021-88507190

از دلایل تغییر طعم غذا در هواپیما چیزی شنیده اید

راهنمای سفر ش.مافی 01 تیر ، 1398 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    از دلایل تغییر طعم غذا درهواپیما چیزی شنیده اید

    چنانچه تجربه سفر با هواپیما را داشته اید، به غذاها و خوراکی ها که برای شما می آورند حتما توجه کرده اید ،طمع غذا ها گاهی عجیب می شود!! طمعی متفاوت تر از چیزی که در زمین میخوریم در آسمان حس می کنیم و چشایی مان گاها در آسمان با چشایی مان در زمین متفاوت می شود امروز با ما همراه باشید تا علت این تغییر طعمی و چشایی را با هم پیدا کنیم.

    سفر با هواپیما

    در آسمان چشایی ما مشکل دار میشود یا طمع غذا در هواپیما تغییر میکند ؟؟؟

    چشایی ما مشکلی ندارد طمع غذا در آسمان متفاوت می شود و واقعا تغییر طمع غذا در آسمان وجود دارد و تغییر جوی روی نوشیدنی ها و غذا ها و خوراکی ها تاثیر می گذارد.

    طعم غذا و تغییر آن در هواپیما

    تغییر دما،فشار و خشکی هوا و تاثیر آن در طعم غذا

    یکی از مهم ترین دلایل تغییر غذا در آسمان دما است، دما تاثیر مضاعفی روی طمع غذا می گذارد.
    فشار در آسمان با فشار هوا در زمین کاملا متفاوت است. فشار هوا اکسیژن در خون را پایین می آورد و تاثیر مستقیمی رو بویاییمان دارد و باید بدانید بویایی هم ارتباط تنگاتنگی با چشایی دارد پس یکی از دلایل اصلی تغییر چشایی ما در آسمان فشار هوا هم است.
    کم بودن رطوبت هوا در هواپیما حدود دوازده درصد می باشد و نسبتا رطوبت خیلی کمی نسبت به زمین است و رطوبت هم تاثیر مستقیمی در بویایی و همچنین در چشایی مان دارد و باعث کاهش آن می شود. جالب است بدانید به دلیل این خشکی در هوا باعث کاهش بیست و سی درصدی شوری کمتر و حدود پانزده و تا بیست در صد شیرینی کمتری را در غذا و خوراکی ها حس می کنیم و همه این ها از خشکی و نبود رطوبت کافی در هوا سرچشمه می گیرد.

    تاثیر فشار و دما و خشکی در طعم غذا در هوا

    طعم های تغییر ناپذیر در هواپیما 

    بعضی از طعم ها هم در آسمان تغییر نمی کند و همان جور دست نخورده باقی می ماند مثل طعم تند و ادویه ها مثل زنجبیل و دارچین طعم خود را حفظ کرده اند. علت اینکه این طعم بدون تغییر باقی می ماند به گیرنده ها در بینی و دهان مان مربوط می باشد و تغییر جو روی آن تاثیر ندارد. میتوان به بعضی از آن ها که مثل انواع میوه و بعضی از سبزیجات مثل اسفناج، قارچ، گوجه و عدس و سویا اشاره کرد.غذا ها و خوراکی هایی که در زمین هم طعم ملایمی دارند و خودشان به خودی خود طعم آنچنانی ندارد در آسمان کاملا بی مزه می شوند مثل ماهی و پاستا.

    تغییر طعم در غذا

    تاثیر آشپزی در طعم غذا در هواپیما 

    البته در این تغییر طعمی در غذا ها آشپز ها هم بی تاثیر نیستد یه جورایی یکی از مستقیم ترین تاثیر ها به آشپز ها مربوط می شود و در بد یا خوب بود طعم غذا نقش مهمی را ایفا میکنند و قاعدتا نباید انتظار یک غذای عالی را در هواپیما انتظار داشت چون هم امکاناتی آنچنانی در اختیارشان نیست و هم در یک فضا کوچیک حجم بالایی از غذا را تولید می کنند و حتی راحت ترین غذا ها درست کردنشان در آسمان به شدت سخت و چالش برانگیز می شود.
    بعضی از آشپز ها هم برای جبران کم شدن شیرینی و شوری غذا در آسمان، شیرینی و شوری را زیاد می کنند تا کمی این کم شدن طعمی جبران شود و یک ترفند حساب می شود. بسیاری از شرکت ها هم سعی می کنند از غذا هایی در هواپیما استفاده کنند که طعم و عطر خود را حفظ کنند و برای مسافران یک غذای خوب در طول سفر سرو کنند.

    آشپزی و تاثیر آن بر طعم غذا در هواپیما

    سخن آخر 

    آسایش و آرامش در سفر یکی از نکات مهم و اساسی در سفر است لازمه ی یک سفر خوب برای مسافران رعایت همه نکات و انجام آن به بهترین شکل ممکن می باشد. غذا همیشه یکی از نکات مهم در سفر برای مسافران است. نکاتی که گفته شد یکی از دلایل اساسی ومهم در طعم غذا در هواپیما بود و بی تاثیر نبودن شرایط جوی بر غذا.
    مهرپرواز با ارائه بهترین خدمات مسافرتی و گردشگری اعم از رزرو بلیط هواپیما، تور داخلی، تور خارجی،رزرو هتل(رزرو هتل خارجی) و کلیه خدمات گردشگری در خدمت شما مسافران گرامی می باشد با ما بهترین ها را در سفر تجربه کنید.
    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW