021-88507190

آموزش گام به گام تعیین بودجه سفر و مدیریت هزینه های سفر

راهنمای سفر م.مقیمی 17 شهریور ، 1398 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
شما می توانید با داشتن دانش در مورد آن بر طبق یک فرمول، این کار را انجام دهید تا هزینه های سفرتان به خوبی تعیین شود و بتوانید که مدیریت هزینه های سفر را به دست بگیرید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    چگونه بودجه سفرمان را تعیین و مدیریت کنیم تا هزینه های سفر از دستمان در نرود؟
    تعیین بودجه سفر برای خیلی از ما کار چندان جذابی نیست! شاید شما هم از حساب و کتاب خیلی خوشتان نیاید و دوست نداشته باشید که این کار را انجام دهید، اما باید به شما بگوییم که باید برنامه ریزی دقیقی در تعیین بودجه سفر داشته باشید تا هزینه های سفر از دستتان در نرود. نکته اینجاست که تعیین بودجه سفر یک علم است و هنر نیست! بدین معنی که شما می توانید با داشتن دانش در مورد آن بر طبق یک فرمول، این کار را انجام دهید تا هزینه های سفرتان به خوبی تعیین شود و بتوانید که مدیریت هزینه های سفر را به دست بگیرید. در ادامه به شما مرحله به مرحله یاد می دهیم که چگونه این بار هزینه های سفرتان را مدیریت کنید و چگونه بودجه سفرتان را تعیین کنید.

    چگونه بودجه سفرمان را تعیین و مدیریت کنیم

    قدم اول- لیستی از شهرها و کشورهای مورد علاقه تان تهیه کنید
    بهتر است که قبل از هر چیزی یک قلم و کاغذ بردارید و لیست تمام شهرها و کشورهایی که دوست دارید از آن ها دیدن کنید را بنویسید. این مرحله از مدیریت هزینه های سفر، جذاب ترین قسمت آن است و مسلما حال شما را هم خوب خواهد کرد! کافی است که کمی رویا پردازی کنید و لیست تمام شهرها و کشورهایی که همیشه آرزوی دیدنشان را داشتید، بدون توجه به هزینه های سفرشان بنویسید و برنامه ریزی کنید تا بتوانید یک به یک آن ها را از نزدیک ببینید. این کار به شما کمک می کند که در برنامه ریزی های سفرهای زندگیتان هدفمندتر عمل کنید و مطمئن باشید که اگر هدف هایتان را بنویسید، زودتر به آن ها دست پیدا می کنید! کافی است که امتحانش کنید تا شما هم به قدرت نوشتن ایمان بیاورید! بعد از لیست برداری از تمام مقاصد مورد نظرتان، بهتر است که آن ها را اولویت بندی کنید و ببینید که سفر به کدامشان برای شما مهمتر و جذاب تر است.

    لیستی از شهرها و کشورهای مورد علاقه تان تهیه کنید

    قدم دوم- بودجه سفرتان را تعیین کنید
    حالا نوبت آن رسیده که با خودتان رو راست باشید و ببینید که چه مقدار هزینه ای می توانید برای سفرتان انجام دهید. کافی است که کمی حساب و کتاب کنید و ببینید که تا زمان سفرتان می توانید چه مقدار پولی را پس انداز کنید. بهتر است که در این مرحله دقیق تر عمل کنید تا بعدا به مشکل نخورید.
    قدم سوم- در مورد هزینه سفر به هر شهر یا کشوری تحقیق کنید
    در این مرحله نوبت این می رسد که در مورد شهرها و کشورهایی که برای آن ها اولویت قائل شده اید، تحقیق کنید. بهتر است که در این مرحله تمامی هزینه های سفرتان را مورد مطالعه قرار دهید. هزینه های هر سفری شامل موارد زیر می شود:
    هزینه های اولیه سفر: هزینه های اولیه سفر شامل هزینه رزرو بلیط هواپیما، هزینه پارکینگ فرودگاه یا کرایه تاکسی برای رسیدن به فرودگاه و هزینه ترانسفر فرودگاه مقصد به هتل می شود.
    هزینه های تردد: هزینه های تردد در هر شهر و کشوری می تواند بنا بر شرایط شما تغییر کند. شما در هر شهر یا کشوری گزینه های تردد زیادی را پیش رو دارید. می توانید یک ماشین اجاره کنید و یا از تاکسی، اتوبوس، مترو یا حتی دوچرخه برای گشت و گذار استفاده کنید. به هر حال هر انتخابی که داشته باشید، بهتر است که هزینه های آن را در نظر بگیرید. اگر می خواهید که در سفر یک ماشین برای خودتان اجاره کنید، باید هزینه اجاره ماشین، هزینه بنزین، هزینه پارکینگ و عوارض را در نظر بگیرید. در غیر این صورت بهتر است که هزینه تاکسی ها، متروها و اتوبوس ها را در شهر یا کشور مورد نظرتان بررسی کنید. این هزینه ها را با کمی پرس و جو و یا تحقیق در وب سایت های گردشگری می توانید در مورد مقصد مورد نظرتان بررسی کنید. 
    هزینه های اقامت و خورد و خوراک: در این مورد باید در مورد هزینه اقامت، صبحانه، ناهار، شام و میان وعده اطلاعات کسب کنید و مبلغی را برای آن کنار بگذارید.
    هزینه گشت و گذار و تفریحات در سفر: 
    در طول سفر ممکن است که بخواهید در تورهای گشت شهری شرکت کنید، تفریحات مختلف را تجربه کنید و یا از جاذبه های گردشگری دیدن کنید. در این صورت بهتر است که مبلغی را برای چنین هزینه هایی در نظر بگیرید. این هزینه ممکن است شامل خرید سوغاتی نیز بشود.
    هزینه های دیگر سفر:
     سفر ممکن است برایتان هزینه های دیگری نیز داشته باشد که از جمله آن ها می توان به هزینه اخذ پاسپورت و ویزا، واکسیناسیون در صورت نیاز، بیمه مسافرتی، هزینه مراقبت از کودکانتان در طول سفر و ... باشد. به هر حال بهتر است که مبلغی جزئی را برای این موارد در نظر داشته باشید.

    در مورد هزینه سفر به هر شهر یا کشوری تحقیق کنید

    نکته مهم در مورد تعیین هزینه های سفر: 
    اگر در قالب یک تور های خارجی ارزان به هر شهر یا کشوری سفر کنید، می توانید خیلی از موارد بالا از جمله هزینه بلیط هواپیما، هزینه ترانسفر فرودگاه به هتل، هزینه اقامت، صبحانه (در بعضی موارد ناهار و شام) و یک سری از گشت های شهری را پوشش دهید و دیگر نیازی به محاسبه تک تک آن ها نداشته باشید. در این صورت هزینه های بالا برایتان به صرفه تر تمام خواهد شد. بهتر است که بعد از محاسبه تک تک این موارد با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهرپرواز تماس بگیرید تا از آفرهای تورهای لحظه آخری ما مطلع شوید.
    قدم چهارم- مقصد نهاییتان را برای سفر انتخاب کنید
    وقتی که هزینه های سفر را بررسی کردید، می توانید بنا بر بودجه خود مقصد نهایی که با شرایط شما جور در می آید را انتخاب کنید. ببینید که بودجه شما به چه نوع سفری نزدیک تر است. ببینید که می توانید در مقصد مورد نظرتان یک سفر لوکس، متوسط یا ارزان را تجربه کنید و بعد بنا بر نظر خود یک سری تحقیقات نهایی را انجام دهید و ببینید که چه تفریحاتی، چه هتل هایی و چه وسیله حمل و نقلی در شهر یا کشور مورد نظرتان برای شما مناسب است.

    مقصد نهاییتان را برای سفر انتخاب کنید

    قدم پنجم- قبل از سفر چند اپلیکیشن کارآمد برای خودتان نصب کنید تا در مدیریت هزینه های سفر به شما کمک کنند تا بنا بر برنامه پیش بروید و هزینه های سفر از دستتان در نرود
    بهتر است که اپلیکیشن XE Currency را نصب کنید تا بتوانید درک بهتری از ارز کشور مورد نظرتان داشته باشید و هر لحظه بتوانید محاسبه کنید که به پول کشور خودمان در حال خرج چه مقدار پولی هستید. 
    در وب سایت BudgetYourTrip.com هم می توانید هزینه های میانگین سفر در هر شهر یا کشوری را مشاهده کنید تا نمایی کلی از هزینه هایتان را در ذهنتان داشته باشید.
    یک سری اپلیکیشن ها نیز برای گوشی های تلفن همراه راه اندازی شده اند که همه آن ها به مدیریت هزینه های سفرتان کمک می کنند. همه آن ها کارآمد هستند، اما دیزاین ها و محیط های مختلفی دارند و شما باید ببینید که با کار با کدامیک از آن ها راحت تر هستید. یکی از این اپلیکیشن های مدیریت هزینه های سفر TrailWallet است که مناسب گوشی های آیفون است. اپلیکیشن Travel Pocket هم برای گوشی های تلفن همراه اندرویدی و هم برای آیفون ها مناسب است. از طرفی اپلیکیشن MoneyWise هم کاربری مشابهی با اپلیکیشن های قبلی دارد و فقط برای گوشی های تلفن همراه اندرویدی نوشته شده است. این اپلیکیشن ها برای شما این امکان را به وجود می آورند که بتوانید هزینه های سفر را با توجه به ارزهای مختلف بررسی کنید. نحوه کار با آن ها بدین شکل است که ابتدا بودجه هر روز سفرتان را تعیین می کنید و بعد هر بار که هزینه ای کردید، در آن درج می کنید تا مشخص شود که چه میزان پول برای آن روزتان در اختیار دارید.در نهایت به شما توصیه می کنیم که قبل از رزرو تورهای خارجی، با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهر پرواز تماس بگیرید تا بتوانید با کمترین هزینه ممکن به سفر بروید و از تورهای لحظه آخری ما بهره ببرید. 

    قبل از سفر چند اپلیکیشن کارآمد برای خودتان نصب کنید

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW