021-88507190

همه چیز درباره دریاچه نیلوفرهای سرخ، یکی از جذاب ترین شگفتی های طبیعی تایلند

گردشگری م.مقیمی 23 مرداد ، 1398 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
در شمال شرقی تایلند، یک دریاچه زیبا وجود دارد که شما هم با نگاه اول به آن باورتان نمی شود که چنین دریاچه ای با این همه زیبایی بر روی کره زمین وجود داشته باشد.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    همه چیز درباره دریاچه نیلوفرهای سرخ، یکی از جذاب ترین شگفتی های طبیعی تایلند
    در شمال شرقی تایلند، یک دریاچه زیبا وجود دارد که شما هم با نگاه اول به آن باورتان نمی شود که چنین دریاچه ای با این همه زیبایی بر روی کره زمین وجود داشته باشد و شاید شما هم مثل خیلی دیگر از توریستان بعد از چند ثانیه چشمانتان را به هم فشار دهید تا مطمئن بشوید که این همه زیبایی را در عالم خواب و رویا نمی بینید! دریاچه ای که در آن میلیون ها گل لوتوس یا نیلوفر وجود دارد که به همین دلیل است که از آن با نام دریاچه نیلوفرهای سرخ یاد می کنند. این دریاچه بیشتر با عنوان دریای نیلوفرهای سرخ شناخته می شود و محال است که شما هم با دیدن تصاویرش از اعماق قلب آرزو نکنید که ای کاش همین الان در آن حضور داشتید! با ما همراه باشید تا خودتان ببینید که دریاچه نیلوفرهای سرخ چه زیبایی هایی دارد و چرا ما تا این اندازه بر شگفت انگیز بودن آن تاکید داریم!

    همه-چیز-درباره-دریاچه-نیلوفرهای-سرخ،-یکی-از-جذاب-ترین-شگفتی-های-طبیعی-تایلند

    درباره دریاچه نیلوفرهای سرخ تایلند
    همین که به لبه آب دریاچه نیلوفرهای سرخ برسید، یک سری قایق را می بینید که در این دریاچه پهلو گرفته اند. از این نقطه مشخص نیست که در این دریاچه میلیون ها نیلوفر صورتی رنگ وجود دارد. اما جادو وقتی اتفاق می افتد که سوار یکی از آن قایق ها شوید و به سمت مرکز دریاچه بروید! در ابتدای مسیر آب تیره رنگی را می بینید که چندان زیبایی خاصی هم ندارد! اما در عرض چند دقیقه همه چیز عوض می شود و شما احساس می کنید که هر لحظه در حال گذر از دنیای همیشگیتان به یک دنیای زیباتر و متفاوت تر هستید و دریاچه ای را در مقابل چشمانتان می بینید که انگار به این جهان هستی تعلق ندارد و زیباییش با زیبایی هیچ دریاچه دیگری حتی قابل مقایسه هم نیست!کم کم در مقابلتان گل های صورتی رنگی ظاهر خواهد شد که تمام سطح آب را گرفته اند. به گونه ای که برای لحظه ای یادتان می رود که روی آب شناور هستید و احساس می کنید که به یک دشت پر از گل وارد شده اید! آب تیره رنگ هم کم کم شفاف می شود، تا جایی که می توانید ساقه های سبز رنگ گل ها را زیر آب و حتی ماهی های ریزی که در میان گل ها شنا می کنند را با چشمان خودتان ببینید!
    بعد از 10 دقیقه قایق سواری، همان تصویری که انتظارش را می کشید، در مقابل دیدگانتان نقش می بندد و به جایی می رسید که به هر طرف که نگاه کنید، تا چشمانتان کار می کند میلیون ها گل نیلوفر سرخ رنگ را می بینید و همین جاست که باورتان نمی شود در دنیای واقعی چنین دریاچه زیبایی وجود دارد!جالب است که بدانید درون دریاچه نیلوفرهای سرخ یک سری جزیره هم وجود دارد که در آن ها مجمسه های بودا و معابد زیبایی به چشم می خورد. وقتی به این جزیره ها از درون قایقتان نگاه کنید، احساس می کنید که این جزیره ها روی گل های نیلوفر شناور شده اند! یکی دیگر از تصاویر جذابی که در این دریاچه می بینید، پرواز پرنده ها بر فراز نیلوفرهای صورتی رنگ و ماهیگیرانی است که در حال تلاش برای گرفتن ماهی از میان این نیلوفرهای سرخ هستند. دریای نیلوفرهای سرخ همان جایی است که شما همیشه به دنبالش بودید تا ساعتی را در آرامش محض سپری کنید و به دور از همه جنب و جوش های شهری، در سکوت ناب دریاچه چشمانتان را روی هم بگذارید و به سکوت سرشار از آرامش فضای آن گوش دهید! 

    درباره دریاچه نیلوفرهای سرخ تایلند

    بهترین زمان بازدید از دریاچه نیلوفرهای سرخ تایلند
    زیبایی دریاچه نیلوفرهای سرخ در طول فصل خنک تایلند نمود پیدا می کند. اما زیباترین حالت آن را می توانید بین ماه های دسامبر تا اواخر فوریه ببینید. بهترین زمان بازدید از این دریاچه بین ساعات 6 صبح تا 11 یا 12 ظهر است. جالب است که بدانید هر سال در وسط ماه ژانویه یک فستیوال دریاچه نیلوفرهای سرخ نیز در معبد وات باندیم در نزدیکی دریاچه نیلوفرهای سرخ تایلند برگزار می شود که شرکت در آن هم خالی از لطف نیست. از طرفی توریستان زیادی برای جشن روز عشق به این دریاچه می روند و ایده بدی نیست که شما هم امسال این روز را در کنار همسرتان در این دریاچه جشن بگیرید.

    بهترین زمان بازدید از دریاچه نیلوفرهای سرخ تایلند

    درباره قایق سواری در دریاچه نیلوفرهای سرخ تایلند
    تور قایق سواری در این دریاچه در مدت زمان های 45 دقیقه ای و 90 دقیقه ای برگزار می شوند. هزینه این تورهای قایق سواری 300 و 500 بات است و بستگی به این دارد که شما چند دقیقه را بخواهید با قایق روی دریاچه نیلوفرهای سرخ تایلند سپری کنید. جالب است که بدانید کف این قایق ها با کاه و حصیر پوشانده شده اند و یک سایه بان نیز روی آن ها تعبیه شده است تا مسافران بتوانند آرامش بیشتری در قایق ها داشته باشند. یک سری جلیقه نجات نیز در داخل این قایق ها برای مواقع ضروری تعبیه شده است و از این نظر نیز نیازی به نگرانی وجود ندارد. یک مسئله دیگر اینکه این قایق ها در تمامی ساعات روز در دریای نیلوفرهای سرخ تایلند فعال هستند، اما شکوفه ها در گرمای بعد از ظهر شروع به بسته شدن می کنند و به همین دلیل است که گفتیم بهتر است که قبل از ساعت 11 و 12 ظهر از آن ها بازدید کنید.

    درباره قایق سواری در دریاچه نیلوفرهای سرخ تایلند

    محل قرارگیری دریاچه نیلوفرهای سرخ تایلند
    این دریاچه در منطقه کوفاواپی در استان اودون تانی واقع شده است. برای دسترسی به این دریاچه اول از همه باید پروازی به فرودگاه اودون تانی داشته باشید. به هر حال ارزشش را دارد که بعد از گشت و گذار در شهرهای توریستی تایلند مثل تور بانکوک و تور پاتایا یک پرواز داخلی به اودون تانی هم داشته باشید و این فرصت را برای خودتان فراهم کنید که در تور تایلند از این شگفتی طبیعی هم دیدن کنید. برای رسیدن به دریاچه نیلوفرهای سرخ تایلند باید 50 کیلومتر یا به عبارتی حدودا یک ساعت را از فرودگاه اودون تانی در راه باشید. کرایه تاکسی های این مسیر حدود 1،000 بات است. البته امکان اجاره ماشین از فرودگاه اودون تانی نیز هست و در این صورت می توانید مسیر را خودتان رانندگی کنید.برای دسترسی به دریاچه نیلوفرهای سرخ کافی است که به جاده شماره 2 (جاده میترافاپ) بروید و تابلوهای دریاچه نیلوفرهای سرخ تایلندی را دنبال کنید. البته این تابلوها به زبان تایلندی نوشته شده اند و شما برای دسترسی به دریاچه نیلوفرهای سرخ باید به دنبال عبارت ทะเลบัวแดง روی تابلوها باشید. البته کار آسان تر این است که لوکیشن این دریاچه را در اپلیکشن های مسیریابی گوشی تلفن همراهتان جستجو کنید و مسیر را خودتان پیدا کنید. وقتی به دریاچه نیلوفرهای سرخ تایلند رسیدید، می توانید از تاکسی پیاده شوید و سوار قایق ها شوید یا می توانید ماشینتان را در پارکینگ نزدیک به دریاچه نیلوفرهای سرخ تایلند پارک کنید و بعد راهی این تور قایقی هیجان انگیز شوید. بعد از تمام شدن گشت و گذارتان هم می توانید در رستوران کنار دریاچه یک غذای خوشمزه میل کنید و نگاهی به عکس هایی بیندازید که در دریاچه نیلوفرهای سرخ تایلند و در کنار میلیون های گل انداخته اید!برای رزرو تور مسافرتی تایلند می توانید با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهر پرواز تماس بگیرید.

    محل قرارگیری دریاچه نیلوفرهای سرخ تایلند

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW