021-88507190

مهم ترین جشنواره های مذهبی در ترکیه

رویدادها و فستیوال ها ش.مافی 22 مرداد ، 1398 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
ترکیه دو جشن مهم مذهبی دارد که با شور و اشتیاق آن را جشن می گیرد.جشن ماه رمضان و جشن عید قربان، این دو رویداد از قدیمی ترین و مهم ترین جشنواره های اسلامی در ترکیه می باشد.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    مهم ترین جشنواره های مذهبی در ترکیه 

    ترکیه دو جشن مهم مذهبی دارد که با شور و اشتیاق آن را جشن می گیرد.جشن ماه رمضان و جشن عید قربان، این دو رویداد از قدیمی ترین و مهم ترین جشنواره های اسلامی در ترکیه می باشد.

    نمای مسجد معروف صوفیا استانبول در غروب

    جشن ماه رمضان یا ماه شکر گذاری

    جشن ماه رمضان یک تعطیلات رسمی سه روزه است که در ترکیه برگزار می شود.این جشن پس از یک ماه روزه گرفتن که یک سنت قدیمی و مهم ترین سنت اسلامی می باشد و برای عید فطر برگزار می شود.جشن شکر گذاری نام دیگر این جشنواره می باشد.در این سه روز همه اداره جات مدارس و اکثر مشاغل تعطیل می باشند.مردم ترکیه این سه روز از اقوام و احترام به افراد سالخورده از آن ها بازدید می کنند.در طول این سه روز مردم شیرینی قهوه و دسر به هم هدیه می دهند،برای کودکان نمایش هایی مانند سایه ترکی، کاراکوزا و Hacivat را رایگان اجرا می کنند .
    ویژگی اصلی این جشنوراه این است که مردم از همسایگان بستگان و دوستان بازدید می کنند و برای دیدن یکدیگر می روند.جوانان دست والدین خود را می بوسند و بهترین آرزوها و برکات را از آن ها دریافت می کنند.دادن پول و هدایا به کودکان یک رسم سنتی و قدیمی در این زمان می باشد.جشن رمضان در ترکیه پس از یک ماه روزه گرفتن اولین روزه ماه شوال که دهمین ماه قمری یا اسلامی است می باشد که هر سال تغییر می کند.در طول این سه روز جشن های زیادی برگزار می شود.
    سفر به ترکیه این کشور زیبا و دیدنی را با تورهای ترکیه مهرپرواز تجربه کنید مهرپرواز با ارائه بهترین خدمات توریستی و گردشگری در خدمت شما همراهان گرامی می باشد.

    شربت های رنگی رنگی و شیرینی و شکلات

    نماد های اصلی جشن رمضان 

    - شیرینی و دسرهای سنتی
    - غذاهای سنتی خوشمزه
    - یک فنجان چای یا قهوه ترکی
    - آرزوها و برکات
    - بازدید از بستگان و همسایگان
    - نمایش های سایه Karagoz و Hacivat

    برگزاری نماز جماعت در مسجد

    جشن عید قربان ترکیه 

    عید قریان یک جشنواره رسمی در ترکیه است که به مدت چهار روز برگزار می شود. در این چهار روز دارای رویداد های خاصی برای مردم می باشد.قربانی کردن یک حیوان(گوسفند، گاو، شتر) بازدید از بستگان و کمک به نیازمندان.این جشن یکی از قدیمی ترین تعطیلات اسلامی در ترکیه می باشد.در این چهار روز مدارس، اداره جات و اکثر مشاغل تعطیل هستند.
    به طور سنتی در اولین روز تعطیلات مردان هر خانواده برای نماز صبح به مسجد می روند سپس مراسم قربانی را انجام می دهند و حدود دو سوم گوشت را با اقوام و بستگان تقسیم می کنند و حدود یک سوم را به نیازمندان می دهند.علاوه برگوشت قربانی، شیرینی و شکلات هم میان مهمانان و دوستان و آشنایان پخش می کنند.جشن عید قربان در دهمین روز ماه ذی الحجه که ماه زیارت هم نام دارد برگزار می شود و با توجه به گردش ماه قمری تاریخ مشخصی ندارد.

    نمادهای جشن عید قربان 

    - قربانی کردن گوسفند 
    - نماز صبح در مسجد
    - غذاهای سنتی خوشمزه
    - یک فنجان چای یا قهوه ترکی
    - آرزوها و برکات
    - بازدید از بستگان و همسایگان

    گوسفندان و نخ های رنگی رنگی در شاخ آن ها

    با مهرپرواز یک سفر راحت و دلنشین را در ترکیه تجربه کنید.مهرپرواز با ارائه بهترین خدمات مسافرتی و گردشگری مثل رزرو بلیط هواپیما ترکیه، رزرو هتل های ترکیه ارائه تورهای ارزان در سراسر ترکیه در خدمت شما مسافران عزیز می باشد.
    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW