021-88507190

تاثیراتی که سفر بر شکل گیری روحیه افراد می گذارد

راهنمای سفر م.مقیمی 30 مرداد ، 1398 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
چه شما از یک اقیانوس عبور کنید و کشوری در آن سوی دنیا را از نزدیک ببینید و چه به شهری در نزدیکی محل زنگیتان سفر کنید، در هر صورت با این کار قدمی مثبت در بهتر شدن روحیه تان برداشته اید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    آیا سفر باعث تغییر شخصیت افراد می شود؟
    چه شما از یک اقیانوس عبور کنید و کشوری در آن سوی دنیا را از نزدیک ببینید و چه به شهری در نزدیکی محل زنگیتان سفر کنید، در هر صورت با این کار قدمی مثبت در بهتر شدن روحیه تان برداشته اید. اما این تمام ماجرا نیست! شاید هیچ مسافری نداند که چقدر روحیه اش در طول سفر دستخوش تغییر می شود و هیچ کسی نداند که دقیقا سفر چه تاثیراتی بر ما می گذارد. اما بهتر است که شما از این تاثیرات اطلاع داشته باشید تا بتوانید به سفر با دید جامع تری نگاه کنید. به هر حال به شما قول می دهیم که در پایان این مقاله متوجه بشوید که چه کم و کاستی هایی در روحیه تان وجود دارد و با برنامه ریزی سفر می توانید کدامیک از آن ها را پوشش دهید.

    آیا سفر باعث تغییر شخصیت افراد می شود

    با سفر می توانید زندگی را از دید دیگری ببینید
    سفر یکی از معدود کارهایی است که باعث می شود ما قدر داشته هایمان را بدانیم! البته گاهی اوقات باعث می شود که کم و کاستی های زندگی خودمان را هم متوجه بشویم و بعد از برگشت از سفر، بیشتر برای پیشرفت زندگیمان تلاش کنیم. ممکن است به شهر یا کشوری سفر کنید که شرایط زندگی مردمانشان با ما تفاوت های زیادی داشته باشد و شما با نگاه کردن به روزمرگی آن ها می توانید دنیا را با نگاه دیگری تماشا کنید.

    با سفر می توانید زندگی را از دید دیگری ببینید

    با سفر می توانید قابلیت انعطاف پذیری خودتان را بیشتر کنید
    هرچه قدر بیشتر در زندگیتان سفر کنید، مسلما انسان منعطف تری خواهید شد. با سفر متوجه می شوید که همیشه زندگی به یک حال نمی ماند و شما باید برخورد مناسب تری با چالش ها داشته باشید. با تکرار سفر می توانید به نقطه ای برسید که بتوانید از هر شرایطی در زندگلی لذت ببرید و اجازه ندهید که موانع و مشکلات زندگی کمرتان را خم کنند!

    با سفر می توانید قابلیت انعطاف پذیری خودتان را بیشتر کنید

    با سفر از نقطه امن زندگیتان خارج می شوید
    خیلی از افراد حاضر نیستند که از نقطه امن زندگیشان خارج شوند و این مسئله در تمامی وجوه زندگیشان تاثیر می گذارد. اما کسی که سفر می کند، خیلی راحت از نقطه امنش فاصله می گیرد و در زندگی می تواند ریسک های جالب تری داشته باشد. وقتی به یک شهر یا کشور جدید سفر می کنید، در فرهنگ و سنت های مردمان آن غرق می شوید و طرز تفکرتان و سبک زندگیان برای چند روز هم که شده تغییر پیدا می کند و این باعث می شود که شما بیش از حد درگیر یک سبک زندگی خاص و روتین نشوید و این مسلما به رشد شخصیتی شما کمک می کند.

    با سفر از نقطه امن زندگیتان خارج می شوید

    با سفر می توانید با مردمان بیشتری ملاقات کنید و دوستان جدید پیدا کنید
    خیلی از مردم با بالا رفتن سنشان به نقطه ای می رسند که دیگر نمی توانند دوست جدیدی برای خودشان پیدا کنند! اما با سفر می توانید این ساختارهای ذهنی را بشکنید و بار دیگر به انسان ها اعتماد کنید و دوستان جدید و با معرفتی پیدا کنید و در نتیجه دنیا را از زاویه ای متفاوت ببینید.
    با سفر متوجه می شوید که خیلی تفاوت بین دوستان اینستاگرامی و دوستان واقعی وجود دارد
    یک توصیه کوچک به شما داریم و آن این است که خیلی به تعداد لایک های پست هایتان در اینستاگرام اعتماد نکنید و اصلا فکر نکنید که همه دوستان اینستاگرامیتان، دوستان واقعیتان هستند! وقتی شما از خانه و شهرتان دل می کنید و به سفر می روید، با شرایطی مواجه می شوید که شاید نتوانید مثل قبل با دوستان اینستاگرامیتان در ارتباط باشید و بیشتر در لحظه زندگی کنید. البته به شرطی که از آن دسته از افرادی نباشید که می خواهند همه سفرشان را در صفحه اینستاگرامشان به نمایش بگذارند! به هر حال اگر شما کمی از صفحه اینستاگرامتان فاصله بگیرید، در طول سفر می توانید دوست های جدیدی در طول سفر پیدا کنید و در عین حال ببینید که واقعا کدام یک از دوستان قدیمیتان یادی از شما می کنند!

    با سفر متوجه می شوید که خیلی تفاوت بین دوستان اینستاگرامی و دوستان واقعی وجود دارد

    با سفر می توانید خلاقیتتان را افزایش دهید
    سفر یکی از بهترین راه ها برای رشد خلاقیت افراد است. شما با هر فرهنگ جدیدی که آشنا شوید و هر چقدر داستان های جدیدی از افراد بشنوید، ذهنتان بازتر می شود و خلاقیتتان بیشتر می شود. 
    با سفر می توانید قدرت تحملتان را بیشتر کنید
    اگر زیاد به سفر بروید، یه جایی می رسید که دیگر مسائل کوچک شما را از پا نخواهد انداخت. شاید افراد معمولی با مواجه شدن با کوچکترین اتفاق ها و مشکلات عصبانی شوند و به اصطلاح از کوره در بروند. اما کسانی که اهل سفر و مسافرت هستند، معمولا قدرت تحمل بیشتری دارند. 

    با سفر می توانید قدرت تحملتان را بیشتر کنید

    با سفر رفتن، شانس خود را برای عاشق شدن افزایش می دهید
    در سفر معمولا آرامش بیشتری دارید، دغدغه ها و مسئولیت هایتان کمتر می شود و در نتیجه زندگی را روشن تر و بهتر می بینید. در چنین صورتی، امکان اینکه یار و یاور همیشگیتان را در طول سفر ملاقات کنید، بیشتر می شود! شاید یک همسفر در تورتان باشد که همانی باشد که همیشه به دنبالش بودید! اتفاقی که تا به حال برای مسافران زیادی افتاده است و شاید اگر در آن سفر شرکت نمی کردند، هیچ وقت شانس پیدا کردن همسرشان را نداشتند! کسی چه می داند؟!

    با سفر رفتن، شانس خود را برای عاشق شدن افزایش می دهید

    با سفر می توانید احساسات پایدارتری داشته باشید
    در سفر زمان کمتری برای فکر کردن به مسائل ناراحت کننده دارید و در نتیجه فکر و ذهنتان آرام تر می شود. همه افراد، علی الخصوص کسانی که موقعیت های شغلی استرس انگیز دارند و یا در شهرهای شلوغ زندگی می کنند، باید در طول سال زمان هایی را برای مسافرت خود تعیین کنند و در طول سفر سعی کنند که به کل از دغدغه های روزمره شان فاصله بگیرند. در این صورت می توانند احساسات پایدارتری داشته باشند و بی خود و بی جهت در طول سفر عصبانی نشوند و روزهایی سرشار از آرامش را سپری کنند. به عبارتی با تکرار سفر به قدرتی می رسید که می توانید با رویدادها و مشکلات مختلف بهتر رو به رو شوید و احساسات پایدارتر و آرامش بیشتری داشته باشید.اگر شما هم نیاز دارید که در هر کدام از موارد بالا روحیه تان را ارتقا دهید؛ بهتر است که بیشتر به فکر خودتان باشید و هر چه زودتر برنامه یک سفر خوب و به یادماندنی را برای خودتان ترتیب دهید. با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهر پرواز تماس بگیرید تا بتوانید با کمترین قیمت های ممکن از تورهای لحظه آخری استفاده کنید و از زیباترین شهرهای دنیا دیدن کنید!

    با سفر می توانید احساسات پایدارتری داشته باشید

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW