021-88507190

ایست به این اماکن در تفلیس نروید

راهنمای سفر م.مقیمی 03 شهریور ، 1398 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
در ادامه به شما یک سری مناطق در تفلیس را معرفی می کنیم که بهتر است در تور تفلیس دور آن ها را خط بکشید و از یک سری از کارها در تفلیس امتناع کنید!

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    به این اماکن در تفلیس نروید!
    درست است که تفلیس یکی از جذاب ترین مقاصد مسافرتی است و یک عالمه جاذبه گردشگری زیبا را در خود جای داده است و درست است که تفلیس شهر زیبا، جذاب و چشمنوازی است. اما با این حال تفلیس هم مثل هر شهر دیگری از جهان نیمه تاریکی هم دارد و یک سری مشکلات نیز در آن وجود دارد که بهتر است در طول اقامتتان در تفلیس گذرتان به این نیمه تاریک نیفتد! در ادامه به شما یک سری مناطق در تفلیس را معرفی می کنیم که بهتر است در تور تفلیس دور آن ها را خط بکشید و از یک سری از کارها در تفلیس امتناع کنید!

    به این اماکن در تفلیس نروید

    زیرگذر میدان جمهوری تفلیس
    اولین پیشنهاد ما به شما در مورد سفر به تفلیس این است که تا جای ممکن از زیرگذر میدان جمهوری تفلیس عبور نکنید. این زیرگذرد جلوی هتل رادیسون بلوا ایوریا واقع شده است. در واقع هیچ چیز ترسناک و خطرناکی در این زیرگذر وجود ندارد. اما به هر حال چندان شرایط مطلوبی ندارد و معمولا پر از زباله است! به همین خاطر توصیه ما به شما این است که به جای عبور از این زیرگذر کمی راهتان را دورتر کنید و به جایش از زیرگذر نزدیک به خانه اپرا برای عبور از خیابان استفاده کنید. شاید بد نباشد که یادی از ضرب المثل گرجی کنیم که می گوید: "راه طولانی برو و به جایش بدون خطر به خانه برس!"

    زیرگذر میدان جمهوری تفلیس

    نانوایی ها و رستوران های ناشناس
    یکی از جذاب ترین ویژگی های تفلیس این است که شما در تفلیس بیشتر از 5 دقیقه گرسنه نمی مانید! به خاطر اینکه به هر گوشه و کناری در خیابان های گرجستان نگاه کنید، نانوایی های سنتی گرجی را می بینید که در آن ها خاچاپوری های خوشمزه طبخ می شود و از طرفی در جای جای تفلیس رستوران هایی وجود دارد که در آن ها شاوارما و دونر سرو می شود. اما نکته اینجاست که شما نباید به خوردن غذا در هر کدام از این مغازه ها اعتماد کنید! سرو غذا در بعضی از آن ها به گونه ای انجام می شود که شما به عنوان مشتری نمی توانید متوجه شوید که غذایتان به چه شکلی و با چه بهداشتی طبخ شده است. به هر حال توصیه ما به شما این است که حواستان به این مسائل بهداشتی در تفلیس باشد و برای اینکه بعد از خوردن غذا دل درد نصیبتان نشود، آدرس یک رستوران یا نانوایی معتبر را از یکی از اهالی تفلیس بگیرید و یا به رستوران McShawarma بروید و با خیال راحت یک غذای خوشمزه و سالم میل کنید.

    نانوایی ها و رستوران های ناشناس

    وسایل حمل و نقل عمومی تفلیس در ساعات شلوغی روز
    اگر خودتان را دوست دارید، بهتر است که در طول ساعات شلوغی روز از وسایل حمل و نقل عمومی تفلیس، علی الخصوص اتوبوس یا مینی بوس استفاده نکنید. چرایش هم مشخص است! با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی تفلیس در ساعات شلوغی روز، هم دیر به مقصدتان می رسید و هم مجبور می شوید که بایستید و مدام هم هل داده می شوید و از همه بدتر اینکه کمبود اکسیژن را احساس می کنید! به هر حال توصیه ما به شما این است که بین ساعات 6 تا 8 بعد از ظهر از وسایل حمل و نقل عمومی تفلیس استفاده نکنید. اما اگر مجبور شدید، ترجیحا با مترو بروید. شاید در مترو هم در ساعات شلوغی روز فضا و اکسیژن به اندازه کافی وجود نداشته باشد، اما حداقل اینکه ترافیک هم وجود ندارد و زود به مقصدتان می رسید.

    وسایل حمل و نقل عمومی تفلیس در ساعات شلوغی روز

    سرویس های بهداشتی عمومی
    خوشبختانه یا متاسفانه تعداد سرویس های بهداشتی عمومی تفلیس بسیار کم است. اما اگر هم خوش شانس بودید و توانستید یک سرویس بهداشتی عمومی پیدا کنید، بهتر است که از آن استفاده نکنید و داخل محیطش نشوید! چراکه تقریبا همه سرویس های بهداشتی عمومی تفلیس شرایط مساعدی ندارند. به همین خاطر بهتر است که در صورت نیاز از سرویس های بهداشتی مک دونالد، فروشگاه دانکین دونات یا سینماها استفاده کنید. سرویس های بهداشتی این فروشگاه ها و مکان های تفریحی معمولا تمیز هستند و شما می توانید از آن ها استفاده کنید.

    سرویس های بهداشتی عمومی

    شیرینی فروشی های خیابان لسلیدزه 
    چورچخلا نوعی شیرینی سنتی گرجی است که اتفاقا طعم و مزه جالبی دارد. اما متاسفانه همه چورچخلاهایی که در تفلیس سرو می شوند، کیفیت خوبی ندارند و شما نباید هر چورچخلایی را در تفلیس امتحان کنید! در خیابان لسلیدزه شرینی فروشی های زیادی وجود دارد که در آن ها چورچخلا برای فروش گذاشته شده است. اما متاسفانه شیرینی هایش فقط رنگ و لعاب خوبی دارند و خوشمزه نیستند. یک چورچخلای واقعی نه سبز است و نه زرد و نه حتی قرمز روشن! از طرفی مشکل دیگر این است که چورچخلاهایی که خارج از مغازه، آن هم درست وسط شهر برای فروش گذاشته می شوند، آلوده هستند و بهتر است که از خوردن آن ها امتناع کنید. به جایش می توانید به شیرینی فروشی باداگی بروید و مطمئن باشید که بهترین چورچخلاهای تفلیس را می توانید در آن پیدا کنید.
    به هر حال همان طور که دیدید، تفلیس هم مثل هر شهر دیگری در دنیا کم و کاستی هایی دارد، اما شما با دانستن این نکات و به کار بردن آن ها مطمئنا از این نیمه تاریک تفلیس آسیب نخواهید دید و می توانید مطمئن باشید که در تفلیس روزهای بسیار عالی، جذاب و به یادماندنی سپری خواهید کرد. چراکه تفلیس ویژگی های مثبت بی انتهایی دارد و مطمئنا شما هم در تور تفلیس هر ساعت و هر لحظه سرگرم خواهید بود. برای رزرو تور ارزان تفلیس می توانید با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهر پرواز تماس بگیرید.

    شیرینی فروشی های خیابان لسلیدزه

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW