021-88507190

آشنایی با جشن نایپی و سال نو بالی

رویدادها و فستیوال ها ش.مافی 17 مرداد ، 1398 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
برخلاف فرهنگ های رایج سال نو در سراسر جهان که با جشن و پایکوبی نور همراه است، جشن سال نو بالی در سکوت مطلق برگزار می شود.این روز، روز نایپی (Nyepi) نام دارد که به معنای سکوت می باشد.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    آشنایی با جشن نایپی و سال نو بالی 

    برخلاف فرهنگ های رایج سال نو در سراسر جهان که با جشن و پایکوبی نور همراه است، جشن سال نو بالی در سکوت مطلق برگزار می شود. این روز روز نایپی (Nyepi) نام دارد که به معنای سکوت می باشد. در فرهنگ مردمان indonesia به این روز، روز اعتدال بهار می گویند روزی که روز و شب به طور تقریبی ساعات مساوی دارند.

    معبد معروف بالی در میان غروب  و دریا

    همه چیز در مورد Nyepi

    Nyepi مهم ترین و مقدس ترین تعطیلات هندو در بالی و یک تعطیلات عمومی و رسمی در بقیه indonesia است. مراسم رژه مشهور ogoh-ogoh که در آن مردان و پسرها عروسک های ترسناکی با ابعاد متفاوت در در خیابان ها همراه با سر و صدا موسیقی سنتی بالی حمل می کنند. این مراسم در عصر روز دوم بعد از سال نو انجام می شود. گردشگران و بازدیدکنندگان نیز می توانند این رژه را تماشا کنند عکس بگیرند. مردم در پایان مراسم عروسک ها می سوزانند.
    در این دوره کل جزیره متوقف می شود. از هتل ها خواسته می شود تا پنجره های خود را بپوشانند، فرودگاه ها هیچ پرواز ورودی و خروجی ندارند، همه مغازه ها و فروشگاه ها بسته خواهند بود، در هیچ خانه ای چراغی و حتی شمعی روشن نخواهد بود، هیچ ماشین موتور سواری و حتی افراد هم حق تردد ندارند.
    ساحل ها بسته می شوند و هیچ کس حق ورود به ساحل را ندارد. این یک اتفاق و یک تجربه خاص می باشد که نتها برای بومیان که برای گردشگران هم اتفاق تازه و خاصی می باشد. اگر در طول Nyepi در بالی هستید اطمینان حاصل کنید که هیچ گونه فعالیت خارج خانه و هتل نداشته باشید. برای اطمینان از رعایت همه قوانین، نگهبانان محلی به نام Pecalang، (پلیس Nyepi) در سرتاسر شهر مستقر می شوند.
    با مراجعه به آژانس گردشگری مهرپرواز یک سفر خوب را تجربه کنید.

    مراسم نایپی در شب و رژه مردم

    تاریخچه Nyepi

    شروع سال کاکا یا همون سال نو بالیان در طول شش روز توسط هندو ها جشن گرفته می شود.نایپی روزی است که توسط هندوستانی های بالی به طور کامل وقف نماز روزه می شود و از طریق یک خود شناسی و یک درون گرایی عمیق تر با خدا ارتباط بر قرار می کنند تا ارزشهای شخصی مانند عشق، حقیقت، صبر، مهربانی و سخاوت را به درستی درک کنند.
    این یکی از مذهبی ترین و بزرگ ترین مراسم ها در سال است.افسانه ای وجود دارد که بعد از جشن ها و شلوغی ها و فعالیت ها، مردم برای مخفی نگه داشتن خود در برابر ارواح شیطانی مخفی می شوند تا آنها را فریب دهند تا باور کنند که بالی در فضایی آرام و آرامش احاطه شده است. متروکه کردن جزیره به دوران اسطوره ای و خدایان و ابر قهرمانان و جادوگران برمی گردد.
    بعد از روز Nyepi فعالیت های اجتماعی دوباره از سر گرفته می شود. خانواده و دوستان در کنار هم جمع می شوند تا از یکدیگر طلب بخشش کنند و برخی آیین های مذهبی را با هم انجام دهند. اگرچه نایپی یک تعطیلات هندو است و ساکنان غیر هندو بالی روز سکوت را نیز به خاطر احترام به همشهریان خود مشاهده می کنند. روز نایپی و همه جشنواره های مذهبی و مقدس بر اساس تقویم بالیایی یا کاکا محاسبه می شود. یک سال کامل در تقویم بالیایی شامل 12 sasih (ماه های بالیایی) است.

    مراسم و رژه معروف نایپی  و مجسمه های بزرگ مراسم

    آیین ها در مراسم Nyepi

    مردم از چند روز قبل برای مراسم Nyepi آماده می شوند.با اینکه جشن سال نو شش رو می باشد و Nyepi یا روز سکوت فقط یک روز است ولی مردم برای Nyepi وقت زیادی می گذارند و خود را به طور واقعی برای این مراسم آماده می کنند.
    آن ها از سه یا چهار روز قبل برای بدست آوردن آب مقدس از دریا اقدام می کنند.این کار در پورا معبد بالینی درنزدیکی دریا پورا سگارا انجام می شود این کار به منظور پاک سازی اشیاء مقدس به کار می رود. آیین های قربانی کردن نیز یک روز قبل از Nyepi انجام می شود که مردم حیوانای مانند مرغ، اردک، خوک یا حتی گاو را درجاهای مختلف طی مراسمی قربانی می کنند.
    برای ساخت اون عروسک و مجسمه ها برای روز رژه هم در بعضی از شهر از ماه ها قبل برای آن ها تدارک می بینند و برای ساخت آنها اقدام می کنند. در کل مراسم، کتابهای باستانی خوانده می شوند که این یکی از مهم ترین آیین ها در این مراسم است.

    نمای زیبا از غروب جزیره

    مهرپرواز با ارائه بهترین خدمات گردشگری و مسافرتی در زمینه تورها گردشگری تورهای داخلی، تورهای خارجی، تورهای لحظه آخری، رزرو بلیط هواپیما، رزرو هتل، ویزا شینگن و.... در خدمت شما مسافران و همراهان گرامی می باشد.

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW