فی از 6 جزیره مختلف تشکیل شده است که در 50 کیلومتری جنوب شرقی پوکت واقع شده اند و جزئی از پارک ملی کوه فی فی هستند

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    جغرافیا
    جزایر فی فی از 6 جزیره مختلف تشکیل شده است که در 50 کیلومتری جنوب شرقی پوکت واقع شده اند و جزئی از پارک ملی کوه فی فی هستند. این جزایر با صخره های آهکی، غارها و سواحل شنی بی نظیرشان به یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری تایلند تبدیل شده اند. از بین این جزایر، دو جزیره وجود دارد که از بقیه بزرگتر، مشهورتر و توریستی تر هستند. جزیره فی فی دون جزیره اصلی و قابل سکونت جزایر فی فی است و امکانات رفاهی و تفریحی متعددی از هتل گرفته تا رستوران و کافه و همین طور امکانات تفریحی ساحلی را در خود جای داده است. این جزیره سواحل و بخش های مختلفی دارد و بیشتر امکانات تفریحی آن در اطراف دهکده تونسای این جزیره واقع شده است، البته در سواحل دیگر جزیره فی فی دون نیز امکانات رفاهی جالب توجهی به چشم می خورد. جزیره فی فی لی نیز یکی دیگر از جاذبه های توریستی جزایر فی فی است که به خاطر صخره های زیبای مرجانی و سواحل زیبایش مشهور شده است. جالب است که بدانید یک فیلم سینمایی به نام "ساحل" نیز در خلیج مایا در جزیره فی فی لی فیلم برداری شده است که سر و صدای زیادی درجهان به پا کرده است. 

    جزایر فی فی

    آب و هوای جزایر فی فی
    جزایر فی فی آب و هوای گرم و مرطوب دارد. آب و هوای جزایر فی فی در ماه های نوامبر تا ژانویه معرکه است! نسیم خنک و آسمان آبی و شب های خنکش قلب هر مسافری را تسخیر می کند. در ماه های بین فوریه و می نیز نسیم ها تمام می شوند و آب و هوای فی فی در بهترین شرایط خودش قرار می گیرد و در هر ماه 26 روز کاملا آفتابی را تجربه می کند. از ماه می تا اکتبر هم بارش باران و باد شروع می شود و به همین دلیل افراد کمتری از جزایر فی فی بازدید می کنند. در واقع بیشتر توریستان ماه های نوامبر تا آپریل را برای سفر به جزایر فی فی انتخاب می کنند، اما توصیه ما به شما این است که تا حد امکان ماه دسامبر و ژانویه از جزایر فی فی بازدید نکنید! چراکه جزایر فی فی در این دو ماه بسیار شلوغ می شود و تفریح در آن تا حدی گران تر از حد معمول می شود.

    جزایر فی فی

    تفریحات جزایر فی فی
    همان طور که گفته شد جزایر فی فی بیشتر به خاطر سواحل زیبا و آب های کریستالی و البته صخره ها و طبیعت بی نظیرش مشهور شده اند. امکانات تفریحی بی نظیری در جزایر فی فی وجود دارد که مهمترینشان غواصی و اسنورکلینگ (غواصی کم عمق) هستند. جهان زیر آب های جزایر فی فی  به قدری جذاب و متنوع است که هر کسی باید یک بار در زندگیش با غواصی آن را از نزدیک تجربه کند و موجودات دریایی متنوع و زیبایش را از نزدیک ببیند. البته گذشته از غواصی، انواع امکانات تفریحی دیگر برای تجربه ورزش های آبی متنوع دیگر نیز در جزایر فی فی وجود دارد که روز به روز گسترده تر و جذاب تر می شوند.
    کوهنوردی، کایاک سواری، پاراسیلینگ، اسکی روی آب، ماهیگیری، آفتاب گرفتن و قایق سواری از بهترین تفریحاتی است که می توانید در جزایر فی فی تجربه شان کنید و غرق هیجان شوید. از طرفی یک عالمه جاذبه گردشگری در جزایر فی فی وجود دارد که هر بیننده ای را در جا میخکوب می کنند! به همین دلیل است که خیلی از مسافران هنوز برنگشته دلشان برای جزایر فی فی تنگ می شود و دوست دارند که دوباره و دوباره از این جزایر زیبا و افسانه ای بازدید کنند.

    جزایر فی فی

    رستوران های جزایر فی فی
    جزایر فی فی تعداد زیادی رستوران دارند و چه عاشق غذاهای ایتالیایی مثل پیتزا و پاستا باشید و چه دوستدار غذاهای آلمانی باشید و یا حتی طرفدار غذاهای سنتی تایلندی باشید؛ در هر صورت از خوردن غذا در رستوران های جزایر فی فی راضی خواهید بود. جالب است که بدانید دو قنادی نیز در جزایر فی فی وجود دارد که انواع و اقسام کیک ها را طبخ می کنند و توصیه ما به شما این است که حتما طعم بی نظیر کیک های این دو قنادی را نیز در زمان بازدیدتان از جزایر فی فی تجربه کنید.

    جزایر فی فی

    دسترسی به جزایر فی فی
    جزایر فی فی در استان کرابی در جنوب تایلند واقع شده اند و 48 کیلومتر با جزیره پوکت و 40 کیلومتر با شهر کرابی فاصله دارند. در هر دو استان کرابی و پوکت فرودگاه بین المللی وجود دارد و به همین دلیل شما از هر دو استان می توانید به جزایر فی فی دسترسی پیدا کنید. شما می توانید با سفر به پوکت یا سفر به کرابی با تور ارزان تایلند توسط قایق طی زمان 1 یا 2 ساعت به این جزایر دسترسی پیدا کنید. 
    بهترین راه برای سفر به تایلند
    اگر تصمیم خود را برای سفر به تایلند و بازدید از جزایر فی فی گرفته اید، برای رزرو تور لحظه آخری تایلند و تور ارزان تایلند با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهر پرواز تماس بگیرید.

    جزایر فی فی

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW