021-88507190

حواستان باشد در تور سوچی گرفتار این تله ها نشوید!

راهنمای سفر م.مقیمی 28 خرداد ، 1398 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
در ادامه یک سری ریزه کاری در مورد سفر به سوچی به شما یاد می دهیم که حتما در زمان اقامتتان در سوچی به کارتان می آید و دانستنشان به شما کمک می کند که از ضرر جلوگیری کنید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    حواستان باشد در تور سوچی گرفتار این تله ها نشوید!
    اگر تا به حال به روسیه سفر نکرده اید و اطلاعات زیادی در مورد این کشور پهناور و شهرهایش ندارید، بهتر است که قبل از سفر به سوچی این مطلب را بخوانید تا با یک سری از حقه هایی که اکثر توریستان در سوچی گرفتارشان می شوند و به نوعی سرشان کلاه می رود، آشنا شوید. در ادامه یک سری ریزه کاری در مورد سفر به سوچی به شما یاد می دهیم که حتما در زمان اقامتتان در سوچی به کارتان می آید و دانستنشان به شما کمک می کند که از ضررهای بسیاری در تور سوچی جلوگیری کنید.
    وسایل خیلی گران از سوچی تهیه نکنید
    حواستان باشد که مردم سوچی می دانند که شما غریبه هستید و ممکن است که در بعضی از غرفه های شهر، اجناس را به قیمت بسیار بالاتر از قیمت واقعیشان به شما بفروشند.به هر حال بهتر است که جانب احتیاط را رعایت کنید و قبل از خرید، قیمت جنس مورد نظرتان را از چند فروشگاه مختلف در مرکز شهر سوچی بپرسید و بعد اقدام به خرید کنید. در مرکز شهر سوچی یک عالمه فروشگاه و مرکز خرید وجود دارد که تقریبا کالاهای مشابهی در همه آن ها فروخته می شود.

    وسایل خیلی گران از سوچی تهیه نکنید

    اگر از سرویس یک رستوران خوشتان نیامد، مجبور نیستید که به آن ها انعام دهید
    روس ها بدون رضایت قلبیشان به کسی انعام نمی دهند و به همین دلیل شما هم مجبور نیستید که حتما به خدمه یک رستوران یا کافه انعام دهد. پس اگر یک غذای محلی را در یکی از رستوران های سوچی امتحان کردید و به هر دلیل از کیفیت غذا و خدمات آن رستوران خوشتان نیامد، زیر بار انعام دادن نروید! 

    اگر از سرویس یک رستوران خوشتان نیامد، مجبور نیستید که به آن ها انعام دهید

    از فرودگاه سوچی تاکسی غیر خطی نگیرید
    این نکته را حتما به خاطر داشته باشید که وقتی به فرودگاه رسیدید، حتما فقط و فقط از تاکسی های خطی فرودگاه استفاده کنید یا بهتر از آن اپلیکیشن های تاکسی آنلاین مثل اوبر (Uber) و یا یاندکس تاکسی (Yandex taxi) را نصب کنید و با قیمت بهتر تاکسی مورد نظرتان را به صورت آنلاین بگیرید. در غیر این صورت مجبور می شوید که به تاکسی های شخصی دو برابر یا حتی سه برابر قیمت واقعی کرایه را پرداخت کنید و روحتان نیز خبردار نشود. 

    از فرودگاه سوچی تاکسی غیر خطی نگیرید

    در زمان استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی سوچی، لباس های گران به تن نکنید
    یادتان باشد که حتما در زمان استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی سوچی، به سبک اهالی سوچی لباس بپوشید و خیلی لباس خاص و فاخری به تن نکنید تا تحت نظر دزدان کیف قاپ قرار نگیرید. به هر حال بهتر است که در همه شرایط حواستان را جمع کنید و مواظب کیف پولتان باشید. چراکه در سوچی نیز مثل هر شهر دیگری در دنیا دزد وجود دارد و این مسئله غیر قابل انکار نیست. البته این نکته در مورد همه شهرهای دیگر دنیا نیز صدق می کند و در هر صورت برای سفر به هر کشور یا شهر خارجی دیگری باید حواستان به دزدان احتمالی باشد.

    در زمان استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی سوچی، لباس های گران به تن نکنید

    پول نقد موجود در جیبتان را در حال خرید از بازارهای سوچی به صورت کامل نشان ندهید
    هیچ وقت مقدار پولی که در جیبتان هست را در حین خرید به فروشنده ها نشان ندهید. چراکه ممکن است که مبلغ کالای مورد نظرتان را بیشتر از حد معمول به شما بگویند و یا مورد هجوم کیف قاپان قرار گیرید. بهتر است که پولتان را به چند بخش مختلف تقسیم کنید و آن ها را در جیب های مختلفتان قرار دهید تا با مشکلات احتمالی در تور سوچی مواجه نشوید.

    پول نقد موجود در جیبتان را در حال خرید از بازارهای سوچی به صورت کامل نشان ندهید

    فکر نکنید که آب و هوای سوچی به این خاطر که در کشور روسیه است، بسیار سرد است!
    سوچی در بخش جنوبی کشور روسیه واقع شده است و آب و هوای آن شباهتی با دیگر شهرهای روسیه ندارد و بیشتر شبیه به آب و هوای رم در ایتالیا است. پس حتما لباس های خنک نیز همراه خود داشته باشید و فقط اگر قصد بازدید از تفرجگاه های کوهستانی را در تور سوچی دارید، لباسی مناسب با برف و بوران همراه خود داشته باشید. به هر حال توصیه ما به شما این است که قبل از سفر به سوچی، پیشبینی آب و هوای آن را بررسی کنید و بر طبق آن لباس های مناسب را در چمدانتان قرار دهید.

    فکر نکنید که آب و هوای سوچی به این خاطر که در کشور روسیه است، بسیار سرد است!

    در پایان ذکر این مسئله لازم است که شهر سوچی یک شهر مدرن و توریست پذیر است که علی الخصوص از المپیک سال 2014 به این طرف بسیار جذاب تر از قبل شده است و یکی از جذاب ترین شهرهای روسیه برای سفر محسوب می شود. شما هم می توانید با دانستن این مطالب خودتان را برای یک سفر ایده آل به سوچی آماده کنید و از گزند هر مشکلی در امان باشید. با اطلاع از آفرهای بی نظیر آژانس مسافرتی مهرپرواز با تور لحظه آخری سوچی نیز می توانید با کمترین هزینه ممکن یکی از جذاب ترین سفرهای زندگیتان را به کشور روسیه تجربه کنید و با کوله باری از خاطرات به خانه باز گردید. 

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW